آریا بانو

آخرين مطالب

چرا مصرف فیبر مهم است؟/ 7 ماده غذایی سرشار از فیبر را بشناسید پزشکي

چرا مصرف فیبر مهم است؟/ 7 ماده غذایی سرشار از فیبر را بشناسید
  بزرگنمايي:

آریا بانو - با اینکه فیبر به راحتی در بدن هضم نمی شود اما نقش موثری را در سلامت افراد دارد. به نظر می‌آید خوردن چنین چیزی که هضم هم نمیشود کاری بی‌فایده است، اما باید بدانید این ماده فواید بسیاری برای بدن انسان دارد؛ بطور مثال می‌تواند باعث کاهش وزن، کاهش سطح قند خون و مبارزه با یبوست شود.
آکادمی تغذیه و رژیم غذایی توصیه می‌کند که به ازای هر 1000 کالری که روزانه مصرف می‌کنید، حدود 14 گرم فیبر مصرف کنید. میزان مطلوب تقریباً 24 گرم فیبر برای زنان و 38 گرم برای مردان است.
در آمریکا، متوسط مصرف فیبر روزانه 16.2 گرم تخمین زده می‌شود؛ با این حال برآورد می‌شود 95٪ از بزرگسالان و کودکان آمریکایی میزان توصیه شده فیبر روزانه را مصرف نمی‌کنند. اما خوشبختانه، افزایش دریافت فیبر نسبتاً آسان است و با مصرف مواد غذایی معرفی شده در این مطلب به آسانی می‌توانید فیبر موردنیاز بدن خود را تأمین کنید.
1. گلابی (3.1 گرم)
گلابی میوه‌ محبوبی که هم خوشمزه و هم مقوی است و یکی از بهترین منابع میوه‌ای فیبر به‌شمار می‌آید.
محتوای فیبر: 5.5 گرم در یک گلابی خام متوسط ، یا 3.1 گرم در هر 100 گرم.
2. توت‌فرنگی (2 گرم)
توت‌فرنگی یک گزینه خوشمزه و سالم است که می‌تواند به صورت تازه خورده شود و دارای مقدار زیادی ویتامین C ، منگنز و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف قدرتمند است. برای تأثیرگذاری بهتر و بیشتر، یکبار اسموتی توت‌فرنگی و موز را امتحان کنید!
محتوای فیبر: 3 گرم در 1 فنجان توت فرنگی تازه ، یا 2 گرم در هر 100 گرم.
3. آووکادو (6.7 گرم)
آووکادو یک میوه بی‌نظیر است و به جای اینکه سرشار از کربوهیدرات باشد، دارای چربی‌های سالم و مقدار زیادی ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، ویتامین E و ویتامین‌های مختلف B است. این میوه همچنین دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی انسان است.
محتوای فیبر: 10 گرم در 1 فنجان آووکادو خام ، یا 6.7 گرم در هر 100 گرم.
4. سیب (2.4 گرم)
سیب از خوشمزه‌ترین و سیرکننده‌ترین میوه‌هایی است که دارای فیبر نسبتاً بالاست.
محتوای فیبر: 4.4 گرم در یک سیب متوسط ، خام یا 2.4 گرم در هر 100 گرم.
5. تمشک (6.5 گرم)
تمشک میوه‌ای خوش‌عطر و طعم و سرشار از ویتامین C و منگنز است.
محتوای فیبر: یک فنجان تمشک خام حاوی 8 گرم فیبر یا 6.5 گرم در هر 100 گرم.
6. موز (2.6 گرم)
موز منبع خوبی از مواد مغذی از جمله ویتامینویتامین B6 و پتاسیم است. یک موز سبز یا اصطلاحاً نارس، مقدار قابل‌توجهی نشاسته مقاوم را داراست که نوعی کربوهیدرات هضم نشده است و مانند فیبر عمل می‌کند.
محتوای فیبر: 3.1 گرم در یک موز متوسط ، یا 2.6 گرم در هر 100 گرم.
7. هویج (2.8 گرم)
هویج جزو سبزیجات ریشه‌دار خوشمزه، ترد و بسیار مقوی است و سرشار از ویتامینویتامین B6، منیزیم و بتاکاروتن نیز هست؛ بتاکارن آنتی‌اکسیدانی است که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می‌شود. برای تأمین فیبر مورد نیاز از این ماده غذایی، مقداری هویج خردشده را در سوپی پر از سبزیجات بریزید.
محتوای فیبر: 3.6 گرم در 1 فنجان هویج خام ، یا 2.8 گرم در هر 100 گرم.

لینک کوتاه:
https://www.banounews.ir/Fa/News/588755/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاثیر استرس بر عقب افتادن قاعدگی

جملات زیبای عید قربان و متن ادبی برای تبریک عید قربان

طرز تهیه شکلات گلاسه مخصوص در منزل با تمام نکات مهم

23 متن در مورد شهادت (شعر، جمله و متن ادبی در مورد شهدا)

مدل های لباس نخی بچگانه دخترانه و پسرانه ترند 2020

طرز تهیه سولو کوفته

طرز تهیه سیب زمینی رتتویی

طرز تهیه پودینگ نان انگلیسی

طرز تهیه پیتزا مرغ خامه ای

طرز تهیه پاستا تورتلینی

فرمولی عالی برای تهیه قهوه که موجب چربی سوزی می شود

بیماری های بی علامت در دستگاه گوارش و کبد

چطور از چربی دور قلب پیشگیری کنیم؟

معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش

شوخی پیمان یوسفی با «نایل نصار» داماد بیل گیتس در برنامه زنده تلویزیون

شباهت زیاد همسر وینفرد شفر مربی سابق استقلال با مریم سعادت بازیگر

اثبات سهام چیست و چگونه انجام می‌شود؟

توصیه های مهم رهبر انقلاب به رئیس جمهور منتخب

ارائه خدمات آنلاین به فعالان حوزه صنعت در کیش

رفع کمبود سرم‌ تزریقی تا اوایل هفته آینده

دانشمند ایرانی در فکر نجات مبتلایان به دیابت نوع یک

زنان واکسینه‌شده بیش از مردان به کرونا مبتلا می‌شوند

واکسیناسیون کرونا در ایران و جهان تا 13 مرداد/ اینفوگرافیک

محدودیتی برای تزریق واکسن‌های مجوزدار نیست/ توصیه به عدم تزریق آسترازنکا برای سنین زیر 50 سال

کشف سپر انفجاری سلول‌های سرطانی!

امکان شیوع دلتا در فضای باز/ دو ماسک بزنید/ ملاحظات "لاک داون" موثر و سرعت‌گیرِ کرونا

آمار بستری کرونا در وخیم ترین وضعیت از ابتدای شیوع بیماری

لاری: تزریق هیچ کدام از واکسن‌های کرونا برای زنان کمتر از 50 سال ممنوعیت ندارد

کدام ماسک ها برای محافظت مقابل گونه دلتای کرونا بهترند؟

تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ترکیه و آلمان؛ در دیگر کشورها چه می‌گذرد؟

افتتاح اولین مرکز واکسیناسیون هم‌سطح در مشهد/ توانایی واکسیناسیون 400 نفر در هر ساعت

کرونا در کرمان بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد/ اینجا خبری از اعمال محدودیت‌ها نیست

شریعتمداری خبر داد: کسب رتبه برتر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در شاخص های عمومی و تخصصی

قدردانی انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور از شریعتمداری

ریمیکس جدید شاهین بنان به نام "عاشق نبودی"

آهنگ جدید/ "رویای تو" با صدای حمید سبزیان منتشر شد

آهنگ زیبای «زلزله» با صدای آرون افشار

ویدئوی سه ضربی اصفهان اثری از یادها تریو

بداهه‌ نوازی سهراب پورناظری در کنسرت «استراسبورگ» فرانسه

سکوت طولانی محمد علیزاده دو سال پس از دیدار با راغب علامه

آهنگ «مقصر» با صدای امیرعباس گلاب

شنونده آهنگ بختیاری «دلتنگ» با صدای محمد اسکندری باشید

اجرای زیبای هنرمندان دختر و پسر از آهنگ "دریا دریا" گرشا رضایی

ویدئوی دلی جدید از عماد طالب زاده

تار نوازی زیبای علی قمصری در شهرکرد

موزیک ویدئوی «همه اون روزا» با صدا و اجرای رضا صادقی

تیزر آهنگ جدید ناصر پورکرم به نام «دلتنگ توام»

آهنگ بی کلام سنتی زیبا «دل به دل» اثر حسین علیزاده

5 دلیل که بلندپرواز بودن والدین برای مغز کودکان مفید است

مبتلایان کرونا 2 هفته بعد از بهبود واکسن بزنند