آریا بانو

آخرين مطالب

دیدنی های کیپ تاون؛ شهر مادر آفریقای جنوبی گوناگون

دیدنی های کیپ تاون؛ شهر مادر آفریقای جنوبی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - کجارو / کیپ تاون ملقب به شهر مادر، دومین شهر بزرگ و مهم آفریقای جنوبی و پایتخت آن است. سالانه توریست‌های فراوانی از سرتاسر دنیا راهی این شهر زیبا می‌شوند تا از طبیعت بکر، اسکله‌های شلوغ، اماکن فرهنگی، باغات زیبا، سواحل بسیار زیبا و دیدنی های کیپ تاون که خاص این شهر پرطرفدار قاره آفریقا است، دیدن کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه های گردشگری کیپ تاون جذاب و شگفت‌انگیز که در تور این مقصد می‌توانید ببینید، بیشتر آشنا کنیم.
قلعه امید نیک (Castle of Good Hope)

آریا بانو

قلعه امید نیک (Castle of Good Hope)، قلعه‌ای به شکل یک ستاره پنج پر است که در سال 1666 میلادی ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های کشور آفریقای جنوبی است. این قلعه در حال حاضر به موزه مردم‌شناسی کیپ تاون و مرکز نمایش آثار هنری و رویدادهای فرهنگی تبدیل شده است.
دماغه امید نیک (Cape of Good Hope)

آریا بانو

دماغه امید نیک (Cape of Good Hope) در انتهای کیپ پنینسولا (Cape Peninsula) در جنوب غربی‌ترین نقطه قاره آفریقا درون پارک ملی کوه تیبل (Table Mountain) واقع شده است. این دماغه با مناظر شگفت‌انگیز، تخته سنگ‌های بزرگ و چشم‌اندازهای بی‌نظیر از اقیانوس از جمله نقاطی در شهر کیپ تاون است که حتما باید از آن دیدن کنید. همچنین در این دماغه می‌توانید تنوع خارق‌العاده از انواع گونه‌های گیاهی و جانوری را تماشا کنید.
کمپانی گاردن (Company’s Garden)

آریا بانو

کمپانی گاردن (Company"s Garden) مجموعه‌ای از چندین موزه، مکان فرهنگی و انواع گیاهان و درختان است که در مرکز شهر کیپ تاون قرار گرفته است. باغ این مجموعه در سال 1650 به منظور پرورش میوه و سبزیجات برای سربازان نیروی دریایی آلمان ساخته شده است. از جاذبه‌های مهم این مجموعه می‌توان به موزه پلانتاریوم (Planetarium)، کلیسای جامع سنت جورج، خانه‌های پارلمان، خانه‌های بردگان، کتابخانه ملی آفریقای جنوبی، گالری ملی آفریقای جنوبی و پرستشگاه بزرگ یهودیان اشاره کرد.
ساحل مویزنبرگ (Muizenberg Beach)

آریا بانو

ساحل مویزنبرگ (Muizenberg Beach) یکی از بهترین سواحل کیپ تاون برای علاقه‌مندان به موج‌سواری و یادگیری ورزش‌های آبی است. از دیگر جاهای دیدنی کیپ تاون در این ساحل می‌توان، خانه‌ای که «سسیل هودز» (Cecil Rhodes) در سال 1902 بنا کرده است را نام برد.
باغ ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش (Kirstenbosch National Botanical Garden)

آریا بانو

بیش از پنج هزار نوع گیاه در باغ گیاه‌شناسی کیپ تاون وجود دارد
باغ ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش (Kirstenbosch National Botanical Garden)، نزدیک به 5 هزار نوع گیاه را در خود جای داده است و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های گیاه‌شناسی جهان محسوب می‌شود. این باغ به‌عنوان یکی از میراث جهانی نیز به ثبت رسیده است و در آن می‌توانید از انواع مجسمه‌های آفریقایی و باغ‌های متعدد دیدن کنید. یک‌ مسیر پیاده‌روی 130 متری از باغ کریستن بوش تا کوه تیبل از دیگر جاذبه‌های دیدنی این باغ گیا‌ه‌شناسی به شمار می‌آید. این باغ همچنین میزبان کنسرت‌ها و سینماهای فضای باز است
جزیره روبن (Robben Island)
جزیره روبن (Robben Island) در نزدیکی ساحل کیپ تاون در خلیج تیبل جای گرفته و پیاده‌روی در آن بسیار خوشایند و لذت‌بخش است. زندان این جزیره یکی از مشهورترین زندان‌های شهر است؛ زیرا «نلسون ماندلا» مشهور، 18 سال از 27 سال اسارت خود را در این زندان سپری کرده است. موزه‌‌ای جالب نیز در این زندان قرار دارد که اطلاعات جذابی در باب نژاد‌پرستی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
کوه تیبل (Table Mountain)

آریا بانو

کوه تیبل (Table Mountain) از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مکان‌های دیدنی آفریقای جنوبی در شهر کیپ تاون است. از دامنه این کوه با تله‌کابین یا با استفاده از مسیر پیاده‌روی می‌توانید به بالای کوه رفته و چشم‌انداز زیبا و 360 درجه‌ای از شهر کیپ تاون و جزیره روبن، در مقابل دیدگان‌تان داشته باشید.
ساحل ویکتوریا و آلفرد (Victoria and Alfred Waterfront)

آریا بانو

ساحل ویکتوریا و آلفرد (Victoria and Alfred Waterfront) از سواحل پرطرفدار کیپ تاون است که همیشه مملو از گردشگران از سرتاسر دنیا با فرهنگ‌های مختلف است. در این ساحل رستوران، فروشگاه، سینما، بازار سنتی و شهربازی برای تفریح و رفاه گردشگران فراهم شده است. شب‌های این ساحل بسیار دیدنی است و همیشه موسیقی زنده در آن اجرا می‌شود.
آکواریوم تو اوشنز (Two Oceans Aquarium)

آریا بانو

آکواریوم تو اوشنز (Two Oceans Aquarium) یکی از جاذبه‌های اصلی شهر کیپ تاون در ساحل ویکتوریا و آلفرد است که از استانداردهای جهانی برخوردار است. در این آکواریوم می‌توانید زندگی دریایی موجودات اقیانوس هند و آتلانتیک را تماشا کنید. آکواریوم تو اوشنز نزدیک به 3 هزار جانور دریایی از جمله کوسه، لاک پشت و پنگوئن را در خود جای داده است.
ساحل کمپس بی (Camps Bay)

آریا بانو

ساحل کمپس بی (Camps Bay) یکی از تمیزترین ساحل‌های جهان است و بهترین مکان برای گذراندن یک صبح فراموش‌نشدنی، گرفتن حمام آفتاب و شنا کردن در دل آب‌های خنک به حساب می‌آید. اگر از دوست‌داران ورزش هیجان‌انگیز والیبال ساحلی هستید، در این ساحل به شما خیلی خوش خواهد گذشت.
بوکاپ (Bo-Kaap)

آریا بانو

بوکاپ (Bo-Kaap) محله‌ای تاریخی و مشهور است که از خانه‌های رنگارنگ و زیبا و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده تشکیل شده است. این محله بخش عظیمی از جامعه مالایی شهر کیپ تاون را در خود گنجانده است. قدمت خانه‌های رنگی این محله به عصر برده‌داری، زمانی که برده‌ها مجبور بودند، خانه‌هایشان را یکنواخت رنگ کنند، باز می‌گردد.
ساحل بلودرز (Boulders Beach)

آریا بانو

در جهان تنها تعداد محدودی ساحل وجود دارند که در آن‌ها پنگوئن‌ها شنا می‌کنند یا آفتاب می‌گیرند. ساحل بولدرز (Boulders Beach) یکی از این سواحل است که هزاران پنگوئن بامزه آفریقایی را در خود جای داده است. علاوه بر تماشای پنگوئن‌ها، همچنین می‌توانید در آب‌های این ساحل شنا کنید و حمام آفتاب بگیرید. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/453104/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای این‌که دیگران را متقاعد کنید، بخوانید!

بدقول‌ها معمولا آدم‌هایی بی‌اعتبارند

نادرستی‌های اخلاقی تندخویی و بداخلاقی

ویژگی های یک تصمیم خوب

راهکار پیشرفت تصاعدی در زندگی

آلزایمر چیست و آیا آلزایمر قابل پیشگیری است؟

افرادی که ترس از جنون دارند

با فیلم دیدن مشکلات روحی‌تان را درمان کنید!

چگونه بر رخوت ساعت 3 بعدازظهر غلبه کنیم

راز و رمز محبوبیت نزد مردم

خنده چگونه به وجود می آید و فواید خنده چیست؟

10 عادت اشتباه در اولین ملاقات

19 تغییری که همراه با ورود کودک به زندگی ایجاد می‌شود

چهار روش موثر برای احیای انگیزش درونی

بیماری های شدید جسمی با روح و روان چه می کنند؟

چرا برخی اشتباهات خود را می‌پذیرند و بقیه نه ؟

آیا من خوش بختم؟

من هیچ وقت به درد هیچ کاری نمیخورم

با ازدواج نمی توان بیماری افسردگی را درمان کرد

چه زمانی و چگونه نه بگوییم؟

چرا ما به بحران نیازمندیم؟

7 نکته ای که سحرخیزی شما را تضمین می کند !

راز جذابیت انسان های دوست داشتنی

نیمی از سال از خودم متنفرم

این اختلالات روانی با مرگ زودرس همراهند

کاهش سوءتفاهم با این روشها

خلاقیت و عوامل موثر بر خلاقیت

چطور افکار مزاحم را از ذهنتان بیرون کنید

استرس ات را بکُش

چگونه می توان در ذهن دیگران ماندگار شد؟

دستورالعمل مولانا برای تغییر فوری!

حواس پرتی و علل آن و راهکارهایی برای جلوگیری از آن

متداول‌ترین عوامل ایجاد استرس

«با کلاس» هستید؟ یا «با کلاس نما»؟

ابزاری خطرناک در دست نوجوان شما!

وقتی با افسردگی پیر می شویم!

چرا تنبل‌ها موفق ترند؟

17 خطایی که در زندگی با آن روبرو هستید

چگونه باهوش تر باشیم؟

همدلی با دیگران چه مزایایی در زندگی ما دارد؟

دلایل حواس پرتی چیست و چگونه می توان جلوی آن را گرفت؟

چگونه تمرکز مغزی و حافظه را به طور طبیعی تقویت کنیم؟

6 مانع موفقیت کسب و کار در منزل

یکی از علل افسردگی در زنان ، اختلاف حقوق آنها با مردان است؟!

پنج گام برای مدیریت خشم

اگر این روزها روزهای پر مشغله داشتید مغزتان را استراحت دهید

جذابیت زنانه در دهه چهارم زندگی

تاثیر مشکلات خانوادگی بر آینده فرزندان

دختران افسردگی را از مادر به ارث می برند یا پدر؟!

شوهرم چند وقتی است همسر موقت دارد!!