آریا بانو

آخرين مطالب

دکوراسیون متفاوت شب یلدا با میوه‌ ای بهشتی اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - خوگر / انار برای ما ایرانی‌ها از آن میوه‌های مورد است، ارج نهادن به آن هم اصالتی باستانی دارد و هم در آیین امروزیمان آن را گرامی می‌داریم. بنا به رسمی دیرین ایرانی‌ها انار را میوه‌ای بهشتی می‌دانند و در قدیمی‌ترها هنوز در خوردن آن آداب بخصوصی را رعایت می‌کنند از جمله اینکه هر کس باید یک انار ره به تنهایی بخورد و حتی یک دانه از آن را از دست ندهد. خیلی‌ها بهترین انار را اناری می‌دانند که در ماه آذر برداشت شده است. این میوه که علم امروز خون ساز بودن آن را اثبات کرده در گذشته نیز به عنوان نماد زایش و شادی بر سر سفره یلدا قرار می‌گرفته‌است. حال به مناسبت یلدا به سراغ این میوه بهشتی رفته‌ایم تا تنها با انار و به سرعت بتوانید دکوری چشم‌گیر برای شب یلدایی‌تان داشته باشید.
گل آرایی با انار
اگر به دنبال دکور یلدایی متفاوتی هستید این بار میوه‌ها را نه در میوه خوری که در گلدا‌ن‌ها چیدمان کنید. نگران نباشید برای ساخت گلدان این چنینی نیاز به گل‌آرایی حرفه‌ای و هزینه زیاد نیست. کافی است سری به گل فروشی بزنید و چند شاخه گل روز، مریم و دیگر گل‌ها را بنا به سلیقه‌تان با برگ‌های سبز و شاداب برای تزئین انتخاب کنید. ابتدا برگ‌ها را کوتاه کرده در ظرف مورد نظرتان بچینید، انارها را در سمتی از ظرف قرار داده و گل‌ها را که شاخه‌هایشان را کوتاه کرده‌اید در سمت دیگر بچینید. با چندبار آزمون و خطا و تماشای عکس‌های نظیر عکس بالا شما یک ظرف انار دیدنی و البته عکس گرفتنی خواهید داشت!
حلقه انار

می‌توانید انارها را طوری در دکوراسیون استفاده کنید که حتی بعد از یلداها هم ماندگار باشند. با مفتول، مقوا و یا یک قطعه چوب حلقوی شکل به راحتی می‌توان یک نمونه از این حلقه‌های آویز را ساخت. برای ساخت نمونه وسط که آسانترین است به یک مفتول قطور احتیاج دارید تا آن را از میان انارها و برگ‌ها عبور داده و نهایتا سروته‌ش را به هم گره بزنید و برای اینکه دیده نشود، چند نخ کنف یا روبان را دورش بپیچید. حتی می‌توانید پس از نصب حلقه بر روی در ریسه‌های لامپ کوچک از میان شاخ و برگ‌ها عبور دهید. فقط حواستان باشد که گرامی چراغ‌ها نباید به حدی باشد که برگ‌ها را بسوزاند.
خوشه انار
اگر از ایده قبلی خوشتان آمده احتمالا خوشه‌های انار را هم دوست خواهید داشت. این خوشه‌ها را حتی می‌توان با انارهای خشک شده و تزئینی هم ساخت و در بخشی از خانه به عنوان یک دکور خلاقانه همیشگی استفاده کرد.
رنگ آمیزی انار

نزدیک شب یلدا که می‌شویم انواع و اقسام انارهای سفالی و سرامیکی همه جا حاضر هستند و ما را وسوسه می‌کنند تا آن قرمزی دلنشین را بر سر سفره‌مان بیاوریم، اما اگر شما هم مثل ما معتقدید که انار مصنوعی جایی در سفره یلدا ندارید می‌توانید خودتان دست به کار شوید. انارهای طبیعی را هم می‌توان با رنگ و نقاشی کردن به شمایل گوناگون درآورد تا هم اصالتشان را حفظ کرده باشند و هم ظاهرشان تکراری نباشد. هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از این نیست که میهمانان شما ببیند خون سرخ انار با شکافتن این پوسته‌های طلایی و مسی رنگ جاری خواهد شد.
انار و شمع

یکی از المان‌هایی که چندسالی است پا به سفره‌های سنتی ما باز کرده انواع و اقسام شمع‌ها هستند. شمع‌های معطر با فانتزی به شکل هندوانه و انار هم از این قاعده مستثنا نیستند. اما اگر شمع‌های ساده و سفید کلاسیک را دوست دارید می‌توانید باز هم از چهارچوب‌ها بگریزید و طرحی جدید بیافرینید. استفاده از انار به عنوان پایه‌شمع و یا شمعدانی و یا ترکیب این دو، یک تیر و دو نشان در میز یلدایی شماست.
انار و کاج

میوه کاج به ویژه در غرب پای ثابت دکورهای پاییزی است. شما هم اگر می‌خواهید کمی حال و هوای مدرن‌تری به دکوراسیون یلدا بدهید در آخرین شب پاییز میوه‌های کاج را به خانه‌تان دعوت کنید. این میوه‌های مخروطی قهوه‌ای رنگ که در اکثر پارک‌ها می‌توانید پیدایشان کنید ترکیب رنگی چشم‌نواز و نوستالژیکی را با انارهای قرمز ایجاد می‌کنند. به ویژه اگر در یک ظرف یا سبد حصیری چیدمان شوند.
انار بر روی دیوار

از دیگر ایده‌های فرنگی ایده‌هایی است که می‌توانید از مراسم کریسمس الهام بگیرید. مثل این انارآرایی‌ها و تاج‌های زیبایی که بر روی در و دیوار ورودی خانه انجام شده و البته اجرایی کردنش مهارت و هزینه و زمان بیشتری هم احتیاج دارد.
نوشتن نام مهمانان بر انار

نگاه تازه‌ای به میهمانی یلدا داشته باشید. اختصاصی بودن موضوعی است که همه را سر ذوق میاورد و شگفت زده می‌کند. فکر کنید که اگر میهمانان به ویژه کودکان بدانند در میهمانی یلدای شما هر کدام یک انار مخصوص به خود دارند؛ هیجان زده نمی‌شوند؟ با راه‌های مختلف مثل تصاویر بالا می‌توانید نام افراد را بر روی انارهایشان بنویسید تا هر کدام از روی میز برداند و حتی اگر خواستند به یادگار با خود ببرند.
شیشه‌های بلور انار

برای تزئین و دکوراسیون شب یلدا خوب است چند انار را طوری چیدمان کنید و کنار بگذارید که مطمئن شوید کسی به آن‌ها دست برد نمی‌زند و زیبایی‌شان را تا پایان مراسم حفظ می‌کنند. برای این‌کار به فکر ظروف خلاقانه‌ای باشید که کاربرد دیگری دارند و معمولا درون آن‌ها میوه‌ قرار نمی‌گیرد. مثل ظروف بلورینی که مخصوص نوشیدنی‌ها هستند و یا گلدان‌ها.
انار و میوه‌ها

درست است که رسم ما ایرانی‌ها خوردن انار و هندوانه در شب یلداست اما می‌شود گاهی هم خارج از رسوم عمل کرد، دو سه عدد انار در کنار میوه‌های دیگر با یک چیدمان مناسب می‌توانند هم زیبایی را به دکوراسیون بیاورند و هم خودمانی و صمیمی جلوه کنند. حتی می‌شود آجیل را هم با این میوه‌ها ترکیب کرد. به تصویر بالا نگاه کنید که گردوها چه خوش در ظرف کدو تنبلی شکل کنار انار و برگ‌های پاییزی نشسته‌اند.
شاخه‌های انار

اگر در استان‌های شمالی یا مرکزی زندگی می‌کنید پیدا کردن شاخه‌های اناری این چنین از شهرها و روستاهایی که به باغ‌های انارشان شهره‌اند سخت نیست. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که چیدن شاخه‌ای که بار داده بر روی بار دادنش در سال بعد تاثیر می‌گذارد و این پیشنهاد چندان دوست دار محیط زیست نیست ولی داشتن چنین گلدانی در دکوراسیون یلدا هم به شدت خواستنی است.
انار و برگ سبز

اگر هنوز فکر می‌کنید هیچ کدام از ایده‌های بالا راه دستتان نیست و ترجیح میدهید انار را به خودی خود در دکوراسیون یلدا به کار ببرید از برگ‌های سبز غافل نشوید. برگ‌های سبز در تضاد کامل با قرمزی انار، کنتراست خوبی را در چیدمان ایجاد می‌کنند و یکنواختی را از بین می‌برند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/233483/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کودکان را به کتاب خواندن تشویق کنیم !

زندگی در حال را به بچه‌ها بیاموزیم

به کودکان اعتماد به نفس تزریق کنید !

چطور به فرزندانمان اعتماد کنیم؟

ایجاد انگیزه در فرزندان

وقتی بچه‌ها می‌ترسند، چه کار کنیم؟

بچه‌هایی که دزدی می‌کنند

عوارض پیامک برای کودکان و نوجوانان

بچه‌های لوس یا بزرگسالان بی‌مسوولیت

از کجا بفهمیم فرزندمان بیش‌فعال است؟

کودکان اوتیسمی دوست دارند تنها باشند

نقش خانواده در حفظ سلامت روانی کودکان

قوانین خواب فرشته ها

آینده کودکان مبتلا به شب ادراری

نقاشی، رازگوی روان بچه ها

کم رویی در کودکان را چگونه درمان کنیم

بررسی استرس در کودکان

فواید خواندن کتاب برای جنین

شخصیت فرزندتان را به خاطر نمره ضعیف تخریب نکنید.

برای فرزند دوم آمادگی دارید یا نه؟

بهترین طرز برخورد با بچه های وابسته

در خاطره سازی برای کودکان افراط نکنید

طلاق و برخورد صحیح با بچه ها

چگونه هوش فرزندمان را پرورش دهیم؟

اگر فرزندتان 6 سال دارد...

چگونـه تمـرکـز کـودکان را افـزایـش دهیـم؟

طلاق با کودکان شما چه می کند

10 جمله ویرانگر که نباید به کودکان گفت!!

اگر فرزندتان خجالت می کشد، بخوانید!

نترس، کنارت هستم

من باوردارم که تو می توانی

روزگار سخت یک کودک

علت و روش های درمان ناخن جویدن در کودکان

برخورد صحیح با عادت های نادرست کودکان

تاثیر دلبستگی ایمن بر کسب ایمان کودک

سی راه برای افزایش بهره هوشی کودکان

اول مهر و دردسر خواب بچه ها !

7 نکته کلیدی برای تشویق کودکان به آموختن

عادت به مطالعه را در دانش آموزان تقویت کنیم

کودکان چگونه فکر می کنند

خشم کودک در دست والدین

8 نکته درباره اتاق مطالعه

از کودکی ام بزرگی ام را بشناس

مدرسه یعنی مدرسه !

50 روش برای به ظهور رساندن استعداد کودکان

فرزند پیش دبستانی شما می تواند کتاب بخواند !

کابوسی به نام دیکته

نقش رسانه های آموزشی در فرآیند یادگیری

روش هایی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

برای فرزندتان یک مادر کامل هستید یا کافی؟ !