آریا بانو

آخرين مطالب

اولین هت‌تریک از سه گانه رونالدو در لباس بارسلونا ورزشي

اولین هت‌تریک از سه گانه رونالدو در لباس بارسلونا
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 / هفته پایانی ماه اکتبر مقطع بزرگ و مهمی برای برخی از ستاره های بزرگ در لالیگا بوده است.
رائول، اسطوره بزرگ رئال مادرید اولین بار در تاریخ 26 اکتبر برای رئال مادرید به میدان رفته و اولین تجربه او با شکست همراه بوده است. رونالدوی برزیلی اولین بار در لباس بارسلونا و لوییس سوارز اولین بار در بازی های ال کلاسیکو برابر رئال مادرید نیز در این هفته موفق به ثبت هت تریک شده اند. اما دوران حضور روماریو در لالیگا در لباس والنسیا در چنین روزی به اتمام رسیده است.
26 اکتبر 1996: لوییز نازاریو رونالدو اولین هت تریک خود در لالیگا را در لباس بارسلونا انجام داد
رونالدو نازاریو، پدیده فوتبال برزیل در دوران جوانی به معنای واقعی کلمه غیرقابل توقف بود. مهاجم جوان بارسلونا مسیری طولانی را طی کرده، از سد دو مدافع والنسیا گذشت و سپس توپ را از آندونی زوبی زارتا، دروازه بان والنسیا عبور داد و وارد دروازه حریف کرد تا گل اول به ثمر برسد.
رونالدو که ترکیبی از قدرت و ظرافت بود، در ادامه این بار پشت خط دفاع حریف حرکت کردع و دوباره با آرامش و با ضربه ای با پای چپ خود کار را تمام کرده تا نتیجه 0-2 به سود بارسلونا شود. والنسیا که نمی خواست شکست قبول کند، با گلهای پاتسی فریرا و والری کارپین به جریان بازی بازگشته و به تساوی رسید. با این حال نمی شد قدرت رونالدو را انکار کرد. پس از آنکه پپ گواردیولا، هم تیمی تیم او در ترکیب بلوگرانا توپ را در نیمه راه دوباره به دست آورد، ستاره برزیلی به سرعت صاحب توپ شده، سه مدافع والنسیا را پشت سر گذاشت و در نهایت با آرامش از سر زوبی زارتا، دروازه بان سابق بارسا گذشت و موفق شد برای سومین بار نیز دروازه والنسیا را باز کند.
اولین هت تریک رونالدو در لالیگا در 26 اکتبر 1996 ترکیبی فوق العاده از قدرت و ظرافت بود و این اولین هت تریک او از سه هت تریک در طول یک فصل حضور در بارسلونا محسوب می شد. بعد از چهار سال بازی با رئال مادرید در ادامه، او در مجموع با 117 گل در 164 بازی لالیگا به ثمر رساند و البته حالا رونالدو رئیس باشگاه رئال وایادولید محسوب می شود.
26 اکتبر 1997: آخرین گل روماریوی بزرگ در لالیگا
یک لمس برای کنترل توپ و دیگری برای ضربه زدن باعث شد توپ وارد دروازه استبان سوارز سنگربان رئال اویدو شود. روماریو، مهاجم برزیلی والنسیا با لبخند به سمت جایگاه هواداران در استادیوم مستایا رفته و در جایی که شریک زندگی و نوزاد جدیدش در 26 اکتبر 1997 بازی را تماشا می کردند سلام کرد. این لحظه زیبایی بود، اما این احساس شیرین دوام نیاورد.
اویدو با ضربه خولیو سزار دلی والدس مهاجم پانامایی به گل تساوی رسید و در نهایت هواداران والنسیا با نارضایتی به خانه رفتند. روماریو که آن موقع 30 ساله بود، پس از 11 بازی در لالیگا برای والنسیا در دو مقطع متفاوت، بعد از زدن تنها 5 گل و بروز اختلاف با هر دو سرمربی یعنی لوئیز آراگونس و کلودیو رانیری خیلی زود این باشگاه را ترک کرده. دوران حضور روماریو در بارسلونا نیز کوتاه و البته درخشان بود. به ثمر رساندن 34 گل در جریان 46 بازی در رقابت های لالیگا به اندازه ای کافی بود که توانست نقش بزرگی در تیم یوهان کرایف برای کسب عنوان قهرمانی لالیگا در فصل 94-1993 ایفا کند
28 اکتبر 2018: لوئیس سوارز در ال کلاسیکو هت تریک کرد
در حالی که لیونل مسی به علت مصدومیت بازی را در جایگاه هواداران در استادیوم نیوکمپ تماشا می کرد، لوئیس سوارز در تاریخ 28 اکتبر 2018 در لالیگا و دیدار ال کلاسیکو برابر رئال مادرید به میدان رفت. پس از اینکه فیلیپ کوتینیو خیلی زود بارسا را ​​پیش انداخت، سوارز با تبدیل به گل کردن پنالتی ای خودش گرفته بود در نیم ساعت اول برتری را دو برابر کرد.
در ادامه این رئال مادرید بود که موفق شد یکی از گل ها را جبران کرده و بازی را 1-2 کند، اما لوییس سوارز با یک ضربه سر فوق العاده روی ارسال سرخی روبرتو به گوشه بالای دروازه موفق به زدن گل سوم هم شد. در ادامه سوارز پشت سرخیو راموس حرکت کرده و با گذر دادن توپ از سد تیبو کورتوا هت تریک خود را تکمیل کرد.
همچنین وقتی آرتورو ویدال نیز موفق به گلزنی شده و بازی با نتیجه 1-5 به سود بارسلونا در جریان بود، ستاره اروگوئه ای اولین بازیکنی بود که در صحنه حاضر شد و با ویدال جشن شادی گرفت. این نتیجه بارسا را ​​برای کسب عنوان قهرمانی دیگری در لالیگا مهیا کرده و همچنین پایان سلطنت کوتاه مدت جولن لوپتگی به عنوان سرمربی رئال مادرید را نیز به همراه داشت.
29 اکتبر 1994: رائول اولین بازی خود را در لالیگا انجام داد
به نظر می رسد آرام ترین فرد در زمین در ورزشگاه لارومالدا معتلق به باشگاه رئال ساراگوسا در تاریخ 29 اکتبر 1994، جوانترین بازیکن حاضر در میدان محسوب می شود. رائول گونزالس بلانکو اولین بازی اش از در مجموع 550 مسابقه لالیگایی را برای رئال مادرید را آن روز انجام داد.
رائول فقط 17 سال و چهار ماه و دو روز سن داشت، اما سرمربی وقت رئال مادرید یعنی خورخه والدانو به این بازیکن ایمان داشت. بازیکن جوان رئال مادرید 90 دقیقه بازی کرد اما نتوانست به هم بازیانش مانند بازیکنانی چون فرناندو هیرو، مایکل لادروپ و فرناندو ردوندو بود کمک کند تا از شکست 3-2 در خانه رئال ساراگوسا جلوگیری کنند. دبل خوان اسنایدر باعث شد ساراگوسا با نتیجه 0-2 از رئال مادرید پیش افتد، اما لوس بلانکوس با گل های ایوان زامورانا و خوزه آماویسکا به تساوی دست یافت.
اما در نهایت گاس پویت، سرمربی آینده رئال بتیس موفق شد گل دیرهنگام و برتری ساراگوسا را به ثمر برساند. این برای رائول ناامید کننده بود، اما فقط یک هفته بعد او اولین گل از 229 گل خود در لالیگا را در جریان پیروزی 2-4 در دربی پایتخت مقابل اتلتیکومادرید به ثمر رساند. در جریان 16 فصل حضور در تیم اصلی رئال مادرید، رائول جام های زیادی از جمله شش عنوان قهرمانی در لالیگا را به دست آورد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/443059/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

دردسرهای حواس پرت

اگر کودک افسرده دارید بخوانید !

تو ،اونو بیشتر از من دوست داری!

تبعیض بین فرزندان روی اعصاب بچه هاراه میرود

کودکان نیز افسرده می شوند

​اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید

تبلت کودکان را باهوش میکند؟!

فرزندان مادران شاغل سالم ترند یا خانه دار؟

از چه سنی به کودکمان زبان و ریاضی یاد بدهیم؟

آموزش عشق و نفرت به بچه ها !

مزایا و معایب تک‌فرزندی !

هر لباسی را در حضور کودکان نپوشید

کدام بچه‌ها صاحب شغل می‌شوند؟

اوتیسم و راههای کاهش آن در کودکان

علت مکیدن انگشت در نوزادان

علل اختلالات یادگیری در کودکان چیست؟

اگر برای کودکم تبلت نخرم عقده ای می شود!

خوابگردی در کودکان

نوازش کودکان، هورمون استرس را کم می‌کند!

این کودکان در آینده دچار مشکلات جنسی می شوند

پرستار کودک را در این شرایط اخراج کنید !

چرا فرزندم لکنت زبان دارد؟

10 نکته برای افزایش اعتماد به نفس در دختران

چگونه کودکانی شوخ طبع پرورش دهیم !

چرا نباید فرزندانتان را با کودکان دیگر مقایسه کنید

چطور می توان از اضطراب کودکان پیشگیری کرد؟

کودک درون باید بیاید بیرون

چرا فرزندم خجالتی است؟

چند نکته اساسی درباره بازی با کودکان

چگونه هوش هیجانی کودکان را بالا ببریم؟

برای مقابله با پرخاش‌گری کودک چه می‌توان کرد ؟

آیا کودک، برای تنها ماندن، آماده است؟

تاثیرات مثبت و منفی انیمیشن ها روی کودکان

چرا وابستگی برخی بچه ها به اقوام بیشتر از پدر و مادرشان است؟

معایب و مزایای مهد رفتن بچه ها

آموزش الفبا قبل از دبستان درست است؟

شناسایی اختلالات یادگیری در کودکان

چرا نباید کودکان را با هم مقایسه کرد

نکاتی که بهتر است والدین از آنها آگاه باشند !

معجزه ای که موسیقی بر کودکان دارد

برای بچه دار شدن تا چه سنی فرصت داریم؟

حافظه کودک را چگونه تقویت کنیم؟

چگونه انضباط شخصی را به کودکان آموزش دهیم؟

وقتی یک فرشته کار بد می کند!

احساسات ناخوشایندی که کودک باید تجربه کند

چه موزیکی مناسب بچه ها است؟

بازیهایی مناسب بچه های بیش فعال

چگونه با بچه‌هایمان دوست باشیم؟

در چه مواقعی باید کودکمان را پیش روانشناس ببریم؟