آریا بانو

آخرين مطالب

اشتری: حقوقی از فدراسیون نمی‌گیرم! ورزشي

اشتری: حقوقی از فدراسیون نمی‌گیرم!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / بی‌شک یکی از نابغه‌های تنیس روی میز در کشورمان محسوب می‌شود که از همان دوران نوجوانی تاکنون توانسته قابلیت‌های خود را در این رشته ورزشی به رخ حریفان بکشاند. مهشید اشتری، ملی‌پوش مشهدی تنیس روی میز تاکنون در رقابت‌های جهانی و آسیایی مقام‌های زیادی به ارمغان آورده و حتی در برهه‌هایی از زمان جزو رنکینگ اول کشور هم بوده است. او حالا درصدد است تا با حضور در المپیک، کلکسیون افتخارات خود را تکمیل‌تر کند. این ورزشکار مشهدی در 7 ماه اخیر به خاطر ویروس کرونا نتوانست تمرینات خوبی را پشت سر بگذارد و از شرایط مسابقه دور شد اما به تازگی با موافقت‌های صورت‌گرفته تمرینات خود را در سالن ورزشی آغاز کرده و با تمدید قرارداد خود با تیم شهربابک کرمان به استقبال بازی‌های لیگ برتر کشور می‌رود. به همین بهانه گفت‌وگویی با این ملی‌پوش داشتیم.
نداشتن حریف تمرینی
این ملی‌پوش مشهدی شرایط این روزهای خود را خوب ارزیابی نمی‌کند و در این باره می‌گوید: «متاسفانه به خاطر ویروس کرونا مدت 7 ماه است که از شرایط مسابقه دور شده‌ایم و در این مدت هم نتوانستیم تمرینات خوبی داشته باشیم اما خوشبختانه چند روزی است سالن‌های ورزشی دوباره دایر شده و می‌توانیم تمرینات خود را پیگیری کنیم.» مهشید اشتری با بیان این‌که وقتی ورزشکاری از شرایط مسابقه دور می‌شود، خیلی افت می‌کند، افزود: «تا قبل از شیوع ویروس کرونا، حداقل در هر ماه 2 مسابقه داشتیم و این باعث می‌شد که رشد چند برابری داشته باشیم چون در شرایط مسابقه استرس و فشار بیشتری نسبت به روزهایی که تمرین داریم وجود دارد اما این‌که 7 ماه تمرین نداشته باشیم و اردویی هم تشکیل نشده باشد، ورزشکار با افت زیادی روبه‌رو می‌شود.» این بانوی تنیسور در ادامه سخنان خود به مشکلات موجود تمرین خود در مشهد اشاره و خاطرنشان می‌کند: «از نظر سالن تمرینی در مشهد مشکل خاصی ندارم اما برای یک ورزشکار ملی‌پوش داشتن یک حریف تمرینی و مربی بادانش در سطح تیم ملی خیلی مهم است که در مشهد این فاکتورها وجود ندارد و از این بابت خیلی مشکل دارم. در روزهایی که تمرین دارم، حریف تمرینی در سطح خودم ندارم حتی مربی‌ای که بتوان با او تمرین کرد هم وجود ندارد.» وی درباره اردوهای تیم ملی و مسابقات مهمی که پیش رو دارند، خاطرنشان کرد: «وضعیت اردوهای تیم ملی هنوز مشخص نیست اما در این مدت همیشه با کادر فنی تیم ملی در ارتباط بوده‌ام و هر ماه شرایط تمرینی خودم را به سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گزارش می‌دهم. تا جایی که اطلاع دارم تا پایان سال 2020 هیچ مسابقه رسمی بین‌المللی نداریم، فقط رقابت‌های لیگ برتر را پیش رو داریم که امسال هم با تیم شهربابک کرمان قراردادم را تمدید کردم اما زمان مسابقات هنوز مشخص نشده است.»
ملی‌پوش بدون حقوق
این ملی‌پوش تنیس روی میز با بیان این‌که هیچ حقوقی از فدراسیون دریافت نمی‌کند، گفت: «متاسفانه در سال‌هایی که برای تیم ملی تنیس روی میز مسابقه می‌دهم، هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ام. ملی‌پوشی مثل من که از نظر رنکینگ در کشور رتبه اول را دارد، چرا نباید حقوقی دریافت کند. حتی هزینه‌های رفت و برگشت را خودمان شخصا پرداخت می‌کنیم. البته هیئت استان تاکنون خیلی به من کمک کرده ولی به ورزشکاران تنیس روی میز در مقابل رشته‌های دیگر هیچ توجهی نمی‌شود و آن‌ها همیشه دغدغه آینده‌شان را دارند. در رقابت‌های لیگ برتر هم یک ورزشکار ملی‌پوش بالاترین قراردادی که دریافت می‌کند بین 30 تا 40میلیون تومان است که بی‌ارزش است. از نظر حقوق دستمزد اختلاف زیادی با دیگر رشته‌های ورزشی داریم. البته تازگی‌ها تنیس روی میز با توجه به مقام‌هایی که ورزشکاران در مسابقات بین‌المللی کسب کردند، مورد توجه قرار گرفته است.»
آرزوی المپیکی شدن
اشتری 20 ساله تاکنون تجربه 4 دوره حضور در رقابت‌های جهانی و 10 دوره مسابقات آسیایی را در کارنامه دارد اما هدفش رسیدن به المپیک است که حتی برای گرفتن سهمیه المپیک 2020 که الان به تاخیر افتاده است هم زحمات زیادی کشید و شانس حضور هم داشت که در مرحله آخر ناباورانه نامش از لیست حذف شد و باعث یک‌سری حواشی هم در فدراسیون تنیس روی میز هم شد. اما هنوز مصمم به حضور در المپیک است که در این باره می‌گوید: «متاسفانه حقم حضور در المپیک 2020 بود که انجام نشد. اما هنوز جوان هستم و از الان خودم را برای المپیک دوره بعدی آماده می‌کنم که هر جور شده به این افتخار دست پیدا کنم.»

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/395260/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کودک من آزار جنسی دیده است؟

اگر کودک شما کابوس می بیند !

آموزش به بچه ها در مورد غریبه ها

بچه ها در هنگام طلاق چی لازم دارند؟

جو فراست برای خواباندن بچه ها راه‌حل ارائه می‌دهد !

اثر منفی رسانه های جدید بر کودکان

قوانین راهنمایی و رانندگی زندگی کودکان

با بچه های وابسته چطونه رفتار کنیم؟

آموزش زبان انگلیسی به این کودک اشتباه است

رابطه تاثیر گذار میان رفتار والدین و مغز کودک

بلایی که فیلم های مستهجن بر سر نوجوانان می آورند

تاثیر بد تنش‌های والدین بر روی کودکان

گفتنی‌هایی از خانه تا مدرسه

اگر کودک از انجام تکالیف مدرسه اجتناب می‌کند !

دختری با اطاق مرتب

بازی‌های مناسب کودکان پنج و شش ساله

آموزش برخورد مۆدبانه به کودک

با فرزندتان خوش بگذرانید !

یک درمان دم‌دستی برای کوچولوها

10 روش برای تقویت اعتماد به‌ نفس کودک

10 چیزی که نباید به کودکانمان بگوییم !

دلم یک دوست می خواد

مرزبندی بین بازیهای دخترانه و بازیهای پسرانه

خوابیدن کنار مامان و بابا

چه نوع کتابی مناسب کودک ما است؟

ارتقاء هوش هیجانی برای پرورش کودک موفق

بازی چگونه رشد کودکان شما را افزایش می‌دهد !

کودکی که به دیگران وابسته است !

اجازه ندهید کودک تان این برنامه ها را ببیند

علت فحش دادن(بدزبانی) در کودکان و راه حلهای پیشنهادی

جو فراست و خودخواهی

آموختن درسهای پول تو جیبی فرزندان

راههای عملی جهت افزایش تمرکز در کودکان

کودکانی که دیر می‌خوابند دچار ترس شبانه می‌شوند

رابطه اسباب بازی و شغل آینده کودک

راههایی برای تقویت هوش کودکان

مقابله با لجبازی‌های کودکانه!

والدین افسرده چگونه با کودکانشان بر خورد کنند؟

رفتار با کودکان لوس !

نشانه های اولیه لکنت زبان در کودکان

شخصیت شناسی از روی نقاشی بچه ها

دخترها به پدر نیاز دارند !

بچه‌تان موقع درس خواندن بی حواس است؟

دختری که رفتارهای پسرانه دارد و پسری که رفتارهای دخترانه دارد !

کودک خردسال خود را برای تولد فرزند جدید آماده کنید

چگونه فرزندی باهوش تربیت کنیم؟

به کودک لجباز رشوه ندهید

نکاتی مهم برای والدینی که دوقلو دارند

فیلم های غیر اخلاقی در سنین پایین

از نظر بهداشت روان کودک سالم کیست؟