آریا بانو

آخرين مطالب

نویر هم مثل حسینی شرط نمی‌گذارد! ورزشي

نویر هم مثل حسینی شرط نمی‌گذارد!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مشرق / مربی اسبق دروازه بانان تیم استقلال گفت: اینقدر که از مدیریت فوتبال و ورزش کشور عصبانی و ناراحتم از باخت استقلال ناراحت نشدم، چون فوتبال برد و باخت دارد.
به زعم بسیاری از کارشناسان دروازه بانی و فوتبالی، استقلال به دلیل ضعف دروازه بانش روی دو موقعیت گلی که تراکتور روی دروازه اش ایجاد کرد 3 گل خورد و در نهایت به رغم تلاش بازیکنانش و جبران دو گل، نتیجه فینال جام حذفی را 2-3 واگذار کرد و دستش از جام‌های این فصل خالی ماند.
منصور رشیدی دروازه بان و مربی دروازه بانان اسبق تیم‌های ملی و استقلال در گفتگویی، به بهانه گل‌های خورده استقلال حرف زدیم که مشخص شد او به شدت از رویه عقد قرارداد‌های بازیکنان لیگ برتری و حتی قرارداد‌های ملی گله‌مند است.
متن این پرسش و پاسخ را در ادامه می‌خوانید:
* آقای رشیدی! علت ضعف حسینی روی گل‌هایی که می‌خورد چیست که تحت هر شرایطی با هر زاویه‌ای دروازه اش باز می‌شود؟
- این را باید از مربی دروازه بانان تیم سئوال کرد. نمی‌دانم در تیم استقلال چه خبر است که یک نفر نتوانسته به دروازه بان استقلال بگوید هنگام نفوذ بازیکنی که یارگیری شده دروازه بان باید چکار کند. این‌ها جزو بدیهیات دروازه بانی یا همان الفبای اولیه کار است که حسینی هیچ یک را نمی‌داند! دروازه بان نمی‌ایستد تا به توپی که روی دروازه اش می‌آید نگاه کند! کدام دروازه بانی را دیده اید که بایستد و فقط نظاره گر باشد و نهایتا کمی از جایش به هوا بپرد در حالی که دست دروازه بان باید بالاتر از هر سری روی هوا به توپ برسد یا بگیرد یا مشتش کند.
* یعنی می‌گویید مشکل از بهزاد غلامپور است؟
- نه! مشکل از مجموعه‌ای است که اینگونه تیم را می‌بندند. من اگر ورزشی هستم حق ندارم حرف بزنم؟ من هم به اندازه خودم برای تیم ملی و یکی از باشگاه‌های بزرگ و پرطرفدار این مملکت زحمت کشیده ام و حق دارم به نامدیرانی که اشتباهی در رأس امور قرار داده شده اند اعتراض کنم.
* پس به سعادتمند ایراد دارید؟
- وضعیت باشگاه روز به روز بدتر می‌شود. اصلا آقای سعادتمند آدم خوب و مدیر کاربلد، ولی وقتی باشگاه‌های دیگر می‌آیند به بازیکن استقلال پیشنهاد 7 میلیاردی می‌دهند او هم مجبور است برای نگه داشتن بازیکنش 8 میلیارد پول بدهد. آخر این انصاف است که یک ایرانی با یارانه دولتی 45 هزار تومانی سرش را در سطل زباله فرو ببرد تا غذا پیدا کند بعد برای بازیکنانی که 200 میلیون تومان هم ارزش ندارند 8 و یا 10 میلیارد تومان پول بدهند که این وضعیت را به بار بیاورند؟ به خدا این مردم خسته شدند از این همه سوء مدیریت.
* پس شما از وزیر ورزش انتقاد دارید که در انتخاب مدیران استقلال دقت کافی را نداشته است؟
- اصلا من مانده ام چطور یک بازیکن باید در قراردادش برای باشگاه شرط بگذارد که دروازه بان قوی نگیرید؟ مگر تو خرج و هزینه باشگاه را می‌دهی که برای متولی تعیین تکلیف می‌کنی؟ اصلا بند‌هایی در قرارداد‌های این بازیکنان می‌بینیم و می‌شنویم که شاخ درمی آوریم و حتی آن‌ها را در صحرای آفریقا هم برای کسی نمی‌گذارند، ولی مدیران ما راحت زیرش را امضا می‌زنند!
* ممکن است برخی مدیران با دلال‌ها هم‎دست باشند؟
- اگر نبودند که بازیکن 50 هزار دلاری را با 400 هزار دلار به لیگ ایران نمی‌آوردند! آب از سرچشمه گل آلود است آقا! این فقط در سطح باشگاهی نیست متأسفانه فساد به فدراسیون هم ورود کرده و بند‌های قرارداد‌های آقایان مربی تیم ملی را هم می‌بینیم. آخر چطور ممکن است یک مربی یا بازیکن بدون بازی برای تیمش یا بدون مربیگری تمام و کمال پولش را بگیرد و برود؟ این یعنی یک جای کار ایراد دارد! به خدا ایراد دارد که اگر نداشت، الان بیش از 100 پرونده باز در فیفا به ایران و فوتبالش اختصاص نداشت.
* پس معتقدید فساد در ورزش هم رسوخ کرده است؟
- این‌ها هم نوعی دیگر از اختلاس است. به خدا ما ورزشکاران هم از سیاست سردرمی آوریم و، چون حرفی نمی‌زنیم فکر می‌کنند ما فقط توپ و تور را می‌شناسیم. نه! اختلاس در روز روشن در ورزش رخ می‌دهد و کسی نیست ببیند و ورود نمی‌کنند. ما فکر می‌کنیم اختلاس فقط این است که یک کارمند بانک یا رییس موسسه اعتباری 3 هزار میلیارد تومان پول بردارد و فرار کند، ولی آن‌هایی که روبروی ما نشتسه اند و با اختلاس‌های کوچکتر و مشخص، پول و سرمایه کشور را به جیب خودشان و خارجی‌ها سرازیر می‌کنند را نمی‌بینیم. شاید 100 هزار دلار و 200 هزار دلار برای نهاد‌های امنیتی ارزش پیگیری ندارد! ولی می‌دانید این 100 هزار دلار‌ها چه گره‌هایی از زندگی ندار‌ها در سیستان و بلوچستان یا همین تهران بی دروپیکر باز می‌کند؟ پس نهاد‌های نظارتی کجا هستند؟ نکند خدای نکرده دست آن‌ها هم به این فساد آلوده است که کاری به کار این مدیرانی که این قرارداد‌ها را می‌بندند ندارند! اینکه "من باید همه بازی‌ها را بازی کنم وگرنه نمی‌مانم"، شد بند؟ شد شرط؟ به خدا "نویر" برای بایرن مونیخ این شرط‎ها را نمی‌گذارد، یعنی مدیرعامل بایرن و هیأت مدیره اش چنین اجازه‌ای به او نمی‌دهند. لب بود که دندان آمد. اول باشگاه است و بعد بازیکن. این مسایل آزارمان می‌دهد.
* خیلی عصبانی هستید؟
- به خدا دوست داشتم زودتر از این‌ها می‌مردم و این وضعیت را نمی‌دیدم. این خواسته منِ تنها نیست و خیلی از هم سن و سالان من چنین آرزویی می‌کنند که بمیرند و دیگر این همه سوءمدیریت در امور کشور را نبینند. وضعیت روز به روز هم بدتر می‌شود. به خدا از باخت استقلال ناراحت نیستم، چون بالاخره فوتبال یکسرش برد است و یکسرش باخت، ولی آنچه قلبم را به درد می‌آورد قرارداد‌هایی است که بی رویه بالا می‌رود و آپشن و بند‌هایی که روز به روز در آن اضافه‌تر می‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/395162/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه الفبا را به کودکان آموزش دهیم؟

خلاقیت های دردسر ساز!

گفتار درمانی: روشی موثر برای بهبود مشکلات گفتاری

چطور برای فرزندانتان وقت بیشتری بگذارید

فکرهای بزرگ کودکانه

آینده کودکان باهوش چگونه خواهد بود؟

چرا بلوغ زودرس خوب نیست؟

از عصبی شدن کودکتان جلوگیری کنید !

انواع تیک عصبی در کودکان !

تبلت چه بر سر کودکانمان می‌آورد؟

همه چیز درباره ی رشد هوش کودکان !

چگونه فرزندم را به مدرسه علاقه‌مند کنم؟

کمک والدین به کلاس اولی‌ها

علائم مدرسه‌هراسی چیست؟

به فرزندتان فحش ندهید!

عوامل عمده مؤثر بر فراگیری دانش آموز

با کودک بد غذا چه کنیم؟

روشهای کاهش استرس بچه های طلاق

استرس در کودکی موجب تغییراتی در سازه‌های اصلی مغز می‌شود

از چه سنی به کودک بیاموزیم بدون اجازه وسایل دیگران را برندارد؟

تصورات اشتباه درباره «بغلی شدن» کودکان

تست هوش برای کودکان 4 تا 10 ساله

چگونه اعتماد به‌ نفس کودک را افزایش دهیم؟

استرس دیر شدن مدرسه و آثار آن بر روحیه و درس فرزند شما

اهمیت گذراندن وقت کافی با فرزندان

بازی‌ درمانی، چیست؟

اختلافات والدین چه بر سر کودکان می آورد؟

دست نزن عزیزم

چرا کودکم در مدرسه پرخاشگر است؟

چگونه کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

دردسرهای حواس پرت

اگر کودک افسرده دارید بخوانید !

تو ،اونو بیشتر از من دوست داری!

تبعیض بین فرزندان روی اعصاب بچه هاراه میرود

کودکان نیز افسرده می شوند

​اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید

تبلت کودکان را باهوش میکند؟!

فرزندان مادران شاغل سالم ترند یا خانه دار؟

از چه سنی به کودکمان زبان و ریاضی یاد بدهیم؟

آموزش عشق و نفرت به بچه ها !

مزایا و معایب تک‌فرزندی !

هر لباسی را در حضور کودکان نپوشید

کدام بچه‌ها صاحب شغل می‌شوند؟

اوتیسم و راههای کاهش آن در کودکان

علت مکیدن انگشت در نوزادان

علل اختلالات یادگیری در کودکان چیست؟

اگر برای کودکم تبلت نخرم عقده ای می شود!

خوابگردی در کودکان

نوازش کودکان، هورمون استرس را کم می‌کند!

این کودکان در آینده دچار مشکلات جنسی می شوند