آریا بانو

آخرين مطالب

رودخانه خونی که چشم ها را به خود خیره کرده است! گوناگون

رودخانه خونی که چشم ها را به خود خیره کرده است!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - لست سکند / رودخانه سرخ خیره‌کننده در کوسکو (Cusco) ‏تنها یک نمونه دیگر از مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی است که در پرو به ما ارائه شده است. در این کشور از لاگونا هومانتی (Laguna Humantay) ترسناک گرفته تا تالاب‌های طبیعی و فوق العاده میلیپو ( natural lagoons of Millpu) وجود دارد، همچنین برخی از باورنکردنی‌ترین و منحصربه فردترین مناظر کل جهان را می‌توانید در آن مشاهده کنید. از الان شروع به برنامه‌ریزی سفر خود به پرو بکنید و برخی از این مکان‌های منحصر به فرد را برای خودتان مشخص کنید تا حتما پس از برطرف شدن بحران کرونا از آن‌ها بازدید داشته باشید. تا آن روز، در این مقاله از لست سکند با ما همراه باشید تا یکی از جاذبه‌های منحصربه فرد پرو را با یکدیگر ببینیم و سفری مجازی به این طبیعت زیبا داشته باشیم.
نام رودخانه سرخ
رود سرخ در کوسکو در زبان محلی به پالکویلا پوکامایو (Palquella Pucamayu) مشهور است. در واقع در کوچوآ (زبان محلی گروهی از مردم پرو)، پالکویلا (palquella) به معنی شاخه کوچک و پوکامایو (pucamayu) به معنی رودخانه قرمز می‌باشد. این راه آبی عجیب و غریب به طول 5 کیلومتر، تماما سرخ است، تا قبل از این که با برخی جریان‌های منطقه دیگر و رودخانه‌های کوچک ترکیب شود و رنگ آن رقیق‌ و سرخی منحصر به فرد خود را از دست دهد.
جریان رودخانه سرخ
این شاخه‌های کوچک و متعدد سرانجام به درون رودخانه ویلکامایو (Vilcamayo) که از دره مقدس کوسکو می‌گذرد و از ارگ معروف ماچو پیچو (Machu Picchu) عبور می‌کند، می‌ریزند. در پایین‌دست رودخانه، این رودخانه قبل از عبور از وسط دره مشهور و بدنام پونگو د مینیوک (Pongo de Mainique) که به نام رودخانه اوروبا شناخته می‌شود، زمانی که وارد جنگل شد از رودخانه بزرگ آمازون تغذیه می‌‌کند.
رودخانه سرخ کوسکو ‏به دلیل بارش باران در نزدیکی کوه رنگین‌کمان ‏پالکویو (Palcoyo Rainbow Mountain)‏ ‏تشکیل شده‌ است. محدوده رنگ‌ها در این دره رنگارنگ نتیجه فعالیت‌های معدنی متفاوت در لایه‌های مختلف خاک می‌باشد که توسط فرسایشی قابل ‌مشاهده، ایجاد شده است.
رنگ سرخ رودخانه از کجا می‌آید؟
رنگ سرخ رودخانه نتیجه سنگ قرمز پر از اکسید آهن است. این سنگ رسوبی غنی از مواد معدنی هنگامی که باران می‌بارد از تپه‌ها شسته می‌شود و آب را به رنگ سرخ یا صورتی در می‌آورد (‏رنگ قرمز رودخانه به حجم بارش بستگی دارد).
از آنجا که رودخانه در نتیجه بارش باران ایجاد می‌شود، این رودخانه سرخ یا صورتی در کاسکو معمولا تنها در ماه‌های بارانی پرو ‏قابل ‌رویت است. در بقیه سال، سطح آب رودخانه بسیار پایین‌تر است و رنگ آن بیشتر رنگ قهوه‌ای یا گلی می‌باشد. اگر قصد دارید در فصل بارندگی به ارتفاعات پرو سفر کنید، بازدید از رودخانه سرخ پالکویو گزینه بسیار خوبی برای یک سفر یک روزه منحصر بفرد در کوسکو می‌باشد. ​
هنگامی که این رودخانه از میان تپه‌های پر پیچ‌وخم سبز و زمین‌های زیبای کشاورزی می‌گذرد، رودخانه سرخ پالکویو تضاد شدیدی با مناظر روستایی اطراف خود ایجاد می‌کند. آب‌های سرخ رودخانه احساس سورئالی ایجاد می‌کنند، انگار که رودخانه به دنیای دیگری تعلق دارد و حالا به دنیای ما کشیده شده ‌است. زمانی که این مکان رویایی را بررسی می‌کنید، احساس خواهید کرد وارد یک اثر هنری شده‌اید.
رودخانه سرخ دقیقا در کجای کوسکو قرار دارد؟
رود سرخ در استان کانچیس (Canchis) در منطقه کوسکو که در فاصله سه ساعتی جنوب شرقی شهر کوسکو واقع شده‌ است. کل این استان در سایه کوه بزرگ آسانگات (Ausangate)، یکی از بلندترین قله‌های کشور و در یک منطقه‌ای مهم آپو (apu)‏(خدای سنتی کوهستان آند) قرار دارد. ​
سرچشمه رود سرخ در نزدیکی دره کوه رنگین‌کمان پالکویو قرار دارد که به همراه دیگر کوه‌های منطقه، رشته کوه‌های کوردیلا ویلکنوتا (Cordillera Vilcanota) را تشکیل می‌دهند. این رشته کوه خود بخشی از رشته کوه گسترده‌تر آند (Andes) است که در سرتاسر میانه آمریکای جنوبی کشیده شده و طولانی‌ترین رشته کوه‌های قاره را تشکیل می‌دهد. ​
چگونه به دیدن رودخانه سرخ برویم؟
بهترین راه برای دیدن رودخانه سرخ، رفتن با یک تور به کوه رنگین‌کمان و توقف در نزدیکی پالکویو است. این یک راه جایگزین برای دیدن این رودخانه است که در آن از شلوغی نیز خبری نیست. این منطقه هنوز یک منطقه نسبتا کشف نشده برای گردشگران است و تنها تعداد کمی از شرکت‌ها تورهایی به این منطقه می‌آورند.
 بیشتر افرادی که از این منطقه بازدید می‌کنند، به سفرهای روزانه از شهر کوسکو می‌روند. برای کسانی که می‌خواهند ماجراجویی خود را در این بخش زیبای حومه شهر کوسکو گسترش دهند، چیزهای جالب دیگری نیز وجود دارد که در این منطقه می توان دید، از جمله کوه رنگین‌کمان وینیکونکا کلاسیک (Vinicunca Rainbow Mountain) ، پل طنابی کیوسکا (Q’eswachaka) اینکا جذاب و خرابه‌های باشکوه وقراپوکارا (Waqrapukara). بازدید از این منطقه به راحتی در هر برنامه سفر کوسکو گنجانده می‌شود.
بهترین زمان برای بازدید رودخانه سرخ
به طور کلی فصل خشکی که از ماه می تا نوامبر به طول می‌انجامد، بهترین زمان برای بازدید از پرو به منظور جلوگیری از هر گونه مشکلات ناشی از آب و هوا تلقی می‌شود. با این حال، رودخانه سرخ کوسکو تنها در ماه‌های بارانی پرو قابل‌ مشاهده است، که تقریبا از دسامبر تا آوریل طول می‌کشد. اگر می‌خواهید این رودخانه بسیار زیبا و رنگارنگ را ببینید، بهترین زمان برای بازدید در ماه آوریل است، زمانی که بارش باران پراکنده شده اما سطح آب رودخانه هنوز بالا است، البته پس از پایان یافتن بحران کووید - 19!
چه چیزی را باید به همراه داشته باشید؟
ارتفاع بالای پالکویو به این معنی است که شما باید با لباس‌های مناسب برای هوای سرد، از جمله لایه‌های گرم، کت، کلاه، شال و دستکش به آنجا بروید. اگرچه مسیر پالکویو به سختی مسیرهای کوهستانی دیگر نیست اما همچنان این مسیر می‌تواند گل‌آلود باشد، بنابراین ایده خوبی است که از چکمه‌های مناسب پیاده‌روی استفاده کنید.
 در نهایت این موضوع مهم است که در مورد بیماری‌های مربوط به ارتفاع آگاهی داشته باشید و کمی برگ نارگیل یا قرص‌های مربوطه را با خودتان بردارید. ​
بازدید از پالکویو
برای آن‌هایی که دوست دارند چیزی منحصر به فرد را تجربه کنند و برخی از جالب‌ترین و زیباترین مناظر پرو را ببینند، بازدید از کوهستان رنگین‌کمان پالکویو همراه با رودخانه سرخ در کوسکو یک ضرورت مطلق است. امیدواریم پس از پایان یافتن بحران کرونا بتوانید از این منطقه جذاب، دیدن کنید!

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/394300/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایش مسخره ای به نام واردات خودرو؛ وعده 200 هزار خودرو به مردم ایران دادند و تنها 280 دستگاه وارد کردند!

«نه» شورای رقابت به فرمان رئیسی

ماجرای استعفای اعضای شورای رقابت بعد از دستور رئیسی چیست؟

صنعت خودرو در چنگ دولت

شورای رقابت به جای حمایت از منافع مردم،‌ از گران‌فروشی مونتاژکاران دفاع کرد

توپ واردات خودروهای کارکرده در زمین دولت

رئیس سازمان استاندارد: محموله خودروهای وارداتی را متوقف نکرده‌ایم

خبر مهم برای متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده

وقتی 207 ثبت نام می‌کنی، اما 206 تحویل می‌گیری!

آغاز طرح فروش فوری تارا اتوماتیک ویژه سامانه یکپارچه ازسوی ایران خودرو (+جدول فروش)

قیمت جدید لاستیک دولتی اعلام شد

ترخیص اولین نمونه های خودروی وارداتی غیر چینی از گمرک (+عکس و مشخصات خودرو)

فعال بازار خودرو: با استانداردهای ما پورشه، بنز و ب‌ام‌و هم رد می‌شوند!

«خودی»ها پشت فرمان واردات؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران: تا این لحظه هیچ آیین‌نامه‌ای درمورد واردات خودرو از سوی دولت ارائه نشده است

واردات خودرو پشت‌ چراغ‌قرمز ارز

مجوز «واردات خودرو توسط جانبازان» با تعرفه صفر ابلاغ شد

زمان اجرای مصوبات شورای رقابت درباره قیمت خودروها اعلام شد

تصویب آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت

گرانی خودرو در راه است

ورود 20 هزار خودروی وارداتی به گمرک

تولید خودروهای برقی بدون دنده امکان‌پذیر است؟/ شوی تبلیغاتی در حیاط دولت

آئین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده ابلاغ شد

بیش از 70 هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد/ تکذیب حذف سامانه یکپارچه

سامانه یکپارچه خودرو باز شد

گول آگهی‌ها و شایعات را نخورید؛ برای واردات، خودروی فرسوده نیاز نیست

قیمت گواهی اسقاط خودرو 30 تا 35 میلیون تومان است

دستورالعمل واردات خودروی کارکرده منتشر شد/ اسامی25 برند مجاز خودرو برای واردات

افزایش 60 درصدی قیمت لوازم خودرو/ 30 درصد لوازم فروشان خودرو تعطیل شدند

سامانه فروش یکپارچه خودرو از 20 شهریور بار دیگر فعال می‌شود

میانگین قیمت خودروهای کارکرده در دنیا 27 هزار دلار است

سوال مهم از دولت درباره گرانی‌های بی‌منطق در بازار لاستیک خودرو

سامانه یکپارچه خودرو و مشکلات آن/ کلاه گشاد خودروسازان بر سر خریداران

واردات خودرو؛ از رویاسازی تا رویافروشی در وزارت صمت رئیسی

نرخ اجاره خودروی خارجی؛ روزانه 28 میلیون تومان!

وزارت صمت: اجازه ورود خودروهای کارکرده پنج هزار دلاری و غیراستاندارد را به ایران نمی‌دهیم

واردات خودرو مخصوص ماشین‌های چینی است؟ | چرا دولت به قانون واردات خودرو عمل نمی‌کند؟

تایر گران شد/ سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر: کمبود ارز، تایر را گران کرد

طرح واردات خودروهای کارکرده منتفی می‌شود؟

فروش دستوری خودرو شکست خورد

سامانه یکپارچه خودرو حذف شد

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حذف نمی‌شود

شورای رقابت: خودروسازان منتظر مجوز افزایش قیمت نباشند

خودروسازان به جای خودرو، قیر و خشکبار صادر می کنند!

مردم مشغول تهیه پول و خودروسازان در حال احتکار!

چرا پارکینگ خودروسازان دوباره سنگین شد؟/ اظهارات متناقض در مورد دپوی خودرو

خودروهای وارداتی هفته آینده فروخته می‌شوند

واردات خودرو قاتل پیکاپ‌های چینی

چرا خودروسازان دست به احتکار می زنند؟/ مقصر، قیمت گذاری دستوری است؟

جزییات تازه درباره زمان عرضه، قیمت و نوع خودروهای وارداتی اعلام شد