آریا بانو

آخرين مطالب

گفت‌وگو با کارگر نجات‌ یافته معدن سرتیتان گیلانغرب اجتماعي

گفت‌وگو با کارگر نجات‌ یافته معدن سرتیتان گیلانغرب
  بزرگنمايي:

آریا بانو - روزنامه شهروند / کارگران معدنی در گیلانغرب کرمانشاه هنگام کار قربانی حادثه تلخی شدند.
چهار کارگر جوان هنگام کار در تونل معدن دچار گازگرفتگی شدند. نیروهای امدادی هلال‌احمر از زمین و آسمان راهی محل حادثه شدند و مصدومان بدحال را به بیمارستان منتقل کردند. مصدومانی که یکی از آنها در راه انتقال به بیمارستان جان داد. حالا هم سه کارگر دیگر روی تخت بیمارستان هستند و به گفته پزشکان حال وخیمی دارند.
ساعت ١١ صبح روز جمعه بود که کارگران معدن روستای سرتیتان در بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب مثل هر روز در تونل مشغول به کار بودند، اما ناگهان اوضاع برای آنان مثل همیشه پیش نرفت و حادثه‌ای هولناک انتظارشان را می‌کشید. چهار کارگر این معدن احساس خفگی و تنگی نفس کردند و تا بخواهند خودشان را نجات دهند، از حال رفتند که بلافاصله همکاران‌شان موضوع را به نیروهای امدادی هلال‌احمر و اورژانس اطلاع دادند و تیم‌های مختلف برای نجات جان این کارگران دست به کار شدند. «عادل شفیعی» معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه درباره جزئیات این ماجرا به خبرنگار «شهروند» گفت: «ساعت حدودا ١١ بود که به ما اطلاع دادند معدن دچار ریزش شده است و بلافاصله تیم‌های مختلف از گیلانغرب و کرمانشاه راهی محل حادثه شدند. سه تیم عملیاتی از شهرستان‌های گیلانغرب و با توجه به وضع مصدومان برای اعزام هرچه سریع‌تر به مرکز درمانی و یک تیم واکنش سریع از هلال‌احمر استان نیز با بالگرد به منطقه حادثه اعزام شدند. در کل ١٢ امدادگر آماده خدمت‌رسانی بودند و به روستای سرتیتان رفتند. در همان ابتدا مشخص شد که معدن دچار ریزش نشده است و چند کارگر دچار گازگرفتگی شده‌اند. درواقع با حضور امدادگران در محل مشاهده شد که حادثه‌ای از نوع گازگرفتگی در داخل معدن رخ داده بود. درنهایت نیز نیروهای امدادی با کمک محلی‌های آن منطقه توانستند کارگران محبوس‌شده را نجات‌دهند. هر چهار کارگر وقتی از تونل بیرون آمدند، نفس‌می‌کشیدند و زنده بودند. آنان بلافاصله با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. اما دقایقی نگذشته بود که خبر رسید یکی از کارگران در راه جان باخته است.»
جواد ثابتی، کارگر قربانی‌شده در این حادثه است. او ٣٥‌سال داشت و صاحب دختری کوچک بود. به گفته همکارانش او ٦‌سال در این معدن مشغول به کار بود و از کارگران ماهر آنجا به شمار می‌رفت.
محمدرضا شکری از کارگرانی است که برای نجات جان همکارانش به داخل تونل رفت و خودش نیز مصدوم شد. او روی تخت بیمارستان در گفت‌وگویی با خبرنگار «شهروند» درباره این حادثه گفت: «١١‌سال است که در این معدن کار می‌کنم، اما هیچ‌وقت شاهد چنین حادثه‌ای نبوده‌ام. وقتی شنیدم بچه‌ها داخل معدن محبوس شده‌اند، دیگر به هیچ چیز فکر نکردم، رفتم تا نجات‌شان دهم. آنان از دوستان چندین ساله من بودند که از صبح تا شب با کار روی معدن، پول حلال به دست می‌آوردند. می‌خواستم هر طور شده نجات‌شان دهم. تا نیروهای امدادی برسند، داخل رفتم و با سختی یکی از آنان را بیرون آوردم. اما خودم هم دچار تنگی‌نفس شدم و دیگر نمی‌توانستم نفس بکشم، حالم بد شد و مرا نیز به بیمارستان منتقل کردند. خیلی نگران وضع همکارانم هستم. هنوز هم باورم نمی‌شود که جواد را از دست داده‌ایم. او یک دختر کوچک داشت. نمی‌دانیم به زن و بچه‌اش باید چه بگوییم. از طرفی حال همکاران دیگرم هم خوب نیست. البته نیروهای امدادی هلال‌احمر و اورژانس به موقع به محل حادثه رسیدند و تمام تلاش خود را برای نجات جان مصدومان کردند که از همه آنان تشکر می‌کنم. اگر نیروهای امدادی کوچک‌ترین خللی در کارشان داشتند، شاید فاجعه بزرگ‌تر از این حرف‌ها می‌شد.»
حیدری از امدادگرانی است که خودش سر صحنه حاضر بود و بعد از آن نیز با بیماران به بیمارستان رفت. او در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «وقتی رسیدم حال مصدومان خوب نبود. بلافاصله با اورژانس آنان را منتقل کردیم. خودم هم راهی شدم تا بالای سر مصدومان باشم. متاسفانه یکی از آنان در راه فوت کرد. دو نفر دیگر به مرکز درمانی در گیلانغرب منتقل شدند و یک نفر هم به بیمارستانی در قصر شیرین اعزام شد، ولی حال هیچ کدام‌شان خوب نیست، آن‌قدر که درخواست اعزام بالگرد داده‌ایم تا دو مصدوم در گیلانغرب با بالگرد به بیمارستان کرمانشاه منتقل‌شوند. قرار است آنان از طریق بالگرد هلال‌احمر به کرمانشاه اعزام‌شدند. از قصر شیرین هم خبر رسید که آن یک مصدوم نیز حال مساعدی ندارد. امیدواریم این کارگران هرچه زودتر سلامت خود را به دست آورند.»
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز با بیان اینکه افراد حادثه‌دیده چهار نفر بوده‌اند، ادامه داد: «همه افراد گرفتارشده نجات پیدا کرده‌ و به بیمارستان‌های شهرستان گیلانغرب و قصرشیرین اعزام شده‌اند. جزئیات دقیق حادثه را اعلام خواهیم کرد، اما قطعی تهویه موجب این حادثه شده است.»

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/345152/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کودکان و نقش مطالعه در آینده آنها

داستان های ترسناک با کودک چه می کنند؟

نقش بازی در آموزش کودکان

نکته‌ای مهم در اختلال یادگیری کودکان

چگونگی انتخاب اسباب بازی برای دختر یا پسر؟

شکست خوردن را به کودکان خود بیاموزید !

هشدار درباره خود ارضایی کودکان

داشتن اعتماد به نفس را به کودکان بیاموزید

کودکمان را در مقابل تمسخر ایمن کنیم

ترس در دنیای کودکی

خدا در دنیای کودکان

چطوروالدین سلامت روانی فرزند راارتقادهند؟

مرز بگو مگو در حضور فرزندان

چگونه گفتار کودک خود را تقویت کنیم؟

تقویت ذهن کودک با کمترین هزینه

کودکان را به کتاب خواندن تشویق کنیم !

زندگی در حال را به بچه‌ها بیاموزیم

به کودکان اعتماد به نفس تزریق کنید !

چطور به فرزندانمان اعتماد کنیم؟

ایجاد انگیزه در فرزندان

وقتی بچه‌ها می‌ترسند، چه کار کنیم؟

بچه‌هایی که دزدی می‌کنند

عوارض پیامک برای کودکان و نوجوانان

بچه‌های لوس یا بزرگسالان بی‌مسوولیت

از کجا بفهمیم فرزندمان بیش‌فعال است؟

کودکان اوتیسمی دوست دارند تنها باشند

نقش خانواده در حفظ سلامت روانی کودکان

قوانین خواب فرشته ها

آینده کودکان مبتلا به شب ادراری

نقاشی، رازگوی روان بچه ها

کم رویی در کودکان را چگونه درمان کنیم

بررسی استرس در کودکان

فواید خواندن کتاب برای جنین

شخصیت فرزندتان را به خاطر نمره ضعیف تخریب نکنید.

برای فرزند دوم آمادگی دارید یا نه؟

بهترین طرز برخورد با بچه های وابسته

در خاطره سازی برای کودکان افراط نکنید

طلاق و برخورد صحیح با بچه ها

چگونه هوش فرزندمان را پرورش دهیم؟

اگر فرزندتان 6 سال دارد...

چگونـه تمـرکـز کـودکان را افـزایـش دهیـم؟

طلاق با کودکان شما چه می کند

10 جمله ویرانگر که نباید به کودکان گفت!!

اگر فرزندتان خجالت می کشد، بخوانید!

نترس، کنارت هستم

من باوردارم که تو می توانی

روزگار سخت یک کودک

علت و روش های درمان ناخن جویدن در کودکان

برخورد صحیح با عادت های نادرست کودکان

تاثیر دلبستگی ایمن بر کسب ایمان کودک