آریا بانو

آخرين مطالب

ورنر برای چلسی عالی است ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایران ورزشی / با توجه به شایعاتی درباره کم شدن تمایل لیورپول به جذب تیمو ورنر حالا از چلسی به عنوان مقصد اصلی این مهاجم آلمانی یاد می شود.
وقتی پنجره زمستانی نقل‌و‌انتقالات در ماه ژانویه بسته شد و هیچ خبری از خرید بازیکن جدید در چلسی نشد، سرمربی تیم فرانک لمپارد چیزی شبیه یک انبار باروت در حال انفجار بود. با همه نیازی که مسئولان باشگاه می‌دانستند تیم به جذب مهره‌های هجومی جدید دارد، هیچ گزینه جدیدی به ترکیب آبی‌پوشان لندن اضافه نشد. لمپارد هم از کسی پنهان نکرد که قصد داشته تیمش را در فاز حمله تقویت کند و اینکه چاره‌ای نداشت جز اینکه به گزینه‌های موجود مانند تامی آبراهام، یک بازیکن محصول تولید داخل اکتفا کند؛ کسی که انصافاً شروع تحسین‌برانگیزی هم داشت. خیلی زود اما تأیید شد که باشگاه چلسی برای خرید حکمی زیاش به توافق رسیده و این بازیکن مراکشی در پایان فصل از آژاکس جدا و راهی استمفورد می‌شود. حالا هم صحبت از خرید دیگری توسط آبی‌های لندن در میان است؛ تیمو ورنر از لایپزیگ آلمان.
تجربه نشان می‌دهد چلسی همیشه با چنین صبر و حوصله‌ای در بازار نقل‌و‌انتقالات اقدام نکرده است. الان اما به‌نظر می‌رسد مدیران این باشگاه یاد گرفته‌اند که چطور بر اضطراب خود در بازار نقل‌و‌انتقالات غلبه کنند و اگر آنها بتوانند ورنر را بخرند باید گفت یک کودتای دیگر در حوزه نقل‌و‌انتقالات این باشگاه رخ داده است.
این بازیکن آلمانی 24ساله یکی از بااستعدادهای پرطرفدار این روزهای فوتبال اروپاست. در 4 سالی که در لایپزیگ بازی کرده، او در 122 بازی بوندس‌لیگا به میدان رفته و 75 گل هم زده است. این فصل هم او توانسته تیمش را به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برساند؛ اتفاقی که برای اولین‌بار در تاریخ این باشگاه رخ می‌دهد.
اشتفن فروند، بازیکن سابق تاتنهام که اکنون به‌عنوان مفسر تلویزیونی کار می‌کند، سه ماه پیش قبل از مصاف این تیم و لایپزیگ درباره خطری که از جانب هموطنش سفیدپوشان لندنی را تهدید می‌کند گفت: «تیمو ورنر در اوج است.» حق با او بود. تاتنهام به دست لایپزیگ حذف شد و ورنر هم پنالتی که باعث پیروزی تیمش در بازی رفت در لندن شد را به گل تبدیل کرد. در بازی برگشت هم میزبان آلمانی برنده شد و صعود کرد. به‌نظر فروند، رمز موفقیت ورنر جابه‌جایی منطقه بازی او است: «او در نقشی متفاوت بازی می‌کند. او یک مهاجم نوک نیست بلکه بیشتر مانند یک بال بازی می‌کند که در کنار پیشروی می‌کند و بعد به داخل می‌زند. این همان موقعی است که او غیرقابل مهار می‌شود. او در محوطه جریمه رقبا بسیار پرسرعت و آنجا دوباره به یک مهاجم نوک تبدیل می‌شود. در آن منطقه است که او گل‌هایش را به ثمر می‌رساند. حرکات ورنر خطرناک هستند. شما نمی‌توانید مهارش کنید. او از بیرون محوطه شروع به حرکت می‌کند و تا به خودتان بیایید او را داخل محوطه می‌بینید و پایش به آنجا هم که برسد یک تمام‌کننده تمام‌عیار می‌شود.»
ورنر سال 2016 وقتی با قراردادی 9میلیون پوندی در سن 20سالگی از تیم سقوط‌کرده اشتوتگارت به لایپزیگ پیوست، به گران‌ترین خرید این تیم تبدیل شد. او بلافاصله پس از ورودش تأثیرگذار ظاهر شد. با گل‌های پرشماری که به ثمر رساند فوراً به تیم ملی آلمان دعوت شد.
تابستان سال پیش شایعات فراوانی درباره رفتن ورنر به بایرن‌مونیخ شکل گرفت و این قبل از تمدید قرارداد او با لایپزیگ بود. ورنر کمی بعد فاش کرد که یواخیم لو به او توصیه کرده به بایرن‌مونیخ نرود و در لایپزیگ بماند تا زیر نظر یولیان ناگلسمان کیفیت کارش را بالا ببرد و بازیکن بهتری شود.
اگرچه تصور می‌شود ورنر خرید بعدی چلسی باشد، اما هنوز هیچ‌چیز قطعی نشده است. گفته می‌شود لیورپول هم بدش نمی‌‌‌آید سرمربی خود یورگن کلوپ را به هموطنش برساند، اما صرف‌نظر از رقم فسخ قرارداد 53میلیون پوندی که ورنر با لایپزیگ دارد، او حقوقی معادل 200هزار پوند در هفته طلب می‌کند که پرداخت آن برای لیورپول با ضررهای مالی متحمل شده به‌خاطر شیوع کرونا بسیار بعید است. چلسی اما به لطف پس‌اندازی که در مدت محرومیتش از خرید بازیکن انجام داد، حالا پیشتاز کورس خرید ستاره 24ساله لایپزیگ است و می‌تواند جانشینی شایسته برای ادن آزاری که سال گذشته به رئال‌مادرید فروخت به چنگ آورد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/336796/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هر لباسی را در حضور کودکان نپوشید

کدام بچه‌ها صاحب شغل می‌شوند؟

اوتیسم و راههای کاهش آن در کودکان

علت مکیدن انگشت در نوزادان

علل اختلالات یادگیری در کودکان چیست؟

اگر برای کودکم تبلت نخرم عقده ای می شود!

خوابگردی در کودکان

نوازش کودکان، هورمون استرس را کم می‌کند!

این کودکان در آینده دچار مشکلات جنسی می شوند

پرستار کودک را در این شرایط اخراج کنید !

چرا فرزندم لکنت زبان دارد؟

10 نکته برای افزایش اعتماد به نفس در دختران

چگونه کودکانی شوخ طبع پرورش دهیم !

چرا نباید فرزندانتان را با کودکان دیگر مقایسه کنید

چطور می توان از اضطراب کودکان پیشگیری کرد؟

کودک درون باید بیاید بیرون

چرا فرزندم خجالتی است؟

چند نکته اساسی درباره بازی با کودکان

چگونه هوش هیجانی کودکان را بالا ببریم؟

برای مقابله با پرخاش‌گری کودک چه می‌توان کرد ؟

آیا کودک، برای تنها ماندن، آماده است؟

تاثیرات مثبت و منفی انیمیشن ها روی کودکان

چرا وابستگی برخی بچه ها به اقوام بیشتر از پدر و مادرشان است؟

معایب و مزایای مهد رفتن بچه ها

آموزش الفبا قبل از دبستان درست است؟

شناسایی اختلالات یادگیری در کودکان

چرا نباید کودکان را با هم مقایسه کرد

نکاتی که بهتر است والدین از آنها آگاه باشند !

معجزه ای که موسیقی بر کودکان دارد

برای بچه دار شدن تا چه سنی فرصت داریم؟

حافظه کودک را چگونه تقویت کنیم؟

چگونه انضباط شخصی را به کودکان آموزش دهیم؟

وقتی یک فرشته کار بد می کند!

احساسات ناخوشایندی که کودک باید تجربه کند

چه موزیکی مناسب بچه ها است؟

بازیهایی مناسب بچه های بیش فعال

چگونه با بچه‌هایمان دوست باشیم؟

در چه مواقعی باید کودکمان را پیش روانشناس ببریم؟

نابغه پروری را از چه سنی شروع کنیم؟!

مهم ترین عوامل بددهنی کودکان و راه حل های اصلاح بدزبانی

با چند روش ساده استعداد کودکتان را شناسایی کنید !

چرا کودکتان مو می کشد؟

کودکتان را با این روش ها نخبه کنید !

رفع عذاب وجدان مادران شاغل با این روش ها !

بچه‌های باهوش چه اسباب‌ بازی‌ هایی دوست دارند؟ (قسمت اول)

بچه‌های باهوش چه اسباب‌ بازی‌ هایی دوست دارند؟ (قسمت دوم)

تاثیر قصه بر زندگی و آینده ی کودک

کودک شما هم اعتیاد به تبلت دارد؟

هنگام طلاق با کودکتان علیه همسرتان یارکشی نکنید

با جای خالی پدر یا مادر بعد از طلاق چه کنیم؟