آریا بانو

5 نکته جالب و خواندنی درباره روانشناسی رنگ سبز گوناگون

5 نکته جالب و خواندنی درباره روانشناسی رنگ سبز
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازده / رنگ طبیعت. نماد رشد، هارمونی، تازگی، و باروری است. ارتباط عاطفی قوی با امنیت دارد. سبز تیره نیز عموما با پول مرتبط است. قدرت شفابخشی بی‌نظیری دارد. سبز نشان دهنده‌ی ثبات و استقامت است. نماد اعتماد، وفاداری، خرد، اعتماد به نفس، هوش، ایمان، حقیقت، و عالم روحانی است. برای ذهن و بدن مفید به شمار می‌رود. سوخت و ساز بدن را آرام می‌کند و تاثیری آرامش‌بخش به جا می‌گذارد. به شدت با آرامش و ملایمت در ارتباط است. برای نشان دادن تقوا و صداقت از آن استفاده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا روانشناسی رنگ سبز را شامل شخصیت شناسی و نیز استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون منزل و کسبو کار و همچنین رنگ درمانی سبز بدانید.
1. ویژگی‌های شخصیت سبز
آدم‌های با رنگ شخصیت سبز به سمت طبیعت کشش دارند چرا که رویکردشان به زندگی حساس و ریشه‌ای است.
آنان معمولا افرادی درونگرا و درباره‌ی محیط پیرامون‌شان بسیار ماجراجو هستند.
به همین دلیل علاقه دارند تا هرآنچه را ممکن است کشف کنند و احتمالا همیشه باید خارج از منزل پیدایشان کنید. آنان بسیار متفکر هستند و از کارهای هیجان‌انگیز و گفت و گوهای فکری و مهیج لذت می‌برند. بسیار صریح هستند و نسبت به دوپهلویی و ایهام بدبین هستند و اغلب با کسانی دوستی می‌کنند که صداقت و صراحت زیادی داشته باشند.
خونسرد، بی‌خیال، آرام، و صبور بهترین توصیفی است که می‌توان از ویژگی‌های شخصیتی یک سبز ارائه کرد. کنار آمدن با آنها آسان است و رویکردی خیلی غیررسمی دارند. آنها خوش‌مشرب هستند و روی روابط تمرکز دارند برای همین ممکن است عاطفی به نظر برسند. سبزها در فکر کردن خیلی کندتر و آدم‌های بسیار دموکراتیکی هستند. آنها خیلی فهیم و دل‌نشین هستند. سبز می‌تواند بین قرمز و زرد که در برقراری ارتباط خیلی سریع‌تر هستند، میانجی شود. سبزها در درگیری‌ها به عنوان تسهیل‌کننده عمل می‌کنند. وقتی با یک سبز هستید تحمیل‌کننده نباشید یا آنها را در منگنه قرار ندهید، سبزها واقعا از این کار نفرت دارند. سعی نکنید در بحث چیره شوید یا شتاب‌زده عمل کنید، آنها دوست ندارند برای‌شان تصمیم بگیرید، پس از آن اجتناب کنید.
چگونه با یک سبز تعامل داشته‌باشیم:
با آنها مهربان و صمیمی باشید و علاقه‌ی واقعی نشان دهید، قبل از این‌که وارد کسب‌وکار شوید گپ بزنید. مهم است که اول اعتمادسازی کنید، غیررسمی باشید و تهدید نکنید.
2. تاثیرات رنگ سبز بر چاکراهای تان
گاهی تصور می‌شود نابغه‌ها این رنگ را انتخاب می‌کنند. سبز قطعا برای متولدین برج دلو، برج جوزا، و میزان خیلی مناسب است. سبز با چاکرای قلب، که دروازه‌ی همه‌ی چاکراهای ‘بالاتر’ و ادراک است، پیوند دارد. این چاکرا دربردارنده‌ی عشق الهی است و جایی است که ما درک شهودی را دریافت می‌کنیم. همه موافق هستند که این رنگ برای افرادی که پیوندهای عاطفی قوی دارند انتخاب خوبی است. آنها شنونده و درمان‌گرهای فوق‌العاده‌ای هستند.
3. روانشناسی رنگ سبز در کسب و کار‌
سبز رنگ طبیعت، سلامتی و بهبودی و شفا است. این رنگ نشان دهنده احساسات و الهام بخش روحیه‌ی شفقت و مردم داری است.
استفاده از سبز در دفتر کار برای بهره وری بسیار خوب است. سبز برای کارکنانی که ساعت‌های طولانی مشغول کار هستند انرژی بخش است. این رنگ باعث می‌شود چشم خسته نشود و به شما کمک می‌کند تا آرامش داشته باشید و در ساعات کاری کارامد باشید.
توصیه: اگر شما می‌خواهید کارکنان شادمان‌تر و موثرتری داشته باشید، رنگ سبز و آبی ملایم انتخاب عاقلانه‌ای است.
4. رنگ‌ درمانی سبز
سبز شدیداً رنگ خوش آیند و مطبوعی است. این رنگ فضایل مثبت زیادی دارد- شروع مجدد را القا می‌کند، توازن، نشاط و طراوت و کاهنده استرس است. یک شیوه عالی برای افزودن رنگ سبز به خانه می‌تواند استفاده از گیاهان آپارتمان باشد. در حالیکه هیچ وجه خیلی منفی در بیشتر سبزها نیست اما استفاده بیش از حد از این رنگ می‌تواند تنبلی و بی‌حالی و عدم ابتکار عمل را به همراه داشته باشیم.
5. روانشناسی رنگ سبز در دکوراسیون منزل
با استفاده از رنگ‌های پیچیده آدم‌های بسیار تحصیل‌کرده را جذب کنید. برای فضای بیرونی و فضای داخلی خانه، با استفاده از رنگ‌هایی که از بیش از یک کلمه تشکیل شده‌اند، اغلب می‌تواند برای آدم‌های بسیار تحصیل‌کرده جذاب باشد. از سوی دیگر، رنگ‌های ساده برای کسانی که بودجه‌ی پایین‌تر و سطح تحصیلات پایین‌تری دا
با استفاده از رنگ سبز در دفتر کار خانگی‌تان تمرکزتان را بالا ببرید. سبز باعث بالا رفتن تمرکز در محیط دفتر کار خانگی‌تان می‌شود. گذشته از این‌، هر چه سریع‌تر کارتان را به انجام برسانید، زمان بیش‌تری را برای صرف کردن در کنار خانواده‌تان خواهید داشت. علاوه بر استفاده از گیاهان سبز، رنگ‌آمیزی اتاق را با نور سبز امتحان کنید. هرچند نباید دفتر کار خانگی‌تان را به یک جنگل تبدیل کنید. استفاده‌ی بیش از اندازه از رنگ سبز می‌تواند حواس‌تان را پرت کند. هر نقاش ساختمانی به شما خواهد گفت که سبز یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی است که درحال‌حاضر در طراحی خانه استفاده می‌شود.
ترکیب آبی و سبز
چه کسی می‌گفت آبی و سبز هرگز نباید دیده شوند؟ این ترکیب رنگ ارگانیک از دل طبیعت است، و هنگامی که به درستی اجرا شود، می‌تواند نتیجه‌ای باورنکردنی در خانه‌تان خلق کند. هرچند احتمالا در این فکر هستیم که این دور رنگ مکمل هم نیستند، اما ترکیبی از آن دو یک طرح هماهنگ ایجاد می‌کند. تن رنگ‌های الهام گرفته از اقیانوس سبز و آبی در ترکیب با آبی نفتی درخشان، فضایی دراماتیک در خانه‌تان خلق می‌کند. انگار که کنار ساحل باشید!
اتاق خواب سبز
روانشناسی رنگ سبز
سبز همیشه تازه و جذاب است. سبز تیره باید برای دکوراسیون داخلی با شاهکارهای هنری برجسته، نقاشی‌های زیبای روی دیوار و گیاهان استفاده شود. این رنگ بهترین رنگ برای اتاق خواب است.
اتاق خواب آبی – سبز
روانشناسی رنگ سبز
رنگ آبی – سبز تیره، سبز عمیق را با ظرافت خاصی نشان می‌دهد. زمانی این رنگ را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید که خیال‌تان راحت است اتاق فضای باز کافی برای پرهیز از حس خفقان و گرفتگی دارد.
اتاق خواب سبز – آبی روشن
روانشناسی رنگ سبز
رنگ سبز- آبی روشن نسبتا جدید است و به ندرت استفاده می‌شود، اما برای خانه‌هایی با طراحی مدرن و مبلمان ساده مناسب است. این تن رنگ به ویژه برای خانه‌های نزدیک به ساحل بسیار زیبا می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/335355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهمانان همیشگی خانه‌ی ما

وقتی کودک بزرگتر از سنش رفتار می کند، یعنی باهوش تر است؟

این جملات را به کودکتان نگویید!

همدردی بچه‌ها را باهوش می‌کند !

جو فراست بچه را از خجالت در می آورد

مکیدن انگشت در کودکان خطرناک است؟

از "بکن نکن‌" به کودک بپرهیزید !

نقش بازی در رشد شخصیت کودک

کودکان موفق چه چیزی لازم دارند؟

بچه‌هایی که بچگی نمی‌کنند!

بررسی خصوصیت های اخلاقی نوزادان

5 علامت اعتیاد به اینترنت

اگر همیشه با کودک خود جنگ و دعوا دارید !

ترس از مدرسه را در کودکانمان از بین ببریم

مشت‌زنی در کودکان

نحوه برخورد معلمان با کلاس اولی ها

دلشوره های کلاس اولی ها

نکات اساسی پیش از ورود به دبستان

چه کنم فرزندم کتاب بخواند؟

بازگشت به مدرسه

راههای تقویت حافظه دانش آموزان

علل ترس کودکان از مدرسه و راه حل آن

بازی های رایانه ای، خوب یا بد!؟

فرشته‌های آزار دیده!

کودک من آزار جنسی دیده است؟

اگر کودک شما کابوس می بیند !

آموزش به بچه ها در مورد غریبه ها

بچه ها در هنگام طلاق چی لازم دارند؟

جو فراست برای خواباندن بچه ها راه‌حل ارائه می‌دهد !

اثر منفی رسانه های جدید بر کودکان

قوانین راهنمایی و رانندگی زندگی کودکان

با بچه های وابسته چطونه رفتار کنیم؟

آموزش زبان انگلیسی به این کودک اشتباه است

رابطه تاثیر گذار میان رفتار والدین و مغز کودک

بلایی که فیلم های مستهجن بر سر نوجوانان می آورند

تاثیر بد تنش‌های والدین بر روی کودکان

گفتنی‌هایی از خانه تا مدرسه

اگر کودک از انجام تکالیف مدرسه اجتناب می‌کند !

دختری با اطاق مرتب

بازی‌های مناسب کودکان پنج و شش ساله

آموزش برخورد مۆدبانه به کودک

با فرزندتان خوش بگذرانید !

یک درمان دم‌دستی برای کوچولوها

10 روش برای تقویت اعتماد به‌ نفس کودک

10 چیزی که نباید به کودکانمان بگوییم !

دلم یک دوست می خواد

مرزبندی بین بازیهای دخترانه و بازیهای پسرانه

خوابیدن کنار مامان و بابا

چه نوع کتابی مناسب کودک ما است؟

ارتقاء هوش هیجانی برای پرورش کودک موفق