آریا بانو

آخرين مطالب

هر آنچه درباره زگیل‌ها باید بدانید پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: یک نوع بیماری پوستی به نام زگیل وجود دارد که از طریق وسایل آلوده به بدن انسان منتقل می‌شود.
هدی عین اللهی متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زگیل گفت: زگیل یک عفونت ویروسی در لایه فوقانی پوست یا غشا‌های مخاطی است که مربوط به خانواده‌ای از ویروس‌ها به نام پاپیلوما است.
او افزود: ظاهر یک زگیل بستگی به محل پیدایش آن دارد. زگیل‌ها در بیشتر موارد شبیه به رنگ پوست بوده و هنگام لمس زبر و ناصاف هستند، اما گاهی اوقات تیره یا صاف و هموار هستند.
انواع زگیل‌ها
عین اللهی با اشاره به انواع زگیل‌ها اظهار کرد: زگیل‌های معمولی، زگیل‌های کف پا، زگیل‌ های صاف و زگیل‌های تناسلی از انواع زگیل‌ها هستند.
این متخصص پوست، مو و زیبایی درباره زگیل‌های معمولی گفت: زگیل‌های معمولی در اطراف ناخن، خراشیدگی‌های روی پوست، هنگام جویدن ناخن، روی انگشتان و پشت دست به وجود می‌آیند.
او با اشاره به نحوه به وجود آمدن «زگیل‌های موزائیکی» اظهار کرد: نوعی زگیل که معمولاً در کف پا به تعداد زیاد به وجود می‌آیند با عنوان «زگیل‌های موزاییکی» خوانده می‌شوند. بیشتر زگیل‌های کف پا برخلاف زگیل‌های معمولی به سمت خارج پوست برجسته نمی‌شوند؛ چرا که فشار حاصل از راه رفتن روی کف پا باعث صاف و پهن شدن آن‌ها شده و آن‌ها را به داخل پوست فشار می‌دهد.
عین اللهی تصریح کرد: در سطح «زگیل‌های موزاییکی» معمولا نقاط سیاهی دیده می‌شود که همان عروق خونی بوده و تغذیه زگیل را به عهده دارند که ممکن است همانند سنگی که در پا فرو می‌رود دردناک باشند.
این متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به «زگیل‌های مسطح» اظهار کرد: زگیل‌های مسطح از زگیل‌های دیگر کوچک تر، دارای سطحی هموارتر و با تعداد زیاد (20 تا 100 عدد) ایجاد می‌شوند. این نوع زگیل‌ها در هر قسمتی از بدن به وجود می‌آیند، اما در میان کودکان بیشتر روی صورت دیده می‌شوند.
عین اللهی ادامه داد: زگیل‌های مسطح بیشتر اوقات در آقایان در نواحی رویش ریش و در خانم‌ها روی ساق پا پیدا می‌شوند که هنگام تراشیدن مو‌های این نواحی بیشتر صدمه خواهند دید.
او در باره «زگیل‌های تناسلی» گفت: «زگیل‌های تناسلی» مشکل شایع و نگران کننده‌ای در افراد بالغ به شمار می‌روند. این نوع زگیل‌ها در بیشتر موارد کوچک و صاف هستند. اما می‌توانند باریک و بلند هم باشند. سطح آن‌ها نرم بوده و بر خلاف بقیه زگیل‌ها زبر و پوسته پوسته نیستند.
این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: «زگیل‌های تناسلی» درخانم‌ها در داخل مهبل، گردن رحم، اطراف مقعد و یا داخل راست روده اتفاق افتاده و با سرطان‌های ناحیه تناسلی در ارتباط هستند.
دلیل ابتلا به «زگیل» چیست؟
عین اللهی درباره دلایل ابتلا به زگیل گفت: زگیل‌ها می‌توانند از شخصی به شخص دیگر و گاهی به طور غیرمستقیم از طریق وسایل آلوده منتقل شوند. از زمان اولین تماس با ویروس تا زمانی که زگیل آنقدر بزرگ شود که با چشم قابل دیدن باشد چندین ماه طول می‌کشد.
این متخصص پوست، مو و زیبایی درباره درمان «زگیل» گفت: زگیل در کودکان بدون درمان و پس از طی دوره‌ای چند ماهه تا چند ساله ناپدید می‌شود. اما از آنجایی که احتمال گسترش زگیل به سایر نواحی بدن فرد مبتلا و یا انتقال آن به افراد دیگر وجود دارد، درمان زگیل منطقی به نظر می‌رسد. 
عین اللهی درباره چگونگی درمان زگیل گفت: متخصصان پوست باتوجه به سن بیمار و نوع زگیل از درمان‌های متفاوتی استفاده می‌کنند.
او افزود: زگیل‌های معمولی را در کودکان می‌توان با استعمال روزانه ترکیبات حاوی اسید سالیسیلیک ضعیف درمان کرد؛ این روش ناراحتی زیادی ایجاد نمی‌کند، اما درمان آن ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا نتایج قابل قبول به دست آید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/268274/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به فرزندتان فحش ندهید!

عوامل عمده مؤثر بر فراگیری دانش آموز

با کودک بد غذا چه کنیم؟

روشهای کاهش استرس بچه های طلاق

استرس در کودکی موجب تغییراتی در سازه‌های اصلی مغز می‌شود

از چه سنی به کودک بیاموزیم بدون اجازه وسایل دیگران را برندارد؟

تصورات اشتباه درباره «بغلی شدن» کودکان

تست هوش برای کودکان 4 تا 10 ساله

چگونه اعتماد به‌ نفس کودک را افزایش دهیم؟

استرس دیر شدن مدرسه و آثار آن بر روحیه و درس فرزند شما

اهمیت گذراندن وقت کافی با فرزندان

بازی‌ درمانی، چیست؟

اختلافات والدین چه بر سر کودکان می آورد؟

دست نزن عزیزم

چرا کودکم در مدرسه پرخاشگر است؟

چگونه کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

دردسرهای حواس پرت

اگر کودک افسرده دارید بخوانید !

تو ،اونو بیشتر از من دوست داری!

تبعیض بین فرزندان روی اعصاب بچه هاراه میرود

کودکان نیز افسرده می شوند

​اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید

تبلت کودکان را باهوش میکند؟!

فرزندان مادران شاغل سالم ترند یا خانه دار؟

از چه سنی به کودکمان زبان و ریاضی یاد بدهیم؟

آموزش عشق و نفرت به بچه ها !

مزایا و معایب تک‌فرزندی !

هر لباسی را در حضور کودکان نپوشید

کدام بچه‌ها صاحب شغل می‌شوند؟

اوتیسم و راههای کاهش آن در کودکان

علت مکیدن انگشت در نوزادان

علل اختلالات یادگیری در کودکان چیست؟

اگر برای کودکم تبلت نخرم عقده ای می شود!

خوابگردی در کودکان

نوازش کودکان، هورمون استرس را کم می‌کند!

این کودکان در آینده دچار مشکلات جنسی می شوند

پرستار کودک را در این شرایط اخراج کنید !

چرا فرزندم لکنت زبان دارد؟

10 نکته برای افزایش اعتماد به نفس در دختران

چگونه کودکانی شوخ طبع پرورش دهیم !

چرا نباید فرزندانتان را با کودکان دیگر مقایسه کنید

چطور می توان از اضطراب کودکان پیشگیری کرد؟

کودک درون باید بیاید بیرون

چرا فرزندم خجالتی است؟

چند نکته اساسی درباره بازی با کودکان

چگونه هوش هیجانی کودکان را بالا ببریم؟

برای مقابله با پرخاش‌گری کودک چه می‌توان کرد ؟

آیا کودک، برای تنها ماندن، آماده است؟

تاثیرات مثبت و منفی انیمیشن ها روی کودکان

چرا وابستگی برخی بچه ها به اقوام بیشتر از پدر و مادرشان است؟