آریا بانو

گالری فریا اسپیناس با نمایش آثار هنرمندان جوان افتتاح شد فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - گالری فریا اسپیناس که بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین گالری ایران به شمار می‌رود؛ با برپایی نمایشگاه آثار نقاشی و حجم آغاز به کار کرد.

به گزارش هنرآنلاین ، گالری فریا اسپیناس با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، رئیس مرکز توسعه هنرهای تجسمی و رئیس موزه هنرهای معاصر تهران آغاز به کار کرد.
سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چند دهه اخیر با رشد بی‌سابقه منابع انسانی روبرو بوده‌ایم اما متاسفانه با توجه به توسعه منابع انسانی در زمینه زیرساخت‌ها به توسعه دست نیافته‌ایم.
او افزود: از این‌رو راه‌اندازی هر فضای جدیدی که به زیرساخت‌های حوزه هنر کمک کند، ارزشمند است. با این‌که در سال‌های اخیر به تعداد گالری‌های تهران افزوده‌شده اما این تعداد گالری هنوز پاسخگوی نیاز هنرمندان نیستند و گاه یک هنرمندان برای وقت نمایش آثارش چند سالی انتظار می‌کشد.
حسینی ادامه داد: گالری فریا از امکانات خوبی برای نمایش آثار تجسمی برخورداراست و جای خوشحالی دارد که این گالری با اختصاص نخستین نمایشگاهش به جوانان، فضای مناسبی را در اختیار جوانان گذاشته است.
او ابراز امیدواری کرد گالری فریا در آینده نزدیک به یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین گالری‌های ایران بدل شود.
فرزاد صادقی مدیر این گالری گفت:گالری فریا اسپیناس یک گالری خصوصی است که با مساحت 700 مترمربع در دوطبقه با همکاری هتل اسپیناس راه‌اندازی شده و هدف این گالری در گام نخست شناسایی هنرمندان جوان است. ازاین‌رو در گام نخست با انتشار فراخوان مسابقه از عموم هنرمندان زیر 40 سال دعوت کردیم تا در این رویداد شرکت کنند و پس از داوری، آثار منتخب به نخستین نمایشگاه گالری راه یافتند.
او افزود، با توجه به شرایط ویژه‌ای که این مسابقه داشت و شرکت‌کنندگان ملزم به پرداخت ورودیه نبودند، استقبال خوبی شد و تصویر بیش از 2500 اثر از 300 هنرمند به دفتر گالری ارسال شد. پس از داوری 65 اثر از 37 هنرمند به نمایشگاه راه پیدا کردند.
صادقی با اشاره به هدف گالری فریا مبنی برحمایت از هنرمندان جوان گفت: بر همین اساس باوجوداینکه تمام آثار منتخب به نمایشگاه راه پیدا کردند از سه اثر برگزیده نمایشگاه نیز تقدیر خواهد. اسامی برگزیدگان به‌زودی از سوی گالری اعلام خواهد شد و آثار راه‌یافته به نمایشگاه به مدت یک ماه در گالری در معرض دید مخاطبان خواهد بود.
مدیر گالری فریا اسپیناس ادامه داد در سال نخست قصد داریم ضمن کشف هنرمندان جوان شرایطی را برای نمایش آثار آن‌ها در داخل و خارج از کشور فراهم کنیم و فعالیت‌های گالری تنها در سطح ملی نخواهد بود و امیدواریم بتوانیم حضور پررنگی در عرصه بین‌المللی داشته باشیم.
عبدالرحیم سیاهکارزاده رئیس مرکز توسعه هنرهای تجسمی با توجه به اهمیت و ضرورت جوان‌گرایی گالری فریا گفت: یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش هنرهای تجسمی جوان‌گرایی و حمایت از هنر معاصر است بر همین اساس سه دوره جشنواره تجسمی فجر با این رویکرد شکل گرفت.
او افزود: دو بینال مجسمه‌سازی ششم و هفتم نیز با رویکرد معاصر شکل‌گرفته است و با انتخاب چنین رویکردی درواقع تلاش شده تا مردم بهتر بتوانند با آثار تجسمی ارتباط برقرار کنند. ازاین‌رو رویکرد گالری تازه تأسیس فریا اسپیناس مبنی بر حمایت از هنرمندان جوان قابل تقدیر است.
رئیس مرکز توسعه هنرهای تجسمی با اشاره با اهمیت راه‌اندازی گالری در هتل‌ها گفت من همواره به بانک‌ها و هتلها پیشنهاد راه‌اندازی گالری داده‌ام. با راه‌اندازی گالری در هتل‌ها، می‌توانیم ضمن ارائه امکانات فرهنگی و هنری به گردشگران داخلی و خارجی از پتانسیل مالی آن‌ها برای بازارهای تجسمی نیز بهره بگیریم.
هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به نظر من فارغ از امکانات و مساحت، خط مشی گالری‌ها ادامه حیات آن‌ها را مشخص می‌کند و با این تفاسیر گالری فریا با توجه به امکانات خوبی که برای نمایش آثار تجسمی دارد باید بتواند مسیر خوبی را پیش بگیرد.
او افزود: گالری‌ها از منظر توجه هنرمندان به چند دسته تقسیم می‌شوند و بسیار ارزشمند است که گالری فریا اسپیناس در گام نخست تمرکزش را بر روی هنر جوان گذاشته است.
مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی ادامه داد: گالری فریا پیشینه 10 ساله دارد و با توجه به شناخت خوب مدیر جوان این گالری نسبت به بازار بین‌المللی هنر امیدواریم همگرایی و همکاری که میان این گالری و هتل اسپیناس صورت گرفته به اعتلای هنر تجسمی کشور کمک کند.
او ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که در تمام مناطق تهران شاهد برپایی گالری‌های تخصصی باشیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز هنرمندان و شهروندان باشیم‌.گالری فریا با توجه به قابلیتی که دارد باید تلاش کند که در جذب گردشگران خارجی نیز موفق عمل کند و بازار جدی و جدیدی برای هنرهای تجسمی به وجود آورد.
احسان آقائی مدیر موزه هنرهای معاصر تهران هم با اشاره به امکانات خوب گالری فریا گفت:با همه احترامی که برای مدیران گالری‌های قدیمی ایران دارم؛ اما باید با این نکته توجه کرد که این گالری‌ها دیگر پاسخگوی نیاز هنرمندان امروز نیستند و وسعت و امکانات محدود گالری‌ها برای نمایش آثار هنرمندان جوان محدودیت به وجود می‌آورد.
او افزود: اما باید به این نکته هم توجه کرد تنها امکانات زیرساختی برای نمایش آثار مهم نیست و باید گالری‌ها نمایشگاه گردان داشته باشند و صرفا نمایش آثار در کنار هم اهمیت ندارد، بلکه آثار بر اساس کانسپت خاصی گردآوری و نمایش داده شوند‌. امیدوارم که مدیر گالری فریا اسپیناس به این موضوع توجه کند.
نمایشگاه آثار نقاشی و حجم با رویکرد بررسی تحول هنر معاصر تا 22 دی‌ماه در گالری فریا میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری فریا اسپیناس در سعادت‌آباد، میدان بهرود، هتل اسپیناس پلاس، ورودی دوم واقع شده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/238251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به کودکان کمک کنید با هم بازی کنند

"بچگی" را از کودکانتان دریغ نکنید !

به بچه ها باج ندهید !

مهمانان همیشگی خانه‌ی ما

وقتی کودک بزرگتر از سنش رفتار می کند، یعنی باهوش تر است؟

این جملات را به کودکتان نگویید!

همدردی بچه‌ها را باهوش می‌کند !

جو فراست بچه را از خجالت در می آورد

مکیدن انگشت در کودکان خطرناک است؟

از "بکن نکن‌" به کودک بپرهیزید !

نقش بازی در رشد شخصیت کودک

کودکان موفق چه چیزی لازم دارند؟

بچه‌هایی که بچگی نمی‌کنند!

بررسی خصوصیت های اخلاقی نوزادان

5 علامت اعتیاد به اینترنت

اگر همیشه با کودک خود جنگ و دعوا دارید !

ترس از مدرسه را در کودکانمان از بین ببریم

مشت‌زنی در کودکان

نحوه برخورد معلمان با کلاس اولی ها

دلشوره های کلاس اولی ها

نکات اساسی پیش از ورود به دبستان

چه کنم فرزندم کتاب بخواند؟

بازگشت به مدرسه

راههای تقویت حافظه دانش آموزان

علل ترس کودکان از مدرسه و راه حل آن

بازی های رایانه ای، خوب یا بد!؟

فرشته‌های آزار دیده!

کودک من آزار جنسی دیده است؟

اگر کودک شما کابوس می بیند !

آموزش به بچه ها در مورد غریبه ها

بچه ها در هنگام طلاق چی لازم دارند؟

جو فراست برای خواباندن بچه ها راه‌حل ارائه می‌دهد !

اثر منفی رسانه های جدید بر کودکان

قوانین راهنمایی و رانندگی زندگی کودکان

با بچه های وابسته چطونه رفتار کنیم؟

آموزش زبان انگلیسی به این کودک اشتباه است

رابطه تاثیر گذار میان رفتار والدین و مغز کودک

بلایی که فیلم های مستهجن بر سر نوجوانان می آورند

تاثیر بد تنش‌های والدین بر روی کودکان

گفتنی‌هایی از خانه تا مدرسه

اگر کودک از انجام تکالیف مدرسه اجتناب می‌کند !

دختری با اطاق مرتب

بازی‌های مناسب کودکان پنج و شش ساله

آموزش برخورد مۆدبانه به کودک

با فرزندتان خوش بگذرانید !

یک درمان دم‌دستی برای کوچولوها

10 روش برای تقویت اعتماد به‌ نفس کودک

10 چیزی که نباید به کودکانمان بگوییم !

دلم یک دوست می خواد

مرزبندی بین بازیهای دخترانه و بازیهای پسرانه