آریا بانو

آخرين مطالب

نقاش ایرانی در مراسم گالا آرت تقدیر می‌شود فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - اثر نقاشی سارا اشرفی نقاش ایرانی در گالا آرت امسال به عنوان اثر برجسته مراسم شناخته شد.

به گزارش هنرآنلاین ، مراسم گالا آرت در ماه اکتبر هر سال توسط دانشگاه هاروارد و بیمارستان ماساچوست در آمریکا برگزار می‌شود. مسئول برگزاری این مراسم دکتر برد فورد دیکرسون (فوق تخصص آلزایمر و رئیس بخش آلزایمر در دانشگاه هاروارد) است که مراسمی را با عنوان یک شب با هنر برگزار می‌کند. از هنرمندان مدعو خواسته شده با موضوع آلزایمر و مغز آثار خود را ارائه کنند و در این مراسم و از میان هنرمندان یک نفر به عنوان هنرمند برجسته مراسم معرفی می‌شود.
اثر نقاشی سارا اشرفی نقاش ایرانی در گالا آرت امسال به عنوان اثر برجسته مراسم شناخته شد و ١٨ اکتبر ٢٠١٩ ، طی مراسمی رونمایی خواهد شد.
سارا اشرفی درباره اثری که ارائه کرده است می‌گوید: زمانی که برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شدم با توجه به موضوعی که داشت بسیار استقبال کردم، چرا که نقاشی کردن درباره بیماران مبتلا به آلزایمر برایم بسیار هیجان‌انگیز است. از نگاه من آلزایمر توانایی‌های خارق‌العاده‌ای را در قبال رنج‌هایش به بیماران هدیه می‌کند، و آن پرواز در خیال است و شکستن مرزهای واقعیت تا همیشه ! فانتزی‌های بی‌پایانی که در آن زندگی خواهند کرد.
آلزایمر جزو بیماری‌هایی است که روند پیشرفتش بیشتر توسط اطرافیان احساس می‌شود ، چون روح را درگیر کرده است و کلام را. آنها خیلی راحت خیال را در واقعیت می‌کشند و با شما در میان می‌گذارند ، تقریبا هیچ‌کس را نمی‌شناسم که خاطره‌ای از این بیماران دوست‌داشتنی نداشته باشد.
این تنها موضوعی بود که برای شناختش نیازی به تحقیق نبود. می‌شود از هر کسی پرسید و تنها شنید ، خاطراتی که هرگز فراموش نمی‌شوند. کاش هرگز به دنبال خانه‌های کودکی ، خانه‌هایشان را گم نمی‌کردند و تنها لذت می‌بردند از رویا و از حرف زدن با کسانی که سال‌هاست مرده و آنها این غم را به فراموشی سپرده‌اند.
تابلوی من اکریلیک روی بوم و در ابعاد ٢٠٠در ٨٥ سانتی‌متر است. هشت فیگور که روی سر هرکدام المانی از آلزایمر را به تصویر کشیده‌ام. هرکدام از شخصیت‌ها را که می‌کشیدم برای بعدی هیچ نقشه‌ای نداشتم و تنها به همانی که می‌کشیدم فکر می‌کردم و این برایم چالش‌برانگیز بود.

زمانی که با اطرافیان و مردم درباره خاطراتشان با بیماران مبتلا حرف می‌زدم ، خاطرات مشابه زیادی داشتند ، مثلا مهم‌ترینشان این بود که بیشتر بیماران سن واقعی خود را باور نداشتند و در زمانی از زندگی خود می‌زیستند که احساس بهتری داشته‌اند و این زمان در بیشتر آنها کمتر از سی سال بود. آنها در زیباترین زمان زندگی متوقف می‌شوند. به همین دلیل برای همین هر هشت نفر را جوان کشیدم و تعدادی از آنها شاید ١٤ یا ١٥ ساله باشند.
از نگاه من بیماران مبتلا به زوال عقل شبیه کسانی هستند که شما را صدا می‌زنند و می‌خواهند از یک چمدان کوچک قدیمی به شما چیزهایی را نشان بدهند که برایشان خیلی ارزشمند است. از این به بعد آنها حافظه کوچکی خواهند داشت ، شبیه یک چمدان کوچک قدیمی ، تنها می‌شود دوست‌داشتنی‌ها را توی آن جای داد. بنابراین عنوان اثر را "چمدان کوچک رویا در ذهن " گذاشتم. این بیماران با هایلایت هایی از تمام زندگی‌شان وقت می‌گذرانند. گاهی به این فکر می‌کنم هایلایت های زندگی من در چنین روزهایی کدام ها خواهند بود؟!
مراسم گالا آرت ١٨ اکتبر ٢٠١٩ با حضور اساتید و پزشکان فوق تخصص و پژوهشگران در رشته آلزایمر و تعدادی از بیماران و خانواده‌های آنها در رویال هتل sonesta در ماساچوست آمریکا برگزار خواهد شد. آثار هنری در حراج این مراسم فروخته خواهد شد و بخشی از فروش این آثار به نفع تحقیقات و پژوهش در زمینه آلزایمر خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/214076/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرزندتان با ظاهرش مشکل دارد؟

چگونه الفبا را به کودکان آموزش دهیم؟

خلاقیت های دردسر ساز!

گفتار درمانی: روشی موثر برای بهبود مشکلات گفتاری

چطور برای فرزندانتان وقت بیشتری بگذارید

فکرهای بزرگ کودکانه

آینده کودکان باهوش چگونه خواهد بود؟

چرا بلوغ زودرس خوب نیست؟

از عصبی شدن کودکتان جلوگیری کنید !

انواع تیک عصبی در کودکان !

تبلت چه بر سر کودکانمان می‌آورد؟

همه چیز درباره ی رشد هوش کودکان !

چگونه فرزندم را به مدرسه علاقه‌مند کنم؟

کمک والدین به کلاس اولی‌ها

علائم مدرسه‌هراسی چیست؟

به فرزندتان فحش ندهید!

عوامل عمده مؤثر بر فراگیری دانش آموز

با کودک بد غذا چه کنیم؟

روشهای کاهش استرس بچه های طلاق

استرس در کودکی موجب تغییراتی در سازه‌های اصلی مغز می‌شود

از چه سنی به کودک بیاموزیم بدون اجازه وسایل دیگران را برندارد؟

تصورات اشتباه درباره «بغلی شدن» کودکان

تست هوش برای کودکان 4 تا 10 ساله

چگونه اعتماد به‌ نفس کودک را افزایش دهیم؟

استرس دیر شدن مدرسه و آثار آن بر روحیه و درس فرزند شما

اهمیت گذراندن وقت کافی با فرزندان

بازی‌ درمانی، چیست؟

اختلافات والدین چه بر سر کودکان می آورد؟

دست نزن عزیزم

چرا کودکم در مدرسه پرخاشگر است؟

چگونه کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

دردسرهای حواس پرت

اگر کودک افسرده دارید بخوانید !

تو ،اونو بیشتر از من دوست داری!

تبعیض بین فرزندان روی اعصاب بچه هاراه میرود

کودکان نیز افسرده می شوند

​اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید

تبلت کودکان را باهوش میکند؟!

فرزندان مادران شاغل سالم ترند یا خانه دار؟

از چه سنی به کودکمان زبان و ریاضی یاد بدهیم؟

آموزش عشق و نفرت به بچه ها !

مزایا و معایب تک‌فرزندی !

هر لباسی را در حضور کودکان نپوشید

کدام بچه‌ها صاحب شغل می‌شوند؟

اوتیسم و راههای کاهش آن در کودکان

علت مکیدن انگشت در نوزادان

علل اختلالات یادگیری در کودکان چیست؟

اگر برای کودکم تبلت نخرم عقده ای می شود!

خوابگردی در کودکان

نوازش کودکان، هورمون استرس را کم می‌کند!