آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه مرغ انگشتی خانه داري

طرز تهیه مرغ انگشتی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - این غذا به عنوان فینگر فود و یا میان وعده قابل استفاده است. سس بادام زمینی این غذا، دارای ویتامین های زیاد و اسید فولیک است که برای سلامتی مفید است. قابل ذکر است برای افرادی که به بادام زمینی حساسیت دارند می توان به جای سس بادام زمینی از سس خردل و کچاپ کنار این غذا استفاده کرد. این غذا مناسب برای تولد ها و جشن ها و سلف سرویس رستوران ها است. می توان مرغ ها را تا مرحله قبل از سرخ کردن آماده نمود و در فریزر نگه داشت. و موفع مهمانی ها از آن استفاده کرد. از این رو غذای شیکی است که سریع آماده می شود. مواد لازم برای 4 نفر سینه مرغ 2 عدد تخم مرغ 1 عدد برشتوک ذرت 1 فنجان آرد ½ فنجان روغن نباتی 2 قاشق غذاخوری نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی مواد لازم برای سس کره بادام زمینی 2 قاشق چایخوری پودر کاری 1 قاشق چایخوری فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری روغن زیتون 6 قاشق چایخوری سس خردل 1 قاشق چایخوری سس سویا 2 قاشق چایخوری شکر 1 قاشق چایخوری آب لیمو ترش 3 قاشق چایخوری دستور پخت مرغ انگشتی مرحله اول برای تهیه مرغ انگشتی خوشمزه و مخصوص ابتدای کار سس بادام زمینی را تهیه می کنیم. ابتدا یک کاسه کوچک برداشته و کره بادام زمینی را به همراه پودر کاری، فلفل قرمز و روغن زیتون داخل ان می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. مرحله دوم سپس سس خردل و سس سویا را اضافه کرده و با شکر و آب لیمو هم می زنیم تا یک سس یکدست ایجاد شود درون یخچال نگهداری می کنیم و یک ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم تا طعم ها به خوبی ترکیب شود. مرحله سوم در این مرحله سینه های مرغ را شسته و به صورت فیله های باریک و با اندازه یکدست برش می زنیم. سپس یک کاسه را بر می داریم. آرد و نمک و فلفل را با هم مخلوط می کنیم و داخل یک کیسه فریزر می ریزیم. مرحله چهارم سپس سینه های برش خورده را به پلاستیک اضافه کرده و درب پلاستیک را به خوبی می بندیم و تکان می دهیم تا مرغ ها کاملا به آرد و نمک آغشته شوند. در ادامه در یک کاسه کوچک تخم مرغ ها را می شکنیم. مرحله پنجم سپس با چنگال بهم می زنیم تا از لختگی در آید و یک دست شود. در کاسه دیگری برشتوک های ذرت را می ریزیم. مرغ های آردی را داخل تخم مرغ زده سپس داخل برشتوک می زنیم و می غلتانیم و در روغن داغ دو طرف آن را سرخ می کنیم. مرحله ششم در این مرحله مرغ های سرخ شده را کنار سس بادام زمینی و سس کچاپ سرو می کنیم. همچنین اگر دیدید مرغ ها زیاد است می توان قبل از سرخ کردن آن ها را فریز کرد و برای وعده های دیگر استفاده نمود.

این غذا به عنوان فینگر فود و یا میان وعده قابل استفاده است. سس بادام زمینی این غذا، دارای ویتامین های زیاد و اسید فولیک است که برای سلامتی مفید است. قابل ذکر است برای افرادی که به بادام زمینی حساسیت دارند می توان به جای سس بادام زمینی از سس خردل و کچاپ کنار این غذا استفاده کرد. این غذا مناسب برای تولد ها و جشن ها و سلف سرویس رستوران ها است. می توان مرغ ها را تا مرحله قبل از سرخ کردن آماده نمود و در فریزر نگه داشت. و موفع مهمانی ها از آن استفاده کرد. از این رو غذای شیکی است که سریع آماده می شود.

مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ2 عدد
تخم مرغ1 عدد
برشتوک ذرت1 فنجان
آرد½ فنجان
روغن نباتی2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
کره بادام زمینی2 قاشق چایخوری
پودر کاری1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز1 قاشق چایخوری
روغن زیتون6 قاشق چایخوری
سس خردل1 قاشق چایخوری
سس سویا2 قاشق چایخوری
شکر1 قاشق چایخوری
آب لیمو ترش3 قاشق چایخوری
دستور پخت مرغ انگشتی
مرحله اول
برای تهیه مرغ انگشتی خوشمزه و مخصوص ابتدای کار سس بادام زمینی را تهیه می کنیم. ابتدا یک کاسه کوچک برداشته و کره بادام زمینی را به همراه پودر کاری، فلفل قرمز و روغن زیتون داخل ان می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم.
مرحله دوم
سپس سس خردل و سس سویا را اضافه کرده و با شکر و آب لیمو هم می زنیم تا یک سس یکدست ایجاد شود درون یخچال نگهداری می کنیم و یک ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم تا طعم ها به خوبی ترکیب شود.
مرحله سوم
در این مرحله سینه های مرغ را شسته و به صورت فیله های باریک و با اندازه یکدست برش می زنیم. سپس یک کاسه را بر می داریم. آرد و نمک و فلفل را با هم مخلوط می کنیم و داخل یک کیسه فریزر می ریزیم.
مرحله چهارم
سپس سینه های برش خورده را به پلاستیک اضافه کرده و درب پلاستیک را به خوبی می بندیم و تکان می دهیم تا مرغ ها کاملا به آرد و نمک آغشته شوند. در ادامه در یک کاسه کوچک تخم مرغ ها را می شکنیم.
مرحله پنجم
سپس با چنگال بهم می زنیم تا از لختگی در آید و یک دست شود. در کاسه دیگری برشتوک های ذرت را می ریزیم. مرغ های آردی را داخل تخم مرغ زده سپس داخل برشتوک می زنیم و می غلتانیم و در روغن داغ دو طرف آن را سرخ می کنیم.
مرحله ششم
در این مرحله مرغ های سرخ شده را کنار سس بادام زمینی و سس کچاپ سرو می کنیم. همچنین اگر دیدید مرغ ها زیاد است می توان قبل از سرخ کردن آن ها را فریز کرد و برای وعده های دیگر استفاده نمود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/523869/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کودکان و نقش مطالعه در آینده آنها

داستان های ترسناک با کودک چه می کنند؟

نقش بازی در آموزش کودکان

نکته‌ای مهم در اختلال یادگیری کودکان

چگونگی انتخاب اسباب بازی برای دختر یا پسر؟

شکست خوردن را به کودکان خود بیاموزید !

هشدار درباره خود ارضایی کودکان

داشتن اعتماد به نفس را به کودکان بیاموزید

کودکمان را در مقابل تمسخر ایمن کنیم

ترس در دنیای کودکی

خدا در دنیای کودکان

چطوروالدین سلامت روانی فرزند راارتقادهند؟

مرز بگو مگو در حضور فرزندان

چگونه گفتار کودک خود را تقویت کنیم؟

تقویت ذهن کودک با کمترین هزینه

کودکان را به کتاب خواندن تشویق کنیم !

زندگی در حال را به بچه‌ها بیاموزیم

به کودکان اعتماد به نفس تزریق کنید !

چطور به فرزندانمان اعتماد کنیم؟

ایجاد انگیزه در فرزندان

وقتی بچه‌ها می‌ترسند، چه کار کنیم؟

بچه‌هایی که دزدی می‌کنند

عوارض پیامک برای کودکان و نوجوانان

بچه‌های لوس یا بزرگسالان بی‌مسوولیت

از کجا بفهمیم فرزندمان بیش‌فعال است؟

کودکان اوتیسمی دوست دارند تنها باشند

نقش خانواده در حفظ سلامت روانی کودکان

قوانین خواب فرشته ها

آینده کودکان مبتلا به شب ادراری

نقاشی، رازگوی روان بچه ها

کم رویی در کودکان را چگونه درمان کنیم

بررسی استرس در کودکان

فواید خواندن کتاب برای جنین

شخصیت فرزندتان را به خاطر نمره ضعیف تخریب نکنید.

برای فرزند دوم آمادگی دارید یا نه؟

بهترین طرز برخورد با بچه های وابسته

در خاطره سازی برای کودکان افراط نکنید

طلاق و برخورد صحیح با بچه ها

چگونه هوش فرزندمان را پرورش دهیم؟

اگر فرزندتان 6 سال دارد...

چگونـه تمـرکـز کـودکان را افـزایـش دهیـم؟

طلاق با کودکان شما چه می کند

10 جمله ویرانگر که نباید به کودکان گفت!!

اگر فرزندتان خجالت می کشد، بخوانید!

نترس، کنارت هستم

من باوردارم که تو می توانی

روزگار سخت یک کودک

علت و روش های درمان ناخن جویدن در کودکان

برخورد صحیح با عادت های نادرست کودکان

تاثیر دلبستگی ایمن بر کسب ایمان کودک