آریا بانو - به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در نود و پنجمین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برنامههای سازمان با اولویت بندی به شکل جدی در حال پیگیری و انجام است، گفت: پیگیری بیمه معلمان مدارس غیر دولتی، توانمندسازی و دانش افزایی همکاران مدارس غیر دولتی، برگزاری جشنواره خلاقیت و ابتکارات مدارس غیردولتی و نظارت راهبردی و مستمر بر عملکرد آموزشی و تربیتی مدارس و مراکز ... از جمله مهمترین برنامههایی است که باید با سرعت بیشتری به حصول نتیجه منتج شود و اقدامات نهایی آن به ذینفعان اطلاع رسانی لازم شود.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل کارگروه بزرگداشت هفته مقام معلم برای دومین بار در سال تحصیلی، اظهار کرد: تعیین و انتخاب معلم نمونه کشوری باید در چارچوب بخشنامه وزارتی برای معلمان مدارس غیر دولتی تنظیم و با شاخصهای مورد توجه سازمان ارسال شود تا فرایندهای اجرایی آن به خوبی و در موعد مقرر آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه هفته بزرگداشت مقام معلم صرفا نباید به تجلیل از تعدادی از همکاران مدارس غیر دولتی خلاصه شود، ادامه داد: باید با یک بسته فرهنگی مناسب و برنامههای متنوعی که شایسته تقدیر و تجلیل از معلمان و همکاران فرهنگی ماست از آنان به خوبی تجلیل شود.
محمودزاده در ادامه با تاکید بر مبارزه جدی با هر گونه فساد و مراقبت از ساختارها و چارچوبهای نظام تعلیم و تربیت کشور ، گفت: در بررسی پروندهها و رسیدگی به تخلفات به هیچ وجه ملاحظه نخواهیم داشت و بدون اغماض مطابق با قانون به تخلفات رسیدگی خواهیم کرد.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر اهمیت تشویق و ترغیب دانش آموزان به اجرای برنامه های گروهی و مشارکتی، گفت: کنشگری تربیتی و فرهنگی باید از مهمترین برنامههای اجرایی در دستور کار مدارس و مراکز غیر دولتی قرار گیرد و مدارس برای تحقق کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید اهتمام بیشتری داشته باشند.
همچنین در این نشست علی فتح الهی مدیرپیشین حوزه ریاست و طرح برنامه سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: اقدامات گستردهای در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در راستای اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، صورت گرفت که قطعا استمرار و مداومت در اجرای این برنامهها به ویژه کنشگریهای فرهنگی و تربیتی میتواند سازمان را در مسیر پیش رو با موفقیت بیشتری همراه کند.
انتهای پیام