آریا بانو

موشک هایپرسونیک ارتش آمریکا نزدیک به سه هزار کیلومتر برد دارد گوناگون

موشک هایپرسونیک ارتش آمریکا نزدیک به سه هزار کیلومتر برد دارد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - گجت نیوز /موشک هایپرسونیک ارتش آمریکا سلاح جدید نیروی زمینی این کشور است که برای حملات ضربتی ظرف مدت چند دقیقه کاربرد دارد.
ارتش آمریکا مشغول توسعه موشک جدیدی است که با سرعت هایپرسونیک خود تنها چند دقیقه زمان نیاز دارد تا به دورترین اهداف ممکن برسد. این موشک که LRHW نام دارد، از سال 2023 وارد مرحله آزمایش می‌شود.
سخنگوی ارتش آمریکا در اقدامی غیرمنتظره هنگام معرفی این موشک برد آن را نیز اظهار داشت و اعلام کرد این موشک 2800 کیلومتر برد دارد. LRHW با این برد بالا قادر است از فاصله امن و دور ایستا، اهداف در خاک روسیه و چین را نیز مورد هدف قرار دهد. سرعت 17 ماخ (17 برابر سرعت صوت) آن نیز کمک می‌کند بدون مشکل از سد هر پدافند ضد موشک که روسیه و چین در اختیار دارند گذر کند. این موشک توسط یک خودروی کشنده موسوم به TEL حمل و شلیک می‌شوند. هر خودرو نیز دو موشک آماده شلیک در پرتابگر خود همراه دارد.
این موشک پس از شلیک به کمک موتور راکتی خود تا لبه فضا پیش می‌رود. سپس پرتابه هایپرسونیک که خود فاقد موتور است، به لطف سرعت اولیه و کمک جاذبه به سرعت 17 ماخ می‌رسد و ضمن شیرجه به سمت هدف مانورهای پیچیده و سنگینی برای گریز از دست پدافند انجام می‌دهد و پس از برخورد، با انرژی جنبشی فوق العاده بالا و یک سرجنگی انفجاری متعارف، هدف را تخریب می‌کند.

آریا بانو

اجزای موشک و آتشبار آن
برد 2800 کیلومتری این موشک بدان معناست که در صورت بروز جنگ با چین، هر یک از کشورهای متحد آمریکا در آن منطقه یعنی ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین و تایوان می‌توانند پذیرای این موشک باشند. با استقرار موشک هایپرسونیک ارتش آمریکا در این کشورها، تمام دریای جنوبی چین، استان جزیره‌ای فوق العاده با اهمیت هانیاین که پذیرای پایگاه‌های نظامی چین است و همچنین خاک اصلی این کشور در تیررس LRHW قرار دارند. روسیه نیز از آتش این سلاح در امان نیست. ارتش آمریکا با استقرار آن در لندن به آسانی می‌تواند مسکو را هدف قرار دهد. حال در صورت انتقال آن به کشورهای نزدیک‌تر به روسیه نظیر آلمان و رومانی، امکان انجام حملات عمقی‌تر علیه خاک روسیه را نیز بدست می‌آورد.
در حال حاضر آمریکا در زمینه توسعه تسلیحات هایپرسونیک از روسیه و چین جلوتر است. نکته دیگر اینجاست که این کشور متحدان بسیاری در سراسر اروپا و آسیا و اطراف دو رقیب شرقی خود دارد. از این رو به آسانی می‌تواند با چنین موشک‌هایی حملات عمقی علیه خاک این دو کشور انجام دهد. در حالی که روسیه و چین فاقد چنین امتیازی هستند و سلاح‌های هایپرسونیکشان هیچ گاه قادر نیست به خاک اصلی ایالات متحده آمریکا برسد. تنها جنگ افزار موجود در زرادخانه این دو کشور برای حمله به خاک اصلی آمریکا موشک‌های بالستیک اتمی است که استفاده از چنین سلاح‌های آخرالزمانی به معنی جنگ اتمی مابین قدرت‌های غربی و شرقی و پایانی برای بشریت است. در حالی که سلاح‌های هایپرسونیک سرجنگی غیراتمی دارند و سیاست این سه کشور به نحوی است که حمله با تسلیحات متعارف (غیراتمی) را با سلاح اتمی پاسخ نمی‌دهند.
علاوه بر LRHW و موشک هایپرسونیک C-HGB که پروژه‌ای مشترک مابین نیروی هوایی، دریایی و زمینی است و چندی پیش مقاله‌ای درباره آن تقدیم شما عزیزان شد، نیروهای مسلح آمریکا روی چندین موشک هایپرسونیک دیگر نیز کار کرده و قصد عملیاتی کردن آن‌ها تا سال 2025 را دارند. از جمله این طرح‌ها می‌توان به موشک ARRW متعلق به نیروی هوایی، CPS متعلق به نیروی دریایی و PrSM نیروی زمینی و سپاه تفنگداران دریایی اشاره کرد.
منبع :Breaking Defense

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/594459/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیا بـچه‌های چپ دست ایراد دارند؟

کودکانی که زیاد می فهمند!

سی راه ساده برای افزایش بهره هوشی کودکان

چرا نباید بچه‌ها را با هم مقایسه کرد؟

شیوه یادگیری فرزندتان را شناسایی کنید

تکنیکهاى والدین براى پاسخ به سؤالات جنسى کودکان

روش‌های ایجاد اعتماد به نفس در ‌کودکان

والدین مسئول و فرزندان تن پرور

سوالات جنسی کودکان را این جوری جواب دهید

شیوه صحیح تربیت کودکان از زبان کارشناسان

تلویزیون اضافه خاموش!

خشم در روزهای کودکی

مقابله با ترس بچه ها

اگر نوزاد پسر دارید، حتما بخوانید

کودکان بی خواب

درس‌های زندگی در بازی

با کودک کنجکاو چگونه رفتار کنیم؟

دوست خیالی کودک

با حسادت کودکان چه کنیم؟

شما پسردوست هستید یا دختر دوست؟

بزرگ‌ترین اشتباهات بچگانه بزرگترها

مگر تربیت هم دخترانه و پسرانه دارد؟

چطور از دروغ گفتن کودکان جلوگیری گنیم

به جای کودک فکر نکنیم

زبان کودکان را یاد بگیرید!

برای داشتن کودکی شاد و خوش‌بین

سن مناسب کودکان برای تنها گذاشتن در خانه چه سنی است؟

مزایای دو زبانه بودن کودک

آرامش را به کودکان خود بیاموزیم !

تحمل این شوری سخت است

چرا بچه ها دروغ می گویند ؟

عوامل بلوغ زودرس

ده راز پروش کودکی شاد

مشکلات حسادت به این هوو

سکان زندگی را به دستش بده

کودکتان میتواند با چند مهره، ریاضیدان شود!

کودکم از آرایشگاه می ترسد!

وقتی کودک روی اعصاب است چه واکنشی باید نشان داد؟

کودک بیش فعال را چگونه مهار کنیم؟

10 جمله ای که نباید به دوقلوها بگویید

کودک شما چه نوع شخصیتی دارد؟

کودکان خوشحال، کودکان عصبانی

5 باور اشتباه پدرانه

وقتی دختران با ظاهرشان کنار نمی آیند

8 طرز فکر بسیار اشتباه والدین!

بچه‌های طلاق: در کدام سن؟ کدام نیاز؟ کدام آسیب؟

پسردار شدن از عمر مادر کم می کند

عوامل زمینه‌ساز اضطراب کودکان

مامان! من از تاریکی می ترسم

بی‌ خوابی؛ عامل اضطراب و آشفتگی کودکان ‏