آریا بانو

آخرين مطالب

3 راه برای بهبود مهارت‌های ارتباطی و نفوظ کلام در جمع روانشناسي

3 راه برای بهبود مهارت‌های ارتباطی و نفوظ کلام در جمع
  بزرگنمايي:

آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / برای ارتقاء مهارت ارائه در سخنرانی بهتر در جمع، باید سه مؤلفه را بدانید. وقتی کسی از من سؤال می‌کند که چگونه می‌تواند مهارت‌های ارتباطی مؤثر کسب کند و سخنرانی عمومی خود را بهبود بخشد، من سخنان آلبرت هوبارد را برای او نقل می‌کنم که می‌گفت: "تنها راه یادگیری صحبت کردن، صحبت کردن و صحبت کردن و صحبت کردن است و صحبت کنید و صحبت کنید و صحبت کنید. ".
اگرچه درست است که تنها راه خوب شدن در هر کاری تکرار است، اما بار‌ها و بارها و تا زمانی که این موضوع به ماهیت دوم تبدیل شود، کار‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا در مقابل مخاطبان صحبت مؤثرتری داشته باشید.
نقطه شروع در هنر سخنرانی عمومی انتخاب موضوعی است که واقعاً برایتان مهم است. از طریق موضوعاتی که تأثیر فوق‌العاده‌ای بر شما داشته‌اند، فکر کنید، موضوعاتی را که دوست دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، زیرا به شدت احساس می‌کنید دیگران می‌توانند از دانش شما بهره‌مند شوند. زیرا با این کار، شما یک سکوی پرشی دارید که می‌توانید به اولین سخنرانی عمومی خود بپردازید.
قسمت دوم سخنرانی عمومی آمادگی برای برقراری ارتباط مؤثر است. به جز مراقبت از موضوع، آماده‌سازی بیش از هر چیزی مهم است. غیر معمول نیست که شخصی ساعت‌ها، روز‌ها و حتی هفته‌ها را برای آماده‌سازی یک سخنرانی صرف کند.
برنامه‌ریزی برای ارتباطات موثر
برای آماده شدن برای یک سخنرانی، اولین کاری که باید انجام دهید، نوشتن یک بیانیه عینی از آنچه می‌خواهید است که این کار را در نتیجه ارائه خود انجام دهید.
سخنرانی شما چه 10 دقیقه طول بکشد، چه 10 ساعت، بیان هدف شما یکسان است. این پاسخ به این سؤال است که "مخاطب من چه کسی است و می‌خواهم صحبت من چه تاثیری روی آن‌ها بگذارد؟ "
بنابراین، باید بپرسید "من می‌خواهم این مخاطب در نتیجه چیز‌هایی که به آن‌ها می‌گویم، چه اقدامی انجام دهد؟ " برای این بیانیه عملی هدف خود را بسیار واضح بنویسید. سپس هر آنچه را که فکر می‌کنید احتمالاً می‌توانید یکی پس از دیگری برای این مخاطبان بیان کنید را بنویسید تا باعث شود آن‌ها این عمل را انجام دهند.
به یاد داشته باشید، دلیل سخنرانی در جمع صرفاً آموزش یا اشتراک اطلاعات نیست. این کار باعث تحریک مخاطبان به تغییر رفتار خود و حرکت کردن ذهن و قلب آن‌ها می‌شود.

آریا بانو


پس از اینکه عناوین مطالبی را که می‌خواهید به انجام برسانید و برخی از راه‌هایی که می‌توانید انجام دهید را نوشتید، در صورت لزوم شروع به انجام تحقیقات خود کنید. اگر اطلاعات کافی ندارید، شروع به خواندن و پرسیدن سؤال کنید.
اگر یک سخنرانی کوتاه دارید، بهترین راهکار برای بهبود مهارت‌های ارائه، نوشتن کامل آن به صورت کلمه به کلمه است. سپس آن را بخوانید و ویرایش کنید. هر جا لازم بود تجدید نظر کنید. به آن اضافه کنید و داده‌های غیرضروری را از نوشته خود کم کنید. روی آن کار کنید تا زمانی که جلا یابد و سپس چندین بار آن را بخوانید تا چنان حس خوبی در مورد مطالب داشته باشید که بتوانید کل صحبت را قبل از خوابیدن یا هنگام رانندگی با ماشین از حفظ بگویید.
مهارت ارائه خود را بهبود ببخشید
اگر دو قسمت اول سخنرانی عمومی موفقیت‌آمیز باشد، قسمت سوم تمرین و بهبود مهارت‌های ارائه شما است. اگر ضبط صوت یا حتی بهتر از آن دوربین فیلمبرداری دارید، از خود فیلم بگیرید که از ابتدا تا انتها صحبت می‌کنید. سپس به آن گوش دهید یا آن را تماشا کنید و یادداشت‌هایی را در مورد چگونگی بهتر کردن آن بنویسید. اگر از دوربین فیلمبرداری استفاده می‌کنید، به دوربین نگاه کنید و از همان حالت‌های صورت و همان حرکات بدن استفاده کنید که اگر مستقیماً با کسی صحبت می‌کنید از آن استفاده کنید. وقتی خودتان را نقد می‌کنید، نسبت به خود خیلی سخت بگیرید. به یاد داشته باشید، هر قدر می‌توانید در مورد نحوه مواجهه با دیگران صادق و عینی باشید. چرا که با این کار، مهارت‌های ارتباطی مؤثر برای موفقیت را سریع تر ایجاد می‌کنید.
تمرین باعث کامل شدن می‌شود و تمرین کامل باعث کامل‌تر شدن آن می‌شود. اگر به طور مداوم تمرین کنید، خواهید دید که مهارت‌های ارائه شما با گذشت زمان به طور چشمگیری بهبود یافته اند
. به یاد داشته باشید، توانایی شما برای صحبت موثر در مقابل مردم می‌تواند بیش از هر مهارت دیگری، پیشرفت و زندگی شما را ارتقا دهد.
بر ترس خود از سخنرانی عمومی غلبه کنید
طبیعی و عادی است که شما از سخنرانی در جمع ترس داشته باشید، اما باید برای بهبود مهارت‌های ارائه خود بر این ترس غلبه کنید. پنجاه و چهار درصد از بزرگسالان آمریکایی سخنرانی‌های عمومی را قبل از ترس از مرگ در میان ترس‌های اصلی زندگی مطرح می‌کنند. بیشتر مردم از تصور ایستادن برای صحبت در مقابل مخاطب عصبی و ناآرام می‌شوند و ضربان قلبشان بالا می‌رود.

آریا بانو


صحبت حرفه‌ای واقعاً موضوعی نیست که بتوانید به نفع یا مخالف آن تصمیم بگیرید. شما واقعاً چاره‌ای ندارید. اگر می‌خواهید به تمام پتانسیل خود در دنیای تجارت پی ببرید، باید یاد بگیرید که چگونه مهارت ارتباطی مؤثر خود را برای برقراری ارتباط بهتر با مردم ارتقا دهید. من دیده‌ام که مدیران با ارتقای شغلی فوق‌العاده‌ای، صرفاً با استفاده از مهارت‌های ارتباطی مؤثر در یک جلسه شرکت می کنند و 5 تا 10 سال در کار خود جلو می‌افتند.
من مردان و زنانی را مشاهده کرده‌ام که با غلبه بر ترس و توسعه مهارت‌های ارائه، کار خود را در مسیر سریع قرار داده‌اند.
هر بهایی را پرداخت کنید، هر زمانی را صرف کنید، بر هر مانعی غلبه کنید، اما در حال حاضر تصمیم بگیرید که یاد بگیرید در مقابل یک گروه خوب صحبت کنید و مهارت‌های ارائه خود را به طور مداوم تمرین کنید. این تصمیم می‌تواند یکی از مهم‌ترین تصمیماتی باشد که شما برای اطمینان از موفقیت طولانی‌مدت در حرفه خود گرفته‌اید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/502339/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید

اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید

20 دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید

نشانه‌های کمبود ویتامین K

آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟

محققان از ارتباط بین ورزش‌های سبک و کاهش افسردگی خبر می‌دهند

چند بار باید دستان خود را بشوئید؟

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

ترانه شاد «یار یار» با صدای امید حاجیلی

آهنگ «طبق معمول» با صدای آرمین زارعی

اجرای «شامیسن»، سازی از کشور ژاپن

اجرایی از استاد حسین علیزاده و گروه هم آوایان

موزیک ویدئوی نوستالژیک «راز» از مازیار عصری را اینجا ببینید

قطعه «دی بلال» با نوای بختیاری از کوروش اسدپور

اجرایی از ترانه بیکلام و پر انرژی «children»

«امید»، موسیقی کمانچه روح نواز و الهام بخش از مارک الیاهو

آهنگ قدیمی و زیبا با صدای علیرضا طلیسچی

نماهنگی تماشایی با صدای گرشا رضایی

صعود قیمت جهانی خودرو

طرح دولت برای واردات خودرو، یعنی 50هزارمیلیاردتومان رانت

خودروهای 2022 که نامزد ورود به بازار ایران هستند/ 14 گزینه باکیفیت تا 20 هزار یورو(+عکس و مشخصات)

وزیر صمت: 30 درصد قطعات یدکی تقلبی است/ کمک فنر دست دوم را به جای نو می فروشند

وزارت صمت: واردات خودرو بالاتر از 20 هزار دلار باعث گسترش فخر فروشی می شود

چکش‌کاری واردات خودرو

سومین دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه؛ این هفته

جزئیات قرعه‌کشی جدید خودرو/ ثبت‌نام از 16 شهریور ماه آغاز می‌شود

روزنامه خراسان: منتظر واردات خودروهای برند معتبر نباشید؛ خودرو وارداتی همین چینی هاست،شاید هم روسی و کمی هم هندی

جزئیات واردات خودرو به مناطق آزاد

قیمت خودروهای وارداتی اعلام شد

تولید ایران‌خودرو و سایپا؛ هر روز کمتر از دیروز!

ثبت‌نام سومین مرحله قرعه‌کشی خودرو آغاز شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل

کدام خودروها فرسوده محسوب می‌شوند؟

زمان ثبت نام سومین مرحله قرعه‌کشی یکپارچه خودرو تمدید شد

سرقت قطعات خودروهای وارداتی در گمرک/ خودروها را بی زاپاس و ضبط به ما تحویل دادند

صادرات خودرو بیشتر شبیه شوخی است

قرعه‌کشی سومین مرحله سامانه تخصیص خودرو، امروز ساعت 14

سود میلیاردی واردات خودرو برای مافیای دولتی! /مردم امسال منتظر خودروی وارداتی نباشند

قرعه‌کشی سومین فروش یکپارچه خودروها/زمان اعلام نتایج

سود میلیاردی واردات خودرو برای مافیای دولتی!/ مردم امسال منتظر خودروی وارداتی نباشند

سناریوهای برجامی واردات خودرو

وارداتی‌های بازار خودرو گران شدند/ آخرین قیمت تویوتا، رنو، کیا و هیوندای

نتایج سومین مرحله قرعه‌کشی خودرو اعلام شد

عکس | کیا سول 600 میلیون تومانی در کره ، گزینه جدی واردات به ایران می شود؟

نماینده مجلس: تعیین عوارض شناور برای واردات خودرو یعنی سجده در برابر پراید

بررسی نوسانات قیمت خودرو در بازار 10 روز اخیر

تکلیف خودروهای توقیفی در گمرک مشخص شد/ فقط ترخیص این خودروها ممنوع است

شروط عجیب و غریب برای واردات خودرو

لکسوس، بنز، پورشه، بی ام و، کیا و هیوندا به مزایده می‌روند

قیمت پراید برابر با یک سال‌ و نیم درآمد خانوارهای شهری/ رشد 17 برابری قیمت پراید در 11 سال

تا کی مردم باید تاوان ارابه های مرگ و مافیای خودرو را بدهند؟