آریا بانو

آخرين مطالب

پایان فوق‌العاده 2020 برای طارمی ورزشي

پایان فوق‌العاده 2020 برای طارمی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فرهیختگان / این روزها درخشش مهدی طارمی در ترکیب پورتو به اتفاقی عادی و روتین بدل شده و کمتر باعث تعجب فوتبال‌دوستان پرتغالی می‌شود. مهاجم ملی‌پوش ایرانی حالا به یکی از نفرات ثابت و تاثیرگذار اژدهاها تبدیل شده و با ادامه این روند حتی می‌تواند به تکرار موفقیت فصل گذشته در قرار گرفتن در رتبه‌ نخست جدول گلزنان نیز امیدوار باشد. طارمی سه‌شنبه‌شب در زمین گیمارش دوبار تیمش را به بازی برگرداند و نقش مهمی در برتری 3 بر 2 پورتو در زمین حریف داشت. پورتو در آخرین دیدار خود در سال 2020 به برد نیاز داشت تا همچنان در کورس قهرمانی لیگ باقی بماند و به لطف عملکرد درخشان طارمی به این مهم دست یافت.
ستاره پورتو
این برای سومین بازی پیاپی در لیگ پرتغال است که طارمی در برد تیمش نقش دارد و در گل‌های پورتو ردپای او دیده می‌شود. او ابتدا برابر توندلا گلزنی کرد، هفته گذشته یک پاس ‌گل برابر ناسیونال‌مادریرا داد و یک پنالتی هم گرفت و این‌بار نیز مقابل گیمارش دبل کرد تا سال 2020 برای او پایانی فوق‌العاده داشته باشد. در این بین او در جام‌حذفی و همچنین سوپرجام پرتغال نیز برای تیم کونسیسائو درخشید و حالا تیمش در هر سه جام داخلی مدعی قهرمانی بوده و در لیگ قهرمانان نیز راهی مرحله حذفی شده است.
پورتو در لیگ فاصله 4امتیازی خود را با اسپورتینگ‌لیسبون صدرنشین حفظ کرد و از شانس بد کونسیسائو و تیمش، این تیم مشهور پرتغالی هم در فرم خوبی قرار دارد و به‌سختی امتیاز از دست می‌دهد. سایت «ناسیون» پرتغال درباره این مسابقه و عملکرد پورتو با طارمی نوشت: «پورتو به‌خوبی توانست ریتم خوب خود در هفته‌های اخیر را حفظ کند و به لطف عملکرد خوب مهاجمان خود به‎خصوص مهدی طارمی موفق شد گیمارش را شکست داده و همچنان بین مدعیان باقی بماند. ستاره این مسابقه مهدی طارمی بود که دو گل نخست تیمش را زد و البته گل پیروزی‌بخش پورتو توسط لوئیس دیاز به ثمر رسید. شاگردان کونسیسائو روند پیروزی‌های خود را در این مسابقه هم حفظ کردند و پابه‌پای بنفیکا و اسپورتینگ‌لیسبون پیش می‌روند.»
برای پورتو برتری در این مسابقه اهمیت زیادی داشت. مصاف با تیم پنجم جدول باعث شده بود این مسابقه برای هر دو تیم حساسیت بسیار زیادی پیدا کند و به قول سایت «واول» عنوان مهم‌ترین دیدار هفته را داشته باشد. این سایت در گزارش خود آورده است: «حساس‌ترین دیدار هفته یازدهم لیگ پرتغال در ورزشگاه آلفونسوهنریکه بین دو تیم گیمارش و پورتو برگزار شد. سرجیو کونسیسائو برای این مسابقه اوتاویو، هافبک برزیلی را به‌دلیل دو جلسه محرومیت دراختیار نداشت و به‌جای او روماریو بارو به بازی گرفته شد. کوارشما هم در ترکیب اصلی تیم میزبان به میدان رفت تا برابر تیم سابقش بازی کند. بازی با هیجان بسیار بالایی آغاز شد و میزبان خیلی زود موفق شد به گل برسد.
این گل باعث شد پورتو حملات خود را بیشتر کند و به‌دنبال جبران نتیجه و بازگشت به بازی باشد. مصدومیت په‌په در نیمه نخست برنامه‌های کونسیسائو را به‌هم ریخت و این مدافع باتجربه در همان 30دقیقه ابتدایی تعویض شد. در ادامه پورتو چندین فرصت خوبی گلزنی به‌دست آورد تا درنهایت توسط مهاجم ایرانی خود به گل تساوی رسید. پاس خوب موسی مارگا تنها به یک ضربه ساده نیاز داشت تا تبدیل به گل تساوی شود و طارمی این کار را به بهترین نحو انجام داد. زوج جدید خط‌حمله پورتو باعث شدند این تیم با تساوی به رختکن برود و با روحیه‌ای بهتر نیمه دوم را آغاز کند. نیمه دوم نیز با همان وضعیت آغاز شد.
جنگ بیشتر در میانه میدان بود و پورتو در این بخش برتری داشت اما خط‌دفاعی گیمارش نفوذناپذیر نشان می‌داد و به همین دلیل کار برای مهاجمان گلزن کونسیسائو سخت‌تر شده بود. گل کوارشما به تیم سابقش باعث شد گیمارش دوباره به برد امیدوار شود اما این‌بار طارمی زودتر از آنچه تصور می‌شد دوباره بازی را به تساوی کشاند. ضربه دقیق او گل دوم پورتو را تنها دو دقیقه بعد از گل کوارشما به‌دنبال داشت و دوباره همه‌چیز به تساوی کشیده شد. لوئیس دیاز نیز با گلزنی خود باعث شد پورتو سال میلادی را با 3امتیاز حساس به پایان ببرد و با وضعیتی خوب سال جدید را آغاز کند.»
هماهنگی زوج تهاجمی
سرجیو کونسیسائو به‌سختی راه را برای حضور طارمی در ترکیب اصلی تیمش باز کرد و پس از هفته‌ها سرانجام تسلیم شد و ستاره ایرانی‌اش را در ترکیب اصلی قرار داد. حاصل این تغییر، موفقیت تیمش در هفته‌های اخیر بوده و زوج جدید تیم او نشان دادند درکنار هم می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند. این مربی جوان در نشست خبری پس از بازی درباره عملکرد مهاجمانش در این مسابقه گفت: «حتی زمانی که طارمی در ترکیب اصلی بازی نمی‌کرد ما از او در نیمه دوم مسابقات استفاده می‌کردیم و فرصت بازی را دراختیارش قرار می‌دادیم. در طول این مدت تمرینات زیادی را انجام دادیم و تلاش کردیم شرح وظایف هریک از بازیکنان را مشخص کنیم. حالا به‌تدریج به آنچه در ذهن داشتیم نزدیک شده‌ایم و طبیعی است که مهدی هم در تیم جا افتاده و به‌خوبی با سایر بازیکنان هماهنگ شده است.
ما در جام‌های مختلفی حضور داریم و بازی‌های زیادی در پیش داریم و به همین دلیل باید نیروی خود را تقسیم کنیم تا بتوانیم در هر سه جام داخلی و همچنین لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشته باشیم. درحال حاضر در شرایط مناسبی هستیم و می‌خواهیم همین روند را در بازی‌های بعدی نیز ادامه دهیم. در تمام مسابقات تلاش‌مان این است که تیم برتر زمین باشیم و بتوانیم با حداکثر امتیاز ممکن بازی را به اتمام برسانیم.»
او در ادامه درباره نمایش تیمش در این مسابقه دشوار افزود: «با وجود اینکه حریف سرسختی را درمقابل خود داشتیم اما فرصت‌های گلزنی خوبی ایجاد کردیم و می‌توانستیم حتی زودتر به برتری برسیم. دو اشتباه باعث شد گل بخوریم و البته واکنش خوبی نسبت به آنها داشتیم و توانستیم به بازی برگردیم. درنهایت هم بالاخره بازی را با سه‌امتیاز به پایان رساندیم و از این نمایش راضی هستم.»
مصدومیت نه‌چندان جدی
یکی از اتفاقات تلخ این مسابقه برای این مربی و تیمش مصدومیت په‌په و مهدی طارمی بود. په‌په که به‌تازگی از آسیب‌دیدگی رها شده بود دوباره مصدوم شد و از بازی بیرون رفت. مهاجم ایرانی پورتو نیز پس از درخشش در این مسابقه، در دقیقه 85 دچار مصدومیت شد و مجبور شد تعویض شود. کونسیسائو درباره شرایط این دو بازیکن گفت: «په‌په در عضله پایش دچار مشکل شد و فکر نمی‌کنم آسیب‌دیدگی‌اش چندان جدی باشد. البته درباره شرایط او باید پزشکان اظهارنظر کنند اما فکر نمی‌کنم دوری طولانی‌مدتی داشته باشد. طارمی هم ضربه‌ای خورد و او هم احتمالا از ناحیه عضله مصدوم شده است. این اتفاق برای ما ناراحت‌کننده بود اما خوشبختانه بازیکن جانشین او به‌خوبی از عهده وظایفش برآمد و توانست جای خالی این مهاجم را پر کند.»
به نوشته رسانه‌های پرتغالی، احتمالا آسیب‌دیدگی طارمی چندان جدی نخواهد بود و او به‌نظر برای دیدار روز یکشنبه برابر موریرنزه آماده خواهد بود. روزنامه آبولا دراین‌باره نوشت: «طارمی در اواخر دیدار برابر گیمارش روی زمین افتاد و نتوانست بازی را به پایان برساند. او که در این مسابقه دو گل زده بود به‌دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد. با این حال به‌نظر نمی‌رسد آسیب‌دیدگی‌اش چندان جدی باشد و روز چهارشنبه در کمپ تمرینی تیمش حاضر شد. با این حال کادر پزشکی تیم مشغول بررسی شرایط او هستند اما گفته می‌شود این مصدومیت به‌زودی رفع می‌شود و می‌تواند در دیدار هفته دوازدهم پورتو مقابل موریرنزه دوباره در ترکیب تیمش قرار گیرد.»
پورتو در دو هفته آینده دیدارهای نسبتا راحتی برابر موریرنزه و سپس فامالیکائو خواهد داشت و پس از آن باید برای مسابقه حساس با بنفیکا در خانه آماده شود که می‌تواند این تیم را به صدر جدول لیگ نزدیک‌تر کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/486126/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معمای پیش‌فروش خودروی خارجی

بازار خودرو شب عید به کدام سمت می‌رود؟

باتلاق ارزی خودرو

فرمول تعیین قیمت خودروهای وارداتی اعلام شد/ پیش‌گویی قالیباف از قیمت خودرو در بازار

خریداران خودرو تمایل به خرید کدام خودروها در جهان دارند؟

خودروهای وارداتی از دبی و عمان آمده و دست اول نیست!

اجازه دولت برای واردات 2 میلیارد دلاری خودرو در سال آینده

بازار سیاه کد ملی مادران

موج گرانی به لوازم یدکی رسید/ زمین‌گیری خودروها در نمایندگی‌ها

من هم می‌خواهم کارت ملی‌ام را اجاره دهم

قیمت شانس در بازار خودرو

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: باید فرمول و دستورالعمل قیمت گذاری در شورای رقابت تنظیم شود/ نباید خودرو در بورس عرضه می‌شد

تعلیق فروش خودروی بورسی

صف 9 میلیونی خرید خودرو

رئیس بورس: «قرعه‌کشی خودرو یک لاتاری ملی به تمام معناست» / ورود سازمان بازرسی به عرضه خودرو در بورس

کارت ملی مادران مشمول خودرو صد میلیون تومان قیمت پیدا کرد

فروش رنو برای چهارمین سال متوالی سقوط کرد

ورق واردات خودرو برگشت

سخنگوی وزارت صمت: آمار تقاضای اعلامی خودروها جای تأمل دارد/ موضع وزارت صمت و اقتصاد عرضه در بورس است

هزینه عجیب کم کردن کیلومتر خودرو / خریداران مدل‌های کارکرده مراقب باشند!

شرط جدید حضور در لاتاری اعلام شد/ ورود ممنوع قرعه‌کشی خودرو

واردات خودرو روزی کمتر از یک دستگاه

واریز پول شرط شرکت در قرعه‌کشی فروش خودرو شد

شورای رقابت خواستار توقف عرضه شاهین، پژو207 و دنا در بورس شد+ نامه

اعمال شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی ایران خودرو | سایت سایپا از دسترس خارج شد

هرج و مرج در سیاست‌ خودرویی

تعرفه واردات خودرو اعلام شد+ جدول

سود دولت از واردات هر خودرو چقدر است؟

تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد

سهمیه‌بندی عرضه خودرو

لغو عرضه خودرو در بورس تکذیب شد

قائم مقام بورس کالا: برخی دستگاه‌ها بدون نوبت و قرعه کشی، برای کارکنانشان خودرو دریافت کرده‌اند

تعرفه‌ واردات خودرو کاهش یافت/ نرخ‌ها از 6 تا 31 درصد

موافقت با واردات خودرو‌های کارکرده کمتر از 5 سال

نیش‌ترمز تولید خودرو

معادله املاک خودروسازان

وزیر صمت: ورود خودروهای با پلاک مناطق آزاد به داخل کشور آزاد می‌شود

قیمت‌های فرانجومی در بازار خودرو

خودروهای 3 میلیاردی مشمول مالیات شدند

معمای ترمز تولید خودرو

دبیر انجمن واردکنندگان: قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی می‌شود

فرش قرمز برای خودروی دست‌دوم؟

اعطای امتیاز خارج از نوبت خودرو به کارکنان حج

عرضه خودرو در بورس کالا متوقف می‌شود؟

شوک شورای رقابت به بورس و بازار خودرو | قیمت خودروهای داخلی چگونه محاسبه می شود؟

شیر کنترل رانت خودرو دست کیست؟

خودرو به بورس برگشت/ تصویب مصوبه واردات خودروهای دست دوم خارجی در کمیسیون تلفیق

فرمول سوم قیمت خودرو

واردات خودروهای دست‌دوم از مناطق آزاد تکذیب شد/ توافق مناطق آزاد با وزارت صمت برای واردات خودروهای صفر

مدیرعامل ایران خودرو: درخواست ما از مسئولان لغو قیمت گذاری دستوری است