آریا بانو

آخرين مطالب

شهردار منطقه 4 در مراسم رونمایی از تندیس بانو مرضیه حدیدچی:

بانو دباغ نه تنها یک مبارز بلکه مجاهد و دلسوز انقلاب اسلامی بود شهرداری تهران

بانو دباغ نه تنها یک مبارز بلکه مجاهد و دلسوز انقلاب اسلامی بود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مراسم بزرگداشت و رونمایی از سردیس مرحومه بانوی مبارز و انقلابی، مرحومه "مرضیه حدیدچی" در بوستان بانوان منطقه 4 تهران با حضور خانواده او و جمع از مدیران شهری و شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 تهران، "محمد محمددوست" شهردار منطقه 4 در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس بانو مرحومه "مرضیه حدیدچی"(دباغ) افزود: بانوان بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 و سرنگونی طاغوت نقش آفرینی کردند و در راس این بانوان مبارز "مرحومه حدیدچی"بود که با رفتار، اخلاق و منش و ارزش هایی که انقلاب اسلامی بر پایه آن ها نهاده شده است، توانست به عنوان یک زن انقلابی به نسل های بعدی معرفی شود.
او افزود: نامگذاری بوستان بانوان منطقه 4 به عنوان پنجمین بوستان بانوان پایتخت، گامی در جهت تجلیل و بزرگداشت مقام این بانوی مجاهد به عنوان الگوی شایسته یک زن انقلابی است و باید قدردان مجاهدت های او بود.
فرزند مرضیه حدیدچی:رفتار و اعمال مرضیه حدیدچی نشان از ولایت پذیری ایشان بود.
در ادامه مراسم " راضیه دباغ" فرزند مرحومه حدیدچی(دباغ) ضمن قدردانی از توجه ویژه شهردار و مدیران منطقه 4 افزود: امروز یکمین سال از افتتاح این بوستان می گذرد و همزمان با روز مراسم خاکسپاری "مرضیه حدیدچی، شاهد رونمایی از تندیس این بانوی بزرگ مبارز هستیم و به نمایندگی از خانواده بزرگ دباغ از مدیران شهری منطقه 4 قدردانی می کنم.
او در ادامه با اشاره به ویژگی های ولایت پذیری این بانوی مبارز افزود: از مهمترین ویژگی های شخصیتی بانو "مرضیه حدیدچی" بعد ولایت پذیری این مادر مبارز و ولایت مدار بود.
او اضافه گرد: اگر این بعد ولایت پذیری به این شدت در راضیه دباغ نبود شاید برخی از رفتارها و اعمالش مورد عنایت قرار نمی گرفت و امروز شاهد این منزلت و جایگاه نبودیم و امیدوارم همه ما در ولایت پذیری وظیفه مان را به درستی انجام دهیم. ش
راضیه دباغ در ادامه به سایر ابعاد شخصیتی مادر بزرگوارشان اشاره کرد و گفت: اگر امروز از او به نیکی یاد می شود در کنار مادر بودن، یک فرمانده جنگ، یک بسیجی فعال، یک نماینده مجلس دلسوز، یک انسان گشاده دست در عین جسارت و شجاعت بی نظیرشان دارای قلبی مهربان و رئوف بودند که همه اینها در کنار بعد مهم و اصلی مذهبی که دارا بودند و با اراده و پشتکار توانست به این عزت برسه که همگان از او به نیکی و بزرگی سخن می گویند.
او حضور مرضیه حدیدچی در کنار حضرت امام خمینی(ره) را معرف یک بانوی اسلام با ظاهر و پوشش و بینش کامل کننده رسالت امام در سرزمین های بیگانه عنوان کرد و افزود:در آن مقطع حضرت امام(ره) برای رسالت خویش همراهی یک زن را در کنار خویش ضروری دانستند تا بتوانند پیام اسلام که همانا تساوی زنان ومردان و تاثیرگذاری حضور ایشان برای معرفی اسلام بود را نشان دهند.
فرزند مرحومه حدیدچی با اشاره به بیانات حضرت آیت اله خامنه ای(مدظله العالی) در خصوص این بانوی مبارز گفت: حضرت آقا در فرمایشاتشان از راضیه دباغ به عنوان یک مبارز انقلابی خستگی ناپذیر یاد می کنند،کسی که با خدا معامله می کند و با داشتن 8 فرزند و همسر ابعاد مذهبی دین را اجرا و خودش را وقف مردم می کند.
در ادامه "محمد خادمی" معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 از مجاهدت این بانوی مومنه و بزرگوار یاد کرد و افزود:راضیه دباغ تمام عمر خود را صرف مبارزه وتلاش برای اعطای کلمه الله بر روی زمین کردند و در نقاط مختلف عالم مجاهدت کردند و سهم بزرگی در شکوفایی انقلاب اسلامی دارند.
او در ادامه گفت:امروز سهم ما در مقابل این همه از خودگذشتگی و حقی که بر گردن ما دارند، زنده نگه داشتن یاد و خاطره او به عنوان بانوی مبارز و فداکار است که متعلق به همه مردم ایران بودند و هستند.
بوستان مرضیه حدیدچی پنجمین بوستان مخصوص بانوان تهران در فضایی به مساحت تقریبی 35 هکتار در حاشیه بزرگراه شهید بابایی و در دل جنگل 85 هکتاری لویزان واقع و آبان ماه سال 1398 با حضور پیروزحناچی شهردار تهران به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/455172/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در چه شرایطی باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

استرس و نگرانی؛ بیچاره اعضای بدن تان!

آیا فحش های رکیک باعث تعادل مغزی می شوند؟

اگر انگیزه ای ندارید، بخوانید

ریشه همه اختلاف‌نظرها

این نشانه های می گوید شما افسردگی پنهان دارید!!

خلق و خوی فرزندم تغییر کرده است!

چگونه از شر فکر کردن به او خلاص شوم؟

هنر تعریف کردن و تعریف شنیدن

شکست های عشقی را چطور درمان کنید؟

چرا دروغ نگوییم؟

چرا موفق‌ ترین افراد بیشتر مورد تنفر قرار می‌گیرند؟

آیا می‌توانیم شخصیتمان را تغییر دهیم؟

چگونه با ترس مقابله کنیم؟

با حواس پرتی ام چه کنم!؟

از استرس سبقت بگیرید

تحصیلات، درک و فهم و استعداد را سرکوب می‌کند؟

چطور با نوجوانمان که سیگاری شده، رفتار کنیم؟

کی به سن بلوغ می رسم؟

حالت تدافعی نقش قاتل یک رابطه را ایفا می‌کند! چطور از آن بیرون بیاییم؟

چرا باید به دلمان اعتماد کنیم؟

قانون جاذبه

بالاخره ثابت شد کچل‎ها باهوش‎ترند!

5 روش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران در همان هفته اول کار جدید

روش های غلبه بر ترس

چگونه یک کارمند موفق باشیم؟

راهکارهایی برای همنشینی کمتر با تلگرام

فن بیان‌تان را اینطوری تقویت کنید

مشخص کن چه می‌خواهی، و مهم‌تر از آن چه نمی‌خواهی

روز اول مدرسه

چطور در محل کار دچار خواب آلودگی نشویم؟

استرس روز اول مدرسه را چگونه کنترل کنیم؟

افتخارات زودگذر!

قبل از صدمه خوردن، «نه» بگویید

سر و صدا را تحمل کنید تا روانی نشوید

تیزهوشی مغز با یادگیری یک زبان دیگر

می‌توانید یک روز بدون تلفن‌ همراهتان زندگی کنید؟

تغذیه مناسب راهی برای مبارزه با استرس

حرف هایی که نباید به یک فرد افسرده بزنید

قلب شما هم صبح شنبه را دوست ندارد!

چه کسانی به موفقیت دیگران غبطه نمی خورند؟

مواظب حرف زدن خود باشید!

10 دلیلی که باعث می‌شود از شغل خود متنفر باشید

علائمی که می گویند اضطراب دارید

از کجا بفهمیم غمگین هستیم یا افسرده؟

فیلم غمگین ببینید تا آرام‌تر شوید

همراهی با فرزندان تا کجا؟

4 مشکل سلامت روانی که در بین زنان متداول‌تر است

وقتی صبرتان لبریز می‌شود چه باید بکنید

نشانه های تشخیص استرس بیش از حد چیست؟