آریا بانو

آخرين مطالب

مهارت زندگی/ چگونه مدیتیشن پیاده روی استرس شما را از بین می برد؟ گوناگون

مهارت زندگی/ چگونه مدیتیشن پیاده روی استرس شما را از بین می برد؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازده / مدیتیشن یکی از تکنیک‌های عالی مدیریت استرس است زیرا فواید متنوعی را به همراه دارد. این تکنیک می‌تواند به افراد کمک کند تا فضایی ذهنی و عاطفی بین خود و عوامل استرس‌زا ایجاد کنند. مدیتیشن در عین حال می‌تواند افراد را کمک کند که ذهن و بدن خود را آرام‌ کنند. در دراز مدت، مزایای آن چند برابر می‌شود زیرا تمرین مدیتیشن می‌تواند منجر به انعطاف پذیری بیشتر ما در برابر عوامل استرس‌زای آینده شود. گفته می‌شود، بسیاری از آدم‌ها در ابتدا تمرین مدیتیشن را کار سختی می‌بینند، و به همین دلیل قبل از شروع واقعی این تمرین فوق‌العاده، منصرف می‌شوند و آن را کنار می‌گذارند. مدیتیشن پیاده روی مزایای مراقبه را همراه با فواید ورزش برای شما فراهم می‌کند، و یادگیری و تمرین آن آسان است. به همین دلیل مدیتیشن پیاده روی یک روش عالی برای افرادی است که تازه مراقبه را شروع کرده‌اند.
اگر قسمت مراقبه آن برای‌تان دشوار بود، می‌توانید گاهی در میانه پیاده‌روی مراقبه کنید و گاهی نه، و تا جایی ادامه دهید که در حالت مدیتیشن طولانی و طولانی‌تر بمانید. در هر صورت، مزایای مدیریت استرس می‌تواند از طریق پیاده‌روی هم به خوبی حاصل شود. در این‌جا نحوه انجام مراقبه پیاده روی آورده شده‌است.
چگونه یک مراقبه پیاده روی انجام دهیم
* لباس و کفش راحت بپوشید و کمی زمان بدون وقفه و حواس‌پرتی را برای این کار اختصاص بدهید. در صورت تمایل می‌توانید تایمر را روی ساعت خود تنظیم کنید.
* با سرعتی که برای‌تان راحت است راه بروید. واقعاً روی احساساتی که هنگام راه رفتن در بدن تجربه می‌کنید تمرکز کنید. پیاده‌روی شما می‌تواند با هر سرعتی باشد، به شرطی که احساس راحتی داشته باشید. بسیاری از افراد سرعت پایین را ترجیح می‌دهند تا واقعاً هر چیزی را احساس کنند، اما یک پیاده روی سریع نیز می‌تواند موثر باشد. هیچ راه اشتباهی برای انجام این تمرین وجود ندارد. هنگام راه رفتن، وزن بدن خود را در پایین پا احساس کنید. با هر گامی که برمی‌دارید دست‌های‌تان را که تاب می‌خورند حس کنید. اگر دیدید که افکاری به ذهن شما خطور می‌کنند، به آرامی آنها را رها کنید و تمرکزتان را به سمت احساساتی که هنگام راه رفتن دارید، هدایت کنید. حالا تمرکزتان را همین‌جا حفظ کنید.
* هنگام راه رفتن می‌توانید بر تنفس‌تان نیز تمرکز کنید. سعی کنید به اندازه دو قدم نفس‌تان را داخل بدهید و به اندازه دو یا سه گام بازدم را خارج کنید. بر هماهنگی تنفس و گام‌هایی که برمی‌دارید تمرکز کنید. یا با تکرار یک مانترا در سرتان هنگام راه رفتن، از تکنیک مراقبه مانترا استفاده کنید، به عنوان مثال، در هر 4 قدم یک مانترا را تکرار کنید.
* اگر به سختی می‌توانید روی تنفس‌تان تمرکز کنید و در افکارتان فرو می‌روید، هیچ اشکالی ندارد؛ به سادگی توجه خود را به سمت تنفس‌تان برگردانید، کاری که در هر مراقبه دیگری انجام می‌دهید. اگر این کار برای‌تان سخت یا چالش‌برانگیز است، می‌توانید با گوش دادن به موسیقی بدون متن، به مراقبه خود ادامه دهید. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا تمرکزتان را روی آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد بگذارید.
* باز هم، اگر افکار مربوط به کار، پول، فلان درگیری که امروز صبح داشتید یا عوامل استرس‌زای دیگری به ذهن‌تان سرازیر شد، به خودتان تلنگری بزنید و توجه‌تان را به آرامی به سمتی که می‌خواهید معطوف کنید و به تمرین مدیتیشن پیاده روی‌تان بپردازید. انجام این کار چند بار در هفته و هر بار به مدت 30 دقیقه مطلوب است، اما اگر فقط 10 دقیقه یا حتی 5 دقیقه وقت دارید و می‌توانید به این کار اختصاص بدهید، باز هم بهتر از این است که اصلاً آن را انجام ندهید. مراقبه پیاده روی حتی به مدت کوتاه نیز می‌تواند مفید باشد.
نکات مهم
* امتحان کنید! گام‌های مختلف، مانترا های مختلف، سبک‌های مختلف تنفسی را امتحان کنید و ببینید چه روش و رویه‌ای برای شما بهتر است.
* بیشتر از اینکه به مدت زمانی که می‌گذرانید فکر کنید، به خود این تمرین متعهد شوید. به عنوان مثال، تمرکز بر انجام مراقبه پیاده روی خود به دفعات مشخصی در هفته و هر طول مدتی که می‌توانید، مهم‌تر است. پس از گذشت مدتی که به این کار عادت کردید، همیشه فرصت دارید که کم کم طول جلسات را افزایش بدهید.
* همچنین ممکن است بخواهید از موسیقی برای انجام این مراقبه استفاده کنید. فقط دقت کنید که نباید به معنای متن شعر و آهنگ فکر کنید، چون در این صورت دیگر در حال مراقبه نیستید. (با این حال، گوش دادن به موسیقی در کنار ورزش نیز مزایایی را برای مدیریت استرس به همراه دارد!)

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/446839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چروفوبیا، ترس از شاد بودن و شادی کردن

راهکارهایی برای پیروزی بی استعدادها!

به استقبال کدام استرس برویم؟

درمان افسردگی و اضطراب با طب سوزنی

نشانه‌های اعتماد به نفس بالا

4 راه برای بررسی حافظه در منزل

چطور باهوش تر از آنچه هستید به نظر بیایید؟

روش های درمان وسواس

برنامه ریزی برای موفقیت

افسردگی پنهان پشت چهره بشاش افراد را با 7 نشانه تشخیص دهید!

استرس چگونه باعث درد مفاصل می شود؟

5 علامت عجیب که نشان می‌دهد بیش از حد مضطرب هستید

اثرات منفی مقایسه

علائم بروز افسردگی فصلی را بشناسید

حالت های افسردگی با این خوراکی ها بدتر می شوند

روان شناسی رقابت

این رفتارهایتان روی اعصاب دیگران است

بررسی شادی از منظر روان شناسی اجتماعی

عملکرد امواج مغزی در فرایند یادگیری

استرس شنیداری؛ موسیقی راک گوش ندهید!

امان از دست وسواسی‌ها !

دانستنی های جالب روانشناسی

راه‌هایی برای کنار آمدن با افراد خودشیفته

درمان افسردگی با فیزیوتراپی

9 نشانه استرس بیش از حد

70 تا 80 درصد مبتلایان به افسردگی برای درمان اقدام نمی‌کنند

اختلال های عصبی در زندگی مدرنِ ما

عادت افراد کاریزماتیک و چگونه کاریزماتیک باشیم

چگونه خشم مان را مدیریت کنیم؟

دروغگوها به چه فکر می‌کنند؟

همه فواید گریه کردن روی روان و بدن

تازه‌های افسردگی

مقابل رفتار بد دیگران چه واکنشی داشته باشیم؟

10 چیزی که باید در مورد اختلال عصبی بدانید

اختلال دو قطبی را با افسردگی اشتباه نگیرید

راهکارهایی ساده برای رفع استرس شغلی

آیا ممکن است علت افسردگی به جای مغز، در معده شما باشد؟

این 9 ویژگی شما را تبدیل به مدیر موفق می‌کند

9 اعتیاد که 90 درصد ما با آن درگیر هستیم

کارهایی که باعث تنفر مردم از شما می شوند

کارهایی که خلاقیت را می کشد

شخص دروغگو را با این 8 مورد شناسایی کنید

تنهایی انسان را بی خواب می کند

رویاهایتان در مورد شما چه می گویند؟

دروغ گفتن چه اثراتی روی بدن می گذارد؟

به خاطر فرزندت از نو شروع کن!

مراجعه به روانشناس دلیل بیمار بودن نیست

هر انسان 5 راز مگو دارد

حقایق مهم درباره افسردگی

چه عواملی موجب تریکوتیلومانیا (کندن مو) می شوند؟