آریا بانو

آخرين مطالب

تقویت و رشد سریع موها با روغن درمانی اجتماعي

تقویت و رشد سریع موها با روغن درمانی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - زیبامون / مراقبت از موها یکی از کارهای بسیار مهم و ضروری برای حفظ سلامت مو، تقویت موها و افزایش رشد موهاست و باعث میشه تا درخشش و شادابی موها در بهترین حالت ممکن حفظ بشه.
اگرچه محصولات شیمیایی متنوع و زیادی با هدف مراقبت از مو طراحی و تولید شدند، اما هر یک از این محصولات به دلیل استفاده از مواد شیمیایی، ممکن هست برای سلامت مو مضر بوده و تاثیری که برای حفظ سلامت مو انتظار دارید رو نداشته باشند!
بهترین و مطمئن‌ترین روش برای مراقبت از موها، استفاده از روغنهای طبیعی و روغن درمانی موهاست! این روغنها علاوه بر اینکه مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری رو برای سلامت موها تامین‌ می‌کنند بلکه آبرسانی عمیقی نیز به فولیکولهای مو دارند و کمک میکنند تا موها تقویت شده و رشد بیشتر و بهتری نیز داشته باشند!
ما در این بخش از زیبامون دات کام به تمام فواید و مزایای روغن درمانی موها اشاره کردیم و به شما یاد میدیم که چه جوری با استفاده از روغنهای طبیعی، موهاتون رو تقویت کنید و با استفاده از این روش، سرعت رشد موها رو افزایش بدید.
1. روغن درمانی موها برای کمک به نرم شدن حالت فرفری مو
موهای فر معمولا بسیار سریعتر از موهای معمولی خشک می‌شوند و وقتی این موها خشک باشن، حالت فر و موج دار موها نامنظم میشه و مرتب کردن موها واقعا سخت خواهد شد! اگه به طور منظم موهاتون رو با روغن بادام، روغن زیتون یا روغن نارگیل چرب کنید، نه تنها موخوره موها از بین میره بلکه حالت فرفری و موج دار موها فوق العاده زیبا، خوش حالت و نرم خواهد داشت و جلوه بسیار زیبا و جذابی برای موهای فر ایجاد میشه.
2. آبرسانی و هیداراته کردن موها با روغن درمانی
موها به دلیل قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید و مواد شیمیایی موجود در محصولات شوینده، تمایل به از دست دادن آب دارند و خیلی سریع خشک و شکننده میشن و این موضوع دلیل اصلی ریزش موهاست!
یکی از موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از این مساله، این هست که شبها موهاتون رو با یک روغن تقویت کننده و مناسب برای مو، چرب کنید و صبح روز بعد دوش بگیرید و موهاتون رو بشویید. اگر این روغن درمانی رو سه شب در هفته با استفاده از روغن نارگیل یا روغن زیتون انجام بدید، موهایی فوق العاده نرم و مرطوب خواهید داشت.
3. تغذیه رسانی به موها با روغن درمانی
روغنها مختلف دارای مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری برای سلامت موها هستند و اگر شما روغن درمانی رو به یک روش همیشگی و مداوم برای مراقبت از موهاتون تبدیل کنید، میتونید خیلی راحت از این طریق به موها تغذیه رسانی کنید و مواد مغذی و مورد نیاز موها رو به خوبی تامین نمایید.
روغن بادام دارای ویتامین‌های B و K و E هست و روغن زیتون سرشار از ویتامین‌های B3 و B6 و B12 و K بوده و اگر به طور منظم بر روی موها مورد استفاده قرار بگیریند، تاثیر خیلی خوبی در حفظ سلامت مو و همچنین رشد سریع مو خواهند شد.
4. روغن درمانی برای جلوگیری از ریزش مو
ماساژ دادن یک روغن طبیعی و ضروری بر روی موها یک بار در هفته برای حفظ سلامت مو ضروری هست. ماساژ دادن روغن بر روی مو و پوست سر فواید زیادی رو به همراه داره؛ لایه برداری از پوست سر، از بین بردن سلولهای مرده پوست سر، تغذیه پوست سر و احیای موها از جمله این فواید هستند. همه این موارد تاثیر فوق العاده‌ای در جلوگیری از ریزش موها دارند.
5. افزایش سرعت رشد مو با روغن درمانی موها
روغن نارگیل یکی از بهترین و پرکاربردترین روغنهای طبیعی برای افزایش سرعت رشد موهاست که در بسیاری از کشورها از جمله تایلند، اندونزی، هاوایی، نیوزلند و برزیل مورد استفاده قرار میگیره. علاوه بر این، روغن بادام هم تاثیر فوق العاده‌ای در افزایش سرعت رشد موها داره و این روغن در اروپا، ایالات متحده و ژاپن بسیار محبوب هست.
فرقی نمیکنه در کجای دنیا زندگی می‌کنید و اندازه موهاتون چقدر هست! روغن درمانی بهترین کار برای رشد سریع موهاست و میتونیم از این روش به عنوان معجزه برای بلند شدن مو یاد کنیم!
6. کاهش خطر ابتلا به شپش مو با روغن درمانی مو
شپش‌ها به پوست خشک و پوسته پوسته سر جذب میشن و همچنین با از بین بردن پوست سر، باعث جذب باکتری در پوست سر نیز خواهند شد. استفاده از روغنهای مختلف بر روی پوست سر، نه تنها خشکی پوست سر رو از بین میبره بلکه باعث لایه برداری از پوست سر شده و سلولهای مرده در این قسمت رو هم از بین میبره. 
استفاده از روغن زیتون یکی از بهترین پیشنهادها در این زمینه هست. این روغن نه تنها دارای خاصیت ضد باکتری هست و تاثیر خوبی در از بین بردن خشکی پوست سر داره بلکه احتمال ابتلا به شپش مو رو هم به شدت کاهش میده.
7. جلوگیری از شوره سر با روغن درمانی موها
عوامل مختلفی مثل گردو غبار، آلودگی، استفاده از محصولات بهداشتی نادرست و غیره باعث خشک شدن پوست سر میشن و شوره سر هم در اثر خشک بودن پوست سر ایجاد میشه. روغن درمانی موها با استفاده از روغن کرچک به مدت سه شب در هفته، میتونه به راحتی از تجمع سلولهای مرده روی پوست سر جلوگیری کنه و از این طریق، تاثیر خیلی خوبی در جلوگیری از شوره سر خواهد داشت.
8. روغن درمانی برای تقویت ریشه موها
استفاده مرتب از روغن بر روی موها و پوست سر، تاثیر خوبی در لایه برداری از پوست سر داره و کمک میکنه تا سموم مضر و اضافی موها از بین روند. این موضوع تاثیر خیلی زیادی در از بین بردن باکتریهای موجود در فولیکول موها داره و از این طریق باعث تقویت ریشه مو میشه. 
علاوه بر این، استفاده از روغن بر روی موها میتونه به راحتی مواد معدنی و ویتامین‌های از دست رفته مو و پوست سر رو تامین کنه و از این طریق نیز باعث تقویت ریشه موها خواهد شد.
9. جلوگیری از عفونتهای باکتریایی با روغن درمانی موها
بیشتر روغنهایی که برای مو استفاده میشه، دارای خاصیت ضد باکتریایی هستند و زمانی که این روغنها بر روی پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرند، از بروز عفونتهای باکتریایی جلوگیری خواهند کرد. 
یکی از اصلیترین دلایل ایجاد کننده عفونت باکتریایی بر روی پوست سر، باقی ماندن سلولهای مرده و چربی اضافی مو بر روی پوست سر هست که با استفاده از روغن درمانی، این سلولهای مرده و مواد اضافی به خوبی از روی پوست سر پاک میشن و احتمال عفونت باکتریایی هم به حداقل خواهد رسید.
10. جلوگیری از عفونتهای قارچی پوست سر با روغن درمانی
روغنهای مخصوص مو علاوه بر خاصیت ضد باکتری دارای خاصیت ضد قارچی نیز هستند. این خواص موجود در روغنها باعث جلوگیری از رشد قارچ بر روی پوست سر میشه و عفونتهای قارچی رو هم از بین میبره. لازم به یادآروی هست که عفونت قارچی معمولا به دلیل رطوبت بیش از حد ایجاد میشه که استفاده از روغن و شامپوی مناسب میتونه سطح روطوبت پوست سر و موها رو متعادل کنه. 
نکات تکمیلی برای روغن درمانی موها با حداکثر مزایا
هنگام روغن زدن به موها، باید حداقل 10 تا 15 دقیقه این روغن رو بر روی پوست سر ماساژ بدید تا به عمق پوست برسه.
در طول هفته از روغنهای مختلف و مخصوص مو استفاده کنید تا از تمام مزایای روغنها بهره مند بشید. این نکته رو به خاطر داشته باشید که نباید بیش از حد از یک مدل روغن برای روغن درمانی موها استفاده کنید.
قبل از شستن موها، اجازه بدید تا روغن چیزی حدود 30 تا 45 دقیقه روی مو بمونه.
از نرم کننده مو شامپو بدون سولفات برای شست و شوی موها استفاده کنید.
در کنار روغن درمانی موها، حداقل یکبار در هفته از ماسک مو استفاده کنید.
از شستن موها با آب داغ پرهیز کنید و سعی کنید موهاتون رو با آب ولرم و سرد بشویید.
اجازه بدید هفته‌ای یک بار، روغن به مدت یک شب تا صبح روی موها بمونه و صبح روز بعد موهاتون رو بشویید.
اگر موهاتون در اثر رنگ کردن آسیب دیده شده، حتما از روغن زیتون برای برطرف کردن آسیب دیدگی مو استفاده کنید.
موهای فر به روغن درمانی مکرر و موهای چرب به مقدار کمتری نیاز دارند. نوع موهای خودتون رو مشخص کنید و برنامه های معمول مراقبت از موهاتون رو با توجه به نیاز موهای خود تنظیم کنید.
چند وقت یکبار میتونیم به موها روغن بزنیم؟
دفعات روغن زدن به مو، به نوع موهای شما بستگی داره. اگه موهاتون خشک هست، بهترین پیشنهاد اینه که هفته‌ای دوبار از روغن درمانی استفاده کنید تا سلامت موها در بهترین حالت حفظ بشه. اما با این حال، انجام روزانه اینکار برای موهای خشک بسیار مفید بوه و کمک میکنه تا موهای بهتر و سالمتری داشته باشید. 
از چه روغنی برای روغن درمانی موها استفاده کنیم؟
روغن بادام خالص و طبیعی، یکی از بهترین انتخابها برای روغن درمانی موهاست، اما ممکنه قیمت خیلی بالایی داشته باشه. روغن زیتون بکر و طبیعی و همچنین روغن نارگیل طبیعی و روغن آرگان هم جز دیگر انتخابهای خیلی عالی و مقرون به صرفه‌ای هستند که می‌تونید برای روغن درمانی موها استفاده کنید و از مزایای این روغنها برای حفظ سلامت و زیبایی موهاتون بهره مند بشید.
آیا روغن درمانی منظم موها میتونه باعث ریزش مو بشه؟
این موضوع کاملا به نوع موهای شما بستگی داره! اگر موهای چرب دارید نباید بیشتر از دوبار در هفته از روغن درمانی برای موهاتون استفاده کنید. اما اگر موهاتون خشک هست، استفاده روزانه از روغن بر روی موها تاثیر خیلی خوبی در ابرسانی به پوست سر و مو داشته و به بهبود سلامت فولیکولهای مو کمک میکنه.
سخن آخر
روغنهای طبیعی، دارای مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری و لازم برای موها هستند که اگر از این روغنها بر روی پوست سر و موها استفاده بشه، نه تنها سلامت و زیبایی موها به بهترین شکل ممکن حفظ خواهد شد، بلکه ریشه موها رو تقویت میکنه، باعث افزایش رشد موها میشه، ریزش مو و شوره سر رو درمان میکنه و تاثیر خوبی در جلوگیری از ایجاد شپش، عفونت باکتریایی و عفونت قارچی بر روی پوست سر و موها خواهد داشت!

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/432390/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش حق الزحمه دستیاران پزشک به 15 میلیون تومان

اولین واکنش «ترانه شرقی» درباره حواشی مربوط به آرمین زارعی

ثبت نام برای جذب سرمایه در بزرگترین رویداد استارتاپی

فرود هواپیما بدون چرخ جلو

آغاز پروازهای حج تمتع از 24 اردیبهشت ماه

رئیس محیط زیست: فروش خاک جزیره هرمز را تکذیب می کنیم

واکسن کرونایی آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری شد

شناسایی سویه جدید کرونا با نام «فلیرت»

پس از 3 دهه "طلاق" کاهشی شد

روایت بازماندگان روستای سوخته: ماشین آتش‌نشانی آب داشت، اما نیرو نداشت

املت با پنیر خوردی تاحالا؟

عاشق طعم این ساندویچ استیک میشی

فرمول جادویی برای رهایی از معده درد

با این مواد غذایی رگ‌های عروقی قلب را باز کنید

تأثیرات عسل بر روی قلب و کل بدن

با زالو درمانی بر روی قلب، خلق و خوی خود را خوب کنید

نقش مادر در تربیت فرزندان

به مناسبت سالروز درگذشت دانشمند و جغرافی‌دانِ قرن چهاردهم، عبدالرزاق بغایری

شاهکار مهندسی SpaceX

«باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان روایت کرد

داستانک/ دختر کتابفروش

سرمربی لیگ برتری مهمان حضرت معصومه(س)

عزیزی: فشار روی استقلال بیشتر است

دیدار ملی پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری

پایان کار خدمتی در تفنگ سه وضعیت

برنامه ویژه کمیته انضباطی برای ساماندهی سکوهای ورزشگاه‌ها

فرشاد پیوس دست‌نیافتنی‌تر می‌شود

آمریکایی‌ها به دنبال انتقام از ایران بودند؟

ورود مشعل المپیک به فرانسه

جعفری: تراکتور باید در جام حذفی قهرمان شود

اعلام زمان آموزش کمک داوران ویدئویی در ایران

داور بازی هنگ کنگ و ایران معرفی شد

واکنش یک منتقد به ماجرای شکایت آموزش و پرورش از سریال «افعی تهران»

اون دختر داره سقوط رو تجریه می‌کنه

«گیج‌گاه» برنده جایزه کره جنوبی شد

سکانس توهین به معلم که سریال «افعی تهران» را به دردسر انداخت!

دفاع محافظه کارانه منوچهر هادی از سکانس جنجالی «افعی تهران»

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان معظم «شیخ شعبانی»

نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود

کافه گردی بانو سوسانو و همسرش / چقدر این زوج در کنار هم زیبا هستن

آهنگ شاد فرزاد فرزین به اسم «چشمات»

جذب 1080 قاضی در سال 1402

تصادف به‌خاطر لایی‌کشی خودروی دولتی

توضیح وزیر کشور درباره علت ناامنی‌های اخیر در سیستان

آتش سوزی در بخشی از کارخانه خودروسازی مدیران خودرو

محیط زیست: "ارس" پلنگ باغ وحش مشهد تحت درمان قرار دارد

نتیجه حمل بار چوب با موتورسیکلت سه چرخ

وقتی بچه رو با باباش تنها میزاری...

سماجت عجیب پلنگ برای شکار جوجه تیغی

ریه‌ها هنگام نفس کشیدن چگونه عمل می‌کنند؟!