آریا بانو

آخرين مطالب

«هنر و تجربه» فرصتی برای احیای ژانر در سینماست فرهنگی هنری

«هنر و تجربه» فرصتی برای احیای ژانر در سینماست
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر / مهدی نیک آیین مدیر سینما سپیده با بیان اینکه این سینما به جمع سینماهای نمایش دهنده فیلم‌های «هنر و تجربه» افزوده شده عنوان کرد که فیلم های این گروه سینمایی فرصتی برای احیای ژانرهاست.
مهدی نیک آیین مدیر سینما سپیده که چند وقتی است سینمایش به جمع سینماهای نمایش دهنده فیلم‌های «هنروتجربه» پیوسته است درباره این موضوع بیان کرد: به چند دلیل تصمیم گرفتیم فیلم‌های «هنروتجربه» را در سینما سپیده اکران کنیم؛ اولین دلیل‌مان استقبال مخاطبان بود چرا که بسیاری از آن‌ها در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر و پس از آن از ما سوال می‌کردند که آیا فیلم‌های «هنروتجربه» را اکران می‌کنیم یا نه.
وی ادامه داد: همچنین باتوجه به موقعیت سینما سپیده که نزدیک به دانشگاه‌ها و میدان انقلاب است و ارتباط خوبی که با دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های سینمایی داریم و معمولاً فیلم‌های مستند و یا کوتاهشان را در سینما سپیده اکران خصوصی می‌کنیم، تصمیم گرفتیم فیلم‌های «هنروتجربه» را نیز به جدول اکران خود اضافه کنیم. البته سال گذشته قرار بود این اتفاق رخ بدهد اما بنا به دلایلی امسال این اتفاق افتاد.
به گفته مدیر سینما سپیده، هم اکنون همه فیلم‌هایی که در سینماهای «هنروتجربه» اکران شده است در سینما سپیده به مرور و با تغییر هفتگی روی پرده می‌رود.
نیک آیین درباره استقبال مخاطبان از اکران فیلم‌های «هنروتجربه» در این سینما بیان کرد: حدوداً یک ماه است که اکران فیلم‌های «هنروتجربه» را آغاز کرده‌ایم. البته در حال حاضر خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند سینماها باز شده است و فعالیت می‌کنند.
وی افزود: مدتی طول می‌کشد تا اطلاع‌رسانی‌ها انجام شود و مردم منطقه متوجه شوند که سانس‌های فیلم‌های «هنروتجربه» در سینما سپیده به چه سبکی است. باتوجه به تبلیغاتی که در نظر گرفته‌ایم و کارهایی که با هماهنگی موسسه بهمن سبز و هنروتجربه قرار است انجام بدهیم من بسیار امید دارم که اکران فیلم‌های این گروه سینمایی رونق بگیرد و اهالی هنر از آن استقبال کنند.
به گفته مدیر سینما سپیده، روزی 2 سانس به فیلم‌های «هنروتجربه» اختصاص دارد و از زمان پیوستن این سینما به اکران فیلم‌های «هنروتجربه» تاکنون پربیننده‌ترین فیلم‌ها «خط باریک قرمز»، «یلدا»، «پرو» و «منگی» بوده است.
نیک‌آیین درباره اختصاص پردیس سینمایی مجزا به سینمای «هنروتجربه» عنوان کرد: از نظر من اختصاص پردیس سینمایی مجزا شاید ریسک باشد. به نظر می‌رسد اکران فیلم‌های «هنروتجربه» در کنار فیلم‌های عادی در سینماها شیوه مناسب‌تری برای زمان حال است.
وی درباره اکران فیلم‌های «هنروتجربه» در سینماهایی که پتانسیل لازم را دارند، مطرح کرد: بسته به اقلیم سینما و تعداد سالن‌ها پتانسیل بسیار خوب و بالایی است اگر ما بتوانیم یک قشر خاص را که شاید با سینمای بدنه به هر دلیلی ارتباط برقرار نکرده‌اند و دنبال سلیقه خاص‌تری هستند، پایشان را به سینما باز کنیم.
مدیر سینما سپیده درباره توجه به سینمای هنری و فیلمسازان مستقل گفت: حمایت از سینمای هنری بسیار اهمیت دارد چراکه بستری برای نمایش آثار، لمس سینمای حرفه‌ای و تجربه حضور فیلمسازان جوان در سینما است. در شرایط فعلی حضور و رقابت در سینمای ایران بسیار سخت و برای فیلمسازان جوان و هنری نیز دشوار است که فیلم برای اکران عمومی بسازند و بسیاری پشت اکران می‌مانند.
نیک آیین با بیان اینکه «هنروتجربه» فرصتی برای نمایش فیلم‌های فیلمسازان جوان است، عنوان کرد: «هنروتجربه» فرصتی است که فیلمسازان راحت تر می‌توانند دغدغه‌هایشان را تبدیل به فیلم و فیلم‌ها را اکران کنند تا بازخورد مخاطب را ببینند و شرایط سینمای حرفه‌ای را لمس کنند. اگر شرایط برای همه فیلمسازان جوان فراهم باشد که فیلم‌های خود را در «هنروتجربه» اکران کنند هم به رشد نیروی انسانی تولید در سینما کمک می‌کند و هم ژانرها در سینما دوباره زنده می‌شود.
وی در پایان گفت: در سینمای بدنه ما عملاً ژانری نداریم چراکه یا طنز است یا ملودرام اجتماعی اما در «هنروتجربه» می‌شود ژانرها را دید و به فیلمسازان تلنگر زد که سراغ ژانرهای مختلف بدون ترس از داشتن یا نداشتن مخاطب بروند و تجربه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/416939/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پس از پیشرفت‌، با همکاران حسودمان چه کنیم؟

اُتیسم بیماری نیست!

با این ماده معدنی افسردگی را از پا در آورید

چطور در کار گروهی موفق باشیم؟

چگونه زنی جذاب و زیبا باشیم؟

زنان دو برابر مردان دچار آلزایمر می شوند، چرا؟

اشتباهات رایج در یک رابطه عاطفی

افراد موفق قادرند بیشتر به چیزهایی که دارند توجه کنند تا چیزهایی که ندارند

همه چیز درباره اضطراب و بدبینی

تاثیر شادی بر روی ژن ها

مدیریت زمان در محل کار با چند توصیه کاربردی

تفکر نقادانه؛ مهارتی که خیلی ها ندارند

در این ساعت خلق و خوی آقایان تغییر می‌کند!

نشانه های «اعتماد به نفس پایین» و راه حل آن

معجزه ابراز احساسات!

بی سوادی عاطفی چیست؟ نشانه های آن را بشناسید

دوست بد شما این نشانه ها را دارد!!

روش‌های تقویت حافظه

پارانویا و افسردگی، عوارض خاموش کم خوابی

گوشه‌گیری نوجوانان را جدی بگیرید

اگر از دنده‌ی چپ بلند شدید، چه بکنید؟

صدماتی که وسواس داشتن به روح و روان خانم‌ها می‌زند

اغلب اختلالات روان قبل از 14 سالگی آغاز می شوند

افسردگی نتیجه فرار از زندگی رنگی

چرا نمی‌توانم از تو بگذرم؟

افسردگی فصلی چگونه روی ما تاثیر می گذارد؟

این علائم نشان می دهند، در یک خانواده‌ی سمی بزرگ شده‌اید

بهترین روش‌های رفع استرس و اضطراب

غلبه بر افسردگی، چگونه یک مدیر را قوی‌تر کرد؟

چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟

دروغ گویی موجب بیماری های جسمی هم می شود

نشخوار ذهنی تلفنی مطلقا ممنوع

چرا ایرانیان از رنگ های شاد استفاده نمی کنند؟

چگونه عادت‌های بد را ترک کنیم؟

چگونه رفتارمان پُر از اعتماد به نفس باشد؟

دلیل همیشه دیرکردن افراد چیست؟

اگر افسردگی و اضطراب دارید این خوراکی‌ها را نخورید

بیماری های روانی که قدرت فوق العاده ای به مغز شما می بخشند

اضطراب و دلهره پاییزی واقعی و قابل درمان است!!

با 10 راهکار عالی برای مقابله با احساسات منفی آشنا شوید

این موارد را هرگز در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید!!

رفتارهایی که از پدر و مادر به ارث می بریم

چرا بعد از یک روز پراسترس نمی توانیم شب راحت بخوابیم؟

درمان افسردگی با قارچ‌های جادویی

آیا زنان خودخواه‌تر از مردان هستند؟

سنگ صبور بودن هم اندازه دارد!

ویژگی هایی که باعث می شوند افراد مجذوبمان شوند

اختلال خود زشت پنداری! مهربان‌تر به آینه زل بزن

مراقب درون‌گراها باشید

راه های نجات از وابستگی ناسالم را بشناسیم