آریا بانو

آخرين مطالب

عمود به عمود با شبکه اربعین فرهنگی هنری

عمود به عمود با شبکه اربعین
  بزرگنمايي:

آریا بانو - جام جم / گزارشی بخوانید از مراسم افتتاح تلویزیون اینترنتی اربعین و گفت و گو با دکتر فهیم دانش و دکتر کولیوند
تلویزیون اینترنتی«اربعین» با همکاری امور بین الملل سازمان صداوسیما و دفتر نمایندگی این سازمان در عراق و مشارکت معاونت فضای مجازی رسانه ملی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شنبه شب گذشته در استودیو 2014 ساختمان پرس تی وی افتتاح شد. در این مراسم دکتر فهیم دانش، مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین الملل، جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مقیسه قائم مقام معاونت فضای مجازی، عراقی مدیر دفتر قائم مقام سازمان و موسوی مدیر دفتر نمایندگی سازمان درعراق و مدیر تلویزیون اینترنتی اربعین حضور داشتند. این شبکه کار خود را ساعت 19 شنبه شب آغاز کرد و قرار است برنامه های آن هر روز عصر 18 تا نیمه شب به صورت زنده پخش شود. با راه اندازی شش استودیو در نجف، کربلا و مسیر راهپیمایی و همچنین یک استودیو در تهران، مراسم راهپیمایی اربعین با شکوه هر چه بیشتر و با هدف عمق بخشیدن به آن از طریق تلویزیون اینترنتی اربعین پخش می شود. همچنین دفاتر نمایندگی سازمان در خارج از کشور، برنامه های تولیدی خود را برای پخش در اختیار این شبکه قرار می دهند.

آریا بانو


ارادت به امام حسین (ع) با افتتاح یک تلویزیون اینترنتی
در ابتدای مراسم پیام تصویری از سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان پخش شد که وی گفته بود: کادر درمان، روحانیون و مردم سعی کردند با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم های عزاداری به صورت کامل برگزار شود. اربعین امسال نیز به گونه دیگری برگزار می شود، زائرانی که سال های گذشته به کربلا پیاده روی می کردند، ارادت خود را از راه های دور نشان می دهند. از این رو افتتاح تلویزیون اربعین در صدا و سیما نشان دهنده همه ارادت ها به امام حسین (ع) است.
در این مراسم که با اجرای حسن سلطانی برگزار شد، تصاویر آرشیوی از پیاده روی اربعین سال های گذشته پخش شد و ارتباط های زنده استودیو با خبرنگاران مستقر در حرم حضرت رقیه و حضرت زینب (س) در سوریه و حرم سیده خوله فرزند امام حسین(ع) از شرق لبنان برقرار شد. بخشی از این برنامه نیز به صورت مستقیم روی آنتن شبکه دو و شبکه سلامت رفت و مجری با دکتر فهیم دانش، جهانپور و مقیسه درباره راه اندازی این تلویزیون اینترنتی و اهداف و برنامه های آن صحبت کرد. در بخشی از برنامه فهیم دانش گفت: مخاطبان امروز تلویزیون نسل جدیدی هستند که بیشتر با فضای مجازی آشنا هستند و باید از ظرفیت های معرفی شعائر دینی از طریق اینترنت بیشتر بهره ببریم. امیدوارم تلویزیون اربعین مانند رادیو اربعین یک فعالیت سالانه و مستمر داشته باشد و مخاطبان میلیونی زائر کربلای معلی را با خود همراه کند.

آریا بانو


مقیسه نیز با اشاره به بهره مندی از زیرساخت های مناسب برای راه اندازی این شبکه عنوان کرد: از تمام ظرفیت نرم افزارهای زیرمجموعه سازمان ازجمله تلوبیون در ارائه هر چه بهتر برنامه های شبکه اینترنتی اربعین بهره می بریم.
جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز با اشاره به جهادگران عرصه سلامت گفت: امروزه بیش از هر چیز نیازمند همدلی و همراهی مردم برای ریشه کن کردن بیماری کرونا هستیم و در این مسیر امیدواریم تلویزیون اینترنتی اربعین بتواند نیازهای معنوی مردم در اربعین حسینی را برآورده کند.
 این در حالی بود که فضای استودیو مملو از تصاویر آرشیوی پیاده روی های سال گذشته عاشقان حسینی در کربلا بود و کنار استودیو نیز عکسی از سردار سلیمانی دکور را مزین کرده بود. این برنامه همزمان با سه دوربین در استودیو یکی از برنامه های ورزشی پرس تی وی ضبط می شد. در اتاق فرمان هم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی همه در جنب و جوش بودند تا مراسم افتتاحیه به خوبی برگزار شود. در این بین کلیپی هم از یکی از شهدای مدافع سلامت پخش شد تا این شبکه کار خود را با یادی از این شهدا آغاز کرده باشد. در پایان این مراسم نیز سعید مقیسه به نمایندگی از رئیس رسانه ملی حکم انتصاب موسوی به عنوان مدیر شبکه اینترنتی اربعین را به وی اهدا کرد.

آریا بانو


دل ها را به این فضای معنوی گره می زنیم
علی فهیم دانش، مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین المللی صداوسیما در گفت و گو با جام جم در خصوص راه اندازی این تلویزیون اینترنتی بیان کرد: ما در راستای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری برای از دور سلام کردن و عرض ارادت از دور خدمت حضرت سیدالشهدا (ع) در مراسم اربعین با توجه به این که محرم خاصی داشتیم و پیش بینی می کنیم اربعین خاصی هم داشته باشیم، در رسانه ملی برای بینندگان و مخاطبان در فضای مجازی اهتمام کردیم تا هر کسی در هر جای جهان که باشد می تواند از این بستری که امور بین الملل سازمان صداوسیما با همکاری برادران عزیزمان در معاونت فضای مجازی سازمان ایجاد کرده، بهره مند شود.
وی در ادامه افزود: قصد داریم هم معنویت را در این فضایی که بشریت درگیر ویروس منحوس کرونا شده بتوانیم منتقل کنیم و هم شور حسینی را تنظیم شده برای مخاطبان در داخل و خارج از کشور هدایت کنیم.
وی درباره پیش بینی اش از بازخورد مخاطب و استقبال آنها از این تلویزیون اینترنتی توضیح داد: دفتر عراق ما به صورت مرکزیت، این موضوع را برعهده دارد و برنامه های زنده ای از کربلا، نجف، سامره و کاظمین پخش خواهد شد. سایر دفاتر سازمان در بخش بین الملل هم در سوریه و لبنان هم و همه جای دنیا برنامه خواهند داشت و این شور حسینی را که ما از طریق این تلویزیون نشان می دهیم در همه جای دنیا شعله ور است و امیدواریم بتوانیم به نحو احسنت آن را منتقل کنیم.
فهیم دانش در پایان نیز درباره برنامه های این تلویزیون که صرفا برای مسلمانان و عاشقان حسینی نخواهند بود و این شور و اشتیاق متعلق به همه مردم جهان است، گفت: ما همه مخاطبان را مدنظر داریم و علاقه مند هستیم که این مفاهیم را به مخاطبانمان در ایران و در همه جای دنیا که دلشان با امام حسین (ع) است و دغدغه دارند، انتقال بدهیم. مخاطبانی که دلشان می خواهد در کاروان ها و موکب ها حضور داشته باشند اما به خاطر شرایط امسال نمی توانند. بنابراین می خواهیم دل ها را با این فضای معنوی گره بزنیم. امیدواریم بتوانیم این معنویت را تقویت کنیم و تدبیر حضرت آقا را که برای حضور در فضای مجازی و همین طور عرض ارادت از راه دور است، محقق کنیم.

آریا بانو


نقش تاثیرگذار رسانه ملی در مقابله با کرونا
پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور که یکی از مدعوین این مراسم بود، در گفت و گو با جام جم درخصوص ارزیابی اش از عملکرد رسانه ملی در مقابله با کرونا و آگاهی بخشی مردم به جام جم گفت: واقعیت این است که من باید تشکر جانانه ای از صداوسیما و سایر رسانه ها کنم به خاطر این که تمام قد در این کار بودند و فرهنگ سازی ای که در این زمینه انجام می دهد، بی نظیر است.
وی همچنین ادامه داد: مردم هم توجه شان به رسانه ملی است. چون اخبار درست را به آنها منتقل می کند. پس بنابر این فرهنگ پیشگیری و کنترل خیلی جواب داده است. از طرفی در جهت افزایش روحیه در کادر درمانی به خصوص اورژانس بی نظیر بوده است. گرچه در بخش فوریت های پزشکی ما مثل سربازان گمنام غریب مانده ایم اما این که فعالیت های کادر سلامت در صداوسیما خوب برای مردم تشریح شد، باعث می شود مردم بیشتر درک کنند و برای پیشگیری بیشتر کمک کنند.
کولیوند با اشاره به فعالیت های رادیو اربعین و تلویزیون اینترنتی اربعین در روزهای کرونا بیان کرد: رادیو اربعین و تلویزیون اینترنتی محاسن بسیاری دارد. مهم ترین حسن این شبکه ها این است که عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) و عاشورا با این اقدامات کم نشد؛ بلکه بیشتر هم شد و مردم بیشتر می توانند با معنویات گره خورده و از این فرصت استفاده کنند. بنابراین رسانه ملی در این زمینه نقش تاثیرگذاری داشت.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/414645/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتماد به نفس چه وقت و چگونه شکل می گیرد؟

چگونه به شیوه درست انتقاد کنیم؟

خودبیمارانگاری ترسی که رو به افزایش است

چگونه افکار منفی را از بین ببریم و تاثیرات افکار منفی بر زندگی چیست ؟

افسردگی تابستانی چیست؟ شاید شما هم گرفتارش هستید

خوب نخوابید عاشق نمی‌شوید

تنهایی با بدن‌تان چه می‌کند؟

مواد غذایی که برای تقویت اعصاب مفیدند

آشنایی با بیماری روان پریشی یا سایکوز

چرا دیگران شما را دوست ندارند / 11 راز جذابیت انسان های دوست داشتنی

اینستاگرام، دشمن بزرگ سلامت روان

چرا آدم‌هایی که دوست داریم را از خود دور می‌کنیم؟

5 چیزی که شما را در زندگی عقب می‌اندازند

9 خوردنی برای کاهش اضطراب

طرز خوابیدن شما در مورد شخصیت‌تان چه می‌گوید؟

اگر به آینده‌ی رابطه‌تان شک دارید، این سوال‌ها را از خودتان بپرسید

5 دلیل بیدار شدن از خواب در میانه‌های شب

چرا باید زندگی شخصی‌تان را شخصی نگه دارید

فواید دروغ گفتن به خودمان!

آنچه مردم را عصبی و پرخاشگر می‌کند

بیش فعالی قابل درمان است؟

فوبیا چه تفاوتی با ترس دارد؟ + انواع فوبیا

چرا نباید دنبال انتقام گرفتن باشید

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

درمان فراموشی و تقویت حافظه با این اقدامات

رابطه صمیمی با پدرتان از شما یک زن قوی می‌سازد

خودگویی منفی و تاثیرات آن

همکار عزیز لطفا نفرت انگیز نباشید!

استرس، پارکینسون را 2 برابر تشدید می کند

چرا لازم است گاهی با خودمان خلوت کنیم؟ از فواید شگفت انگیز تنهایی

اختلال بازی چیست ، علل و راه های درمان

راه مراقبت از ذهن در فصل سرما

خوابی بی نظیر را تجربه کنید

چرا غُر زدن حس خوبی دارد؟

چگونه استرس و اضطراب را کنترل کنیم؟

بیماری های روانی از طریق والدین به جنین منتقل می شود؟

ابتلا به افسردگی، 8 دلیل پنهان دارد!

آیا برای مشاوره به روانشناسان مراجعه می کنید ؟

10 فرد سمی که باید هر چه سریع تر از خودتان دور کنید!!

چرا گاهی احساس بدبختی می‌کنیم؟

با دیدن این 7 نشانه به دوستی های خود پایان دهید

افسردگی پاییزی، با دلشوره و افسردگی پاییزی چه کنیم؟

اضطراب مانعی برای درمان شوره‌سر

چه کسانی بیشتر در معرض افسردگی‌ هستند؟/مشخصات افراد افسرده

اینقدر به خودتان فشار نیاورید!

با آلزایمری‌ها چگونه رفتار کنیم؟

چرا خانم‌ها روی ظاهرشان بیش از حد حساس‌اند

علت بدبینی برخی افراد چیست؟

روانشناسی رنگ آبی

مراقب اختلالات روانی نوجوانان باشید