آریا بانو

آخرين مطالب

معرفی آداب و رسوم ایران کهن به سبک بازی‌های ایرانی فرهنگی هنری

معرفی آداب و رسوم ایران کهن به سبک بازی‌های ایرانی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / مسابقه «ایرانیش» با اجرای پوریا پورسرخ به معرفی آداب و رسوم ایران کهن می‌پردازد.
یکی از قالب‌های جذاب برنامه سازی، مسابقات تلویزیونی است که مخاطبان بسیاری هم دارد. معمولا در نظرسنجی‌ها این ساختار برنامه سازی با اقبال گسترده مردم روبه روست؛ بنابراین شبکه‌های سیما براساس ماموریت‌هایی که برایشان تعریف شده، مسابقات مهیج و جذابی را تولید و روانه آنتن می‌کنند. این اتفاق همیشه رونق بیشتری در رسانه ملی دارد.
مسابقات تلویزیونی، همواره از محبوب‌ترین آثار در سیما هستند. ذات رقابتی و مهیج بودن این برنامه‌ها باعث می‌شود تا توجه بسیاری از مردم به آن‌ها جلب شود.
در سال‌های اخیر، گرایش و هدف اصلی سیما در تولید و پخش مسابقات، باهدف استعدادیابی بوده است. اغلب مسابقاتی که طی سال‌های اخیر روی آنتن تلویزیون رفته اند، در پی فراهم کردن فرصتی برای جوانان، نوجوانان و کودکان بوده اند تا قابلیت و توانایی‌های ویژه خود را نشان دهند و از این طریق فرصتی برای شکوفایی بیابند.
با نگاهی به کارنامه رسانه ملی در بخش تولیدات تلویزیونی، هر برنامه با ساختار مختلف و رویکرد‌های متفاوت سعی در جذب مخاطب دارد. از تولیدات مسابقات رئالیتی شو به اصطلاح میدانی گرفته تا مسابقات استودیویی که تماشاگران و شرکت کنندگان در استودیو حاضر می‌شوند.

آریا بانو


امسال روز‌های متفاوت را تجربه کرده ایم، آن هم از جنس روز‌های قرنطینه ای، گرچه سختی‌های خودش را داشت. اما فرصتی بود برای انجام دادن کار‌هایی که مدت‌ها انجام نداده بودیم. از سوی دیگر رسانه ملی هم در این شرایط وظیفه سختی بر عهده داشت، زیرا باید بیشتر از زمان گذشته مردم را سرگرم کرد، بنابراین همه در رسانه ملی، از مدیران گرفته تا هنرمندان و بقیه تلاش خودشان را کردند تا با ساخت آثار دیدنی و تماشایی نظر مخاطبان را جلب کنند، ویروس کرونا باعث کم کاری دوستان رسانه‌ای نشد که کارشان را زمین بگذارند و بخواهند خودشان را در خانه‌ها قرنطینه کنند، بلکه در همه این روز‌های کرونایی آن‌ها خطر را به جان خود خریدند و با رعایت مسائل بهداشتی به کارشان ادامه دادند. علاوه بر آن هر یک از گروه‌ها چه برنامه سازی، مسابقات و چه سریال سازی از کادر پزشکی استفاده کردند و با آوردن آن‌ها به سر صحنه سعی کردند بدون آن که ویروس کرونا اختلالی در کارشان به وجود بیاورد، بقیه ضبط را انجام بدهند.

آریا بانو


شبکه دو سیما مدتی است یک مسابقه جذاب با حضور خانواده‌ها تولید می‌کند تا از این طریق بتواند اوقات فراغت خانواده‌ها را پر کند. البته فضای این مسابقه با دیگر مسابقات تلویزیونی هم به لحاظ موضوع و اجرا تفاوت‌های عمده‌ای دارد.
مسابقه تلویزیونی «ایرانیش» نیز از جمله این مسابقات است که محور اصلی آن معرفی آداب و رسوم ایران کهن است.اما تفاوت و وجه ممیزه اصلی این مسابقه با سایر برنامه‌های مشابه این است که «ایرانیش» علایق و بازی‌های بومی و سرگرمی‌های فرهنگی را دنبال می‌کند. این برنامه، یکی از مسابقه‌های تلویزیونی که بازی‌های بومی و محلی، بخشی از فرهنگ و میراث کشور را به نمایش می‌گذارد.
هر چند که صداوسیما تاکنون برنامه‌هایی در این زمینه داشته، اما با توجه به نیاز‌های امروز نسل جدید و فضای رسانه‌ای حاکم، تولید چنین برنامه‌هایی نیز می‌بایست مماس با ذائقه و سلیقه بچه‌ها و جوانان همراه باشد.

آریا بانو


عوامل برنامه ایرانیش پوریا پورسرخ بازیگر سینما و تلویزیون برای اجرا انتخاب کرده است، اما پورسرخ را قبلاً در ظاهر یک بازیگر دیده بودیم و شاید به نظر نمی‌رسید که پورسرخ بتوان از پس اجرای یک برنامه تلویزیونی برآید، اما با بداهه پردازی‌ها خوب عمل کرده است.
برنامه ایرانیش نشان می‌دهد که ایرانیش بهتره است. یعنی اینکه محصولات فرهنگی، هنر، لباس، بازی‌های بومی و محلی ما از بقبه کشور‌ها بهتر است. این بهتر بودن از غذای ایرانی گرفته تا لباس و طراحی چیدمان و دکور ...
بهترین نکته مثبت مسابقه ایرانیش احیای بازی‌های سنتی ایرانی در قالب مسابقه است که با آمدن گوشی‌های هوشمند به فراموشی سپرده شده بود. 5 بازی که در این برنامه انجام می‌شود نظیر گردو شکستم، یه قل دو قل، اسم و فامیل، خروس جنگی است و بزرگترین فایده بازی‌ها این است این مسابقه نشان می‌دهد که بازی کردن اعضای خانواده باعث تعامل دوباره اعضای خانواده با یکدیگر می‌شود، شور و نشاط را به همدیگر بر می‌گرداند و نشاط را در خانه‌ها به وجود می‌آورد.

آریا بانو


اعضای خانواده‌ها با ورود گوشی‌های هوشمند از یکدیگر دور شدند و از طریق این برنامه آگاهی پیدا می‌کنند که تنها لباس‌های برند مخصوص طراحان لباس فرانسه نیستند و کشور خودمان نیز لباس‌های زیبایی برگرفته از سنت کشورمان هست را دارد.
ابتدای هر برنامه ایرانیش ویدیو کلیپی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری پخش می شود، مثلاً در یک ویدیو کلیپ نشان می‌دهد که خاک سرخ هرمز خاک خوراکی است که از آن برای تهیه ادویه ترشیجات و حتی غذا استفاده می‌کنند چیزی که کمتر کسی آن را میداند و این یک نکته مثبت است که ندانسته‌ها را به بیننده خود آموزش می‌دهد.
این برنامه همچنین در دکوری کاملاً ایرانی برای شرکت کنندگان خود طراحی کرده است، نشان می‌دهدکه فرهنگ ایرانی در طراحی دکور و چیدمان خانه نیز موفق بوده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/408630/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یادگیری و تقویت حافظه

این نشانه‌های پنهان اضطراب را جدی بگیرید

ناامیدی و بدبینی نشانه ای از اختلالات خلقی است

اگر فرزند وسط هستید این مطلب را حتما بخوانید

وقتی زنان افسرده می شوند

شاید از افسردگی پنهان رنج می‌برید...

چهار روش اشتباه برای جلب توجه

چه کنیم تا بقیه به ما گوش بدهند؟

8 روش اثبات شده برای غلبه بر استرس

چگونه در محل کار روحیه بهتری داشته باشیم؟

چطور با شکست عاطفی مدارا کنیم؟

افسردگی پس از زایمان عامل افت ضریب هوشی نوزاد

چرا گاهی به جای حرف زدن، سکوت می‌کنیم؟

زنگ هشدار تلفن‌های همراه عامل بی‌خوابی

مشکلات روانی در کمین شب‌کارها

احساسات ما چه تأثیری بر بدنمان دارند؟

این سه دیدگاه تان درباره روانشناس‌ها را تغییر دهید

خودشناسی، بدون دانستن فلسفه هم ممکن است

با افراد منفی باف چگونه برخورد کنیم؟

باورهای غلط در مورد اختلالات طیف اوتیسم

بی خوابی کشیدن برای گشت و گذار مجازی

راه های سریع و ساده برای خلاص شدن از استرس

از نشانه‌های عجیب ابتلا به زوال عقل

برای درمان افسردگی چی بخوریم؟

دست و دل تان به کار نمی‌رود؟

در میهمانی ها چطور کمتر خجالت بکشیم؟

چرا از ترسیدن لذت می‌بریم؟

افسردگی خودبخود خوب نمی‌شود

ترس از رها‌شدگی

با کسانی که پارانوئید دارند، چه کنیم؟

ضعف حافظه 5 علت شایع بیشتر ندارد

نشانه های جسمی افسردگی را بشناسید

چگونه منتقد درونی خود را ساکت کنیم؟

شما یک درونگرای مضطرب هستید!

6 ویژگی محیط کاری ناسالم

چرا آدم‌های باهوش کمتر می‌توانند شاد باشند؟

دیگر نیازی به سحرخیزی نیست!

نکات کلیدی در هنر عذرخواهی

چیز‌های عجیبی که باعث اضطراب می‌شوند

غم و اندوه با بدن‌تان چه می‌کند؟

یک تمرین ساده و رایگان برای تقویت خلاقیت

چرا گاهی فراموشکار می‌شویم؟

احساس تنهایی از تنها زندگی کردن خطرناک‌تر است

این سرنخ‌های ظریف افسردگی را نادیده نگیرید

مجردها خوشبخت واقعی هستند یا متاهل ها؟ واقعیت کدام است؟

خودکشی در افرادی با این نشانه ها زیاد است

چرا دچار افسردگی صبحگاهی می‌شویم؟

6 مهارت که موفقیت شغلی تان را برای همیشه تضمین می کند!

خانواده پر استرس دارای چه نشانه هایی است؟

عشق از نگاه بچه ها