آریا بانو

آخرين مطالب

بازگشت آرامش به شطرنج با تغییر مدیریت ورزشي

بازگشت آرامش به شطرنج با تغییر مدیریت
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر / اولین استاد بین‌الملل شطرنج بانوان ایران با ابراز رضایت از شرایط کلی این رشته گفت: شرایط فدراسیون نسبت به گذشته و با تغییر مدیریت تا حد زیادی سر و سامان گرفته و آرامش لازم ایجاد شده است.
سارا خادم الشریعه که دی ماه سال گذشته همزمان با تغییر تابعیت برخی ورزشکاران از جمله علیرضا فیروزجا و در انتقاد به عملکرد فدراسیون وقت خداحافظی خود را از تیم ملی شطرنج اعلام کرد، در بازگشت دوباره به این تیم در مسابقات مختلف از جمله المپیاد جهانی حاضر شد و با حریفانش به صورت آنلاین رقابت کرد.
این استاد بزرگ شطرنج بانوان که اردیبهشت ماه و پس از نشست با سرپرست فعلی فدراسیون شطرنج برای بازگشت به تیم ملی اعلام آمادگی رسمی کرد، از عملکرد خود در رقابت های آنلاینی که شرکت داشته رضایت دارد در حالیکه می گوید مدت هاست تمرین جدی نداشته است. وی همچنین از سروسامان گرفتن نسبی اوضاع شطرنج و آرامش ایجاد شده به واسطه تغییر مدیریت ابراز رضایت کرد.
از عملکردم در مسابقات برق آسای فیده راضی نبودم
سارا خادم الشریعه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی ماه های گذشته در سه رویداد شرکت داشته است، گفت: مسابقات برق آسای آنلاین فیده یادبود «ویلهلم اشتیاینیس» اولین رویدادی بود که طبق دعوتنامه دریافتی در آن شرکت کردم. در این رقابت ها عملکرد خیلی قابل توجهی نداشتم و نتوانستم از میانه جدول بالاتر بروم.
بازیکنان بزرگی را در رقابت های جایزه بزرگ شکست دادم
وی به حضورش در مسابقات جایزه بزرگ بانوان اشاره کرد و یادآور شد: تنها بازیکن شرکت کننده در این رقابت ها بودم که در هر سه بخش مسابقات تا مرحله نیمه نهایی پیش رفتم و در نهایت هم چهارم شدم. در مسابقات جایزه بزرگ بازیکنان بزرگی را شکست دادم و در کل از عمکلردم رضایت داشتم.
در المپیاد جهانی شاهکار کردم
استاد بزرگ شطرنج بانوان ایران که از اعضای تیم ملی ایران در مسابقات المپیاد جهانی بود در مورد این رقابت ها نیز گفت: در المپیاد جهانی که واقعا عالی بود. عملکردم در حد شاهکار بود چون از مجموع 8 صاحب 7 امتیاز شدم آنهم بدون باخت و تنها با 2 تساوی؛ به جز نتیجه از کیفیت کارم هم درالمپیاد جهانی خیلی راضی بودم. عملکردم به قدری خود بود که در سایت فدراسیون جهانی هم به عنوان بازتاب زیادی داشت.
ماه هاست که تمرین جدی ندارم
خادم الشریعه در مورد شرایط تمرینی خود طی ماه های گذشته و تاثیری که روی روند صعودی عملکرد مثبتش در مسابقات داشته است، تصریح کرد: بعد از پایان همکاری با مربی هلندی‌ام و از سه سال پیش با «متیو کونت» فرانسوی تمریناتم را دنبال می کنم. طی این مدت هم زیر نظر این مربی که هدایت تیم ملی بانوان فرانسه را هم بر عهده دارد، کار کرده ام اما در کل ماه ها است که به صورت جدی تمرین نمی کنم.
با مسابقه خود را آماده نگه می دارم
وی در این رابطه ادامه داد: کسانی که من را می شناسند، می دانند که در کل تمرین و اردو خیلی روی من و آمادگی ام تاثیر ندارد. این مسابقات مختلف و حضور متوالی در آنهاست که کمک می کنم بتوانم به اصطلاح خود را روی فرم نگه دارم و آماده تر شوم. همین که در مسابقات اخیر هم به مرور عملکرد بهتری پیدا کردم هم موید همین مسئله است.
تاکید بر عدم تاثیر نتایج مسابقات آنلاین بر رده بندی فیده
اولین استاد بین الملل شطرنج بانوان ایران با تاکید بر اینکه نتایج مسابقات آنلاین برگزار شده از سوی فیده هیچ تاثیری در ریتینگ شطرنجبازان شرکت کننده ندارد، گفت: فدراسیون بین المللی شطرنج طی ماه های گذشته مسابقات آنلاین زیادی برگزار کرده و اتفاقا جوایز قابل توجهی هم برای آنها در نظر گفته تا اینگونه به گرایش شطرنجبازان برای شرکت در مسابقات و کمک به حفظ رونق شطرنج کمک کند اما خیلی حیف است که این حضور در ریتینگ ما تاثیری نمی گذارد.
برگزاری آنلاین دیدارهای فکری امکان پذیر نیست
عضو تیم ملی شطرنج بانوان با بیان اینکه ریتینگ بازی های استاندارد (فکری) مهمتر از بازی های برق آسا و سریع است، گفت: رقابت های این بخش (فکری) خیلی طولانی و به اندازه 6 - 5 ساعت است. در رقابت هایی که به صورت آنلاین برگزار می شود، امکان اینکه یک شطرنجبازبرای این مدت زمان رقابت داشته باشد، وجود ندارد. ممکن است مشکل اینترنت ایجاد شود و به همین دلیل کنترلی روی بازیکن داشت. ضمن اینکه در این شرایط امکان تقلب هم بیشتر می شود.
در مسابقات آنلاین تقلب می شود
وی افزود: رقابت های آنلاین در بخش سریع و برق آسا برگزار می شود که مدت زمان کمی نیاز دارند و بازیکنان فرصتی برای استراحت پیدا می کنند. در همین دیدارها هم البته احتمال تقلب وجود دارد چون به جز یک دوربین که صورت شطرنجباز را نشان می دهد، کنترل دیگری نمی توان روی آنها داشت. با همه اینها فیده مسابقات را برگزار می کند فقط از این حیث که بازیکنان درآمدی داشته باشند و رونق این رشته هم حفظ شود.
دعوتنامه دو رویداد را دارم
خادم الشریعه همچنین در مورد برنامه های پیش روی خود برای حضور در مسابقات گفت: دعوتنامه حضور در مسابقات سریع کارپف را گرفته ام. این رقابت ها آبان ماه به صورت آنلاین و در دو گروه هشت نفره برگزار می شود. امیدوارم برخلاف سال گذشته، امسال بتوانم در این رقابت ها عملکرد خوبی داشته باشم. دعوتنامه مسابقات جاده ابریشم را هم گرفته ام. قرار است این رقابت ها اواخر سال میلادی در چین برگزار می شود اما با توجه به شرایط کرونا برگزاری آن هنوز صد درصد نشده است.
بازگشت آرامش به شطرنج با تغییر مدیریت
ملی پوش شطرنج بانوان ایران به شرایط این روزهای فدراسیون که با سرپرست فرهاد نیکوخصال اداره می شود و در آستانه برگزاری انتخابات هم قرار دارد، اشاره کرد و گفت: این روزها فعالیت خاصی انجام نمی شود اما در کل شرایط فدراسیون نسبت به گذشته تا حد زیادی سر و سامان گرفته است. خود من به خاطر مشکلاتی که با رئیس قبلی فدراسیون داشتم تصمیم به خداحافظی گرفتم اما بعد از تغییر مدیریت وضعیت به گونه ای شد که آرامش بازگشته و هیچ مسئله ای سد راه همکاری نیست.
حمایت از شادی پریدر در انتخابات پیش رو
سارا خادم الشریعه در پایان گفت: امیدوارم انتخابات سالمی برای شطرنج برگزار شود. بعد از آن و مشخص شدن نتیجه انتخابات وضعیت این رشته شکل واقعی خود را نشان می دهد. شخصا از خانم شادی پریدر در این انتخابات حمایت می کنم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/401362/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ انسان های بازنده

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

تصویری تازه از پسر فرهاد مجیدی کنار پدر

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

خلاقیت منحصر بفرد نبات استخری با سنگ کاغذ قیچی بازی کردن برای پیچوندن مادرش / عجب بچه تخسیه

ستاره معصومی همسر سابق مهدی قایدی با یک استوری سکوتش را شکست / واقعیت تمام حرف و حدیث ها

آوازخوانی دلنشین منوچهر هادی برای دخترش سوفیا / عجب صدایی هم داره ؛ آقای کارگردان همه فن حریف ها

مادرانگی احساسی و عاشقانه به سبک مستانه مهاجر و دخترش نفس بازغی + ویدیو / خدا حفظتون کنه

آیا می شود داروی تاریخ گذشته و فاسد را مصرف کرد؟

یک بررسی: بیش از نیمی از جمعیت جهان تا سال 2050 در معرض بیماری‌های مالاریا و تب دنگی هستند

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

موسیقی بی‌کلام زیبا و آرامش‌بخش «بهشت» با هنرمندی پیدر بی هلند

موزیک ویدئوی متفاوت از قطعه وطنیِ همایون شجریان

نماهنگ تماشایی آرون افشار بنام «شب رویایی»

واردات خودروی مجانی و خیرات هم تاثیری بر بازار ندارد/ چرا خودروهای چینی در عراق ارزان‌تر از ایران است؟

شورای رقابت: عرضه خودرو در بورس به طور کلی منتفی شد

جزئیات افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها | افزایش 40 درصدی قیمت کارخانه‌ای

اطلاعیه شورای رقابت درباره واقعی شدن قیمت خودرو/ فرمول افزایش قیمت خودروها اعلام شد

خودرو، طلایه‌دار افزایش قیمت در سال مهار تورم

صعود نوروزی قیمت خودرو

مصوبه افزایش قیمت خودرو وتو شد/ واکنش شورای رقابت به نامه مخبر

قیمت‌گذاری خودرو برعهده شورای رقابت نیست/ وزارت صمت می‌تواند قیمت‌ها را تعدیل کند

ثبت‌نام خودروهای داخلی امشب تمام می‌شود/ برای ویرایش اشتباه نکنید