آریا بانو

آخرين مطالب

گیاهان آپارتمانی مجلل برای آپارتمان‌های لوکس اجتماعي

گیاهان آپارتمانی مجلل برای آپارتمان‌های لوکس
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فرارو / در وجود همه انسان‌ها، حس تعلق به طبیعت و سرسبزی نهفته است. ما انسان‌ها، این احساس را از پیشینیان و نیاکانمان به ارث بردیم. قبل از وجود شهر‌ها و زندگی‌های آپارتمان نشین، جوامع در دشت‌ها و کوهپایه‌ها ساکن بودند. با گذشت زمان و با افزایش جمعیت، شهرنشینی در حدود هزاره چهارم پیش از میلاد مسیح، آغاز شد و تا امروز به پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین ساختار و قالب شهری، در مقایسه با قبل رسیده است. با این حال، هم چنان برای آرامش ذهن و طراوت روح، ساعت‌ها به فضای سبز ساختگی می‌رویم؛ یا این که سعی داریم طبیعت را به درون خانه‌هایمان انتقال دهیم. خانه‌هایی که امروز به شکل آپارتمان‌های چند طبقه و آسمان خراش‌های مجلل در آمده است.
روند شکوفایی در شهرنشینی و در نهایت معماری شهری، به سمت رخداد تجدد و نوگرایی، در حال وقوع است. معماری‌های مدرن و اشرافی، جای خود را به ساختمان‌های یک طبقه خشتی و آجری داده است. این رویداد در طی زمان، دلیل بر شکوفایی و شکل‌گیری حرفه‌ای به نام طراحی دکوراسیون داخلی شده است. تمامی عناصر کاربردی برای چیدمان در آپارتمان‌ها و هتل‌ها، به شیوه‌ای کاملا علمی و دقیق، انتخاب می‌شوند. اما در کنار ادوات و وسایل پر زرق و برق، نام گیاهان آپارتمانی در این بین می‌درخشد. استفاده از گیاهان آپارتمانی در چیدمان، علاوه بر زیبایی، حس طراوت و آرامش ذهن را به ارمغان خواهد آورد؛ تا شاید حضور یک گیاه آپارتمانی، در غوغای بی حد و مرز زندگی شهرنشینی، آرامش زندگی نیاکانمان را در دشت‌ها به ما یاد آوری کند.
در این مطلب، به معرفی و شناخت ده نمونه از زیباترین و لوکس‌ترین گیاهان آپارتمانی خواهیم پرداخت که با معماری مدرن این روزها، کاملا سازگار است.
1. گیاه پرنده بهشتی یا استرلیتزیا (Bird of paradise flower)

آریا بانو

2. درختچه فیکوس آلاستیکا (Rubber fig)

آریا بانو

درختچه فیکوس آلاستیکا، رتبه دوم از زیباترین و لوکس‌ترین گیاهان آپارتمانی را به خود اختصاص میدهد. علاوه بر این، درختچه فیکوس آلاستیکا، جز گیاهان مقاوم آپارتمانی نیز محسوب می‌شود. به طور کلی، درختچه‌های آپارتمانی، برای تبدیل یک دکور ساده به مدرن، بهترین گزینه به شمار می‌روند. این درختچه زیبا، با ساقه چوبی و برگ‌های براق و چرمی، همیشه مورد توجه طراحان داخلی بوده است. درختچه فیکوس آلاستیکا، بومی مناطق گرمسیر مانند: نپال، شمال اندونزی، شمال شرقی هند، چین، مالزی و سواحل اسپانیا و ایتالیا است. با این حال، مدت‌هاست که مردم جنوب کشورمان، این درختچه زیبا را در فضای سبز شهر و حیاط خانه‌های خود می‌کارند. ارتفاع این درختچه در فضای باز، به بیش از 25 متر می‌رسد. اما ارتفاع فیکوس آلاستیکا در محیط منزل از 3 تا 5 متر، تجاوز نخواهد کرد. شرایط پرورش و نگهداری از درختچه فیکوس آلاستیکا در آپارتمان بسیار ساده است. خاک مناسب، نور فراوان، آبیاری به اندازه و تعویض گلدان در زمان مناسب، نیاز‌های اساسی رشد و پرورش این درختچه زیبا است. تکثیر درختچه فیکوس آلاستیکا با قلمه به راحتی امکان پذیر است. می‌توانید این درختچه زیبا را از گلخانه‌ها، در چهار گونه اصلی، گونه ابلق با زمینه قرمز، گونه ابلق سفید، نوع برگ قرمز تیره و گونه سبز ساده، تهیه کنید.
3. گیاه سانسوریا (Sansevieria)

آریا بانو

4. گیاه لیندا (Ponytail palm)

آریا بانو

لیندا، گیاهی همیشه سبز است که بومی مناطقی از مکزیک می‌باشد. برخی به گیاه لیندا، نخل دم اسبی نیز می‌گویند. ظاهر آراسته، ساقه چوبی ضخیم و برگ‌های براق سوزنی گیاه لیندا، از شاخصه‌هایی است که نگهداری آن را در محیط‌های اداری، آپارتمان‌های اشرافی و هتل‌های لوکس می‌طلبد. شاید بهتر باشد به این گیاه، درختچه لیندا بگوییم؛ چرا که ارتفاع آن ممکن است تا سه متر نیز برسد. لیندا گیاهی نسبتا مقاوم است؛ تنها حساسیت این گیاه، آبیاری بیش از حد است. این گیاه رشد آهسته و طول عمر بسیار زیادی خواهد داشت. برگ‌های مجنون، آویزان و دم اسبی گیاه لیندا، با قرار گرفتن گلدان بر روی چهارپایه، زیبایی بیشتری را نشان خواهد داد. معمولا لیندا‌ها را به صورت سطحی در گلدان می‌کارند تا قاعده ضخیم و پیازی شکل گیاه نمایان شود. برای نگهداری از گیاه لیندا، به یک محیط پرنور احتیاج دارید. خاک‌های لومی، آبیاری بعد از خشکی سطحی خاک، دمای معمولی اتاق، کوددهی در طول فصل رشد و غبارپاشی روزانه از نکاتی است که در نگهداری از گیاه لیندا باید مد نظر قرار گرفته شود.
5. گیاه بامبو (Dracaena sanderiana) یا (Lucky bamboo)

آریا بانو

6. درختچه فیکوس لیراتا یا انجیر ربابی (Fiddle-leaf fig)

آریا بانو

درختچه‌ای بسیار زیبا، از خانواده توت‌ها و انجیر‌ها است. درختچه فیکوس لیراتا بومی غرب آفریقا، غرب کامرون تا سیرالئون، جایی میان جنگل‌های پرباران گرمسیری استوا است. فیکوس لیراتا در خاستگاه خود، تا 12-15 متر رشد خواهد کرد. حالت درختچه‌ای و برگ‌های پهن، چرمی، با رگه‌های برجسته و حاشیه موج دار، فیکوس لیراتا را به لوکس‌ترین گیاه آپارتمانی بدل کرده است. این درختچه زیبا جایزه انجمن باغبانی باغ سلطنتی را کسب کرده است. در ایران به دلیل تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد، فیکوس لیراتا را به صورت درختچه در آپارتمان به عنوان یک گیاه زینتی نگهداری می‌کنند. این درختچه در فضای آپارتمان رشد کمی خواهد داشت و میوه نیز نخواهد داد. برای نگهداری از درختچه فیکوس لیراتا در آپارتمان، به محیطی پر نور با نور فیلتر شده، گرم تا معتدل و مرطوب نیاز دارید. برای رطوبت رسانی از غبارپاشی روزانه استفاده کنید. خاک حاصلخیز و تا حدی سبک، خشک شدن خاک بین دو آبیاری، تعویض به موقع گلدان و هرس به موقع، به رشد و پرورش سالم این درختچه کمک خواهد کرد. برخی درختچه فیکوس لیراتا را به لیست گیاهان تصفیه هوا اضافه کرده‌اند و معتقدند نگهداری از آن در منزل، می‌تواند در کاهش گرد و غبار هوا و تامین رطوبت محیط نقش به سزایی داشته باشد.
7. گیاه زامیفولیا (Zamioculcas zamiifolia)

آریا بانو

8. گیاه نخل اریکا (Areca palm)

آریا بانو

9. انواع بونسای یا بُن سای (Bonsai)

آریا بانو

10. گیاه یوکا یا زنگوله‌ای (Yucca)

آریا بانو

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/400642/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وقتی خبر ازدواج مجدد همسر سابقتان شما را به هم می‌ریزد

وقتی والدینتان خیانت می‌کنند چه باید بکنید

اعتماد چیزی که این روزها گم شده

چگونه در 50 سالگی جوانتر به نظر برسید!

چگونه میان خواهر و برادرها مصالحه کنیم؟

نقش خانواده در عبور ایمن نوجوان از فضای مجازی

بلوغ زودرس نوجوانان امروز، از علل تا راه های درمان

چطور مهرطلب ها را بشناسیم؟

آیا افراد باهوش‌ احمق‌اند؟

اگر دوست تان این ویژگی ها را دارد، دشمن شماست

دلشوره‌ و اضطراب ناگهانی را جدی بگیرید!

زبان بدن شما چه می گوید؟

چرا باید راز دار باشیم؟

فعالیت زیاد در شبکه‌های اجتماعی باعث افسردگی میشود

چرا اعتماد به نفسم پایین است؟

چرا وقتی عصبانی هستم به دیگران گیر می دهم؟

مدیریت زمان با این 8 ترفند مهم

اصلی ترین درمان های وسواس را بشناسیم

اختلال یادگیری چیست؟

با چنین روش هایی فقیر باقی می مانید!

راهکارهای ساده برای مدیریت افسردگی

گروه درمانی چیست؟

این عادت ها را همین حالا کنار بگذارید

چطور برای همه چیز وقت پیدا کنیم ؟

29 پیشنهاد برای قاطع تر شدن شما

آنچه باعث پیشرفت نکردن شما می شود، چیست؟

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد آذر ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد آذر ماه

هر روز وقتی از خواب بیدار میشوم احساس خستگی میکنم

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد دی ماه

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد دی ماه

چطور حرف به کرسی می نشیند؟

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد بهمن ماه

6 شغلی که آمار خودکشی در آنها به شدت بالا است!!

بدترین راه های مقابله با اضطراب را بشناسید

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد بهمن ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد اسفند ماه

با کمک ذهنتان، دردتان را تسکین دهید

افراد باهوش چطور با کسانی که خوششان نمی‌آید رفتار می‌کنند

در مقابل انتقادها، چه کنیم؟

احساسات چگونه زندگی مالی را نابود می کنند؟

چطور از خودکشی جلوگیری کنیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد اسفند ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد فروردین ماه

چگونه روی محیط اطراف مان اثرگذار باشیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد فروردین ماه

وقتی کسی که عاشقش هستید، دوستتان ندارد

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد اردیبهشت ماه

خصوصیات جنسی و عواطف مرد متولد اردیبهشت ماه

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد خرداد ماه