آریا بانو

آخرين مطالب

شکار 575 مدال بین‌المللی زنان ورزشکار در سال 98 ورزشي

شکار 575 مدال بین‌المللی زنان ورزشکار در سال 98
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان از کسب 575 مدال رنگارنگ در رویدادهای بین‌المللی در سال 98 خبر داد و گفت: این افتخار ماحصل تلاش فعالیت 49 فدراسیون در بخش ملی و حضور زنان در 47 رشته ورزشی در عرصه‌های جهانی و آسیایی است.
«زهراالسادات موسوی» درباره دستاوردهای حوزه ورزش زنان در سال 98 اظهار داشت: عضویت در 77 مجمع بین‌المللی ورزشی و 182 مورد اعزام به رویدادهای برون مرزی و 34 میزبانی خارجی از دیگر دستاوردهای ورزش زنان در سال گذشته است.
وی به کسب 20 سهمیه جهانی در حوزه ورزش زنان اشاره کرد و افزود: کسب هفت سهمیه المپیک توکیو در رشته‌های (تیراندازی/ کاراته/ تکواندو)، 10 سهمیه پارالمپیک توکیو در رشته‌های جانبازان و معلولان (پاراتیراندازی، پارادوومیدانی، قایقرانی، تیراندازی با کمان) و کسب سه سهمیه المپیک زمستانی 2020 جوانان سوییس در رشته اسکی از افتخارات حوزه ورزش زنان در سال گذشته بوده که در کنار آن کسب 77 کرسی بین‌المللی ورزشی با هدف افزایش مشارکت زنان در مجامع بین‌المللی در نوع خود بیسابقه است.
مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش زنان ادامه داد: در عین حال زنان در 216 مسابقه بین‌المللی شرکت کردند که در مجموع 182 اعزام و 34 میزبانی در سال گذشته از دستاوردهای دیگر این بخش بشمار می‌رود.
یک میلیون 412 هزار و 293 ورزشکار زن سازمان یافته
موسوی از کسب 575 مدال توسط زنان در میادین بین‌المللی شامل ( 210 طلا/ 161 نقره / 204 برنز ) و اعزام 80 داور زن به مسابقات بین‌المللی در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین یک میلیون 412 هزار و 293 ورزشکار زن سازمان در کشور فعالیت دارند.
وی تعداد باشگاه‌های ورزشی فعال دو منظوره (زنان و مردان) را هم 12 هزار و 738 باشگاه عنوان می‌کند که از این تعداد سه هزار و 931 باشگاه ورزشی ویژه زنان است.
تصویب لباس 47 رشته برای ورزشکاران زن
سرپرست سابق فدراسیون اسکیت در بخش دیگری از این گفت و گو اعلام کرد که تاکنون پوشش 47 رشته برای ورزشکاران زن جهت حضور در میادین ملی و بین‌المللی تصویب شد.
موسوی به کسب نخستین‌های ورزش زنان در سال 98 گریزی زد و گفت: ارتقاء ساختار تشکیلاتی ورزش زنان از رییس گروهی به معاونت ورزش زنان استان، کسب مدال طلا در رقابت‌های جهانی تیمی میکس در رشته تکواندو، کسب مجوز راهیابی به المپیک 2022 جوانان سنگال در رشته ووشو، کسب مدال طلا در جام جهانی جوانان در ماده میکس رشته تیراندازی، داوری زنان ایرانی در رویداد غرب آسیا دررشته پاراوزنه‌برداری و نخستین حضور رسمی زنان در ورزشگاه آزادی به عنوان تماشاگر دیدار فوتبال تیم ملی ایران و کامبوج برگی از افتخارات حوزه زنان است.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس مربیگری D جهانی پس از انقلاب با مدرس فدراسیون جهانی و حضور 62 بانوی مربی در رشته هندبال، کسب مجوز رشته‌های اسکی کوهستان و صحرانوردی در المپیک زمستانی جوانان در سال 2020، کسب مقام سوم هوپس آسیا در رشته تنیس روی‌میز، برگزاری مسابقات المپیاد برتر ورزش کشور در رشته موتور کراس اتومبیل‌رانی، برگزاری مسابقه موتور سرعت زنان و آمــوزش موتــورهای سنگین مختــــص زنان در رشته اتومبیل‌رانی و اعزام تیم ملی بزرگسالان به مسابقات آسیایی و جهانی در رشته وزنه‌برداری نیز از اتفاق‌های مهم ورزش زنان در سال 98 بود.
مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش زنان کسب نخستین مدال برنز در رقابت‌های بین‌المللی جام سلیمان اوغلو ترکیه در رشته وزنه‌برداری، کسب اولین مدال برنز کاتا زنان در رقابت‌های ساحلی قهرمانی جهان در رشته کاراته، کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا رشته کوهنوردی (دیواره‌نوردی)، کسب 2 مدال طلا و یک مدال نقره و 6 مدال برنز در مسابقات جهانی رشته موی‌تای ورزش‌های رزمی، کسب مقام سوم در مسابقات قهرمانی سال 2019 آسیا در رشته دوچرخه‌سواری در استقامت جاده و کوهستان، کسب مقام سوم (مدال برنز) در مسابقات جهانی دوومیدانی پرتاب دیسک فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی، کسب مدال طلای رشته پدل‌بورد مسابقات موج‌سواری قهرمانی آسیا در فدراسیون انجمن‌های ورزشی و کسب مقام سوم جهان در مسابقات جهانی پیوند اعضاء را دیگر دستاوردهای زنان در سال گذشته برشمرد.
توجه و ضرورت آموزش در بخش‌های مختلف ورزش زنان
موسوی در بخش دیگری از گفت و گوی خود به ایرنا گفت:‌ طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی منابع انسانی متخصص ورزش زنان با عناوین بررسی آسیب‌های ناشی از فضای مجازی در ورزش، رویکردهای مدیریت منابع انسانی در ورزش، مفاهیم نوین، برنامه‌ریزی راهبردی در ورزش، بررسی مسایل زیستی، روانی و اجتماعی زنان در ورزش، مدیریت ارتباطات موثر در ورزش، مدیریت هیجانات در ورزش، اجرای طرح سنجش آمادگی جسمانی مرتبط با تندرستی بانوان و غربالگری شاخص‌های تندرستی و سلامت زنان حوزه ستادی و معرفی و تجلیل از بانوان کارآفرین و تاثیرگذار در توسعه ورزش زنان هم از فعالیت معاونت ورزش زنان در سال گذشته است.
به گفته وی، ایجاد زمینه‌های لازم برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک، اهداء نشان شجاعت به بانوی نابینای ورزشکار ایرانی از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک در رشته اسکی نابینایان، تدوین و اجرای برنامه‌های توانمندسازی نیروهای متخصص ورزش زنان با رویکرد افزایش تصدی‌گری مدیریت زنان در سازمان‌های مختلف ورزشی اعم از ادارات کل و فدراسیون‌ها، اعزام داوران و ناظرین رشته‌های مختلف ورزشی به رویدادهای بین‌المللی به منظور کسب تجربه و ارتقاء دانش تخصصی، برگزاری برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب (مسابقات، جشنواره‌­ها، کارگاه‌­های آموزشی، نشست­‌ها از دیگر فعالیت این حوزه است.
برگزاری 438 اردوی تدارکاتی داخلی و خارجی
مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش زنان درباره برگزاری اردوهای تدارکارتی در سال 98 گفت: در سطح داخلی 417 اردو و در سطح بین‌المللی 21 اردو و در مجموع چهار دیدار تدارکارتی در بخش زنان طی سال گذشته برگزار شده است.
موسوی درباره رقابت‌های داخلی در سال 98 توضیح داد که 391 رقابت قهرمانی کشور، 101 لیگ و 178 رویداد در سطح داخلی در سال 98 در رشته‌های مختلف برگزار شده است.
وی ورزشکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی را یک هزار و 85 نفر و تعداد ورزشکاران عضو تیم ملی را 669 نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع 216 رویداد بین‌المللی برگزار شده است و 182 اعزام در سال 98 صورت گرفت.
مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش زنان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در معاونت ورزش زنان را توسعه در بخش ورزش همگانی عنوان کرد و گفت: 14 هزار و 905 رویداد در ورزش همگانی برگزار شد که یک هزار و 450 برنامه به طور مشترک با نهادهای دیگر اجرا شده است.
حضور 35 هزار مربی فعال و 35 هزار داور فعال در سال 98
موسوی در بخش دیگری شمار مربیان در سال 98 را 107 هزار و 194 مربی عنوان کرد که از این تعداد 35 هزار و 217 مربی فعال هستند. همچنین از مجموع 71 هزار و 904 داور 35 هزار و 295 داور فعالیت دارند.
مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش زنان درباره برنامه‌های امسال هم گفت: طرح طبیعت‌گردی خانواده سلامت پایدار، طبیعت ماندگار، طرح مهارت‌های دفاعی (پیرامید ورزشی)، آموزش و توانمندسازی مربیان آمادگی جسمانی و پیلاتس (در راستای اجرای طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی و عشایری کشور)، المپیاد استعدادهای ورزشی دختران روستایی و عشایری کشور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه معاونان ورزش بانوان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه نواب رییس زن فدراسیون‌های ورزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان و داوران ملی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه ورزشکاران تیم‌های ملی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی ویژه مدیران، مربیان، داوران و ورزشکاران برنامه‌های است که با توجه به گسترش شیوع کرونا به مرور تا پایان سال اجرا می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/400498/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهکارهایی برای تقویت تمرکز

لرزش دست را با این دمنوش‌ها درمان کنید

چگونه شخص معتبری به نظر برسیم؟

«مه مغزی» و حس مبهم آن چیست؟

جایگزینی داروی گیاهی در درمان افسردگی؛ مردود یا قبول؟

یک ترفند ویژه برای کنترل خشم

افسردگی‌های زنانه را بیش‌تر بشناسیم

کسب و کارم شکست خورد، حالا چه کار کنم؟

دیگران را اینگونه قانع کنید

چرا نمی‌توانیم از صفحه موبایل چشم برداریم؟

کار امروز را به فردا میفکن. یا بیفکن؟!

با این کارها، بدون حرف زدن محبوب شوید

تاثیر باورنکردنی اسم افراد بر سرنوشت و وضعیت روحی آنها

برای داشتن هدف مناسب، این 4 نکته رو رعایت کنید

7 خصوصیت زنان موفق

چگونه از دست افراد مسموم در زندگی خلاص شویم؟

چگونه استرس شدید را کنترل کنیم؟

چرا همیشه در حالت بی حوصلگی و بد اخلاق هستید؟+8 دلیل پزشکی

اوتیسم در چه افرادی خطرناک می‌شود؟

خط قرمزهای روابط دختران و پسران در دوران دانشجویی

راه‌هایی برای افزایش تمرکز در کار کردن از خانه

چطور در شرایط بحران مانند زلزله استرس خود را کاهش دهیم؟

روان شناسی خشم و خشونت

چطور جذاب به نظر بیاییم؟

چگونه با بحران‌‌های مالی در خانواده کنار بیایید؟

4 راه برای تمرکز روی خواسته‌های واقعی‌مان

پیامدهای روانیِ بلوغ زودرس در دختران

افسردگی را با این ترکیب ساده گیاهی درمان کنید

بازی طولانی کامپیوتری نشانه بیماری روانی جدی!

غذاهای ضد استرس که باید به رژیم غذایی تان اضافه کنید

نشانه‌های هوش هیجانی بالا چیست؟

راه‌های متفاوت برای تقویت حافظه

بلوغ زودهنگام دختران با خطر مشکلات روانی مرتبط است

چگونه با یک روز بد کاری کنار بیاییم؟

درمان افسردگی در کودکی زمینه ساز سلامت روان در بزرگسالی

مراقب این اشتباهات در اوایل کار جدیدتان باشید

دلیل ایجاد افسردگی زمستانی را بشناسید

اگر کسی روی اعصابمان راه رفت، چه کنیم؟

استرس چگونه ما را بیمار می‌کند؟

خبر بد قدرت تفکر منطقی را از انسان می‌گیرد

هفت ویژگی‌ افرادی که ذهن قوی دارند

روان‌پریش‌ کیست؟!

اهداف‌تان را با این افراد در میان نگذارید

اضطراب اولین و مهم ترین نشانه بروز آلزایمر

دوزبانه بودن به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند

استرس، زودتر از آنچه فکر کنید پیرتان میکند!

صداهای مخرب مغز چه هستند؟

با تقاضای دورکاری موافقت می‌کنید یا خیر؟

سرد بودن بینی نشانه استرس است

چگونه شغلی متناسب با شخصیت خود پیدا کنیم؟