آریا بانو

آخرين مطالب

10 اتفاق جنجالی هفته بیست‌ونهم لیگ برتر ورزشي

10 اتفاق جنجالی هفته بیست‌ونهم لیگ برتر
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 / رقابت های این هفته لیگ برتر فوتبال ایران با نهایت حساسیت و حرارت در 8 ورزشگاه مختلف و به صورت همزمان برگزار شد.
 در مسابقات امروز نتایج طوری رقم خورد که به جز سقوط شاهین که آن هم مثل قهرمانی پرسپولیس قطعی به نظر می رسید، هیچ گره ای از بالا و پایین جدول باز نشد تا تکلیف سهمیه قهرمانی(تیم دوم، سوم و چهارم لیگ) و همچنین سقوط کننده ها(تیم پانزدهم جدول) به هفته آخر موکول شود. 
رقابت های امروز صحنه های عجیب و غریبی در خود داشت که تعدادی از آن ها را با هم مرور می کنیم.
1- سرپرست در آمبولانس
سیدمحمد علوی، ستاره سابق فوتبال تبریز در دهه 60 که چند سالی می شود به عنوان سرپرست و یک مهره اجرایی با تیم ماشین سازی همکاری دارد، امشب در بازی تراکتور و ماشین، اتفاق عجیبی برایش رخ داد. در حالی که تراکتور با یک گل از حریف پیش بود، ماشین با ضربه سر پرقدرت فردین عابدینی بازی را به تساوی کشاند تا محمد علوی به یاد روزهای جوانی خودش را به حلقه شادی بازیکنان برساند. او آنقدر در این صحنه به هیجان آمده بود که پس از ترک زمین و بعد از حدود یک دقیقه شادی، در کنار خط اوت از حال رفت. به زمین افتادن علوی باعث ترس بازیکنان ماشین و آغاز یکسری از کمک های اولیه از سوی آن ها به این مرد سپیدموی فوتبال تبریز شد. لحظاتی بعد نیز آمبولانس و پزشکان خود را به بالای سر علوی رساندند تا با اکسیژن و کمک های اولیه حال او را سر جای خودش بیاورند. این یک گرفتگی قلب خفیف بود که خدا را شکر به خیر گذشت و علوی با تعصب خاص خود در هفته پایانی نیز در کنار تبریزی ها حضور خواهد داشت. 

آریا بانو

2- تهدید مهدی تارتار؛ اگر پول ها را ندهید...
مهدی تارتار، سرمربی نفت مسجدسلیمان به احتمال بسیار زیاد سرنوشت دومین سقوط کننده را با نمایش تیمش در واپسین بازی نفت در شهر اولین ها رقم خواهد شد. این تیم با پارس جنوبی جم، تیمی که خود تارتار آن را لیگ برتر آورده، بازی دارد و در صورت پیروزی قطعا پارس به عنوان دومین تیم به لیگ یک سقوط خواهد کرد، اما قطعا شاگردان پورموسوی برای پیروزی و فرار از سقوط در این بازی به میدان خواهند آمد و این کار را برای تیم میزبان سخت می کند. تارتار که خیالش از بقای نفت راحت است، امشب از نشست مطبوعاتی از این مسابقه به عنوان فرصت آخر نقد کردن دستمزدها یاد کرد و به مسئولان تیمش هشدار داد اگر می خواهند در بازی آخر اتفاق خاصی رخ ندهد، حق و حقوق بازیکنان تیمش را پرداخت کنند. با این هشدار و با توجه به اینکه تعداد زیادی از تیم ها سرنوشتشان در گروی نتیجه این مسابقه است، تلفن ها را به کار می اندازند تا شاید پول های پرداخت نشده بازیکنان نفت یا بخشی از آن به دست صاحبانش برسد. 
3- پشت پای نفسگیر از گلزن ترین مدافع لیگ
علیرضا ابراهیمی امشب تبدیل به یکی از شناخته شده ترین مدافعان این فصل فوتبال ایران برای طرفداران این رشته ورزشی در ایران شد. ابراهیمی همان بازیکنی است که امشب گل های اول و سوم تیمش را مقابل پرسپولیس به ثمر رساند. جالب اینکه او تک گل، گل گهر را مقابل سرخپوشان به ثمر رسانده است تا در یک فصل سه گل به پرسپولیس زده باشد؛ در حالی که پست سازمانی اش مدافع وسط است. گل اول ابراهیمی روی مجموعه ای از اشتباهات و البته خروج بد رادوشوویچ، دروازه بان کروات و شاید متزلزل پرسپولیس به ثمر رسید و گل دوم او و سوم تیمش نیز در دقایق پایانی و کمی پیش از سوت پایان، با یک ضربه پشت پای تماشایی وارد دروازه رادو شد. اعتماد به نفسی که او روی این ضربه به خرج داد، هیچ تناسبی با موقعیت خطرناک تیمش در لیگ برتر ندارد، اما این گل به احتمال زیاد سند بقای گل گهر را در لیگ امضا کرده است.
4- دایو زدن ممنوع مستر قائدی!
گفت و گوی داور با بازیکنان در فوتبال چیز تازه ای نیست، اما اگر این یک اقدام پیشگیرانه در جهت درخواست از یک بازیکن برای کمک کردن به کاهش خطاهای داوری باشد، در نوع خود جالب است. پیام حیدری، یکی از دو داور همدانی لیگ و برادر کوچکتر حیدری های داوری ایران، پیش از مسابقه مهدی قائدی، مهاجم خوش نقش استقلال را به کناری کشید و با او دقایقی گفت و گو کرد. آنچه از دور به نظر می رسید، حیدری از قائدی می خواست در امر قضاوت او را کمک کند و با زمین خوردن و شیرجه زدنش باعث فریب او نشود. جالب اینکه برادر پیام، دکتر بیژن در بازی سپاهان-استقلال در لیگ برتر به اشتباه برخورد شایان مصلح با دیاباته را پنالتی اعلام کرده بود و پیام می خواست دچار اشتباه مشابهی نشود.

آریا بانو

سروش رفیعی، هافبک سپاهان هم مثل سایر بازیکنان سپاهان روزهای سختی را در هفته گذشته و بعد از شکست مقابل استقلال پشت سر گذاشته بود، اما او امشب با یک نمایش فوق العاده پایه گذار گل اول تیمش شد و گل دوم سپاهان را به نفوذ به محوطه جریمه و ضربه با پای راست به زاویه موافق به ثمر رساند. جالب اینکه سروش که البته آنقدرها هم هافبک گلزنی نیست، وقتی پای مهدی رحمتی، رفیق شفیقش باشد، ناگهان استعداد گلزنی اش گل می کند. این سومین گل سروش رفیعی به مهدی رحمتی با سومین تیم مختلف بود. او قبلا با تراکتور و پرسپولیس به رحمتی گل زده و این سومین گلش به رحمتی بود. البته او وقتی با پرسپولیس گلزنی کرد، شادی مخصوصی از خودش نشان داد، اما این بار ترجیح داد با لباس سپاهان حرمت این گلر پیشکسوت را حفظ کند و شادی خاصی انجام ندهد. همانطور که در تراکتور بعد از گلزنی این کار را انجام داده و خیلی ها فکر می کردند که او برای رفتن به استقلال بعد از گلزنی به رحمتی شادی نمی کند.
6- مصیبتی به نام تونل قهرمانی
زدن تونل افتخار برای تیم قهرمان در تمام لیگ های دنیا در صورت معرفی قهرمان زودهنگام یک رویه عادی است، اما در ایران کری ها و مشکلات بین تیم ها به جایی رسیده که این امر طبیعی و این امر تشویقی با تاخیر چند هفته ای و کمی قبل از پایان لیگ برگزار شد. امروز بازیکنان گل گهر برای پرسپولیسی ها تونل افتخار تشکیل دادند. جالب اینکه از نیمروز و بعد از انتشار این خبر در جلسه هماهنگی تحرکاتی صورت گرفته بود که این اتفاق در سیرجان هم رخ ندهد، اما مدیران گل گهر تصمیم گرفتند این کار را انجام دهند و با توجه به رابطه خوبی که بین کادرفنی دو تیم برقرار بود، این اقدام سرانجام جامه بر تن کرد. با قطعیت قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم، باید دید در لیگ بیستم و در صورت تکرار نشدن قهرمانی پرسپولیسی ها، معرفی یک تیم دیگر به عنوان قهرمان زودهنگام چه اتفاقی در این زمینه رخ خواهد داد و آیا تونل افتخار بدون دغدغه و مشکل تشکیل می شود یا مسائل حاشیه ای بازهم بر این اقدام عادی تاثیر خواهد گذاشت.

آریا بانو

7- درخواست مرد محبوب آبادان: به من فحاشی نکنید!
بهنام سراج در شرایطی جایگزین دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات نفت آبادان شد که شاید تصور نمی کرد چنین فصل دشواری پیش روی او باشد. با این حال او با پذیرفتن پست سرمربیگری نفت، در پستی حضور پیدا کرد که شاید همه انتظار داشتند سراج یک روز در آن حضور پیدا کند. سراج که یکی از شاخص ترین بازیکنان تاریخ آبادان است و در تیم های بزرگ فوتبال بازی کرده، در دو، سه سال گذشته دستیار سرمربیان تیم نفت بوده و بعد از حضور دراگان اسکوچیچ به صورت ویژه ای مورد علاقه این مربی بود. وقتی صحبت از انتخاب مربیان دیگری در نفت آبادان بود، انتخاب او طبیعی ترین انتخاب برای مدیران نفت بود که می خواستند بی دردسر فصل را ادامه دهند. البته سراج در این مسیر خیلی موفق عمل نکرد و تیم نفت از بالانشینی به مرور به میانه های جدول لغزید. با این حال، با او در آبادان برخوردهای تندی صورت گرفته که شاید شایسته اش نباشد. سراج امشب بعد از برد سه گله برابر شاهین با گلایه از فحاشی های مکرر گفت: «فحاشی به من فحاشی به یک شهر است.» اینکه یکی از خوشنام ترین و محبوب ترین چهره های یک تیم فوتبال چنین در فضای مجازی مورد فحاشی قرار بگیرد، از اتفاقاتی است که فقط در فوتبال ایران می افتد.
8- تکرار یک رفتار؛ بابک مرادی بازهم در کمیته انضباطی ماشین!
بابک مرادی، وینگر ماشین سازی را حتما به واسه موهای بلند و مجعدش در ذهن دارید. او که یک بازیکن تکنیکی و سریع و کارگشا برای تیمش به شمار می آید، آنقدرها روی اعصاب خود مسلط نیست. بنابراین بعد از اتفاقی که بین او و رضا مهاجری، سرمربی سبزپوشان در دیدار مقابل پرسپولیس رخ داد، او در دیدار امشب مقابل تراکتور هم دست به کار مشابهی زد و بعد از تعویض با الفاظی که قبل تشخیص نبود، به تصمیم کادرفنی این تیم اعتراض کرد؛ تا جایی که بازیکنان مجبور شدند جلوی دهان او را بگیرند تا سروصدای وی بیشتر از این باعث اتفاقات بعدی نشود. مرادی در پایان بازی هم در شرایطی که مشخص نبود قصد درگیری با چه کسی را دارد، توجه دوربین ها را به خود کشاند و با اصواتی که غیرقابل تشخیص بود، ناراحتی اش را از شکست در دربی تبریز اثبات کرد. 
9- اعتراض های پرتعداد مربیان به داوری
تعداد مربیانی که در این هفته به قضاوت های داوران اعتراض داشتند، کمی بیشتر از حد طبیعی است. جواد نکونام(او می گوید داور دو پنالتی برای تیمش نگرفته). ساکت الهامی(او می گوید داور 4 بازیکن تیمش را برای بازی سرنوشت ساز با فولاد 4 اخطاره کرده). سهراب بختیاری زاده(او می گوید تیمش قربانی اشتباهات بازی های قبلی سپاهان شده و به واسطه اشتباهات داوران در آن مسابقه ها، شهرخودرو را در این بازی قربانی کرده اند). یحیی گل محمدی(او به اخراج کمال کامیابی نیا در نیمه اول شدیدا معترض است). اما عجیب ترین اعتراض مربوط به مهدی پاشازاده سرمربی شاهین است که می گوید بازیکن تعویضی تیمش به اشتباه به بازیکن نفت پاس داده و دلیل این کار هم همرنگ بودن شورت و جوراب داوران با بازیکنان تیم شاهین بوده که این مساله باعث به ثمر رساندن گل دوم نفت شده است! پس از این به بعد باید به داوران هشدار داد همه بخش های پیراهن و لباس خود را مخالف را با لباس دو تیم داخل زمین ست کنند. البته داوردر این مسابقه آبی پوشیده بود و آنقدرها هم شبیه به شاهینی ها نبود.
10- داستان قاب عکس عکس وریا
پیش از دیدار استقلال و پیکان وریا غفوری با قاب عکس بزرگی به زمین مسابقه آمد که بر روی آن نوشته شده بود: «بگو به ابر ببارد تمام دفتر را ،دوشنبه های همین روزهای آخر را،دوشنبه ای که دروغ است مثل خوابی گنگ،دروغ، آه، دروغ است مثل خوابی گنگ»
قاب عکسی برای یادبود فرد گمنامی که در تیر ماه امسال از دنیا رفته بود، در دستان وریا بود. پس از مدتی مشخص شد این فرد یک شخص کولبر بوده است که یک ماه پیش جانش را از دست داده و وریا غفوری کاپیتان استقلالی ها نیز برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره او، با عکس آن شخص وارد زمین مسابقه شد. بژی وریا!

آریا بانو

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/379957/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد دی ماه

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد دی ماه

چطور حرف به کرسی می نشیند؟

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد بهمن ماه

6 شغلی که آمار خودکشی در آنها به شدت بالا است!!

بدترین راه های مقابله با اضطراب را بشناسید

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد بهمن ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد اسفند ماه

با کمک ذهنتان، دردتان را تسکین دهید

افراد باهوش چطور با کسانی که خوششان نمی‌آید رفتار می‌کنند

در مقابل انتقادها، چه کنیم؟

احساسات چگونه زندگی مالی را نابود می کنند؟

چطور از خودکشی جلوگیری کنیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد اسفند ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد فروردین ماه

چگونه روی محیط اطراف مان اثرگذار باشیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد فروردین ماه

وقتی کسی که عاشقش هستید، دوستتان ندارد

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد اردیبهشت ماه

خصوصیات جنسی و عواطف مرد متولد اردیبهشت ماه

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد خرداد ماه

نشانه‌های جسمانی افسردگی را بشناسید

راههایی برای بهتر سپری کردن یک روز شلوغ

راهکارهایی برای جلوگیری از زود رنجی

هومیوپاتی و درمان وسواس فکری

آیا فراموش کاریتان طبیعی است؟

9 دروغ زیرکانه ای که همه ما به خودمان می‌گوییم!

چرا خوشحال نیستید؟

10 نشانه افسردگی فصلی

در برخورد با همکارتان مراقب این اشتباهات باشید

اگر ناگهان شغلم را از دست بدهم، چه کنم؟

درمان استرس به سبک ژاپنی ها

راهکارهای ساده ای برای روان صحبت کردن

در ذهن یک فرد مبتلا به اضطراب و دلشوره چه می گذرد؟

تمرین هایی که آلزایمر را فراری می دهند

وقتی بدن «تیک» می‌زند

نگذارید این ترس ها موفقیت شما را تهدید کنند

نکاتی که یک مدیر موفق رعایت می کند

مغز ما به این کلمات حساس است!

تنبل ها بخوانند!

خشم چیست و در چه ساعاتی بیشتر بروز می کند

این حرف‌ها را به طلاق‌گرفته‌ها نزنید!

اگر افسردگی دارید این دمنوش را بخورید!!

تغییرات هورمونی با نوجوان چه می کند؟

روان شناسی افرادی که نمی‌توانند با واقعیت روبرو شوند

بلوغ و پاسخگویی به سوالات نوجوانان

موبوفوبیا، ترس تازه بشر!

مغز وقت اضطراب!

دوستِ خوب یعنی کسی که...

دچار وسواس مقایسه شده اید؟