آریا بانو

آخرين مطالب

نظر جالب گوینده خبر درباره مسابقه «خانه ما» فرهنگی هنری

نظر جالب گوینده خبر درباره مسابقه «خانه ما»
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فارس / فضه سادات حسینی گوینده خبر و مجری سیما پیرامون مسابقه «خانه ما» اذعان داشت: مسابقه را هیچ وقت به تنهایی ندیده‌ام ولی چون خانواده ام این مسابقه را دنبال می‌کنند، من هم گاه گداری آن را تماشا می‌کنم. به اعتقاد من «خانه ما» برنامه جالبی است و بیشترین جذابیت آن بابت بحث سبک زندگی، ارتباطات خانواده، اقتصاد، مدیریت هزینه ها و خیلی موارد دیگر می باشد. به این مفاهیم خیلی شعاری پرداخته نشده و بسیاری از مباحث مهم خانواده در قالب گفتگو و طنز به نمایش درآمده که همین خود موجب افزایش جذابیت کار شده است.
«خانه ما» باعث رشد فکری همه اعضای خانواده می‌شود
وی با تاکید بر محوریت وفاق خانواده ها در «خانه ما» یادآور شد: یاد گرفتن مدیریت هزینه ها و ایجاد یک فضای همدلی با تمام اختلافاتی که گاه میان خانواده به وجود وجود می آید، از موارد قابل تأمل در برنامه است. اینکه اعضای خانواده با همه اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه هایی که بایکدیگر دارند، باهم کنار بیایند یا در میهمانی ها و دورهمی ها(که در ایام کرونا به شکل آنلاین انجام می گیرد) همراه هم شوند و بتوانند یک زندگی عادی را در طول زمان برگزاری مسابقه، مدیریت کنند، مهم است. درواقع «خانه ما» شمه کوچکی از یک زندگی با همه مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها در فضای محدود است که باعث رشد فکری همه اعضای خانواده می‌شود.
دانش آموخته رشته حقوق در ادامه به یکی از قسمت های مورد علاقه خود در مسابقه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همه قسمت های این برنامه را به طور کامل ندیده‌ام ولی چون خودم کاشانی هستم و اتفاقاً چون در این برنامه، قسمت مربوط به خانواده کاشانی داشتند، آن قسمت را دوست داشتم و جالب اینکه اتفاقا آن خانواده شرکت کننده در مسابقه را از نزدیک می شناختم و برایم جذابیت داشت.
او در پاسخ به این سوال که آیتم های تشکیل دهنده مسابقه از جمله بخش درآمدزایی خانواده ها در برنامه، چطور بود، تشریح کرد: گفت و گو و صحبت های خانواده با یکدیگر برای انجام کارها در مسابقه، ازجمله بخش های قشنگ و جالب آن است. اعضای خانواده آنقدر باهم مشورت می کنند، تا اینکه در مورد مسئله یا موضوعی به یک اتفاق نظر برسند. همین که خانواده ها می آموزند که حرف بزنند خیلی خوب است؛ یکی از موضوعات امروزه ما در جامعه حرف نزدن خانواده ها یعنی زوجین با یکدیگر یا والدین و فرزندان با یکدیگراست که این برنامه آن را به ما یادآوری می کند . این همفکری و حرف زدن خانواده ها با یکدیگر خود موجب همدلی می شود. هر ایده‌ای با ابراز نظر همه اعضای خانواده، عملی می شود و کسی به شکل دیکتاتوری تصمیم نمی گیرد، همه با هم فکر می‌کنند و انجام می‌دهند. رعایت و توجه به این نکات در خانه صمیمیتی را موجب می شود و خود این فضای صمیمی، خانواده را زیباتر می کنند.
در شرایط کنونی می توان روی مشاغل خانگی «خانه ما» حساب کرد
این گوینده و خبرنگار در مثال بخش درآمد زایی در«خانه ما»، عنوان کرد: مثلاً در قسمتی که خانواده برای درآمد زایی پف فیل پخته بودند، ابتدا قیمت آن را برای فروش گران تر در نظر گرفتند و بعد وقتی دیدند که فروش نمی رود، قیمت پف فیل را پایین آوردند تا در فروش این خوراکی به مشکلی برنخورند ومتضرر نشوند. اتفاقا در شرایط کنونی کرونا حتی می توان با رعایت بهداشت، روی این مشاغل خانگی و درآمد زا، حساب کرد. اگر در شرایط کرونا برخی نمی توانند سر کار بروند، همین مشاغل خرد و خانگی می تواند برای خانواده و حتی در رونق چرخه اقتصاد جامعه موثر باشد.
وی افزود: مردی که شرایط کاری معلقی در فضای کنونی جامعه دارد می تواند بخشی از هزینه های زندگی را با انجام مشاغل خانگی تامین کند و یا سایر اعضای خانواده با انجام چنین کارهایی نقش کمک کننده داشته باشند. شاید برخی افراد فقط در طول مسابقه تن به انجام چنین کاهرهایی بدهند و مثلا شاید برای یک معلم سخت باشد که بخواهد با فروختن مثلا بلال، لواشک، دستبند یا گل سر درآمد زایی کند اما انجام همین کارهای پیش پا افتاده و گسترش آن در اعضای خانواده انگیزه ایجاد می کند و همه با همکاری یکدیگر می توانند کمک خرجی برای هزینه های خانه باشند.
این گوینده در ادامه یادآور شد: اتفاقا انجام چنین کارهایی در طول مسابقه بامزه، فان و خنده دار است حتی بگو مگو ها و چالش هایی که به واسطه این مسئله برای اعضای خانواده به وجود می‌آید، مفرح است. شاید در شرایط عادی انجام برخی از این کارها به ذهن هرکسی خطور نکند و ما مفز اقتصادی در این خصوص نداشته باشیم ولی همین چالش ها و همین تجربه های کوچک می توانند زمینه ساز ایده های بزرگتری برای درآمد زایی و تولید باشند. چنانکه خیلی از تولیدکنندگان و کارآفرینان موفق نیز با همین تجربه های کوچک شروع کرده اند و می توانند برای بسیاری از خانواده ها نیز انگیزه بخش باشند که حتما من هم می‌توانم فلان کار را انجام بدهم و درآمدی داشته باشم.
فضه سادات حسینی در توضیح اینکه آیا در گذشته یا در بین اعضای خانواده تجربه کسب و کار خانگی داشته است، گفت: زمانی که من بچه بودم از این تخم مرغ شانسی ها خیلی زیاد بود و بعضی بچه‌ها روی جعبه های میوه یا چهار پایه های چوبی از این تخم مرغ شانسی ها می‌فروختند. ولی من برای انجام اینگونه کارها محدودیت داشتم و یکی از رویاهای من در کودکی انجام چنین کارهایی بود. ولی بزرگتر که شدم کلاً فضای دیگری از جمله نوشتن و اجرا قرار گرفتم. گاهی اوقات هم کارهای هنری مثل نقاشی انجام می‌دادم ولی نه برای فروش به همین جهت باید اعتراف کنم که اصلاً کار اقتصادی بلد نیستم. برعکس من، خواهر نوجوانم که خیلی از من کوچکتر است تمایل زیادی به انجام کارهای اقتصادی دارد و البته در این راستا نقش مدرسه بسیار موثر بوده است.
او ادامه داد: برای مثال در مدرسه به بچه‌ها گفته می‌شود که کارهای تولیدی از خودشان را در قالب نمایشگاه به فروش برسانند؛ بخشی از درآمد آن نمایشگاه به خیریه داده می‌شود و بخشی هم به خودت بچه ها. بچه ها موظف هستند که در تهیه و ساخت این تولیدات از مواد اولیه ایرانی استفاده کند همین چالش به خانواده‌ها کشیده می‌شود و مثلاً مادرم در تهیه و تولید این لوازم به خواهرم کمک می‌کند و ناخودآگاه مادرم نیز درگیر تولید می شود.
وی ادامه داد: انجام چنین کارهایی در سن نوجوانی می‌تواند برای نوجوانان و آینده آنها بسیار موثر واقع شود. همین خواهر من گاهی ایده های اقتصادی مطرح می‌کند، می‌گوید که کجا سرمایه‌گذاری کنیم، بهتر است یا چه چیزی بخریم یا چه چیزی نخریم. خود من با وجود تفاوت سنی زیاد که با او دارم شاید اصلا به این چیزها فکر نکنم. او و همسن و سالانش با همین انگیزه، تا کنون در نمایشگاه‌های فروش شهرداری که در محله‌های مختلف برپا می شود شرکت می کنند و تولیدات خود را به فروش می رسانند. این اتفاق در برنامه شما نیز افتاده و این انگیزه را در برنامه به خانواده ها می دهد و یاد می دهد که چطور کسب درآمد کنند.
این مجری پیرامون برگزاری مسابقه «خانه ما» در فضای کرونایی، متذکر شد: برگزاری مسابقه در این شرایط به ما یاد می دهد که زندگی با هر بحرانی و با هر مشکلی، در جریان است. همه ما باید در وضعیت به وجود آمده هم بتوانیم زندگی کنیم و با آن کنار بیاییم. سازگاری با شرایط جدید و تطبیق و زندگی با آن از مهارت های بزرگ در زندگی است، که اگر صورت بگیرد هم حال خودت و هم حال بقیه را خوب می کند. همینطور مدیریت هزینه های مربوط به مسائل بهداشتی در جهت رعایت از شیوع کرونا از دیگر نکات قابل توجه در این ایام است.
«خانه ما» گوشزد می کند زندگی جریان دارد
وی با اشاره به قشر ضعیف و کم درآمد جامعه، تأکید کرد: باید در نظر داشته باشیم که تحمیل چنین هزینه‌هایی معمولا بر اقشار ضعیف جامعه بیشتر است و طبق ایده ای که مقام معظم رهبری در عید امسال مطرح کردند و مورد استقبال واقع شد، باید حواسمان بیشتر به این قشر از افراد جامعه باشد. در این شرایط وظیفه انسانی ما است که بیش از گذشته به کسانی که نیاز دارند کمک کنیم، نه از سر لطف یا دلسوزی. «خانه ما» به ما گوشزد می کند که زندگی جریان دارد و باید آن را با شرایط جدید تجربه کرد و مراقب سلامتی خود و آدمهای دورو برمان باشیم. انجام کار خیر را جزو تکالیف بدانیم و حواسمان باشد که باید بیشتر به دیگران کمک کنیم.
حسینی در خاتمه ضمن قدردانی از عوامل دست اندرکار مسابقه، برای بهتر شدن قسمت های آتی برنامه، ابراز کرد: به نظر من «خانه ما» بهتر است سراغ تمام شهرها برود؛ چون هر منطقه ممکن است یک فرهنگ و اقتصاد مختص به خود داشته باشد. غذا ، تفریحات، دورهمی دید و بازدید هر منطقه با منطقه دیگر فرق می‌کند. در حال حاضر که در دوران کرونا امکان سفر برای مردم وجود ندارد، مردم می‌توانند با مناطق مختلف، با فرهنگ و سبک زندگی های متنع مردم آشنا شوند. همچنین می توان بحث‌های فرهنگی را به برنامه اضافه کرد؛ مثلا به سبد کالای خانواده، بسته فرهنگی اضافه شود و به مردم یاد بدهیم که کتاب خرید و کتاب خواندن یا خرید فیلم و سایر کالاهای فرهنگی هم جزوی از ضروریات زندگی تعریف می شود.
سری نهم «خانه ما» با کارگردانی مشترک امین کفاش‌زاده و مهدی جبین‌شناس و نویسندگی احسان عمادی در استودیو نوبین تولید و طی 12 قسمت از شبکه دو سیما پخش شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/379384/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شانس ١ به 1200 برای برنده شدن در قرعه‌کشی ایران خودرو

جانشین رئیس پلیس راهور: ایران‌خودرو و سایپا را تعطیل کنید

هیاهو برای خرید خودروهایی که خدمات پس از فروش ندارند/ چرا وزارت صنعت نظارتی بر بازار خودروهای چینی ندارد؟

اختلاف قیمت بازار با کارخانه به 100 درصد رسید | آخرین قیمت پرفروش‌ها؛ هر روز عجیب‌تر می‌شود

دعوا بر سر کیفیت خودروهای بالا گرفت/ پلیس راهور در جایگاهی نیست که برای ما تعیین تکلیف کند

تصویب کلیات طرح واردات مشروط خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام

افزایش قیمت قطعات یدکی به سبب افزایش حقوق و دستمزد

ایلان ماسک 4 میلیارد دلار از سهام شرکت تسلا را فروخت

سرنوشت بازار خودرو در پسا واردات

تا قیمت‌گذاری هست؛ قرعه‌کشی هم هست!

معاون رئیس‌جمهور: منع واردات خودرو تا پایان اردیبهشت‌ماه است

نامه وزیر صمت به سازمان حمایت: قرعه کشی خودرو فعلا حذف نمی‌شود

برنامه واردات خودرو به کیش و قشم

سونامی جدید در بازار خودرو/ چرا به خودرو سازان قطعه نمی‌دهند؟

درخواست واردات خودرو به مناطق‌آزاد به خاطر جام جهانی

کانال جدید قرعه‌کشی خودرو

فروش خودرو خارج از " سامانه یکپارچه فروش" متوقف شد

خودروهای خارجی 500 میلیون تومانی در مسیر ایران

پیشنهاد نماینده تهران برای شکسته شدن افزایش قیمت خودرو ایرانی

روزنامه دولت: همه جناحها با واردات خودرو موافقند/ با وارادت قیمت ها کاهشی می شود

واردات خودرو آزاد شد

وزیر صمت: واردات خودرو محدودیت نخواهد داشت/ نظر مثبت مجمع تشخیص مصلحت نظام

تغییر جهت دوباره قیمت خودرو

جزئیات سامانه یکپارچه فروش خودرو/ آغاز به‌کار سامانه از هفته‌آینده

مصوبه مجلس برای واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی شد

افشاگری نماینده مجلس از دو شرط دولت برای واردات خودرو؛ حجم موتور 1000 سی‌سی، سقف قیمت 7 هزاردلار

واردات خودرو بدون سقف شد

پیش‌بینی سقوط قیمت خودرو با شروع واردات/ قرعه‌کشی خودرو تا چه زمانی ادامه دارد؟

خودروهای وارداتی شهریور به ایران می‌رسند

تغییر شرایط واردات خودرو؛ حجم موتور بین 1500 تا 2500 سی‌سی شد، سقف قیمت بین 20 تا 25‌هزار دلار

ادعای عجیب سایپا: به ازای تولید هر خودرو 70 میلیون ضرر می‌دهیم!

اولین سناریوی واردات خودرو

سقف دلاری واردات خودرو

نرخ خودروهای وارداتی از 700 میلیون تا 1.4 میلیارد تومان خواهد بود

آغاز فعالیت سامانه یکپارچه فروش خودرو از امروز/ ثبت‌نام خودروها از 27 اردیبهشت

قوه قضائیه: از ساخت خودروی غیراستاندارد جلوگیری می‌شود

واردات خودرو با پایه 7 تا 20 هزار دلار صورت می‌گیرد

آقای سایپا! راضی به ضرر شما نیستیم

کاهش تعرفه واردات خودرو

نسخه جدید فروش خودرو

آغاز ثبت‌نام متقاضیان در سامانه یکپارچه فروش خودرو/ چگونه ثبت‌نام کنیم؟

آغاز پروسه واردات خودرو به کشور

منطقی: دولت ناظر بر فروش و عرضه خواهد بود؛ نه مداخله‌گر/ قرعه‌کشی را خودروسازان انجام می‌دهند

رهگیری مالیاتی سفته‌بازان خودرو

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: واردات خودرو سقف ندارد

خبر مهم معاون وزیر صنعت درباره قیمت خودرو/ خودرو گران‌تر می‌شود؟

یک‌ سال پس از پایان مناقشه نقل‌و‌انتقال خودرو در این بازار چه می‌گذرد؟/ نقل و انتقال خودرو در دنیا چگونه است؟

دولت 41 درصد از سهام سایپا را می‌فروشد

خودرو سه نرخی می‌شود

افشاگری عضو کمیسیون صنایع مجلس از گستاخی جدید خودروسازان/ احتکار و دپوی خودروها به بهانه نبود قطعات