آریا بانو

آخرين مطالب

شاهکار ایرانی؛ بسته شدن 6 پنجره در یک ساعت! ورزشي

شاهکار ایرانی؛ بسته شدن 6 پنجره در یک ساعت!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 / در فاصله یک ساعت دو خبر در خصوص محرومیت قطب‌های اصلی فوتبال ایران از پنجره نقل و انتقالاتی منتشر شده است.
تمام هفته‌های اخیر فوتبال ایران از مصاحبه‌هایی که مدیران دو تیم استقلال و پرسپولیس در خصوص عدم نگرانی هواداران بابت پرونده‌های خارجی پر شده اما اکنون در فاصله یک ساعت هر دو باشگاه با بسته شدن سه پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شده‌اند.
ابتدا این استقلال بود که به واسطه پرونده بویان نایدنوف، بازیکن مقدونیه‌ای سابق خود با حکم فیفا مبنی بر بسته شدن سه پنجره نقل و انتقالاتی‌اش مواجه شد. آبی‌های پایتخت که تا شانزدهم تیرماه برای پرداخت مطالبات این بازیکن فرصت داشتند، امیدوار بودند که از منابع مالی خود در فیفا موفق به این موضوع شوند اما در نهایت حکم محرومیت سه پنجره‌ای خود از حضور در نقل و انتقالات را دریافت کردند.
تنها دقایقی بعد نیز خبر مربوط به محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس مطرح شد؛ سرخ‌ها که از چندی پیش درگیر پرونده‌های خارجی خود در قبال ماریو بودیمیر، برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش و البته در ادامه گابریل کالدرون بودند، در نهایت با عدم رسیدگی به موقع در خصوص پرونده سرمربی کروات سابق با این محکومیت مواجه شده‌اند تا شاهکار مدیریتی فوتبال ایران را تکمیل کنند.
عدم پرداخت مطالبات خارجی طی سالیان اخیر همواره به چالشی بزرگ برای فوتبال ایران تبدیل شده است و حتی دامن تیم‌های صنعتی همچون فولاد خوزستان را نیز پیش از این گرفته بود و ماشین سازی نیز دیگر تیم درگیر این ماجرا در قبال بدهی‌ها به بازیکنان خارجی‌اش بود.
در روزهایی که تب داغ اعتراض به مدیریت کلان ورزش ایران و اعتراض به شیوه مدیریتی و نظارت خصوصا بر دو تیم استقلال و پرسپولیس داغ شده و هر کدام به نحوی به دنبال اثبات ادعای مربوط به تحت حمایت بودن از سوی مسوولان کلان کشور هستند، مطمئنا ضعف مدیریتی در چنین پرونده‌هایی نمایانگر شرایط حاکم بر فوتبال ایران است. جایی که حتی فدراسیون فوتبال نیز در خصوص پرونده قرارداد با سرمربی بلژیکی‌ سابق خود به چالش بزرگی دچار شده است.
هر چند گفته می‌شود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس 3 روز تا پرداخت مطالبات برای برگشت حکم محرومیت فرصت دارند، اما مسلما این مسیری است که طی 10 سال اخیر برای به دردسر انداختن فوتبال ایران تداوم داشته و مسلما در آینده نیز ادامه خواهد داشت. فوتبالی که مدیران آن بدون شناخت لازم از شیوه مدیریت ورزشی و اقتصادی آن تنها برای حفظ صندلی خود در فرصت کوتاه مدتی که در اختیار دارند، اقدام به جذب بازیکن برای ساکت کردن هواداران می‌کنند و بعد از خروج و جدایی خود از این تیم‌ها، آنها را به سمت بدهکاری بزرگتری می‌فرستد.
حل این معضل مسلما نیازمند این خواهد بود تا باشگاه‌ها با شیوه مدرن مدیریتی ورزشی به کار ادامه داده و مدیران در راس کار آنها نیز با برنامه ریزی مناسب مدیریت هزینه و بالانس مالی را رعایت کنند. هرچند در این میان افزایش ارز نیز به چالش دیگری برای افزایش این دردسر تبدیل شده است و مسلما این نکته نیز باید در پلن مدیریتی برای عبور از مشکل در آینده در نظر گرفته شود.
با این حال اکنون هواداران هر دو تیم با توجه به مدیریت وزارت ورزش در راس کار، انتظار دارند با رفع هر چه سریعتر مشکلات، سرخابی‌ها بتوانند بدون دردسر کار را دنبال کنند و باید دید طی 72 ساعت آتی چه اتفاقی رقم خواهد خورد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/355800/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسامی خودرو‌های در محدوده 10 هزار یورو برای واردات اعلام شد

آغاز فروش فوری محولات سایپا از 11 آبان 1401 (+جزئیات ، قیمت و جدول فروش)

از برندهای اول دنیا چه خودروهایی وارد می‌ شوند؟ | پرونده ورود خودروهای اروپایی بسته شد

ویراژ خودروهای ممنوعه

رانت میلیاردی خودروی دیزلی

اعتراض انجمن واردکنندگان خودرو به رویه واردات

سهم مشتریان عادی از فروش خودروسازان چقدر است؟

واردات خودرو در دست‌انداز مجوزها/ ورود خودروها طی 2 ماه آینده بعید است

پنج تهدید «نسخه دولتی» واردات خودرو | تجربه «مورانو» تکرار می‌شود؟

خودروهای اقتصادی با قیمت میلیاردی!/ اقتصادی‌ها لوکس می‌شوند؟

قیمت خودرو سه‌نرخی می‌شود

واردات خودروهای فرانسوی به ایران ممنوع شد

تحریم واردات خودروی فرانسوی به ایران، بازار خود را با مشکل روبرو می کند؟

تحریم خودروسازان فرانسوی؛ پاس گل وزارت صمت به چینی‌ها

تکلیف وزارت صمت با خودش مشخص نیست

ایرانی‌ها رنگ کدام خودروهای خارجی را نخواهند دید؟

ادامه ریزش برندهای وارداتی خودرو؟

پیشنهاد عجیب یک خودروساز مطرح | به این دلیل اتومبیل نو نخرید!

بخشنامه جدید مالیاتی برای لوکس سواران | نحوه رسیدگی به اعتراض مالکان اعلام شد

آدرس غلط از رانت خودرویی

واردات این 6 خودرو به ایران استارت خورد | جایگزین رنو مشخص شد

عکس| عجیب و باورنکردنی؛ وقتی پراید هم قیمت یک دوچرخه بود!

خودروهای وارداتی به مزایده گذاشته خواهد شد

رانت‌پاشی از باک خودرو

پیش‌بینی واردات 100 هزار خودرو در سال 1401

سخنگوی وزارت صمت: تعدادی از خودروهای وارداتی به پشت مرز رسیدند

تولید پنج خودرو به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم متوقف شد / برند خودروهای وارداتی مشخص شد

رضایت بالای مشتریان از حذف قرعه‌کشی محصولات سایپا

خودروهای وارداتی در مسیر گمرک/ تویوتا کرولا 2022 در راه بازار ایران

حذف خودروی پاک از واردات

وزیر صنعت: یکی از خودروسازها به زودی واگذار می‌شود

اگر دوباره دلار گران شود، قیمت خودرو باز هم بالا می رود

برنده اول واردات خودرو کیست؟/ قیمت پایه خودروهای وارداتی چقدر خواهد بود؟

سایپا مجوز افزایش قیمت گرفت/ کوییک پلاس اتوماتیک 10 میلیون تومان گران شد

واردات خودروی چینی ممنوع می‌شود؟

وزیر صمت: نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد کشور می‌شود

لاتاری برای قرعه‌کشی خودرو راه افتاده است/ ثبات قیمت چه شد؟

نصف خانوارها بدون خودرو

خودروی چینی 500 میلیونی «دیگنیتی پرستیژ» در بورس کالا 2.4 میلیارد تومان معامله شد

با این شرایط قیمت پژو 206 به 500 میلیون تومان هم می‌رسد/ خودروهای مونتاژی به اسم واردات تمام می‌شود

پژو پارس 600 میلیون تومان شد!

فروش ماشین های چینی با دلار150 هزار تومانی! | خودرو، سوار بر رانت های دوگانه می تازد

درخت رانت در بازار خودرو

هیچ خودرویی به گمرک نرسیده است

یوسفی: واردات خودروهای یک میلیاردی، بازار را تنظیم نمی‌کند/وزیر صمت برای کنترل قیمت ورود کند

واکنش صمت به اظهارات پلیس درباره واردات خودروی بی‌کیفیت

واردات خودرو یا خم رنگرزی؟

خبرگزاری ایسنا: افزایش بالای 100 میلیونی قیمت برخی خودروها در عرض یک‌ماه!

بازگشت مشروط 2 خودروساز فرانسوی به بازار خودروی ایران

وعده عجیب معاون وزیر صنعت درباره ریزش قیمت خودرو/ افزایش 28 تا 185 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار