آریا بانو

آخرين مطالب

سند تحول با استفاده از آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی تدوین و تصویب ‌شد اجتماعي

سند تحول با استفاده از آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی تدوین و تصویب ‌شد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در ابلاغ بسته‌های تحولی به اعضای شورای معاونان اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، در پاسخ به تحولات محیطی و نیازهای حال و آینده جامعه و مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و با استفاده از آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی تدوین و تصویب‌شده است.
وی افزود: این سند به‌عنوان قانون مادر برای ایجاد تحولات اساسی و بنیادی در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان، در دستور کار نظام آموزش‌وپرورش قرار دارد، حاوی 8هدف کلان 23هدف علمیانی و 131راه‌کار اجرایی است که در قالب برنامه‌های اجرایی 6زیر نظام (زیر نظام راهبری و مدیریت، زیر نظام تربیت‌معلم و تأمین منابع انسانی، زیر نظام برنامه‌های درسی و تربیتی،زیر نظام تأمین و تخصیص منابع مالی، زیر نظام پژوهش و ارزشیابی، زیر نظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری)، متجلی شده است.
سازمان‌های موفق به‌طور تصادفی تکامل نمی‌یابند
وزیر آموزش‌وپرورش اجرای مطلوب و اثربخش برنامه‌های تحولی را نیازمند شناخت و التزام به یافته‌های دانش «مدیریت تغییر» دانست و تصریح کرد: مدیریت تغییر عبارت است از رویکردی جامع دوره‌ای برای گذار افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها از وضعیت کنونی به وضعیت آتی همراه با منافع سازمانی مدیریت تغییر به سازمان‌ها کمک می‌کند تا افراد، فرایندهای ساختارها، فرهنگ و استراتژی را یکپارچه و هم سو نمایند.
وی ادامه داد: سازمان‌های موفق به‌طور تصادفی تکامل نمی‌یابند، بلکه تکامل آن‌ها از طریق استراتژی‌های ارادی و پویا صورت می‌گیرد، استراتژی‌هایی که رویدادها، الگوها و روندهای متغیر و نوظهور را پیش‌بینی کرده، بر آن تأثیر می‌گذارند و به‌طور مؤثر به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند.
آموزش‌وپرورش باید چشم‌انداز تعالی‌بخش و امیدآفرین موردتوافق تمام ذی‌نفعان داشته باشد
حاجی میرزایی یکی از عوامل مؤثر در تدوین استراتژی‌های پویا و کارآمد را داشتن «چشم‌انداز » تعالی‌بخش و امیدآفرین دانست و اظهار کرد: چنین چشم‌اندازی موردتوافق تمام ذی‌نفعان، اعم از عناصر درون و بیرون سازمانی، قرارگرفته و عزم و اراده سازمانی برای تحقق آن به وجود می‌آید و تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای دستیابی به آن چشم‌انداز، بسیج شده و به میدان می‌آیند، تمام تغییرات راهبردی در سازمان، از طریق طرح‌ها و پروژه‌ها میسر می‌شوند و سازمان‌های موفق، به استقبال تغییرات رفته و آن‌ها را مدیریت می‌کنند.
وی اضافه کرد:‌ با عنایت به‌ضرورت اجرای سند تحول بنیادین و برنامه زیرنظام‌ها در سال 1319و در استمرار فعالیت‌های سنوات قبل و با رویکرد مدیریت تغییر، دو استراتژی اتخاذ شده است.
باید انطباق و همسویی حداکثری تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها از ستاد تا مدرسه با مفاهیم و احکام سند تحول وجود داشته باشد
عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: استراتژی اول را انطباق و همسویی حداکثری تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های جاری معاونت‌ها، سازمان‌ها و واحدهای آموزش‌وپرورش با مفاهیم و احکام سند تحول از سطح ستاد تا استان‌ها، مناطق و مدارس را عنوان کرد و در تشریح آن گفت: بر اساس این راهبرد تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها با اصول و رویکردهایی نظیر کاهش تمرکز و واگذاری امور به سطوح پایین، مشارکت‌پذیری و جلب همراهی و همگامی تمام ذی‌نفعان، اهتمام به تربیت متعادل و متوازن دانش آموزان در ساحت‌های شش‌گانه ( تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی - تربیت سیاسی و اجتماعی - تربیت اقتصادی و حرفه‌ای تربیت زیستی و بدنی- تربیت علمی و فناورانه - تربیت زیباشناختی و هنری ... ) بازنگری و اصلاح شوند.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید استراتژی دوم را تحول‌آفرینی و شوق‌انگیزی با تدوین و اجرای بسته‌های تحولی ویژه سال 1399 بیان کرد و در تعریف تشریح تعریف بسته اجرایی تحولی گفت: مجموعه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارها و برنامه زیر نظام‌های شش‌گانه سند تحول که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش‌های تحول‌آفرین را دارد و زمینه‌ساز تربیت متوازن تمام ساحتی دانش آموزان، برای پاسخگویی به نیازها و مسائل اساسی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در مدت‌زمان معین است و همچنین بستر جلب مشارکت جامعه و عوامل سهیم و مؤثر را فراهم می‌آورد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی گفت: امیدوارم با ارتقای فرهنگ‌سازمانی و توانمندسازی نیروی انسانی بر اساس مفاهیم سند تحول بنیادین و ایجاد عزم سازمانی، همگرایی نظری و عملی مجریان و اتکای به عنایات الهی، زمینه اجرایی سند تحول بنیادین و دستیابی به آموزش‌وپرورش و مدرسه در تراز جمهوری اسلامی بیش‌ازپیش فراهم آید و فرزندان این مرزوبوم از مواهب تعلیم و تربیت انسان اسلامی هرچه بیشتر برخوردار شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/341895/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توصیه های مهم به مادران شاغل

خیال‌پردازی بچه ها خوبه یا بد؟

به کودکتان کمک کنید تا زودتر زبان باز کند

با این روش ها اعتماد به نفس کودکتان را بالا ببرید !

کودکان وقتی دروغ می‌گویند که:

فرزندان کم تحمل نتیجه چه والدینی هستند

فرزندتان با ظاهرش مشکل دارد؟

چگونه الفبا را به کودکان آموزش دهیم؟

خلاقیت های دردسر ساز!

گفتار درمانی: روشی موثر برای بهبود مشکلات گفتاری

چطور برای فرزندانتان وقت بیشتری بگذارید

فکرهای بزرگ کودکانه

آینده کودکان باهوش چگونه خواهد بود؟

چرا بلوغ زودرس خوب نیست؟

از عصبی شدن کودکتان جلوگیری کنید !

انواع تیک عصبی در کودکان !

تبلت چه بر سر کودکانمان می‌آورد؟

همه چیز درباره ی رشد هوش کودکان !

چگونه فرزندم را به مدرسه علاقه‌مند کنم؟

کمک والدین به کلاس اولی‌ها

علائم مدرسه‌هراسی چیست؟

به فرزندتان فحش ندهید!

عوامل عمده مؤثر بر فراگیری دانش آموز

با کودک بد غذا چه کنیم؟

روشهای کاهش استرس بچه های طلاق

استرس در کودکی موجب تغییراتی در سازه‌های اصلی مغز می‌شود

از چه سنی به کودک بیاموزیم بدون اجازه وسایل دیگران را برندارد؟

تصورات اشتباه درباره «بغلی شدن» کودکان

تست هوش برای کودکان 4 تا 10 ساله

چگونه اعتماد به‌ نفس کودک را افزایش دهیم؟

استرس دیر شدن مدرسه و آثار آن بر روحیه و درس فرزند شما

اهمیت گذراندن وقت کافی با فرزندان

بازی‌ درمانی، چیست؟

اختلافات والدین چه بر سر کودکان می آورد؟

دست نزن عزیزم

چرا کودکم در مدرسه پرخاشگر است؟

چگونه کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

دردسرهای حواس پرت

اگر کودک افسرده دارید بخوانید !

تو ،اونو بیشتر از من دوست داری!

تبعیض بین فرزندان روی اعصاب بچه هاراه میرود

کودکان نیز افسرده می شوند

​اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید

تبلت کودکان را باهوش میکند؟!

فرزندان مادران شاغل سالم ترند یا خانه دار؟

از چه سنی به کودکمان زبان و ریاضی یاد بدهیم؟

آموزش عشق و نفرت به بچه ها !

مزایا و معایب تک‌فرزندی !

هر لباسی را در حضور کودکان نپوشید

کدام بچه‌ها صاحب شغل می‌شوند؟