آریا بانو

آخرين مطالب

بهترین آثار سینمای ایران، فقط در یک دقیقه فرهنگی هنری

بهترین آثار سینمای ایران، فقط در یک دقیقه
  بزرگنمايي:

آریا بانو - دیدن این ویدئو شاید کمتر از یک دقیقه وقتتان را می‌گیرد، کار زیبایی ساخته شاهین سپهری، که بخشی از بهترین‌های سینمای ایران را کنار هم گذاشته و به همین بهانه می‌توان یک فهرست مطمئن از سینمای ایران پیشنهاد داد، دیدن هر کدام از این‌ها لذتی دارد که البته تاریخ انقضا هم ندارد، ما اینجا خیلی مختصر مروری هم داشتیم بر این آثار.
برترین‌ها: دیدن این ویدئو شاید کمتر از یک دقیقه وقتتان را می‌گیرد، کاری که بخشی از بهترین‌های سینمای ایران را کنار هم گذاشته و به همین بهانه می‌توان یک فهرست مطمئن از سینمای ایران پیشنهاد داد، دیدن هر کدام از این‌ها لذتی دارد که البته تاریخ انقضا هم ندارد، ما اینجا خیلی مختصر مروری هم داشتیم بر این آثار.


بهترین‌های سینمای ایران به شرح زیر است:
ناصرالدین شاه آکتور سینما⁣
ناصرالدین شاه آکتور سینما (با عنوان فرعی روزی روزگاری سینما) فیلمی به کارگردانی محسن مخملباف و بازیگری اکبر عبدی، مرتضی احمدی که در سال 1370 ساخته شد. فیلم در بستری طنز تاریخ سینمای ایران را روایت می‌کند.این فیلم در دهمین جشنواره فیلم فجر 1370 کاندیدای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد.
گاو⁣

آریا بانو


گاو از فیلم‌های موج نوی سینمای ایران به کارگردانی داریوش مهرجویی و نویسندگی داریوش مهرجویی و غلامحسین ساعدی است که در سال 1348 ساخته شد. علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و پرویز فنی‌زاده بازیگران اصلی فیلم هستند. گاو جز اولین فیلم‌های ایرانی بود که در غرب و اروپا مورد توجه و تحسین قرار گرفت. گاو جایزهٔ فیپرشی جشنواره فیلم ونیز 1971 را به دست آورد. فیلم گاو بر اساس داستان عزاداران بَیَل اثر غلامحسین ساعدی ساخته شده‌است.
قیصر⁣

آریا بانو


قِیصَر فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی، ساخته سال 1348 است و بازیگرانی چون بهروز وثوقی، ناصر ملک‌مطیعی، جمشید مشایخی، ایران دفتری، پوری بنایی، بهمن مفید، جلال پیشوائیان و شهرزاد در آن نقش‌ آفریده‌اند.این فیلم در پدید آوردن موجی نو در سینمای ایران نقش بسزایی داشته‌است. این فیلم در 10 دی 1348 اکران شد.
مغول‌ها⁣
مغولها فیلمی به کارگردانی پرویز کیمیاوی و بازیگری فهیمه راستکار و آسد علی میرزا ساخته سال 1352 می‌باشد.
خشت و آیینه⁣

آریا بانو


خشت و آینه فیلمی است ایرانی ساخته ابراهیم گلستان که در سال 1343 در استودیو فیلم گلستان ساخته شده‌است. این فیلم در 22 دی 1344 در سینما رادیوسیتی تهران اکران شد و سه هفته در آن سینما بر روی پرده بود
طبیعت بیجان⁣
طبیعت بی‌جان نام فیلمی سینمایی است که سهراب شهید ثالث در سال 1354 ساخت. نویسنده فیلمنامه فیلم نیز شهیدثالث بود و مدیریت فیلمبرداری آن را هوشنگ بهارلو برعهده داشت. این فیلم زندگی سوزنبان پیری که با همسرش در منطقه‌ای دورافتاده زندگی می‌کند را نمایش می‌دهد
سوته دلان⁣

آریا بانو


سوته‌دِلان فیلمی ایرانی محصول 1356 خورشیدی و به کارگردانی علی حاتمی است.
رگبار⁣
رگبار نخستین فیلمِ بلندِ بهرام بیضایی است که سال 1351 ساخته شد و بسیار ستایش شد، ولی از لحاظ تجاری چندان کامیاب نبود.
شب های روشن⁣
شب‌های روشن فیلمی است به‌کارگردانیِ فرزاد مؤتمن که فیلمنامهٔ آن را سعید عقیقی نوشته‌است فیلم‌نامهٔ این اثر برداشتی آزاد از داستانِ «شب‌های روشن» اثرِ داستایوفسکی است. مهدی احمدی و هانیه توسلی در این فیلم به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.
درباره الی⁣

آریا بانو


دربارهٔ اِلی عنوان فیلمی سینمایی ساختهٔ اصغر فرهادی محصول سال 1387 ایران است.دربارهٔ الی پس از اکران و نمایش مورد ستایش منتقدان و مردم قرار گرفت. خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین 2009 به این فیلم اهدا شد. اصغر فرهادی در دربارهٔ الی از سبک رئالیسم پیروی کرد و باعث شد تا موج جدیدی در سینمای ایران رقم بخورد.
کلوز-آپ⁣
کلوزآپ یا نمای نزدیک فیلمی ایرانی در سبک درام و رئال ساختهٔ عباس کیارستمی محصول سال 1368 است. نکتهٔ جالب در مورد این فیلم این است که تمامی بازیگران در نقش اصلی خود بازی می‌کنند. به‌طور مثال سربازی که سبزیان را در فیلم دستگیر می‌کند همان سربازی است که واقعاً سبزیان را دستگیر کرده‌است. نمای نزدیک یک نمونهٔ موفق از سینمای مستند و رئال است که خط داستانی مشخصی را براساس واقعیت دنبال می‌کند. این فیلم باعث شناخت بیشتر جامعه غرب از سبک عباس کیارستمی شد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
طلای سرخ⁣
طلای سرخ یک فیلم ایرانی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جعفر پناهی و نویسندگی عباس کیارستمی است. این فیلم در سال 1382 ساخته شده‌است.[1] این فیلم در سینماهای ایران به خاطر آنچه «تیره بودن» این فیلم گفته شد به نمایش در نیامد.
خواب سفید⁣

آریا بانو


خواب سفید فیلمی به کارگردانی حمید جبلی و محصول سال 1380 است. الیزابت امینی، حمید جبلی و صحرا کریمی در این فیلم بازی کرده‌اند.
دونده⁣
دونده فیلمی ایرانی به‌کارگردانی امیر نادری و محصول سال 1363 است. دونده اولین فیلم ایرانیِ ساخته‌شده پس از انقلاب 1357 است که توانست توجه جهانیان را به سینمای ایران جلب کند.
بچه های آسمان⁣

آریا بانو


بچه‌های آسمان فیلمی ایرانی به کارگردانی مجید مجیدی محصول 1375 است. این فیلم مورد تحسین منتقدان و جامعه قرار گرفت و باعث شناخت جامعه غرب از مجیدی شد. بچه‌های آسمان اولین فیلم ایرانی است که به عنوان پنج نامزد نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در سال 1998 انتخاب شده بود و همچنین جایزه های معتبری از جمله جایزه فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال را به دست آورد.
خانه دوست کجاست⁣
خانهٔ دوست کجاست؟ فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی عباس کیارستمی محصول سال 1365 است.
هامون⁣

آریا بانو


هامون نام فیلمی اجتماعی و سورئالیستی است که در سال 1368 به کارگردانی داریوش مهرجویی ساخته شد. از بازیگران معروف این فیلم می‌توان از خسرو شکیبایی، بیتا فرهی، عزت‌الله انتظامی، فتحعلی اویسی نام برد. این فیلم رنگی و 120 دقیقه است.
جدایی نادر از سیمین⁣
جدایی نادر از سیمین فیلمی ایرانی در ژانر درام محصول سال 1389 است. این فیلم برندهٔ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان 2012 گردید.
سگ کشی⁣

آریا بانو


سگ‌کُشی یک فیلمِ تریلر جنایی با مایه‌های نئو-نوآر ساختهٔ بهرام بیضایی به سال 1378 و 1379 است؛ که سال 1380 در سینماهای ایران به نمایش درآمد و پرفروش‌ترین فیلم سال شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/338589/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روش های انتخاب معلم خصوصی مناسب

راه های مسئولیت پذیر کردن فرزندان

فواید آموزش موسیقی به کودک

انواع کودک آزاری و نکاتی درباره آن

رفتار با کودکان سرطانی

علل جیغ زدن کودکان و نحوه صحیح برخورد با آنها

مهم ترین نیازهای عاطفی کودک چیست؟

رفتارهایی که نشان میدهد کودک شما در آینده مهندس میشود !

لجبازی کودکان هنگام لباس پوشیدن

چند روش مناسب برای تنبیه کودکان

نحوه رفتار با کودک 4 ساله

بهترین سن یادگیری انواع موسیقی

طبیعت منبع الهام و اکتشاف کودک

تاثیر نقاشی بر عملکرد ذهنی و جسمی کودک

مشاوره کودک

کودکتان را به آشپزی کردن تشویق کنید

باغبان کوچک| معجزه تعامل کودک با گل و گیاه

بعد از دیدن چه علائمی باید به توانایی ذهنی کودک شک کرد؟

روان درمانی کودکان

روشهایی برای درک مفهوم زمان به کودک

خرید اسباب‌ بازی‌ زیاد چه تأثیری بر کودکان دارد؟

روشهایی برای تشویق کودک به حرف گوش کردن

عوامل موثر بر حسادت در بین فرزندان

نکاتی که باید با در رفتار با کودک عصبی در نظر داشت

علائم، روش های پیشگیری و درمان انزواطلبی کودکان

کودک نابغه شما این نشانه ها را دارد؟!

در مورد کودکان کریستالی چه میدانید؟

سخت گیری والدین برای کودکان

آرایش کودکان چه مضراتی دارد و والدین چگونه با آن برخورد کنند؟

چه عواملی سبب می شود کودکان بزهکار شوند؟

سن تنها بیرون رفتن فرزندان

چگونه با 7 عادت ناخوشایند کودک مقابله کنیم؟

شادابی در مدرسه برای رشد دانش‌آموز

با استرس کودکان در مورد شیوع بیماری کرونا چه کنیم؟

کودکان برون گرا چه ویژگیهایی دارد؟

شایع ترین علائم روان‌پریشی در کودکان

نحوه بیان درخواست از والدین به زیباترین شکل ممکن

چگونه می‌توانیم علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم را مدیریت کنیم؟

کودکان حساس چه ویژگیهایی دارند؟

عوارض وابستگی کودکان به موبایل و تبلت و راههای کاهش آن

علت دندان قروچه کودکان و راههای درمان دندان قروچه

فواید انجام بازیهای کثیف برای کودکان

آثار کمبود محبت روی کودکان

اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید!!

فواید بازی با لگو در کودکان

ویژگیهای کودک سالم از نظر روانی

پاسخ والدین دانا به سوالات فرزندانشان

کودک حسود را این گونه تربیت کنید!

12 راه برای رفع بی‌خوابی کودکان

دلایل ایجاد تراجنسی و روش های تشخیص کودک ترنس