آریا بانو

آخرين مطالب

روش هایی که روحیه سفر کردن را در شما زنده نگه می‌دارد گوناگون

روش هایی که روحیه سفر کردن را در شما زنده نگه می‌دارد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - کجارو / خانه‌نشینی طولانی ممکن است ما را کلافه و بی‌حوصله کند. گاهی اوقات نیز شرایط طوری رقم می‌خورند که نمی‌توانیم به سفر برویم و در خانه می‌مانیم. در این مقاله سراغ هفت راهکار مختلف می‌رویم که تجربه‌ی سفر رفتن را در خانه، برایتان زنده می‌کند.
سفر و ماجراجویی، از جمله مواردی است که می‌تواند خستگی چند ماه سخت کاری یا تحصیلی را از تنمان به‌در کند. در سفر با افراد مختلفی آشنا می‌شویم، از جاهای دیدنی مناطق مختلف بازدید می‌کنیم، غذاهای محلی متنوع می‌خوریم، عکس‌های خاطره‌انگیزی را ثبت می‌کنیم، خاطرات جالبی را با عزیزانمان به یادگار می‌گذاریم و مواردی از این دست. هر چقدر که بتوانیم در طول یک سال سفرهای بیشتری داشته باشیم، انسان شاداب‌تر و مفیدتری هستیم. اما اگر امکان سفر کردن را نداشته باشیم چطور؟ چگونه در دوران قرنطینه حال و هوای سفر کردن را در خانه تجربه کنیم؟
با این 7 روش روحیه سفر کردن را در خود حفظ کنید:
رمان‌ها و کتاب‌هایی درباره سفر بخوانید
فیلم‌هایی با موضوع سفر ببینید
به سفر بعدی خود فکر کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید
تخفیف‌های آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی را زیر نظر بگیرید
در انجمن‌های آنلاین با موضوع سفر عضو شوید
مجلات و وب‌سایت‌های گردشگری را دنبال کنید
با افراد اهل سفر تعامل داشته باشید
مسافرت، واقعا خوب و جذاب است و در کنار تمامی این موارد، نوعی ماجراجویی خاطره‌انگیز هم به‌حساب می‌آید. دقیقا به همین دلیل است که رفتن به سفر، برایمان جذاب و دوست‌داشتنی است. همیشه اما شرایط لازم برای سفر کردن در دسترس ما نیست. گاهی اوقات به‌دلیل زیاد بودن مشغله و چالش‌هایی که تحصیلاتمان برای ما ایجاد می‌کنند، فرصت مسافرت نداریم یا مواردی غیر منتظره مثل همین شیوع جهانی ویروس کرونا، ما را از سفر کردن باز می‌دارند.
در خانه ماندن و سفر نکردن، برای طولانی‌مدت، کسالت و خستگی را همراه خود می‌آورد. در این زمان‌ها است که مواردی مثل اینترنت، کتاب خواندن، سرگرم شدن با موبایل، فیلم یا سریال دیدن یا تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی، خودشان را به‌عنوان سرگرمی‌های ما مطرح می‌کنند؛ اما، زمانی می‌رسد که از تجربه‌ی تمامی این موارد هم خسته می‌شویم. این دقیقا وقتی است که دلمان یک سفر هیجان‌انگیز را می‌خواهد. حالا که دلمان تجربه‌ی یک سفر جذاب و آرامش‌بخش را می‌خواهد و نمی‌توانیم این مهم را عملی کنیم، به نظر شما باید چه کار کرد؟ در این مطلب همراه کجارو باشید تا هفت روش مختلف را که می‌توانند حس‌وحال سفر رفتن را برایمان تداعی کنند، باهم مرور می‌کنیم.
1. رمان‌ها و کتاب‌هایی درباره سفر بخوانید
خواندن رمان یکی از بهترین راه‌های سرگرم شدن و به‌دست آوردن تجربه‌های جدید است. کتاب‌ها به لطف جادوی کلمات، خوانندگان را به‌دنیاهای مختلفی می‌برند. خواننده با تجربه‌ی خواندن یک رمان، به‌لطف آزادی تخیل و ذهن، تجربه‌ای که دوست دارد را در ذهن خود تجسم می‌کند و در بستر داستان، از آن لذت می‌برد. حالا که دلمان می‌خواهد در اتاق خوابمان تجربه‌ و حس‌وحال سفر را به‌دست بیاوریم، یکی از کارهای بسیار متناسب و درگیرکننده، خواندن رمان‌هایی با موضوع سفر است. در ادامه، برخی از رمان‌های سفر محوری که می‌توانید دنبالشان کنید را ذکر کرده‌ایم:
کتاب The Alchemist (کیمیاگر) نوشته پائولو کوئیلو
کتاب Wild (وحشی) نوشته‌ی شریل استرید
کتاب The Beach (ساحل) نوشته‌ی الکس گرلند
کتاب All God’s Children Need Traveling Shoes نوشته‌ی مایا آنجلیو
کتاب In a Sunburned Country نوشته‌ی بیل بریسون
کتاب Turn Right at Machu Picchu نوشته‌ی مارک آدامز
کتاب Video Night in Kathmandu نوشته‌ی پیکو لیِر
کتاب Among the White Moon Faces نوشته‌ی شرلی گوک لین لیم
این رمان‌ها از مواردی هستند که با خواندن آن‌ها در حال‌وهوای سفر کردن قرار می‌گیرید. قطعا کتاب‌های بسیار زیادی با این موضوع وجود دارد و اگر تجربه‌ی خواندن آن‌ها را دارید، در بخش نظرات آن‌ها را به ما معرفی کنید.
2. فیلم‌هایی با موضوع سفر ببینید
همانقدر که خواندن رمان‌های متنوع می‌تواند تجربیات مختلف را برایمان تصویر کند، همان اندازه هم فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های تلویزیونی می‌توانند این کار را برایمان انجام بدهند؛ حتی شاید بهتر و درگیرکننده‌تر. حضور بازیگران و عواملی مثل جلوه‌های صوتی و تصویری و موسیقی متن، جلوی تصور مخاطب را می‌گیرد و آنچه که کارگردان اثر در ذهن دارد را برای تماشاچی تصویر می‌کند. این یکی از تفاوت‌های سینما با خواندن رمان است؛ چراکه در خواندن رمان، خواننده تمامی چهره‌ها و احساسات جاری در صحنه‌های مختلف را در ذهن خود تولید می‌کند. با تمامی این توصیفات، تماشای یک فیلم سینمایی سفرمحور جذاب می‌تواند تجربه‌ی یک سفر چند ساعته را طی 90 دقیقه یا بیشتر،‌ برایمان تصویرسازی بکند. مواردی که در ادامه مرور می‌کنیم، از جمله آثاری هستند که تجربیاتی از جنس مسافرت رفتن را برای مخاطب خود می‌سازند:
Lost in Translation
Up in the Air
The Beach
Midnight in Paris
The Way
برخی سریال‌ها هم هستند که موضوعشان حول محور سفر کردن می‌گردد و تماشای آن‌ها هم هرگز خالی از لطف نیست:
Parts Unknown with Anthony Bourdain
An Idiot Abroad
Departures
The Long Way Round
The Amazing Race
Dark Tourist
Someone Feed Phil
Ugly Delicious
اگر فیلم یا سریال‌های این سبکی تماشا کرده‌اید و دوست دارید از آن‌ها برایمان بگویید، نظرات و تجربیات خود را حتما با ما به‌اشتراک بگذارید.
3. به سفر بعدی خود فکر کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید
دیر یا زود، این بحران جهانی شیوع کووید-19 بالاخره به پایان می‌رسد و می‌توانیم با خیال راحت از خانه بیرون بزنیم. بیرون زدن از خانه، می‌تواند رفتن به مدرسه، دانشگاه، محل کار و «مسافرت رفتن» باشد. برای همین، پیشنهاد می‌کنیم که تا قبل از آن زمان، یک دفترچه را جلوی خود بگذارید و برنامه‌ی سفرتان را در آن یادداشت کنید. یادداشت کردن یک برنامه‌ی سفر مستلزم تعیین کردن مقصد سفر،‌ فصل سفر، انتخاب هتل، تخمین بودجه و مواردی از این دست می‌شود. بررسی این موارد مساوی است با غرق شدن در حال‌وهوای روزهایی که درگیر بستن ساک و هیجان رفتن به یک سفر ماجراجویانه بوده‌اید. بنابراین اگر دوست دارید پس از بحران کرونا به سفر بروید، همین حالا دست به‌کار شوید و یک برنامه‌ی سفر خوب را برای خود ترتیب بدهید!
4. تخفیف‌های آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی را زیر نظر بگیرید
داشتن اشتراک‌های مسافرتی مثل باز کردن حساب در بانک‌هایی که خدمات مسافراتی ارائه می‌کنند، مشترک بودن با خطوط هوایی و مسافربری که تسهیلات بالایی به مشتریانشان ارائه می‌کنند یا مشترک بودن با اقامت‌گاه‌هایی که هر چند وقت یکبار تخفیف‌های متعددی را در دسترس مسافران خود قرار می‌دهند، از جمله راه‌های بسیار خوبی است که یک سفر به‌صرفه را برای شما مهیا می‌کند. طی دوران قرنطینه‌ی کرونا، اگر تخفیف خوب و موارد مفید این‌چنینی دیدید، دنبالش بروید و از مزایای آن برای سفرهای بعدی خود استفاده کنید. با این کار هم در حال‌وهوای سفر کردن قرار می‌گیرید و هم اینکه می‌توانید سفر بعدی خود را به‌ارزان‌ترین شکل ممکن انجام بدهید.
5. در انجمن‌های آنلاین با موضوع سفر عضو شوید
طی روزهایی که قرنطینه حسابی ما را خانه‌نشین کرده، استفاده از اینترنت از راه‌هایی بود که توانست ارتباط میان ما انسان‌ها را همچنان حفظ کند. اینجا بود که مواردی مثل برنامه‌های ارتباط آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، اهمیت بالای خود را نشان دادند و یک پل ارتباطی بسیار خوب را میان انسان‌ها به‌وجود آوردند. عضویت در انجمن‌های آنلاین که با محوریت سفر کردن در سراسر فضای وب ایجاد شده است، از جمله راه‌هایی است که شما را در حال‌وهوای سفر کردن قرار می‌دهد. در این انجمن‌ها عضو شوید و با اعضای آن‌ها تعامل داشته باشید. از سفرها و تجربیاتی که در سفرهایتان به‌دست آورده‌اید، بگویید. مثلا کجارو یک پایگاه آنلاین است که در آن می‌توانید از سفرهای خود بگویید و با افرادی که مثل خودتان اهل سفر و تجربیات این‌چنینی هستند، تعامل داشته باشید. همین حالا شروع کنید. در بخش نظرات، از تجربیات خود بگویید و آن‌ها را با ما و دیگر دنبال‌کنندگان کجارو به اشتراک بگذارید!
6. مجلات و وب‌سایت‌های گردشگری را دنبال کنید
خواندن و دنبال کردن مطالب بلاگ‌هایی که روی موضوع مسافرت تمرکز دارند، از دیگر راهکارهایی است که می‌توانید با انجام دادنش در حال‌وهوای روزهای مسافرت قرار بگیرید. مواردی مثل آشنایی با غذای کشورها و شهرهای گوناگون، آشنایی با جاذبه‌های توریستی مناطق مختلف و تجربه‌ی تورهای مجازی از مواردی هستند که به‌راحتی در این بلاگ‌ها یافت می‌شوند و حس‌وحال سفر کردن را به شما منتقل می‌کنند. شما تمامی این موارد را می‌توانید در کجارو پیدا کنید.
7. با افراد اهل سفر تعامل داشته باشید
به لطف شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، حتی در این روزهای سخت قرنطینه هم می‌توانیم با یکدیگر ارتباط داشته باشیم و صحبت کنیم. صحبت کردن یکی از بهترین راه‌های انتقال تجربه است. اگر دوست دارید در حال‌وهوای سفر کردن قرار بگیرید، صحبت کردن با افراد خوش‌سفر و کسانی که بیشتر روزهای سال را به‌مسافرت می‌پردازند، از جمله بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام بدهید و به‌لطف آن‌ها، در حال وهوای سفر کردن قرار بگیرید. اگر دوستان یا آشنایانی دارید که در طول سال به‌دفعات سفر رفتن را تجربه می‌کنند، حتما برای کسب تجربه سراغشان بروید و با آن‌ها صحبت کنید.
این هم از آن هفت راهی که قرار بود پیرامون‌شان صحبت کنیم. با انجام این هفت روش، می‌توانید از خانه‌ی خود، تجربه‌ی رفتن به یک سفر هیجان‌انگیز را به‌دست بیاورید. اگر راه‌های دیگری را هم می‌شناسید، آن‌ها را با ما و دیگر دنبال‌کنندگان کجارو در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/333664/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه با فرزندانمان صمیمی تر باشیم؟

بازی، آینه تمام نمای ویژگی های کودک

نوزادان از چه نوع موسیقی لذت می‌برند؟

16 نکته کلیدی برای رفتار با کودک بیش فعال

دور هدیه‌های تکراری برای کودکان را خط بکشید

فیلم‌های ترسناک در روحیه بچه ها چه تاثیری می گذارند

رفتارهای عجیب کودکان نوپا

کدام گریه کودک نشانه افسردگی است؟

یک زندگی هیجان انگیز

همه چیز در مورد پاسخگویی به سوالات مکرر کودک

به کودکان خود نگویید "من را تنها بگذار"

10 ویژگی بچه‌های مستعد اعتیاد !

بچه ها، عاشق شنیدن قصه های تکراری

قبل از تنبیه کردن کودکتان، حتماً بخوانید

فکر کودکان را پرواز دهیم

توصیه های مهم به مادران شاغل

خیال‌پردازی بچه ها خوبه یا بد؟

به کودکتان کمک کنید تا زودتر زبان باز کند

با این روش ها اعتماد به نفس کودکتان را بالا ببرید !

کودکان وقتی دروغ می‌گویند که:

فرزندان کم تحمل نتیجه چه والدینی هستند

فرزندتان با ظاهرش مشکل دارد؟

چگونه الفبا را به کودکان آموزش دهیم؟

خلاقیت های دردسر ساز!

گفتار درمانی: روشی موثر برای بهبود مشکلات گفتاری

چطور برای فرزندانتان وقت بیشتری بگذارید

فکرهای بزرگ کودکانه

آینده کودکان باهوش چگونه خواهد بود؟

چرا بلوغ زودرس خوب نیست؟

از عصبی شدن کودکتان جلوگیری کنید !

انواع تیک عصبی در کودکان !

تبلت چه بر سر کودکانمان می‌آورد؟

همه چیز درباره ی رشد هوش کودکان !

چگونه فرزندم را به مدرسه علاقه‌مند کنم؟

کمک والدین به کلاس اولی‌ها

علائم مدرسه‌هراسی چیست؟

به فرزندتان فحش ندهید!

عوامل عمده مؤثر بر فراگیری دانش آموز

با کودک بد غذا چه کنیم؟

روشهای کاهش استرس بچه های طلاق

استرس در کودکی موجب تغییراتی در سازه‌های اصلی مغز می‌شود

از چه سنی به کودک بیاموزیم بدون اجازه وسایل دیگران را برندارد؟

تصورات اشتباه درباره «بغلی شدن» کودکان

تست هوش برای کودکان 4 تا 10 ساله

چگونه اعتماد به‌ نفس کودک را افزایش دهیم؟

استرس دیر شدن مدرسه و آثار آن بر روحیه و درس فرزند شما

اهمیت گذراندن وقت کافی با فرزندان

بازی‌ درمانی، چیست؟

اختلافات والدین چه بر سر کودکان می آورد؟

دست نزن عزیزم