آریا بانو

آخرين مطالب

3 قدم تا موفقیت / چگونه می‌توانم موفق شوم؟ پزشکي

3 قدم تا موفقیت / چگونه می‌توانم موفق شوم؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - سلامانه: بسیاری از افراد از خود می‌پرسند چگونه می‌توانم موفق شوم؟ این سوال به ذهن بسیاری از نوجوانان نیز خطور کرده است. به خصوص اینکه آنها هنوز آینده را پیش روی دارند. برخی با اطمینان می‌گویند «می‌خواهم وکیل شوم»، «از حیوانات خوشم می‌آید، می‌خواهم دامپزشک شوم» و... اما برخی تا این حد اطمینان ندارند و نسبت به آینده مردد و دودل هستند.
آینده با یک چشم به هم زدن می‌رسد. موفقیت در زندگی آرزوی هر شخصی است، پس چه بهتر که برای آن از همان کودکی و نوجوانی برنامه‌ریزی کنیم. با ما در سایت سلامانه همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه می‌توان موفق شد! 3 قدم تا موفقیت
3 قدم تا موفقیت، ارزان‌ترین بهایی است که می‌توانید برای رسیدن به موفقیت صرف کنید؛ پس چانه نزنید، تنها اگر هر 3 قدم را پشت هم بردارید موفق خواهید شد.
قدم اول: زندگی اجتماعی شکوفا
آنچه به شما در داشتن کار خوب، وظایف مناسب و تعهدات قابل قبول یاری می‌رساند برچسب اجتماعی مناسب است. موفقیت در مدرسه، دانشگاه و تحصیلات عالیه می‌تواند تا حد زیادی شما را برای نقشی که قرار است در جامعه ایفا کنید، آماده می‌کند. زندگی اجتماعی شامل کار و روابط اجتماعی شما با اطرافیانتان می‌شود. هر چه تلاشتان برای داشتن زندگی اجتماعی شکوفا بیشتر باشد، زمان رسیدن به موفقیت کوتاه‌تر خواهد شد.
هر یک از ما قرار است ساعت‌های طولانی را صرف کارکردن کنیم. زندگی اجتماعی شکوفا یعنی شغل شما در عین داشتن درآمد قابل رضایت، لذت‌بخش هم باشد. توصیه اکید به تمام نوجوانان این است که با چشمان باز رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. تنها داشتن علاقه در رشته‌ای که انتخاب می‌شود مهم نیست. مهم بررسی آینده شغلی و بازار کار هر رشته است. شاید در گذشته رشته کامپیوتر بازار خوبی داشت اما امروزه بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته بیکار هستند. بعد از بررسی بازار کار باید به علاقه نیز توجه کرد زیرا رشته‌ای که بدون علاقه دنبال شود در نهایت به جاده موفقیت منتهی نخواهد شد و شما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند.
زندگی اجتماعی شکوفا در رسیدن این موارد به شما کمک می‌کند:
* کار عالی و پردرآمد
* برعهده‌گیری وظایف قابل قبول
* امکان تفریح و خوشگذرانی
* کشف و شناسایی حوزه‌های جدید
* آشنایی هر چه بیشتر با مردم و دوستیابی
برای داشتن زندگی اجتماعی شکوفا باید
به قوانین کشوری که در آن زندگی می‌کنید، احترام بگذارید. حقوق دیگران را بشناسید و رعایت کنید. در رسیدن به موفقیت به اطرافیان کمک کنید. بپذیرید پول محصول عشق ورزیدن به کار است. به خود احترام بگذارید و زمانی را صرف استراحت و تفریح کنید. با خود صادق باشید و تلاش کنید. قدم دوم: داشتن زندگی تاثیرگذار
هر یک از ما با تاثیراتی که بر اطرافیانمان می‌گذاریم با آنها ارتباط برقرار می‌کنیم. این تاثیرات از تصورات ذهنی ما می‌آیند و باید از همان دوران تحصیل به درستی شکل بگیرند. اگر تصور هر یک از ما از خود عالی باشد، مقابله با مشکلات آسان می‌شود. متاسفانه امروزه تعداد جوان‌هایی که از زندگی خود راضی باشند و با لذت مشکلاتتان را حل کنید بسیار کم است. باید بپذیریم هر یک از ما به تنهایی ضعیف هستیم و به کمک دیگران نیاز داریم. باید قبل از هر چیز خود را آن‌گونه که هستیم، بپذیریم و دوست بداریم و در رسیدن به موفقیت دیگران گام برداریم تا خود نیز موفق باشیم.
برداشتن این قدم برخلاف تصور بسیاری از افراد چندان ساده نیست. ما انسان‌ها خود را دانای کل می‌دانیم. همیشه حق را به خود می‌دهیم و خود را بیش از دیگران دوست داریم. گاهی نیز احساس حقارت می‌کنیم و تصورمان بر این است که اطرافیان دوستمان ندارند.
دلیل تمام مشکلات ما در این دنیا درک نکردن دیگران و بخشیدن خطاهایی است که انجام می‌دهند. اگر یاد بگیریم برای یک لحظه خود را زیر سوال ببریم و به جای تلاش برای تغییر دنیا خود را تغییر دهیم، جاده‌های موفقیت روبرویمان طلایی می‌شوند و خود را نمایان می‌کنند. پس قدم دوم کنارگذاشتن غرور و حق به جانبی است. برای داشتن زندگی تاثیرگذار باید حقوق خود و دیگران را پذیرفت و برای ساختن دنیای زیبا همراه با دیگران قدم برداشت.
زندگی تاثیرگذار در رسیدن به این موارد کمک می‌کند
عشق، مهربانی، بخشش، زیبایی، موفقیت و لذت
برای داشتن زندگی اجتماعی شکوفا باید
تعصب را کنار بگذارید.
نیازهایتان را برای خودتان روشن کنید.
به دیگران گوش دهید و آنها را دوست بدارید.
به خود و دیگران احترام بگذارید. قدم سوم: زندگی فیلسوفی
انسان‌ها با هم متفاوتند اما در نهایت نگاه آنها به زندگی مشخص است؛ همه دنبال لذت، آسایش و ارتقا هستند. برای رسیدن به این اهداف هر یک از ما راهی را انتخاب می‌کنیم؛ یوگا، نقاشی، نویسندگی، ورزش، دعا و...
انتخاب راهی برای رسیدن به آرامش و لذت مهم‌ترین قدم و قدرت مرکزی هر انسان است که او را با زندگی و واقعیت‌های آن روبرو می‌کند. اگر دقت کرده باشید هر یک از ما وقتی درگیر طوفان‌های زندگی می‌شویم به کاری پناه می‌بریم تا طی آن متمرکز شویم و مشکلاتمان را حل کنیم. این دقیقا همان کاری است که می‌تواند موتور قوی شما برای حرکت به سمت موفقیت باشد.
مرور مجدد
قدم‌های یک اندازه بردارید. آیا در زندگی اجتماعی بین کار و تفریحتان تعامل برقرار است؟ چند بار شده به دلیل مشغله کاری قدمی بلندتر از دیگری برداشته باشید؟ فکر نمی‌کنید کار شما جایگزین خانواده‌تان شده است؟ اگر جوابتان مثبت است. یعنی نمی‌توانید قدمی برای داشتن زندگی تاثیرگذار بردارید. آیا رشوه و کادوهای زبیا را جایگزین تاثیرگذاری‌تان نکرده‌اید؟
قدمی که از دیگری عقب بماند، صاحبش را زمین می‌زند. اگر می‌خواهید سرپا بمانید و افق روشن موفقیت را ببینید، باید به تمام قدم‌ها به یک اندازه احترام بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/333268/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اغلب اختلالات روان قبل از 14 سالگی آغاز می شوند

افسردگی نتیجه فرار از زندگی رنگی

چرا نمی‌توانم از تو بگذرم؟

افسردگی فصلی چگونه روی ما تاثیر می گذارد؟

این علائم نشان می دهند، در یک خانواده‌ی سمی بزرگ شده‌اید

بهترین روش‌های رفع استرس و اضطراب

غلبه بر افسردگی، چگونه یک مدیر را قوی‌تر کرد؟

چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟

دروغ گویی موجب بیماری های جسمی هم می شود

نشخوار ذهنی تلفنی مطلقا ممنوع

چرا ایرانیان از رنگ های شاد استفاده نمی کنند؟

چگونه عادت‌های بد را ترک کنیم؟

چگونه رفتارمان پُر از اعتماد به نفس باشد؟

دلیل همیشه دیرکردن افراد چیست؟

اگر افسردگی و اضطراب دارید این خوراکی‌ها را نخورید

بیماری های روانی که قدرت فوق العاده ای به مغز شما می بخشند

اضطراب و دلهره پاییزی واقعی و قابل درمان است!!

با 10 راهکار عالی برای مقابله با احساسات منفی آشنا شوید

این موارد را هرگز در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید!!

رفتارهایی که از پدر و مادر به ارث می بریم

چرا بعد از یک روز پراسترس نمی توانیم شب راحت بخوابیم؟

درمان افسردگی با قارچ‌های جادویی

آیا زنان خودخواه‌تر از مردان هستند؟

سنگ صبور بودن هم اندازه دارد!

ویژگی هایی که باعث می شوند افراد مجذوبمان شوند

اختلال خود زشت پنداری! مهربان‌تر به آینه زل بزن

مراقب درون‌گراها باشید

راه های نجات از وابستگی ناسالم را بشناسیم

لطفا زندگی تان را پس بگیرید

هنردرمانی؛ درمان اختلالات روانی و آسیب های اجتماعی

آیا خسیس بودن می تواند نشانه بیماری ذهنی باشد؟

وسواس و صدماتی که به روان خانم ها می زند!

10 راهبرد برای افزایش بهره‌وری مغز

انجام این کارها بعد از شکست عشقی، ممنوع!

با خجالتی بودنمان چه کنیم؟

آیا افراد باهوش، مضطرب‌تر از بقیه هستند؟

اگر خبر بد دارید، یک راست بروید سر اصل مطلب!

کی باید مشاوره برویم؟

مواد غذایی که به شما کمک می کند با افسردگی فصلی مقابله کنید

عذرخواهی کردن زیاد، خوب است یا بد؟

چگونه احساس تنهایی به سلامتی آسیب می‌زند؟

اضطراب را بدون دارو دور کنید!

10 راه برای کمک به کسی که قصد خودکشی دارد

بی‌حوصلگیِ روزهای تعطیل از کجا می‌آید؟

چطور جلوی احساس حسادت خواهر و برادرها را به یکدیگر بگیریم؟

پست‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی راجع به شما چه می‌گویند؟

باز یافتن آرامش بعد از دعوا با این روش در 10 دقیقه!!

زلزله با سلامت روان ما چه می‌کند؟

از ایده‌های بزرگ‌تان نترسید

گفتن این جملات پس از 40 سالگی، ممنوع!