آریا بانو

آخرين مطالب

غیبت نیکبخت در جام‌جهانی آلمان، راز سر به مهر! ورزشي

غیبت نیکبخت در جام‌جهانی آلمان، راز سر به مهر!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / علیرضا واحدی نیکبخت‌ بازیکن سابق تیم ملی و استقلال و پرسپولیس میهمان برنامه دورهمی بود و در این برنامه ادعای عجیبی را مطرح کرد که واکنش‌های مختلفی در‌پی داشت. هافبک سابق سرخابی در سال 2005 عضو تیم ملی ایران بود و تیم ملی موفق به کسب جواز حضور در جام‌جهانی 2006 آلمان شد اما نیکبخت از لیست مسافران آلمان خط خورد و مهم‌ترین رویداد ورزشی زندگی‌اش را از دست داد. نیکبخت در برنامه دورهمی مدعی شد عمدا خود را به مصدومیت زده تا از لیست تیم ملی کنار گذاشته شود و به آلمان نرود! علت این کارش را هم ترس از پرواز و عدم تمایل به انجام سفرهای طولانی با هواپیما عنوان کرد و البته یادآور شد:‌ «نمی‌توانم کتمان کنم که با برانکو هم مشکل داشتم و دیگر همه‌چیز دست به دست هم داد تا به تیم ملی نروم و در جام‌جهانی حضور نداشته باشم.» خیلی‌ها این ادعا و اظهارات نیکبخت را باور نکردند و معتقد بوده و هستند که خط خوردن این بازیکن از تیم ملی و حذف او از لیست مسافران جام‌جهانی آلمان فنی بوده‌ و برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت تیم ملی ترجیح داده بازیکن با‌کیفیت‌تری را به جای نیکبخت به آلمان ببرد که در آن زمان هم‌پستی نیکبخت، ستار زارع هافبک چپ‌پای برق شیراز بود. اما چند ساعت پس از مطرح شدن ادعای نیکبخت، رضا چلنگر مترجم برانکو در تیم ملی صحت ادعای او را تایید کرد و گفت نیکبخت به‌دلیل مصدومیت به جام‌جهانی آلمان نرفت: «ما که آن‌موقع نمی‌دانستیم علی خود را به مصدومیت زده یا نه، ولی او در لیست برانکو بود و می‌توانست در جام‌جهانی بازی کند اما 15 روز قبل از اعزام تیم ملی گفت که کشکک زانویم درد می‌کند و چند بار هم در تمرینات این را گفت. برانکو هم گفت با این وضعیت که نمی‌توانیم علیرضا را ببریم.» با وجود اظهارنظر صریح چلنگر درباره ادعای نیکبخت، عده‌ای نه تنها قانع نشدند بلکه با اشاره به سفر تیم ملی به ژاپن برای انجام یک بازی تشریفاتی صحبت‌های هر 2 نفر را تکذیب کردند. ظاهرا در سال 2005 و با وجود صعود قطعی تیم ملی به جام‌جهانی، نیکبخت در سفر دور و دراز به ژاپن برای یک بازی تشریفاتی در تیم ملی حاضر بوده، سفری که با توجه به مسافت زیاد تهران و توکیو که حدود 10 ساعت است، قطعا یکی از طولانی‌ترین سفرهای هوایی است. حال چطور می‌توان باور کرد نیکبخت چند ماه بعد از این سفر طولانی به خاطر ترس از پرواز قید جام‌جهانی آلمان را زده باشد، آن‌هم در‌حالی که پرواز تهران به فرانکفورت یا برلین، بسیار کوتاه‌تر از پرواز تهران به توکیو ژاپن و 5 ساعت است؟ به نظر می‌رسد ترس از پرواز نمی‌تواند پاسخ معمای خط خوردن نیکبخت از تیم ملی و غیبتش در جام‌جهانی باشد و ظاهرا این راز همچنان سر به مهر است!
در آن سال برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ایران اسامی 23 عضو تیم ملی ایران را اعلام کرد که عبارت بودند از: دروازه‌بان‌ها: ابراهیم میرزاپور، وحید طالب‌لو، حسن رودباریان، مدافعان: یحیی گل‌محمدی، محمد نصرتی، رحمان رضایی، ستار زارع، حسین کعبی، سهراب بختیارزاده، امیرحسین صادقی، هافبک‌ها: جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مهدی مهدوی‌کیا، فریدون زندی، علی کریمی، مهرداد معدنچی، جواد کاظمیان و فورواردها: علی دایی، وحید‌ هاشمیان، رضا عنایتی، آرش برهانی، مسعود شجاعی و رسول خطیبی. نخستین بازی تیم ایران در دور نخست بازی‌های فینال جام‌جهانی در تاریخ 11 ژوئن با تیم مکزیک‌ بود که در نورنبرگ برگزار شد. دومین مسابقه تیم هفتم ژوئن با تیم پرتغال در فرانکفورت، و سومین بازی آن در گروه D با تیم آنگولا بود که 21 ژوئن در لایپزیگ انجام شد.‌

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/328947/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با کمک ذهنتان، دردتان را تسکین دهید

افراد باهوش چطور با کسانی که خوششان نمی‌آید رفتار می‌کنند

در مقابل انتقادها، چه کنیم؟

احساسات چگونه زندگی مالی را نابود می کنند؟

چطور از خودکشی جلوگیری کنیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد اسفند ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد فروردین ماه

چگونه روی محیط اطراف مان اثرگذار باشیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد فروردین ماه

وقتی کسی که عاشقش هستید، دوستتان ندارد

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد اردیبهشت ماه

خصوصیات جنسی و عواطف مرد متولد اردیبهشت ماه

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد خرداد ماه

نشانه‌های جسمانی افسردگی را بشناسید

راههایی برای بهتر سپری کردن یک روز شلوغ

راهکارهایی برای جلوگیری از زود رنجی

هومیوپاتی و درمان وسواس فکری

آیا فراموش کاریتان طبیعی است؟

9 دروغ زیرکانه ای که همه ما به خودمان می‌گوییم!

چرا خوشحال نیستید؟

10 نشانه افسردگی فصلی

در برخورد با همکارتان مراقب این اشتباهات باشید

اگر ناگهان شغلم را از دست بدهم، چه کنم؟

درمان استرس به سبک ژاپنی ها

راهکارهای ساده ای برای روان صحبت کردن

در ذهن یک فرد مبتلا به اضطراب و دلشوره چه می گذرد؟

تمرین هایی که آلزایمر را فراری می دهند

وقتی بدن «تیک» می‌زند

نگذارید این ترس ها موفقیت شما را تهدید کنند

نکاتی که یک مدیر موفق رعایت می کند

مغز ما به این کلمات حساس است!

تنبل ها بخوانند!

خشم چیست و در چه ساعاتی بیشتر بروز می کند

این حرف‌ها را به طلاق‌گرفته‌ها نزنید!

اگر افسردگی دارید این دمنوش را بخورید!!

تغییرات هورمونی با نوجوان چه می کند؟

روان شناسی افرادی که نمی‌توانند با واقعیت روبرو شوند

بلوغ و پاسخگویی به سوالات نوجوانان

موبوفوبیا، ترس تازه بشر!

مغز وقت اضطراب!

دوستِ خوب یعنی کسی که...

دچار وسواس مقایسه شده اید؟

این جملات را به افسرده ها نگویید

وقتی ‌عزیزترین آدم‌زندگی ‌به آلزایمر مبتلا می‌شود، باید چه‌کنیم؟

11 تفاوت افراد خیلی موفق با سایر افراد

چرا خانواده تلگرامی یک خانواده منزوی است؟

علائمی که می گویند باهوش تر از حد نرمال هستید

9 عاملی که شما را به آرزوهایتان می رساند

چرا از موفقیت دیگران غمگین و ناراحت میشویم؟

آیا برای خریدهای نوروزی فکر شده عمل می کنید؟