آریا بانو

آخرين مطالب

دست‌پخت تلخ فدراسیون فوتبال! ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / هفدهم بهمن ماه سال گذشته بود که فدراسیون فوتبال تنها چند ساعت بعد از جلسه با دراگان اسکوچیچ این مربی کروات را به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی کرد. حالا در‌حالی که کمتر از 4 ماه از روز معارفه اسکوچیچ گذشته، شایعات در خصوص نیمکت تیم ملی همچنان ادامه دارد! یک روز خبری در‌خصوص مذاکرات پنهانی فدراسیون با کالدرون منتشر می‌شود و یک روز هم نام استراماچونی به میان می‌آید. حتی اختلاف قلعه‌نویی و سپاهان نیز بهانه‌ای می‌شود برای نزدیک شدن پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر به نیمکت تیم ملی. روز گذشته نیز از چهارمین جانشین احتمالی اسکوچیچ رونمایی شد و این‌بار نوبت به ویلی سانیول رسیده بود تا نامش به نیمکت تیم ملی ایران گره بخورد. در ماه‌های اخیر بارها شایعه برکناری دراگان اسکوچیچ از تیم ملی را شنیده‌ایم و هر‌کدام از این شایعات درباره حضور قلعه‌نویی، کالدرون، استراماچونی یا سانیول، تمرکز سرمربی تیم‌ملی را ناخودآگاه به هم می‌زند و به چهره حرفه‌ای او خدشه وارد می‌کند. فدراسیون فوتبال وقتی با یک مربی قرارداد دارد، باید خود را حافظ جایگاه حرفه‌ای مربی‌اش بداند اما همین فدراسیون هر بار به انتشار یک تکذیبیه اکتفا می‌کند تا به ‌نوعی راه برای انتشار دوباره شایعات باز بماند. البته از همان روز معارفه اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی هم مشخص بود که خود مدیران فدراسیون هم مثل منتقدان، اسکوچیچ را حد و اندازه‌های نیمکت تیم ملی نمی‌دانند و اگر فکر می‌کنید این‌طور نیست کافیست یکبار دیگر عکس‌های جلسه معارفه اسکوچیچ را مرور و با عکس‌های جلسه معارفه کی‌روش و ویلموتس مقایسه کنید! در روز معارفه کی‌روش و ویلموتس 2 ردیف اول سالن را مسئولان و مدیران فوتبالی و غیر فوتبالی پر کرده بودند اما اسکوچیچ درحالی نخستین نشست خبری خود را پشت سر گذاشت که نه تنها مراسم امضای قراردادی نداشت، بلکه در این نشست تنها بود و از مسئولان فدراسیون کسی او را همراهی نکرد؛ اتفاقی که می‌توان آن را در دنیای فوتبال بی‌سابقه یا حداقل کم سابقه دانست. اگرچه سخنگوی فدراسیون با تکذیب‌های پیا‌پی سعی می‌کند نشان دهد که این شایعات بی‌اساس هستند اما واقعیت این است که نمی‌‌توانیم اخبار مذاکره با کالدرون، استراماچونی و حالا سانیول را سراسر شایعه بدانیم. فدراسیون با بی‌احترامی در مراسم معارفه و به دنبال آن عدم حمایت‌های لازم به وضوح نشان داده که اعتماد و اعتقادی به پنجمین مربی کروات تاریخ تیم ملی ندارد و در این شرایط انتشار اخباری مبنی بر مذاکره با استرا، کالدرون و سانیول نمی‌‌تواند صرفا شایعه باشد. با نگاهی دقیق‌‌تر به داستان تیم ملی از زمان حضور اسکوچیچ خیلی راحت پی می‌بریم که در واقع تمامی این شایعات دست‌پخت خود فدراسیون و محصول رفتار غیرحرفه‌ای این فدراسیون در قبال تیم ملی و مربی‌اش بوده و هست و همین فدراسیون هم شایعات خودساخته خود را با اعتماد به‌‌نفس کامل تکذیب می‌کند! از سوی دیگر هوادارانی که در این سال‌ها از فدراسیون و مدیرانش حقیقت را نشنیده‌اند، حق دارند که تکذیبیه‌های همین فدراسیون را هم باور نکنند.
شایعات سریالی در‌خصوص نیمکت تیم ملی در‌حالی روز به روز بیشتر و جدی‌تر می‌شود که فدراسیون فوتبال ایران روزهایی را سپری می‌کند که تشکیلاتی سازمان‌یافته با جایگاه‌های مشخص ندارد و احتمال این‌که از سوی برخی ارکان این فدراسیون مذاکراتی با مربیان دیگر انجام شود، چندان دور از ذهن نیست. فدراسیون فوتبال نمی‌‌تواند با انتشار بیانیه تکذیب همه‌چیز را جبران کند، بلکه باید در خود جست‌وجو کند و ببیند‌ تصمیمش برای آینده چیست و البته ببیند این اخبار چرا ساخته می‌شوند. فدراسیون مجبور است در رسانه‌ها تکذیب کند اما خودش می‌داند که در درونش چه می‌گذرد و در این شرایطی که جایگاه سرمربی فعلی تیم ملی متزلزل شده، احتمال از دست دادن جام‌جهانی قطر اصلا دور از ذهن نیست!

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/328944/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علت و درمان تیک عصبی در کودکان

حرف زدن کودکان در خواب + راههای درمان

آیا فعالیت‌های فرزندتان در مدرسه نا امید کننده است؟

مهر و محبت خود به فرزندان‌تان نشان دهید !

درمان جویدن ناخن در کودکان

نشانه های کودکان مبتلا به اوتیسم را بشناسیم!

تفسیر نقاشی های کودکان

یرای تقویت اعتماد به نفس کودک چه کنیم؟

عوارض ناشى از مکیدن انگشت در کودکان

در تعطیلات نوروز چگونه کودک مان را سرگرم کنیم؟

از ترس های کودکان چه می دانید؟

اجازه دهید کودکانتان، کودکی کنند

پرخاشگری در کودکان نوپا

هر کودکی نیازمند شنیدن این 8 کلمه است

نشانه‌های استرس در کودکان

برای پاسخ به سوالات کودکان در مورد خدا،چه جوابی دارید؟

آیا کودک شما لجباز است؟

با این بازی ها کمرویی کودکان را درمان کنید!

کودکان را هر چند وقت یکبار برای معاینه پیش پزشک ببرید!

قصه گفتن در خانه شما هم مثل خیلی از خانه‌ها فراموش شده؟

افزایش مسئولیت پذیری کودکان با مشارکت در کارهای خانه

کودکان 3 تا 7 ساله چقدر باید بخوابند؟

استرس امتحان در دانش آموزان

این معلم‌ها را برای کودکانتان انتخاب نکنید!

فواید دوستی در کودکان

برای نوزادتان مادر خلاقی باشید!

با کودکان طلاق چگونه رفتار کنیم؟

چرا کودکان بازی دالی موشه را دوست دارند؟

درمان اختلال «کم توجهی – بیش فعالی» بدون دارو

گریه روشی برای رسیدن به خواسته‌های کودک

از چندسالگی بچه‌ها را به اردوهای تابستانی بفرستیم؟

بچه ها از چه سنی می توانند گوشی هوشمند بگیرند و چقدر از آن استفاده کنند؟

چگونه با شب‌ ادراری کودکان برخورد کنیم؟

کودکمان را برای نگهداری نزد بستگان بگذاریم یا مهد کودک؟

چگونه یک کلاس تابستانه مناسب برای کودکمان انتخاب کنیم؟

چطور از کودکم در برابر پدوفیل‌ها (بچه بازی) محافظت کنم؟

دوست‌دارید در خانه به فرزندتان بیشتر خوش بگذرد؟

با خیالپردازی کودکان چه برخوردی داشته باشیم؟

چگونه فرزندم را از قرص های روانگردان دور نگه دارم؟

شعر خواندن برای بچه‌ها چه فایده ای دارد؟

8 روش ساده برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان

چرا باید در مقابل کودک، خشم خود را کنترل کنیم؟

چیزهای که ممکن است فرزندان به دلیل ترس و اضطراب نتواند به شما بگوید

چگونه کودکم سال تحصیلی جدید را هدفمند آغاز کند؟

با نقاشی و کاردستی های فرزندمان چه کنیم؟

تفاوت بین اوتیسم و اضطراب اجتماعی

در هنگام بیماری مادر چگونه کودک را سرگرم کنیم؟

راه های برخورد موثر با کودکان در مقابل استفاده از بازی های کامپیوتری

علل افسردگی در کودکان

کودکان را برای بازی به فضای باز ببرید