آریا بانو

آخرين مطالب

روش های افزایش انگیزه پزشکي

روش های افزایش انگیزه
  بزرگنمايي:

آریا بانو - به گزارش سلامانه از طبینجا؛ مانند یک انسان با انگیزه رفتار کنید. اگر بی حوصله اید و انگیزه کاری را ندارید، تصور کنید که سرشار از انگیزه اید. 
هدف نقش اساسی در پیدایش انگیزه دارد. سعی کنید متناسب با علائق، استعدادها و توانایی های خود هدف مناسبی تعیین کنید. ابتدا با اهداف کوچک و قابل دسترس شروع کنید.
به عقب برگردید و نقطه شروع فعالیتتان را بنگرید. در چه مرحله ای قرار داشتید و حال به چه مرحله ای رسیده اید؟ وقتی پیشرفت تدریجی خود را مرور کنید از موفقیتی که تاکنون به دست آورده اید انرزی و انگیزه بیشتری را بدست می آورید.
یک کار کوچک را آغاز و به پایان برسانید؛ مثلا میز کارتان را تمیز کنید، یک قبض یا رسید را بپردازید و ... فقط نیاز به این دارید که کاری را آغاز کنید. وقتی این کار را تمام کردید احساس میکنید که آمادگی انجام کارهای بعدی را هم پیدا کردهاید.
به جای فکر کردن به شکستها و ناکامی ها، موفقیتها را به خاطر بسپارید. بهتر آن است که آنها را یادداشت کنید؛ حتی با ذکر جزئیات، زیرا فراموش کردن موفقیت بسیار آسان است و گاهگاهی مراجعه به نوشته هایتان میتواند حس خوبی را در شما زنده کند
جمله هایی را که سبب پیشرفت فردی و ایجاد انگیزه میشود را بنویسید یا ضبط کنید. زمانی که سوار اتوبوس یا مترو هستید، هنگام رانندگی و...، آن ها را خوانده یا به آن ها گوش کنید.
زبان بدن می تواند بر احساسات ما تاثیر بگذارد. اگر می خواهید در خود انگیزه ایجاد کنید، چهره خود را باز کنید، راست بیاستید، سرتان را بالا نگه دارید، قدمهای محکمی بردارید.
چشمانتان را ببندید و پاداشهایی را در ذهن خود مجسم کنید که در انتظارتان است. در یک فیلم ذهنی که آینده را تجسم میکند نقش بازی کنید و در آن به پاداش اهدافتان برسید. هرچه این فیلم ذهنی جزییات بیشتری داشته باشد، انگیزهی بیشترس را احساس خواهید کرد.
گفت و گوی درونی خود را کنترل و تمرین کنید که با خود مثبت سخن بگویید. بگویید، « من خودم را دوست دارم،» « می توانم این کار را انجام دهم،»، « عاشق کارم هستم.» 
شما می توانید با مطالعه زندگی نامه یا با صحبت کردن با افراد موفقی که می شناسید انگیزه خود را افزایش دهید. با این کار متوجه می شوید که همان طور که آنها توانسته اند به موفقیت در زندگی و کار خود برسند من هم می توانم.
ساعات اوج بازدهی تان را بیابید و از آنها استفاده کنید . بعضی افراد در ابتدای روز و بعضی افراد در میانه روز و برخی در شب و ساعات پایانی آن انرزی بالاتری برای پرداختن به فعالیت های مورد علاقه خود دارند. ساعاتی که تمرکز بالاتری برای انجام کارها دارید را پیدا کرده و در آن ساعات به فعالیت بپردازید
ورزش به دلیل ترشح هورمون های شادی آور نقش بسزایی در افزایش انرزی و انگیزه دارد
ابتدای روز قبل از پرداختن به کارها، چند دقیقه بنشینید و اولویت هایتان را در طول روز بنویسید. ابتدا 5 کار مهمی که قرار در طول روز انجام دهید را یادداشت کنید سپس از خودتان بپرسید «اگر قرار باشد فقط یکی از این کارها را امروز انجام بدهم آن کار کدام است؟» سپس اولویت اول را به آن کار بدهید.
از منطقه امن خود خارج شوید. تجربیات و موفقیتهای زیادی در بیرون منتظر شما است. اگر به دنبال راحتی و امنیت مطلق باشید، انگیزه برای همیشه از شما خداحافظی میکند. 
اگر احساس میکنید که اهداف بزرگ باعث اضطراب و دلهرهتان میشود، به خودتان اجازه ندهید کارها را به تعویق بیاندازید. در عوض آن را به مراحل کوچکتر تقسیم بندی کنید.
چرایی اهدافتان را همیشه به خود یادآورد شوید. دو دقیقه وقت بگذارید و سه دلیل اصلی برای انجام کارهایتان بنویسید. این نوشته را جایی بگذارید که بتوانید هر روز ببینید.
با این سوال که اگر به این شیوه زندگی ادامه دهید چه تاثیرات منفی بر روی زندگیتان میگذارد، به خودتان انگیزه بدهید.از خودتان سوال کنید: اگر این کار را انجام ندهم، عواقب آن چه خواهد بود؟
وقتی انرژی برای ادامه کار ندارید چشمانتان را ببندید نفس های عمیق به صورت دم و بازدم بکشید و روی تنفستان تمرکز کنید. این کار تنش را از شما دور کرده و آرامبخش می باشد.
ورودی های ذهنتان را کنترل کنید. نباید توقع داشته باشید زمانی که مدام در حال پیگیری اخبار منفی هستید یا افکار منفی را در ذهنتان می پرورانید، بتوانید فرد با انگیزه ای شوید! شما تنها زمانی می توانید انگیزه داشته باشید که با افکار و اعمال مثبت زندگی خود را احاطه کنید.
مطالعه و تحقیق، باعث بالا رفتن آگاهی شما می شود. افرادی که دانش بالایی دارند معمولاً نسبت به دیگران فعال تر هستند. آنها در حال پیشروی و حرکت به سمت جلو می باشند و این امر باعث افزایش انرژی می شود. به همین علت است که هرچه دانش و آگاهی شما بالاتر برود قطعاً انگیزه شما برای بهتر کردن زندگی خود بیشتر خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/326872/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بچه ها، عاشق شنیدن قصه های تکراری

قبل از تنبیه کردن کودکتان، حتماً بخوانید

فکر کودکان را پرواز دهیم

توصیه های مهم به مادران شاغل

خیال‌پردازی بچه ها خوبه یا بد؟

به کودکتان کمک کنید تا زودتر زبان باز کند

با این روش ها اعتماد به نفس کودکتان را بالا ببرید !

کودکان وقتی دروغ می‌گویند که:

فرزندان کم تحمل نتیجه چه والدینی هستند

فرزندتان با ظاهرش مشکل دارد؟

چگونه الفبا را به کودکان آموزش دهیم؟

خلاقیت های دردسر ساز!

گفتار درمانی: روشی موثر برای بهبود مشکلات گفتاری

چطور برای فرزندانتان وقت بیشتری بگذارید

فکرهای بزرگ کودکانه

آینده کودکان باهوش چگونه خواهد بود؟

چرا بلوغ زودرس خوب نیست؟

از عصبی شدن کودکتان جلوگیری کنید !

انواع تیک عصبی در کودکان !

تبلت چه بر سر کودکانمان می‌آورد؟

همه چیز درباره ی رشد هوش کودکان !

چگونه فرزندم را به مدرسه علاقه‌مند کنم؟

کمک والدین به کلاس اولی‌ها

علائم مدرسه‌هراسی چیست؟

به فرزندتان فحش ندهید!

عوامل عمده مؤثر بر فراگیری دانش آموز

با کودک بد غذا چه کنیم؟

روشهای کاهش استرس بچه های طلاق

استرس در کودکی موجب تغییراتی در سازه‌های اصلی مغز می‌شود

از چه سنی به کودک بیاموزیم بدون اجازه وسایل دیگران را برندارد؟

تصورات اشتباه درباره «بغلی شدن» کودکان

تست هوش برای کودکان 4 تا 10 ساله

چگونه اعتماد به‌ نفس کودک را افزایش دهیم؟

استرس دیر شدن مدرسه و آثار آن بر روحیه و درس فرزند شما

اهمیت گذراندن وقت کافی با فرزندان

بازی‌ درمانی، چیست؟

اختلافات والدین چه بر سر کودکان می آورد؟

دست نزن عزیزم

چرا کودکم در مدرسه پرخاشگر است؟

چگونه کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

دردسرهای حواس پرت

اگر کودک افسرده دارید بخوانید !

تو ،اونو بیشتر از من دوست داری!

تبعیض بین فرزندان روی اعصاب بچه هاراه میرود

کودکان نیز افسرده می شوند

​اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید

تبلت کودکان را باهوش میکند؟!

فرزندان مادران شاغل سالم ترند یا خانه دار؟

از چه سنی به کودکمان زبان و ریاضی یاد بدهیم؟

آموزش عشق و نفرت به بچه ها !