آریا بانو

آخرين مطالب

به بهانه خانه نشینی‌های ناشی از ویروس کرونا؛

با اینا قرنطینه خانگی رو می گذرونیم! خانواده

  بزرگنمايي:

آریا بانو - با ورود ویروس کرونا به کشورمان این روزها همه به قرنطینه‌های خانگی روی آوردند؛ البته دغدغه مهم همگی چگونه سپری کردن این روزهاست اما ما برای شما پیشنهاداتی برای سپری کردن روزهای قرنطینه داریم.

خبرگزاری مهر ؛ گروه مجله_ فاطمه میرزاجعفری: از هیچکس پنهان نیست که ترس شیوع از ویروس کرونا و معظلاتی که با خود به همراه دارد همه را مجبور به خانه نشینی کرده است؛ قرنطینه های خانگی دغدغه این روزهای همگی ما شده است اما مسئله مهم تر برای همگی ما این است که قرنطینه های خانگی را چطور سپری کنیم؟
به گفته سازمان جهانی بهداشت، قرنطینه خانگی اولین و آخرین راه مصون ماندن و جلوگیری از بیماری است پس تمرکز خود را به جای اینکه بر روی اخبار مربوط به کرونا ویروس و معظلات آن بگذارید بر روی اینکه چطور قرنطینه را سپری کنید گذاشته و به این فکر کنید که دوست داشتید چه کارها و فعالیت هایی را در ایام تعطیل و خانه نشینی خود کنار فرزندان و خانواده تان انجام دهید.
فراموش نکنید که تمرکز بیش از حد بر روی بیماری جسمی و مقابله با آن، شما را از نظر سلامت روانی به هم می ریزد پس تعقیب لحظه به لحظه اخبار ناگوار را کنار گذاشته و به دنبال تهیه لیستی از کارها و فعالیت های عقب افتاده خود باشید در این گزارش ما هم برای شما پیشنهاداتی داریم تا ضمن حفظ سلامتی خود بتوانید روزهای قرنطینه را به راحتی سپری کنید.
آشتی با کتاب
همه ما در روزهای عادی آنقدر به فکر کار وتلاش روزانه هستیم که تقریبا فرصتی برای مطالعه پیدا نمی کنیم بنابراین اولین پیشنهاد ما به شما برای روزهای قرنطینه خانگی آشتی با کتاب است با خودتان عهد کنید که چند کتاب از چند نویسنده خوب را در این دوران مطالعه کنید خواندن یک کتاب جدید، همیشه پر از جذابیت است، با وجود اینترنت این کار بسیار آسان تر است چرا که می توانید بسیاری از کتاب ها را به صورت صوتی دانلود کرده و گوش دهید و یا اینکه فهرستی از کتاب هایی که می خواهید تهیه کنید و با خرید غیر حضوری از کتاب فروشی ها آنها را درب منزل خود تحویل گرفته؛ در حقیقت اگر به دنبال راهی ساده برای سپری کردن اوقات قرنطیه هستید بهتر از کتاب پیدا نمی کنید! البته حتما لازم نیست تا کتاب های تازه بخرید، گاهی خواندن داستان های جذاب از کتاب های قدیمی نیز حس وحال خوبی دارد، این کار را می توانید در میان کودکان و نوجوانان نیز ترویج دهید.

آریا بانو


آشپزی خانوادگی
یکی دیگر از سرگرمی های جالب به خصوص برای کودکان در ایام قرنطینه همکاری در آشپزی است اگرچه که سرگرم شدن کودکان با کاری مانند آشپزی تابستان و زمستان، آلودگی هوا و کرونا نمی شناسد اما در حال حاضر که فرصت بیشتری نصیب همه اعضای خانواده شده است درست کردن غذاهای مختلف به صورت خانوادگی می تواند بسیار لذت بخش باشد؛ درست کردن غذاهایی مانند پیتزا و یا انواع دسرها و کیک ها برای کودکان بسیار جذاب است و به همراه همه اعضای خانوادگی هم اوقات خوشی را سپری کنید و هم از غذایی که به صورت خانوادگی طبخ کرده اید لذت ببرید.
ورزش کردن را فراموش نکنید
فرصت این روزهای قرنطینه های خانگی شاید همان شنبه ای است که برای انجام فعالیت های ورزشی به خود قولش را می دهیم، پس همین حالا دست به کار شوید و روزی 20 دقیقه را به انجام ورزش هایی که به سادگی انجام می شوند اختصاص دهید تا علاوه بر حفظ سلامتی جسمی سلامت روانی خود را نیز بهبود بخشیده و از شادابی و نشاط خوبی در این روزهای پر استرس برخودار شوید؛ اگر نداشتن برنامه های ورزشی را بازهم می خواهید بهانه کنید باید بگوییم که با یک سرچ کوچک و یا نصب اپلیکیش های مختلف برنامه های ورزشی را در اختیار داشته باشید.
خانه تکانی کنید!
خانه تکانی از جمله کارهایی است که در کنار همه فعالیت هایتان برای سپری شدن قرنطینه می توانید انجام دهید. درست است که این گزینه شاید جذاب نباشد اما وقتی که دستی به سر و گوش خانه می کشید خواهید دید که حسابی حالتان جا می آید به علاوه برای نوروز هم آماده می شوید؛ شاید فکر کنید با وجود حال و هوای این روزها و وجود بیماری این کار فکر
خوبی نباشد اما اشتباه نکنید نظافت خانه یعنی هموار کردن راه انرژی مثبت را به خانه باز کردن.
استعدادت را شکوفا کن
همه ما از استعدادهای نهفته و پنهانی برخورداریم که از آن بی خبریم پس فراموش نکنید که ماندن در خانه می تواند تبدیل به یک موهب شود و به انجام کاری که از آن لذت می برید بپردازید و استعداد های نهفته خود را آشکار کنید حال این استعداد می تواند هنر نقاشی، بافتنی، آشپزی، نویسندگی و یا حتی آوازخوانی باشد بنابراین اجازه ندهید کرونا و اخبار آن شما را از انجام فعالیت هایی که به آنها علاقه دارید باز دارد.
درس خواندن را فراموش نکنید
این بخش مخصوص خانواده هایی است که محصل دارند و باید به آنها گوشزد کرد که حواستان باشد تا فرزندانتان از دروس خود عقب نیفتند. مسائله آموزش از راه دور که این روزها با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به نکته مهمی بدل شده است از طریق شبکه آموزش و شبکه های اجتماعی مختلف می تواند پیگیری شود پس حواستان باشد تا این آموزش ها را از دست ندهید و بچه ها را تشویق کنید تا چند ساعت از روز را پای برنامه های درسی شان بگذارنند تا خلاء های آموزشی جبران شود.
بازی و شادی در قرنطینه
در روزهای قرنطینه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند و این بهترین انتخاب برای سرگرم شدن و استراحت دادن به ذهن برای دوری از اخبار منفی این باشد که گوشی های تلفن همراه را کنار بگذارید و کلافگی این روزهایتان را با بازی های خانوادگی جبران کنید.می توانید با کمی ذوق و خلاقیت بازی هایی را برای این روزها تدارک دیده و کانون دورهمی خود را به فضایی شاد و دلنشین تبدیل کنید؛ برای مثال بازی های ذهنی برای این اوقات بسیار مناسب هستند چرا که به تقویت حافظه و ذهن نیز کمک می کنند.

آریا بانو


پژوهش ها نشان داده است که بازی های فکری استرس را کاهش داده و به تعادل روانی کمک کرده و احساس آرامش را تقوی می کنند. بازی هایی مانند: اسم و فامیل، جدول سودوکو و... از جمله بازی های فکری هستند که می توانید به همراه خانواده به انجام آنها بپردازید.
سری به آرشیو فیلم و سریال ها بزنید
همیشه تماشای فیلم ها و سریال های مورد علاقه برای همه ما لذت بخش است در این ایام نیز شما می توانید به تماشای فیلم ها و سریا های مورد علاقه خود بپردازید بنابراین فهرست بلند بالایی از فیلم ها و سریال هایی که دوست دارید تهیه کنید البته فراموش نکنید که می توانید فیلم های خانوادگی را در این ایام برای تماشا انتخاب کنید تا همه اعضای خانواده در کنار هم به تماشای آن بپردازید. تماشای مستندها با ژانرهای مورد علاقه خود نیز جزء مواردی است که با دیدن آنها علاوه بر اینکه می توانید چیزهای تازه یاد بگیرید کمک می کند تا از شگفتی ها و عجایب مختلفی باخبر شوید. البته ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که همه وقت خود را صرف تماشای فیلم و سریال ها کنید چرا که می توانید به انجام فعالیت های دیگر نیز بپردازید!

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/286741/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در شب قهرمانی اسکودتو در میلان چه گذشت؟

درگیری فرانسوی‌ها با پلیس پس از حذف پی‌اس‌جی

رئال اسطوره مغضوب بایرن را به برنابئو دعوت کرد

مصطفوی: تنش روی سکوها از نیمکت باشگاه‌ها می آید

حواشی دیدار نساجی - پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر ایران از زاویه‌ای متفاوت

حواشی دیدار استقلال - ذوب‌آهن در رقابت های لیگ برتر ایران از زاویه‌ای متفاوت

سرنگونی ام باپه در محوطه جریمه دورتموند که داور اعتقادی به پنالتی نداشت

الخلیفی: مستحق حذف نبودیم، ناراحتم

رویس: کسی به تیر دروازه‌های پی‌اس‌جی اهمیت نمی‌دهد!

دورتموند دو موقعیت خلق کرد و فینالیست شد

آتش زدن بنر و پرچم هواداران دورتموند توسط طرفداران پاری سن ژرمن

سردار آزمون و علاقه شدید خانوادگی‌اش به والیبال

تمجید جیمی کرگر و اشلی یانگ از رفتار تماشاگران منچستریونایتد در ورزشگاه پس از شکست این تیم

خوشحالی بازیکنان دورتموند پس از پیروزی مقابل پاری سن ژرمن و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

خلاصه بازی پاری سن ژرمن 0 - دورتموند 1

مصطفوی: باشگاه‌ ها باید از کمیته داوران اطاعت کنند

بعد از 11 سال دورتموند دوباره در فینال ومبلی

محمدی: جرایم مالی به تنهایی راهگشا نیست

گل دوم دورتموند آفساید اعلام شد

سومین و چهارمین شوت پاریسی ها هم به تیر دروازه برخورد کرد!

زنبورها اولین مسافر فینال لندن؛ خداحافظی امباپه و دوستان با لیگ قهرمانان

طرح هواداران پاری سن جذاب ژرمن پیش از شروع بازی

موقعیت خوب پاری سن ژرمن روی شوت دمبله

دوناروما به این شکل روی ضد حمله خطرناک دورتموند دروازه پاریسی ها را نجات داد

کارشناسی داوری فولاد - تراکتور

کارشناسی داوری نساجی - پرسپولیس

اینیستا پس از گل به یادماندی مقابل چلسی

موقعیت خطرناک برای پاریسی ها و برخورد توپ با تیر دروازه

گل اول دورتموند توسط هوملز

کارشناسی داوری استقلال - ذوب آهن

شوت مندس به تیر دروازه دورتمومد برخورد کرد

پاری سن ژرمن 0-1 دورتموند؛ نیمه دوم

شکایت باشگاه سپاهان از تهرانی و پرسپولیس

واکنش رئیس سازمان سینمایی به بیکاری سینماگران

زوج عاشق برنامه «ماه عسل» جدا شدند

موسیقی بی کلام امشب را با ساز گیتار بشنوید

زندگی بزرگان/ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر

وای به حال روزی که ...

طرز تهیه ترشی گوجه‌ سبز؛ طعمی جدید و جذاب

عوارض قرص و پودرهای لاغری و چاقی

زود عصبی می شوم و دست خودم نیست

ادعای تازه مسئولان وزارت کشور درباره کاهش طلاق

شرکت SpaceX از لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد

بنشین! مرو!

شب ماند و او دیگر نیامد

مقایسه مورینیو و ده‌روسی از زبان آزمون

سردار آزمون از آینده فوتبالی‌اش می‌گوید!

غایبان هوادار مقابل پرسپولیس مشخص شدند

شوت سنگین ریرسون از کنار دروازه پاری سن ژرمن به بیرون رفت

واکنش تند به پیشنهاد حذف سپاهان از فوتبال ایران