آریا بانو

آخرين مطالب

مسافرت در شرایط کنونی حق الناس است اجتماعي

مسافرت در شرایط کنونی حق الناس است
  بزرگنمايي:

آریا بانو - حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی باباگل زاده دبیر حزب اعتدال و توسعه استان قم کارشناس مذهبی و فعال اجتماعی: عدم رعایت توصیه های پزشکی وانتشار ویروس وانتقال بیماری به دیگران بداخلاقی اجتماعی و حق الناس محسوب می شود.

به گزارش بانو نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی باباگل زاده ، دبیر حزب اعتدال و توسعه استان قم ، فعال فرهنگی و اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار بانو نیوز با توجه به درپیش بودن عید مبعث و تعطیلات نوروز باستانی ایرانیان ، و از طرفی مواجه بودن با ویروس منحوس و خطرناک کرونا و شیوع آن در کشور که منجر به مرگ برخی از هموطنان گرامی شده است و با اشاره به مسافرت هموطنانمان که به نوعی حق الناس است، گفت: مهمترین عامل رشد انسان در زندگی اخلاق است ، اخلاق باعث کامل شدن دین انسان می شود اگر در جامعه ای اخلاق و انسانیت از بین برود آن جامعه رو به زوال می رود ، صاحب حسن خلق با رعایت نکات اخلاقی در واقع به خداوند متعال تقرب می جوید ، بر کسی پوشیده نیست همه رسولان و برگزیدگان الهی مزین به اخلاق نیک بودند ، میزان ارزش افراد فقط پول ، یا مقام و منصب دنیوی نیست ،بلکه صفات پسندیده است که درجه و مقام انسانی را افزایش می دهد سیرت و باطن فرد را زیبا می کند . حضرت محمد صلی الله علیه و آل و سلم یکی از مهمترین ماموریتش را ترویج و گسترش اخلاق بیان داشتند و در حدیثی فرمودند : من برای تکمیل اخلاق نیک مبعوث شده ام .
اخلاق خوب چه اخلاقی است؟
این کارشناس مذهبی در ادامه گفت : اخلاق خوب فقط به این نیست که انسان همیشه بخندند و خوشرویی داشته باشد ، خوشخو بودن یکی از جنبه های اخلاقی است . شما گاهی در یک فضایی قرار می گیرید حتی لبخند زدن به نوعی بد اخلاقی محسوب می شود، به عنوان مثال در مراسم ختم کسی که فرزند جوانش را تازه از دست داده شرکت می کنید در آن مراسم وقتی با پدر مرحوم روبرو شدید خوشرویی کنید بخندید قطعا این کار پسندیده ، اخلاقی و زیبنده انسان عاقل نیست و نوعی قبح عقلی و بد اخلاقی حساب می شود .
حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی باباگل زاده در ادامه اخلاق خوب گفت: بطور کلی اخلاق صفات پسندیده ای است که انسان را بسوی کمالات سوق می دهد و رذائل را از انسان دور می کند ویکی از موارد مهم اخلاقی رعایت حق الناس است ، رعایت حقوق مردم عقلا و شرعا واجب است ، امیر المومنین علی ( ع ) فرمودند : خدای سبحان حقوق بندگان خود را بر حقوق خویش مقدم کرده است و رعایت حقوق مردم به ادای حقوق خداوند خواهد انجامید .
دبیر حزب اعتدال و توسعه در استان قم گفت : روایات زیادی داریم که حق الناس از طرف خداوند بخشیده نمی شود مگر صاحب حق فرد را مورد بخشش قرار دهد ، حتی نقل است در واقعه عاشورا امام حسین علیه السلام به یاران خود اعلام کرد اگر کسی قرض دارد و یا حق الناس به عهده او است صحنه را ترک کند و برود حق الناس را پرداخت کند .
حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی باباگل زاده با اشاره به ربط حق الناس و تکثیر ویروس کرونا گفت: در سوره مائده آیه 32 خداوند متعال فرمودند : هر کس فردی را به ناحق بی آنکه فساد و فتنه ای ایجاد کرده باشد بکشد مثل آن است که همه مردم را کشته است و هر کس نفسی را حیات بخشد و نجات دهد همانند آن است که همه مردم را نجات داده و حیات بخشیده است ، به طور قطع و یقین کسی که به توصیه های وزارت بهداشت توجه نکند و عامل مرگ دیگران شود به استناد آیه مذکور گناه بزرگی را مرتکب شده و حق الناس را رعایت نکرده است ، همانطور که همه مقامات کشور مقام معظم رهبری ،مراجع معظم تقلید ، ریاست محترم جمهوری ، وزیر خدوم و پرتلاش بهداشت تاکید دارند باید به نکات پزشکی توجه کنیم به هر حال هر فرد دراین خصوص باید به وظیفه اش عمل کند .نباید بی تفاوت باشیم همه باید برای سلامت ، امنیت و حل مشکلات در جامعه بهم کمک کنیم با همکاری و یاری هم از حضور در اماکن پردد ، بازارها ، و رفتن به مسافرت خود داری کنیم.
وی ادامه داد: با این همه مرگ و میرها و توصیه های موکد متاسفانه هنوز برخی افراد موضوع کرونا را جدی نمی گیرند و با حضور در اماکن پرتردد و مسافرت ها ویروس را منتشر می کنند و برای خود و دیگران ارزش قائل نیستند ، برای دولت،ملت وجامعه پزشکی و پرستاری زحمت طاقت فرسایی درست می کنند .
برادر عزیز ،خواهر گرامی ، بیائیم با رعایت توصیه ها به نفع خودمان و جامعه مان کار کنیم ، با ماندن در خانه ها به پاس قدر دانی از تلاش های شبانه روزی پرستاران و پزشکان و دیگر دلسوزان جامعه کشورمان را از این ویروس مهلک و منحوس ریشه کنیم تا در تاریخ آیندگان با تصویر زیبا از ما به نیکی یاد کنند .
در اخر هم لازم است خدمت تان عرض کنم همانطور که حاکمان وظیفه دارند رفاه ، آسایش و امنیت جامعه را تامین کنند و به حل مشکلات بپردازند ، مردم هم در قبال موفقیت حاکمان هم وظایفی دارند ‌. از نظر عقل ، منطق و حتی آموزه های دینی و شرع مقدس ما مردم وظیفه داریم در رفع مشکلات حاکمیت را یاری کنیم ،
امروز در شرائطی هستیم که کشور به یاری همه مردم نیاز دارد و بهترین روش یاری رساندن این است که به دستوراتی که روی آن تاکید می شود گوش دهیم و عمل کنیم و از حضور در جاهای پر تردد و اماکن شلوغ و همچنین در تعطیلات پیشرو از مسافرت به شهرهای مذهبی و اماکن سیاحتی و شمال خود داری کنیم تا ان شاالله سلامتی ،نشاط وامنیت اقتصادی و اجتماعی به کشور برگردد.
انتهای متن/*

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/283643/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خوابیدن طولانی مدت چطور باعث کابوس شبانه می شود؟

آشناپنداری یا دژاوو چیست؟

به کدام‌ یک مبتلا هستید: افسردگی یا افسرده‌حالی؟

نشانه‌های اولیه آلزایمر

عواملی که موجب ضعف حافظه می‌شوند

چگونه در اولین دیدار خوب به نظر بیاییم؟

مادر وسواسی ام قبول نمی کند که به شدت وسواس دارد!

برای تمرکزحواس چه بخوریم؟

چرا استرس «عصرگاهی» خطرناک‌تر است؟

مزایای خانواده های پرجمعیت

چرا دیگران شما را جدی نمی‌گیرند؟

راهکارهایی برای مبارزه با افسردگی در زمستان

ارتباط جنسیت فرزند با افسردگی پس از زایمان

استرس با جسم و روح ما چه می‌کند؟

چگونه در 10 دقیقه مشتری مناسب را شناسایی کنیم؟

خواهر و برادر‌ها چگونه شخصیتمان را می‌سازند؟

8 جمله ای که نباید در محل کارتان بگویید

هراس جدایی از تلفن همراه

بهترین انتقام چه چیزی می‌تواند باشد؟

تئوری ذهن یا توانایی ذهن خوانی چیست؟

با دیرآموزان چگونه برخورد کنیم؟

تاثیر نور خورشید بر سلامت روان

از نشانه‌های نه چندان مشهود اضطراب

افسردگی پس از سقط جنین را جدی بگیریم

علائم اختلالات روانی در افراد چیست؟

ویژگی های افراد بازنده

حسادت چیست و چگونه می توان حسادت را درمان کرد ؟

انواع بی انگیزگی و راه‌های مقابله با آن

چگونه صبور باشیم؟

کمال‌گرایی چیست؟

غرور چیست؟ چگونه غرورمان را درست به کار بگیریم؟

تاثیر شگفت انگیز رنگ ها در سلامتی روح و روان

علت ترس از تاریکی و راه های غلبه برآن

اختلال دوقطبی (افسردگی شیدائی) چیست؟

افسردگی مالیخولیا چیست؟ علائم و درمان آن کدام است؟

اختلال شخصیت منفعل - مهاجم (پرخاشگر - منفعل)

اختلال شخصیت اسکیزوئید (از علائم تا درمان)

اختلال شخصیت دوری گزین (اجتنابی) و درمان آن

اختلال شخصیت وسواسی-جبری

اختلال مسخ شخصیت و مسخ واقعیت (اختلال زوال شخصیت)

شخصیت اسکیزوتایپال

اختلال شخصیت نمایشی و سبب شناسی آن

اختلال شخصیت مرزی و نحوه‌ی درمان آن

شخصیت وابسته و نحوه‌ی درمان آن

خودبیمارانگاری (هیپوکندریا)

زنان آلفا و ویژگی‌‌های بارز آنها

درمان اختلالات روانی با نوروفیدبک

اختلال شخصیت ضد اجتماعی و رفتارهای بارز آن

چطور می توان از افسردگی خلاص شد و یا آن را درمان کرد

مرد آلفا