آریا بانو

آخرين مطالب

حقوق معلمان مدارس غیر دولتی را چه کسی پرداخت ؟ اجتماعي

حقوق معلمان مدارس غیر دولتی را چه کسی پرداخت ؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - معلم‌های سراسر جهان با مشکلات زیادی ازجمله حقوق‌های پایین، کمبود زمان، منابع یا آموزش کافی برای انجام وظایف خود به بهترین شکل مواجه‌اند اما به رغم تمام این مشکلات با همه وجود شغل خود را حفظ کرده و به آن عشق می‌ورزند.

به گزارش بانو نیوز ، در این گزارش به برسی مشکلات معلمان آموزش و پرورش از دیدگاه آنها پرداخته ایم . هر چهارشنبه با گزارشی از مشکلات معلمان در خدمت شما هستیم . معلمان گرامی میتوانند مشکلات خودشان را در قسمت دیدگاه سایت تهران نیوز برای ما بفرستند تا انعکاس دهنده مطالبات آنها باشیم .

آریا بانو


برسی مشکلات معلمان آموزش و پرورش
سلام خدمت مدیر محترم.‌ ما جمعی از معلمان آزاد در مدارس غیردولتی شادگان هستیم و همه می دانیم برای پیشگیری از ویروس کرونا، مدارس کل کشور تعطیل اعلام شد و طبیعتاً کار درستی بود؛ ولی فرق ما از معلمان دولتی این است که آن ها حقوقشان را از دولت میگیرند و ما از موسس؛ معلمان دولتی که حقوق اسفندماه رو دریافت می کنند ولی تکلیف ما چیه؟ روزی که به علت گرد و خاک تعطیل اعلام می کنند برای ما در آن روز حساب نمیشه و الان که برج اسفند هستیم و مدارس تعطیل اعلام کردند؛ حقوقمون کی باید بده؟ چون می دانیم موسسان به هیچ وجه برای در این ماه حساب نمی کنند و عید در راه است. لطفاً صدای ما رو به مسئولین و مدیران مدارس غیردولتی برسانید. متشکرم
بسیاری از معلمان و دانش‌آموزان برای جبران درسها در تعطیلات ‎کرونا، گروههایی در ‎تلگرام راه‌اندازی و فعالیت آموزشی را در فضای مجازی ادامه می‌دهند. از مسئولان محترم ‎فیلترینگ کشور خواهشمندیم در این روزهای سخت با ‎رفع فیلتر تلگرام، اعتماد، همدلی و همبستگی ملت و دولت را نمایش دهند.
سلام وقت بخیر. بنده دبیر با 20 سال سابقه خدمت امروز برای گرفتن حکم جدید به کارگزینی مراجعه کردم. افزایش حقوق من از 50 درصد قانون خدمات کشوری، 29 هزار تومن بود. این چه بی عدالتی هست؟ خواهش میکنم به گوش مسئولین بی درد برسانید. از بندرعباس مزاحم شما میشم.
نگارش جدید آمد و احکام پرسنلی در حال صادر شدن هستند. اما متاسفانه باز هم شاهد ناعدالتی در تصمیم گیری و افزایش حقوق هستیم. طی چند سال گذشته فرایند رتبه بندی معلمان ابتدا به پنج رتبه مقدماتی، پایه حرفه ای، ارشد حرفه ای، خبره حرفه ای و عالی حرفه ای تقسیم شدند و افزایشی داشتند و سپس با کش وقوس های فراوان و مانور مسئولین و منت گذاشتن، از ابتدای مهرماه نیز معلمان به پنج رتبه یک تا پنج تطبیق داده شدند و مبلغی هرچند ناخوشایند افزایش داده شد. حال که بخشنامه افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم از سوی دولت محترم پس از دو سال برای بعضی وزارتخانه ها از جمله آوپ ابلاغ و ضمانت اجرایی پیدا کرد(بعضی دستگاه ها قبلاً اجرا کردند) آموزش و پرورش در اقدامی عجیب تمام مبالغ رتبه بندی حرفه ای و جدید را از احکام فرهنگیان کسر نمود و بخشنامه اخیر را اجرایی نمود! متاسفانه در اجرا شاهد بی عدالتی و تبعیض در افزایش ها بودیم. در ضمن فوق العاده ویژه نیروهای اداری که در اول مهر سال جاری تبدیل به حق شغل حرفه ای کردند(فقط بخاطر اینکه نیروهای اداری مشمول رتبه بندی جدید شوند) را دوباره احیا نمودند تا باز هم شاهد افزایش نابرابر نیروهای اداری نسبت به آموزشی باشیم. اگر رتبه بندی مخصوص معلمان بود، چرا در نگارش قبلی با حذف فوق العاده ویژه و احیای حق شغل حرفه ای، اداری ها را مشمول افزایش رتبه بندی جدید نمودند؟ حال که حق شغل حرفه ای معلمان را کسر کردند، چرا دوباره برای اداری ها فوق العاده ویژه برقرار کردند تا شاهد نا عدالتی در افزایش ها بین نیروهای اداری و آموزشی باشیم؟ بحث دیگر این است که این افزایش 50 درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل همه کارمندان دولت می باشد با بخشنامه و دستورالعمل رتبه بندی معلمان (حرفه ای و جدید)متفاوت است. پس چرا با اجرای این بخشنامه کلیه مبالغ رتبه بندی را از احکام معلمان یک شبه حذف نمودند؟ برای ما این دو سوال بی جواب هستند. از تصمیم گیرندگان خواهشمندیم که دلایل و مواد قانونی در خصوص این کار را شفاف برای فرهنگیان اعلام بفرمایید. در ضمن راه برای شکایت و احقاق حق از سوی دیوان عدالت اداری باز است و قطعاً درصورت عدم اقناع قانونی از این طریق پیگیری خواهد شد. امید به پاسخ شفاف و اصلاح افزایش جدید از متولیان امر داریم.
سلام دوستان گرامی. با این حکم جدیدشان و به قول خودشان 50 درصدشان کلاه بسیار بزرگی بر سر معلمان و دبیران گذاشتند.‌ بزرگترین قسمت کلاه برداری شامل حذف بند حق شغل حرفه ای بود که این رقم برای خبره 430 هزار و برای عالی ها 670 هزار تومان می باشد. این بند در حق شغل ادغام شده بود که هم حق اضافه کاری را افزایش می داد، هم با این بند بازنشسته میشدید و هم باهاش پاداش پایان خدمت می گرفتید. الان این بند را حذف کرده اند و بندهایی را افزایش داده اند که نه به درد بازنشستگی می خورد و نه باهاش پاداش می گیرید و از همه بدتر حق هر ساعت اضافه کاریمان اکنون نسبت به قبل کاهش 3 تا 6 هزار تومانی پیدا میکند! لطفاً بی تفاوت نباشیم و اعتراض مان را به گوش نمایندگان برسانیم.
تیتر یکی از روزنامه های قدیمی بمنظور فروش هرچه بیشتر نوشته شده بود حقوق کارمندان دولت دو برابر می شود غافل از اینکه با خط ریز قبل از تیتر نوشته شده بود در صورت موافقت هیات دولت. شما اعلام کرده اید در صورت تخصیص اعتبار سال آینده رتبه بندی بصورت کامل اجرا می شود . مگر مجلس کارش تخصیص اعتبار نیست پس بسم الله . راستی فصل دهم حق شغل حرفه ای را حذف کرد خبردارید اگر سند می خواهید تمام احکام صادره گویای ای خبر تلخ است.
بیشتر بخوانید:
کسر از حقوق دانشجو معلمان قانونی است
قابل توجه معلمان رتبه یک در رتبه بندی
انتهای متن/*

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/276989/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محبت زیاد کودک را لوس نمی کند

طرز برخورد مناسب با کودکان گستاخ !

کودکان دین زده یا تربیت دینی

خشونت بین فرزندان و وظیفه والدین

راه حل های خوب برای رفتارهای بد بچه ها

تأثیر خشونت های تلویزیونی در کودکان

خجالتی بودن فرزندتان را از نوزادی بشناسید!

کودک من از هیچ کس کمتر نیست !!

تأثیر مثبت موسیقی بر روح و روان کودکان

علت تضاد بین فرزندان و والدین چیست؟

با لجبازی کودکم چگونه برخورد کنم؟

تربیت لذت بخش

برخورد با کودکی که از حمام کردن میترسد

راه های پایه ای افزایش آی کیو کودک

لجاجت و کج خلقی در کودکان: هیجانی ، لجبازی

علائم استرس در کودکان

چگونه کودکی مسئولیت پذیر داشته باشیم؟

بازی کودک با اعداد

بچه ها از چه سنی باید تنها بخوابند؟

دروغگویی کودکان دلایل و راهکارهای مقابله

کم رویی ارثی نیست

9 برخورد اشتباه والدین با کودکان نوپا

تصاویر برهنه و کودکان ما

بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند

پرورش اعتماد به نفس درکودک

کودک و میل جنسی

عوارض و درمان مکیدن انگشت کودک

راه های شناسایی بیش فعالی در کودکان

شناخت کودکان از خود

در مورد گفتاردرمانی چه میدانید؟

اسباب بازی های مناسب کودکان پیش دبستانی

کار کودکان در منزل،درست یا غلط؟

چه عاملی باعث ایجادحسادت فرزندان میشود؟

کودکان را برای روبه رو شدن با حوادث آماده کنیم

با کودک بدزبانم چطور رفتار کنم؟

با کودکم بعد از طلاق چطور رفتار کنم؟

افسون‌شدگان کوچک موبایل

آزمونی برای تشخیص کودکان بیش فعال

وقتی که کودکان مان دعوا می کنند

دلایل داشتن یا نداشتن فرزند دوم !

پاداش و محرومیت را فراموش نکنید

آموزش معذرت خواهی به کودک

افزایش حس مسئولیت پذیری با تقویت وجدان

نقش مادر در سخن آموزی کودک

گریه نوزادان را ترجمه کنید

آیا می خواهید فرزندتان نابغه باشد؟

چه زمانی به خواسته کودک نه بگوییم؟

کودکان متولد خرداد را اینگونه بشناسید !

از فرزند خود یک نابغه بسازید

30 کار که کودکان قبل از 12 سالگی باید ...