آریا بانو

آخرين مطالب

از تغییرات طرح ترافیک سال 99 تا شناسایی منبع احتمالیِ شیوع کرونا اجتماعي

از تغییرات طرح ترافیک سال 99 تا شناسایی منبع احتمالیِ شیوع کرونا
  بزرگنمايي:

آریا بانو - علت حذف انتگرال از کتب دانش‌آموزان، تست "کرونا" از دانشجویان ایرانی فردا در محل قرنطینه انجام می‌شود، پرداخت «عیدی» به دانشجو معلمان، 6 تغییر در طرح ترافیک سال 99+ لیست قیمت‌ها، «چگونگی دستگیری معتادان» سوال پرتکرار از خط ملی اعتیاد و ... از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در نوزدهمین روز بهمن ماه هستند.

اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری ایسنا، امروز (19 بهمن‌ماه) حدود 50 خبر، مصاحبه و گزارش را تا این لحظه روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:
6 تغییر در طرح ترافیک سال 99+ لیست قیمت‌ها
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران آخرین جزییات تغییرات در اجرای طرح‌های ترافیکی را تشریح کرد.
عمار سعیدیان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین تغییرات طرح ترافیک پایتخت در سال آینده با بیان این که محدوده اجرای طرح‌ ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا بدون تغییر است، گفت: برای سال آینده بنابر مصوبه شورای شهر، مکلف هستیم که سقف ورود به محدوده طرح ترافیک را رعایت کنیم که برهمین اساس ورود 103 هزار خودرو به محدوده طرح ترافیک در هر روز مجاز است و بیش از این امکان ورود خودروها به محدوده وجود ندارد.
تعطیلی پارکینگ «پروانه» بخاطر مشکلات ایمنی/ انتقال جمعه‌بازار به مکان جدید
شهردار منطقه 12 در مورد تعطیلی جمعه بازار در پاساژ پروانه گفت: این پاساژ و پارکینگ نیازمند مقاوم سازی هستند و کسبه روزبازار به مکان دیگر منتقل می‌شوند.
علی محمد سعادتی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت‌: پاساژ پروانه از نظر سازه، ایمنی لازم را ندارد و در مقابل حریق ناایمن است و هر لحظه امکان بروز حادثه در این پاساژ وجود دارد.
توانایی ساخت بیمارستان صحرایی در کوتاه‌مدت / 44 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت در کشور
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، از آمادگی ساخت بیمارستان‌های صحرایی در کوتاه‌مدت خبر داد و گفت: در صورت بروز شرایط ویژه، نیروهای نظامی و سایر دستگاه‌ها قادر خواهند بود به کمک وزارت بهداشت آمده و امکان تجهیز بیمارستانی صحرایی در مدت زمانی کوتاه را فراهم کنند.
دکتر سیدکامل تقوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص پروژه‌های بهداشتی ـ درمانی در حال ساخت وزارت بهداشت و مدت زمان ساخت این پروژه‌ها گفت: روال ساخت پروژه‌ها به صورت عادی ادامه دارد اما پروژه‌هایی نیز وجود دارد که قدیمی‌تر باشند.
تست "کرونا" از دانشجویان ایرانی فردا در محل قرنطینه انجام می‌شود
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دانشجویان ایرانی که از ووهان چین بازگشتند، تاکنون هیچ علامتی از ابتلا به کرونا ویروس ندارند، گفت: با این حال قرار است فردا اولین تست تخصصی کروناویروس از این دانشجویان گرفته شود.
دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی که از ووهان چین به کشور بازگشتند و در حال حاضر در چهارمین روز قرنطینه به سر می‌برند، گفت: قرار است اولین تست تخصصی کروناویروس فردا از دانشجویان گرفته شود، بعد از انجام این تست حدود 48 ساعت طول می‌کشد تا نتیجه آن حاصل شود البته ممکن است زودتر هم تست انجام شود، اما با توجه به اینکه در حال حاضر فوریتی برای انجام تست نداریم، آن را سر فرصت انجام می‌دهیم. قرار بود شنبه و یکشنبه این تست را انجام دهیم، اما عملا نمونه‌برداری فردا انجام می‌شود و حدود 48 ساعت یا بیشتر برای ارائه جواب همه افراد زمان لازم است.
«چگونگی دستگیری معتادان» سوال پرتکرار از خط ملی اعتیاد
رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه یکی از سوالات مطرح شده تماس گیرندگان با «خط ملی اعتیاد» در خصوص نحوه دستگیری معتادان است، گفت: این درحالیست که این موضوعات درباره معتادان متجاهر است و چون همه گروه‌های مردم تفاوت بین معتادان عادی و متجاهر را نمی‌دانند در مورد این موضوع دچار مشکل می‌شوند.
ماریت قازاریان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به بیش از 38 هزار تماس با خط ملی اعتیاد طی ماه گذشته پاسخ داده شده است، گفت: حدود 82 درصد از تماس گیرندگان از بین زنان و بقیه تماس گیرندگان نیز مردان بوده‌اند.
«ورزش» کدام دسته از بیماری‌های خلقی را درمان می‌کند؟
رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران با بیان اینکه ورزش سبب کاهش اضطراب، افسردگی، استرس، ترس و وحشت‌زدگی و افزایش اعتماد به نفس و خودباوری ­می‌شود، می‌گوید: پژوهش‌های انجام شده در حوزه سلامت روان حاکی از آن است که ورزش در درمان اضطراب و افسردگی و بیماری‌­های خلقی خفیف تا متوسط اثربخشی بیشتری نسبت سایر اختلالات دارد.
فریبرز درتاج در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه توجه هرچه بیشتر به توسعه ورزش عمومی و همگانی، باید به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان ورزش قرار گیرد، اظهار کرد: ورزش بهترین وسیله برای نجات افراد از دام بسیاری آسیب‌­های روانی، فساد، مواد مخدر و مسائلی از این قبیل است و اگر این نکته در حوزه ورزش مورد توجه قرار گیرد، خدمت در این عرصه، مقدس و پرثواب خواهد بود.
جزییات پرداخت «عیدی» به دانشجو معلمان
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع تصریح کرد:70 هزار دانشجو معلم مشمول دریافت عیدی هستند، که 45 هزار نفر از آنان تمام‌وقت می‌باشند و عیدی کامل دریافت خواهند کرد.
الهیار ادامه داد: 25 هزار نفراز دانشجو معلمان نیمه‌وقت هستند که از اشتغال به تحصیل تمام‌وقت فاصله گرفته‌اند و متناسب با همان و بر اساس مجوزهای موجود پرداخت عیدی به آنان نیز صورت خواهد گرفت.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در پایان با اشاره به دانشجو معلم تمام‌وقت و نیمه‌وقت، گفت: دانشجو معلم تمام‌وقت دانشجویی است که به‌طور کامل در دانشگاه فرهنگیان اشتغال به تحصیل دارد و دانشجو معلم نیمه‌وقت دانشجویی است که دوران تحصیل وی تمام‌شده و بخشی از واحدهای درسی‌اش باقی‌مانده است.
علت حذف انتگرال از کتب دانش‌آموزان
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه زیرنظام برنامه درسی تقریبا اجرا و وارد فرایند همسوسازی شده است گفت: علاوه بر انتگرال مباحث دیگری هم از کتب درسی حذف شده‌اند. باید اینها کنار بروند تا جا برای مهارت و سبک زندگی باز بشود، حرکت‌هایی شروع شده و سازمان می‌تواند بازطراحی دوره دوم را تا 1400 انجام دهد.
پرندگان میانکاله قربانی حق‌آبه؟
درحالی رئیس سازمان محیط زیست معتقد است که وارد نشدن آب به میانکاله سبب تولید سم بوتولیسم شده است که مدیرکل حوضه آبریز دریای خزر می‌گوید: در مسیر رهاسازی آب به میانکاله‌ای سازه‌ای از جمله سد یا مخزن مهمی نداریم که جلوی این رهاسازی را بگیرد.
به گزارش ایسنا، از اواخر دی ماه امسال تاکنون بیش از 15 هزار قطعه پرنده مهاجر در میانکاله بر اساس آنچه بوتولیسم گفته شد، تلف شده‌اند. عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - در آخرین اظهار نظر خود در یک شبکه تلویزیونی ضمن اشاره به این موضوع می‌گوید: طبق آخرین گزارش رسمی سازمان دامپزشکی - که مسئولیت بررسی بیماری‌های حیات وحش را دارد - سم بوتولیسم سبب تلف شدن پرندگان شده است.
جزئیاتی از شناسایی هویت قربانیان هواپیمای اوکراینی
معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور جزئیاتی از فرآیند شناسایی و تشخیص هویت قربانیان هواپیمای اوکراینی را تشریح کرد.
دکتر مسعود قادی پاشا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فرآیند شناسایی و تشخیص هویت 176 قربانی سقوط هواپیمای اوکراینی گفت:‌ بعد از سقوط این هواپیما کارشناسان پزشکی قانونی استان تهران به حالت آماده‌باش درآمده و چند گروه از آنان به محل سقوط هواپیما نیز اعزام شدند، ساعاتی بعد از حادثه بود که پیکر جانباختگان به مرکز آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران منتقل شد و همزمان دو کار از سوی عوامل پزشکی قانونی آغاز شد، یکی تطبیق نمونه‌ها و اجزای اجساد و دیگری تشخیص هویت قربانیان.
کلاهبرداری بدون امکان شکایت
فردی که در پوشش پرداخت فوری و اضطراری وام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، اواخر شهریورماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از سوی مرجع قضایی به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در جریان آن کارآگاهان از شاکی دعوت کرده و این فرد با حضور در مقر پلیس به آنان گفت:‌اوایل شهریورماه بود که از طریق یکی از سایت‌های تبلیغاتی با شرکتی آشنا شدم که با سپرده کم، اقدام به پرداخت وام‌های کم بهره کرده بود که در همین راستا نیز با شرکت تماس گرفتم و فردی که پشت تلفن بود گفت که ابتدا باید مبلغ 80 هزار تومان برای پذیرش اولیه واریز کنم و پس از واریز وجه به دفترشان بروم. من هم همین کار را انجام دادم و دو روز بعد من برای حضور در دفترشان مراجعه کردم.
به گزارش ایسنا، پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:
6 تغییر در طرح ترافیک سال 99+ لیست قیمت‌ها
نکات مهم برای رفع بوی بد دهان
شناسایی یک منبع احتمالیِ شیوع کروناویروس
آماده‌باش پرستاران درباره کروناویروس / کمبود پرستار؛ معضلی جهانی
اخطاریه سازمان هواشناسی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/265406/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چطور می توان از اضطراب کودکان پیشگیری کرد؟

کودک درون باید بیاید بیرون

چرا فرزندم خجالتی است؟

چند نکته اساسی درباره بازی با کودکان

چگونه هوش هیجانی کودکان را بالا ببریم؟

برای مقابله با پرخاش‌گری کودک چه می‌توان کرد ؟

آیا کودک، برای تنها ماندن، آماده است؟

تاثیرات مثبت و منفی انیمیشن ها روی کودکان

چرا وابستگی برخی بچه ها به اقوام بیشتر از پدر و مادرشان است؟

معایب و مزایای مهد رفتن بچه ها

آموزش الفبا قبل از دبستان درست است؟

شناسایی اختلالات یادگیری در کودکان

چرا نباید کودکان را با هم مقایسه کرد

نکاتی که بهتر است والدین از آنها آگاه باشند !

معجزه ای که موسیقی بر کودکان دارد

برای بچه دار شدن تا چه سنی فرصت داریم؟

حافظه کودک را چگونه تقویت کنیم؟

چگونه انضباط شخصی را به کودکان آموزش دهیم؟

وقتی یک فرشته کار بد می کند!

احساسات ناخوشایندی که کودک باید تجربه کند

چه موزیکی مناسب بچه ها است؟

بازیهایی مناسب بچه های بیش فعال

چگونه با بچه‌هایمان دوست باشیم؟

در چه مواقعی باید کودکمان را پیش روانشناس ببریم؟

نابغه پروری را از چه سنی شروع کنیم؟!

مهم ترین عوامل بددهنی کودکان و راه حل های اصلاح بدزبانی

با چند روش ساده استعداد کودکتان را شناسایی کنید !

چرا کودکتان مو می کشد؟

کودکتان را با این روش ها نخبه کنید !

رفع عذاب وجدان مادران شاغل با این روش ها !

بچه‌های باهوش چه اسباب‌ بازی‌ هایی دوست دارند؟ (قسمت اول)

بچه‌های باهوش چه اسباب‌ بازی‌ هایی دوست دارند؟ (قسمت دوم)

تاثیر قصه بر زندگی و آینده ی کودک

کودک شما هم اعتیاد به تبلت دارد؟

هنگام طلاق با کودکتان علیه همسرتان یارکشی نکنید

با جای خالی پدر یا مادر بعد از طلاق چه کنیم؟

نقش بازی در رشد کودک

راهکارهای آموزش مسئولیت پذیری به کودکان

چگونه کودکمان را کتاب خوان کنیم؟

نکاتی راجع به جدا کردن اتاق کودک

مقایسه کودکان با یگدیگر چه عواقبی دارد؟

بزرگ شدن کودکان در ازدواج‌های بی‌عشق

فرق بیش‌فعالی با افسردگی و تیزهوشی

علت وسواس در کودکان چیست و چگونه درمان می شود؟

راه‌های افزایش عزت نفس در کودکان

انواع هوش کودک

به کودک دچار اختلال استرس پس از سانحه چگونه کمک کنیم؟

دلبند افسرده من

برای انتخاب مدرسه چه معیارهایی باید در نظر گرفت ؟ (1)

چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم