آریا بانو

آخرين مطالب

دبی؛ جاهای دیدنی فوق‌العاده برای گردش زمستانی گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کجارو / فصل زمستان با میانگین دمای 27 درجه سانتی‌گراد زمانی مناسب برای سفر به دبی با جاذبه‌های بسیار دیدنی در این زمان از سال است.
دبی، مجلل‌ترین مقصد گردشگری امارات متحده عربی که با اقلیم بیابانی و گرمای جانفرسا شناخته می‌شود، به زمستان‌های خوشایندی مفتخر است که استثنای آن، آب‌و‌هوا به شمار می‌آید. در اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان)، دما کم‌کم کاهش می‌یابد و این روند در دمای میانگبن 27 درجه سانتی‌گراد تا اواخر فوریه (اواسط اسفند) پا برجا است. این درست همان زمانی است که باید به دبی بروید، زمانی که شهر، پر از رنگ‌های سبز می‌شود به‌خصوص در باغ‌های آراسته و مسیرهای پیاده‌روی توریستی، مکان‌هایی که می‌توانید گشتی سریع در آن‌ها بزنید یا حتی یک روز کامل را در آنجا سپری کنید. در این مقاله، کجارو قصد دارد شما را با مکان‌های گردشگری زمستانی و ماجراجویی‌های فوق‌العاده در دبی آشنا کند.
در پارک البرشا پوند (Al Barsha Pond Park) شد بزنید
پارک زیبای البرشا در دبی که در اصل شبیه به پارک‌های شهری اروپایی طراحی شده است، انتخابی فوق‌العاده برای یک شد روزانه و حتی شبانه به شمار می‌آید. نورپردازی زیر درختان نخل و فانوس‌های رنگارنگ آویخته‌شده به آن‌ها، فضایی جذاب برای گردش در شب در این پارک فراهم کرده‌اند. در مسیر نشانه‌گذاری‌شده که مزین به هکتارها فضای سبز در یک طرف و آب فیروزه‌ای صاف و شفاف در سمتی دیگر است، حرکت کنید و بدون اینکه متوجه شوید بیش از 1٫4 کیلومتر راه خواهید رفت.
این پارک با دارا بودن فضای بازی مجهز به تاب، سرسره و قلعه‌های بازی که کودکان را سرگرم می‌کند، در میان خانواده‌های محلی و مهاجران بسیار محبوب است. البته باید بدانید که کل اعضای خانواده می‌توانند نیز با سوارشدن بر قایق‌های قوی پر نقش‌و‌نگار در آب‌های فیروزه‌ای روز مفرحی داشته باشند.
وسایل پیک‌نیک به‌همراه خود ببرید و در بخش شرقی دریاچه بشینید تا از چشم‌انداز شگرف برج‌ها و آسمانخراش‌های مدیا سیتی و نوک برج العرب به‌عنوان یک پس‌زمینه مبهوت‌کننده لذت ببرید.
اگر برای رفتن به این نقطه از شهر سوار تاکسی شدید از راننده بخواهید تا شما را در مرکز خرید البرشا مال پیاده کند. پس از کمی دور زدن در پاساژ، پیاده از طریق جاده به‌سمت پارک بروید.
در القدره (Al Qudra) به تماشای آبادی‌ها (واحه) بنشینید
القدره که به طرز غیر قابل باوری بسیار زیبا است، با وجود هکتارها فضای بیابانی در اطراف دسته‌ای از دریاچه‌ها به شما حس و تعریفی جالب از طبیعت‌گردی می‌دهد، به‌طوری که به سرعت فراموش خواهید کرد که این آبادی به‌صورت مصنوعی به وجود آمده است. این منطقه ساخته دست بشر هم‌اکنون خانه حیات‌وحش آزاد است که شامل بیش از 130 گونه از پرندگان، ماهی‌های بسیار و چندین درخت و گیاه بیابانی می‌شود.برای دیدن یک آبادی بکر واقعی به‌سمت دریاچه‌های بیرونی بروید که گردشگران کمتر به آنجا سر می‌زنند. ممکن است آن‌قدر خوش‌شانس باشید که بتوانید یک غزال بزرگ (تیزشاخ)، شترها و بز کوهی را ببینید.
برای رسیدن به القدره باید ماشین اجاره کنید، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. از جاده D63 به‌سمت مسیر دوچرخه‌سواری دبی از شهر خارج شوید تا به آخرین خروجی پارک غذای خیابانی (street food park) برسید. در این پارک دلی از عزا در بیاورید و سپس کمی به‌سمت جنوب حرکت کنید تا به این آبادی در میانه بیابان سعیه السلام (Saih Al Salam desert) برسید.
در بخش قدیمی شهر دبی در تاریخ قدم بزنید
با وجود آسمانخراش‌های درخشان و ساختمان‌های رکوردشکن، خیلی آسان است که فراموش کنیم دبی در گذشته به چه شکل بوده است؛ جالب است بدانید که این شهر تا همین سال‌های اخیر فقط یک قطب ماهیگیری کوچک بود.
با چرخ‌زدن در اطراف منطقه دلربای تاریخی، برای لحظه‌ای کوتاه شهر قدیمی دبی را ببینید. گردش خود را از بر دبی (Bur Dubai) آغاز کنید، جایی که می‌توانید از میان مسیر پر پیچ‌و‌خم کوچه‌ها، بادگیرها و خانه‌های حیاط‌دار الفهیدی قبل از رسیدن به موزه دبی که در قلعه الفهیدی، قدیمی‌ترین ساختمان شهر واقع شده است و قدمت آن به 200 سال قبل بازمی‌گردد، عبور و رنگ و بوی دبی را در قدیم، حس کنید.
در بازار پارچه (Textile Souq) شلوغ و رنگارنگ چرخی بزنید و از آنجا به‌سمت اسکله ابرا (abra) بروید. از این ایستگاه، یک سفر روی آب به دیرا (Deira) با قایق‌های چوبی سنتی، تنها یک درهم برای شما هزینه خواهد داشت اما تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به دبی را برای شما رقم خواهد زد. در آن سوی نهر در بازار ادویه پیاده شوید، جایی که بوهای تند و رایحه‌های سنتی انتظار شما را می‌کشند. حتما برای خودتان ادویه‌جات و گیاهان سنتی بخرید و سپس از گذرگاه طاق‌دار سرپوشیده چشم‌نواز که خانه بازار طلای دبی است دیدن کنید.
از نخل‌ها بالا بروید
نخل ممکن است درخت بومی دبی نباشد، اما گیاهانی که در کنار تنه‌های آن‌ها در پارک الاتحاد (Al Ittihad Park) رشد می‌کنند، برای همین منطقه هستند.
مجمع‌الجزایر نخل جمیرا، مشهور به هتل‌های پنج ستاره‌اش در میان گردشگران، خانه پارک الاتحاد نیز هست. به میانه تنه‌های درختان نخل توجه کنید؛ این گیاه کوچک سبز رنگ در احاطه یک مسیر پیاده‌روی و دوی 3٫2 کیلومتری است که هر روز صدای پاهای بسیاری را می‌شنود. از مسیر اصلی پیاده‌روی خارج شوید و در مسیرهای داخلی بگردید، جایی که بیش از 60 گونه از درختان و بوته‌های بومی امارات متحده عربی کاشته شده‌اند.
تابلوهای راهنمای کاربردی، اطلاعات بیشتری از هر گیاه و اینکه چگونه به‌صورت سنتی در گذشته استفاده می‌شدند، در اختیار شما قرار می‌دهند. کشف کنید که چگونه بادیه‌نشینان از میشراس (mishras)، سلاح می‌ساختند یا چطور اوشبات اوم سلام (oshbat um salam) که در کوهستان می‌روید در گذشته به‌عنوان یک درمان مالاریا استفاده می‌شد.
استخرهای سنگی، چشمه‌ها و پارک‌های بازی کوچک، تجربه پیاده‌روی شما را جذاب‌تر خواهند کرد و کودکان نیز از دیدن و شنیدن صدای مونوریل که در مسیر بالای سرشان حرکت می‌کند، لذت می‌برند.
گردش در ساحل جمیره
درست در شرق باشگاه ساحلی قایقرانی دبی به ساحل کمتر شناخته‌شده الجمیره خواهید رسید، مکانی فوق‌العاده برای یک پیاده‌روی آرام به دور از شلوغی در ساحل که پر از شن‌های مشهور شهر است.
کفش‌های خود را دربیاورید و در کنار خط ساحلی قدم بزنید تا از قایق‌های چوبی عبور کنید. اجازه دهید آب‌های کریستالی اقیانوس پاهای شما را خیس کند تا به دسته‌ای از سنگ‌ها برسید، جایی که می‌توانید برای استراحت و نوشیدن یک نوشیدنی خنک و تماشای مناظر تمام‌نشدنی اقیانوس توقف کنید.
این ساحل که حدود یک کیلومتر طول دارد، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود اگر به دنبال جایی برای پیاده‌روی با بچه‌های کوچک هستید. در گوشه غربی ساحل نیز سرویس‌های بهداشتی مناسبی برای استفاده وجود دارند. رفتن به کافه ساحلی بیت البحر (Bait Al Bahr) که مالک اماراتی دارد و مزه‌کردن نوشیدنی‌های آن را به هیچ وجه از دست ندهید.
از فضای شهری به مشرف (Mushrif) پناه ببرید
پارک ملی مشرف با فضای سبز بسیار بزرگ در گوشه غربی شهر دبی قرار دارد و احتمالا نزدیک‌ترین جایی در دبی است که می‌توانید برای پیاده‌روی در فضای باز و سبز از آن استفاده کنید. مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مشرف با دور زدن پارک، درست از میان یک جنگل طبیعی القاف (درخت کهور) عبور می‌کند.
درختان این پارک، سال‌های سال در گذشته به‌عنوان یک پناهگاه برای بادیه‌نشینان در برابر آفتاب صحرا و طوفان‌های شن، عمل می‌کردند. هم‌اکنون بیش از 60 هزار درخت در این پارک رشد کرده‌ و همین امر آنجا را به خانه بزرگی برای حیات‌وحش تبدیل کرده است. پرنده‌نگران ممکن است در این پارک بتوانند گونه نادر جغد حق رنگ پریده (pallid scops owls)، چکاوک‌های اورفین (Orphean) و گنجشک‌های گلو زرد را در حال پرواز در آسمان ببینند. درختان این پارک همچنین خانه آهوها، خرگوش‌ها، طاووس‌ها و حتی جوجه‌تیغی‌های مهاجر هستند.
در اینجا فعالیت‌های زیادی برای گذراندن یک روز کامل پر از نشاط و ماجراجویی وجود دارد. با گذر کردن از مناطق مخصوص پیک‌نیک و باربیکیو در حین پیاده‌روی به مجموعه‌ای از خانه‌های مینیاتوری ظریف می‌رسید که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. تونل‌های سبز با سقفی پوشیده از گل‌ها و پارک‌های بازی برای کودکان در مسیر، روزی شاد برای تمام خانواده به ارمغان خواهند آورد.
مناظر شهری از کانال دبی
کانال دبی که به‌تازگی افتتاح شده است، برخی از بهترین چشم‌اندازهای شهری را به شما پیشنهاد می‌کند.
در سال 2013 زمانی که شیخ محمد‌بن‌راشد آل‌مکتوم، حاکم دبی اعلام کرد که می‌خواهد آبراه امارات را تا میانه اتوبان اصلی شهر گسترش دهد، کسی نمی‌دانست که باید انتظار چه چیزی را بکشد. چهار سال به سرعت گذشت و کانال آبی دبی، یک بخش جدید در شهر به وجود آورد؛ جایی که برای چرخیدن و شد‌زدن فوق‌العاده است.
این مسیر با 3٫2 کیلومتر طول برای دوچرخه‌سواری، دو و پیاده‌روی با فرصت تماشاکردن چشم‌اندازهای مسحورکننده فوق‌العاده زیبا از مرکز شهر دبی، طراحی شده است. 5 پل پیاده‌رو با معماری تحسین‌برانگیز در نقاط استراتژیک مختلف به شما اجازه می‌دهند تا از این سمت کانال به آسانی به‌سمت دیگر بروید.
نکته مهم: برای پیاده‌روی عصر را انتخاب کنید تا بتوانید آبشار پل شیخ زاید را در شگفت‌انگیزترین حالت خود ببینید.
یک جنگل بارانی گرمسیری را کشف کنید
گرین پلنت (Green Planet) خانه بیش از 3000 گیاه و حیوان در یک گنبد شیشه‌ای است که یک درخت انجیر 25 متری ساخته انسان را محاط می‌کند. عکس از مارک اولی
یک جنگل بارانی گرمسیری در وسط بیابان از آن تجربیاتی است که فقط در دبی در سیاره سبز یا گرین پلنت، اولین و تنها جنگل بارانی شهر، می‌توانید آن را ببینید. این جاذبه گردشگری یک انتخاب فوق‌العاده است اگر به دنبال یک مکان هیجان‌انگیز می‌گردید اما بچه‌های کوچک به‌همراه دارید که نمی‌توانند در مسیرهای طولانی زیر آفتاب داغ راه بروند.
گرین پلنت که در یک بیودوم یا سامانه اکولوژیکی بسته عمودی قرار گرفته، یک جنگل در آب (flooded forest) است و حیواناتی چون ماهی، لاک‌پشت و لقمه‌ماهی (stingray) در آن زندگی می‌کنند. راه خود را از اینجا آغاز کنید و سپس سوار یک آسانسور شیشه‌ای شوید و به‌سمت طاق بروید، جایی که شما را به‌سمت یک پل پیاده‌روی مارپیچ هدایت می‌کند که از میان درخت 25 متری مناسب برای زندگی و ساخته انسان پیچ و تاب می‌خورد و به‌سمت پایین می‌رود.
گرین پلنت خانه بیش از 3000 گیاه و حیوان چون توکان‌ها (پرندگان منقار بزرگ و رنگین)، قورباغه‌ها، عنکبوت‌ها، مارمولک‌ها و حتی یک جفت تنبل است. بنابراین هیچ عجله‌ای در کار نیست، به‌آرامی راه بروید و شگفتی‌های حیات‌وحش را از نزدیک در جایی که آن را خانه می‌دانند تماشا کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/257497/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: باید فرمول و دستورالعمل قیمت گذاری در شورای رقابت تنظیم شود/ نباید خودرو در بورس عرضه می‌شد

تعلیق فروش خودروی بورسی

صف 9 میلیونی خرید خودرو

رئیس بورس: «قرعه‌کشی خودرو یک لاتاری ملی به تمام معناست» / ورود سازمان بازرسی به عرضه خودرو در بورس

کارت ملی مادران مشمول خودرو صد میلیون تومان قیمت پیدا کرد

فروش رنو برای چهارمین سال متوالی سقوط کرد

ورق واردات خودرو برگشت

سخنگوی وزارت صمت: آمار تقاضای اعلامی خودروها جای تأمل دارد/ موضع وزارت صمت و اقتصاد عرضه در بورس است

هزینه عجیب کم کردن کیلومتر خودرو / خریداران مدل‌های کارکرده مراقب باشند!

شرط جدید حضور در لاتاری اعلام شد/ ورود ممنوع قرعه‌کشی خودرو

واردات خودرو روزی کمتر از یک دستگاه

واریز پول شرط شرکت در قرعه‌کشی فروش خودرو شد

شورای رقابت خواستار توقف عرضه شاهین، پژو207 و دنا در بورس شد+ نامه

اعمال شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی ایران خودرو | سایت سایپا از دسترس خارج شد

هرج و مرج در سیاست‌ خودرویی

تعرفه واردات خودرو اعلام شد+ جدول

سود دولت از واردات هر خودرو چقدر است؟

تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد

سهمیه‌بندی عرضه خودرو

لغو عرضه خودرو در بورس تکذیب شد

قائم مقام بورس کالا: برخی دستگاه‌ها بدون نوبت و قرعه کشی، برای کارکنانشان خودرو دریافت کرده‌اند

تعرفه‌ واردات خودرو کاهش یافت/ نرخ‌ها از 6 تا 31 درصد

موافقت با واردات خودرو‌های کارکرده کمتر از 5 سال

نیش‌ترمز تولید خودرو

معادله املاک خودروسازان

وزیر صمت: ورود خودروهای با پلاک مناطق آزاد به داخل کشور آزاد می‌شود

قیمت‌های فرانجومی در بازار خودرو

خودروهای 3 میلیاردی مشمول مالیات شدند

معمای ترمز تولید خودرو

دبیر انجمن واردکنندگان: قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی می‌شود

فرش قرمز برای خودروی دست‌دوم؟

اعطای امتیاز خارج از نوبت خودرو به کارکنان حج

عرضه خودرو در بورس کالا متوقف می‌شود؟

شوک شورای رقابت به بورس و بازار خودرو | قیمت خودروهای داخلی چگونه محاسبه می شود؟

شیر کنترل رانت خودرو دست کیست؟

خودرو به بورس برگشت/ تصویب مصوبه واردات خودروهای دست دوم خارجی در کمیسیون تلفیق

فرمول سوم قیمت خودرو

واردات خودروهای دست‌دوم از مناطق آزاد تکذیب شد/ توافق مناطق آزاد با وزارت صمت برای واردات خودروهای صفر

مدیرعامل ایران خودرو: درخواست ما از مسئولان لغو قیمت گذاری دستوری است

فرمول «دست دوم» تنظیم بازار خودرو

رانت سینمایی خودروسازان/ پرواز شاهین در جشن سی‌مرغ

برنامه برای واردات خودرو؛ هر فرد بالای 18 سال یک خودرو وارد می کند؟

سه سناریوی واردات خودرو

تولید پژو 206 متوقف می شود

با پولی که مردم برای قرعه کشی خودرو پرداختند، می توان کل ایران خودرو را خرید/ تعزیرات «بهمن موتور» را نقره‌داغ کرد

روسیه: خودرو‌های ایرانی برای واردات هنوز مورد تایید نیست

عرضه «خودروهای وارداتی» خارج از «بورس کالا» آزاد شد

ویرایش جدید واردات خودرو

سخنگوی وزارت صمت: نمی‌گوییم خودرو گران نمی‌شود/ با افزایش عرضه، میزان افزایش قیمت زیر نرخ تورم خواهد بود

خودروی نوستالژیک 650 میلیونی