آریا بانو

آخرين مطالب

7 صبحانه گرم و خوشمزه برای آغاز روز خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - با ما رو / همه ما شنیده‌ایم که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است. درست است که این جمله در چند سال اخیر از نظر علمی اعتبار پیشین خود را از دست داده است، اما صبحانه هنوز یکی از سه وعده غذایی اصلی به شمار‌ می‌آید. در اصل، دانشمندان هنوز بر سر رد یا قبول این که صبحانه اهمیت بیشتری از سایر وعده‌های غذایی دارد به اتفاق نظر نرسیده‌اند، ولی هیچگاه نخوردن آن را نیز توصیه نکرده‌اند.
در اصل، خوردن یا نخوردن صبحانه به عوامل مختلفی از جمله سن، عادت‌های روزانه، وزن و غیره بستگی دارد. به طور مثال، برای کودکان و به خصوص دانش آموزان زیر 18 سال، خوردن یک وعده غذایی در صبح، تأثیر مثبتی بر یادگیری و عملکرد آن‌ها در مدرسه دارد. اما برای افراد مسن‌تر، خوردن صبحانه به تمایل هر کس بستگی دارد که آن نیز تحت تأثیر عادات روزمره می‌باشد. مثلاً اگر شما عادت دارید شام خود را اول شب میل کنید، هنگام بیدار شدن از خواب، میل بیشتری نسبت به کسانی که شام خود را آخر شب می‌خورند، برای صرف صبحانه خواهید داشت. یعنی زمان و مقدار غذایی که شب قبل میل می‌کنید، یکی از عواملی است که خوردن یا نخوردن صبحانه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
همان طور که گفته شد، صبحانه هنوز یکی از سه وعده اصلی غذایی به شمار می‌رود و تبدیل شدن آن به اصلی‌ترین وعده غذایی و زمان صرف آن است که مورد بحث می‌باشد نه حذف کامل آن. اما با این وجود بسیاری از ما آن را نادیده می‌گیریم.
گذشته از مطالب ذکر شده، در این روزهای سرد زمستان، مسلماً هیچ‌کس پیشنهاد یک صبحانه گرم و خوشمزه را رد نمی‌کند. اتفاقی که امروزه با وجود مشغله‌های کاری فراوانی که اکثر مردم درگیر آن هستند کمتر به چشم می‌خورد. به خصوص در روزهای کوتاه زمستان که وقتی زنگ ساعت یا گوشی‌تان به صدا در می‌آید، هوا هنوز تاریک است و آماده کردن صبحانه نیز نیازمند کمی زمان و حوصله است.
با این وجود، اگر می‌خواهید در طول روز پرانرژی باشید، بهتر است کمی زودتر از خواب بیدار شوید و یک صبحانه لذیذ برای خود آماده کنید. مخصوصاً که خارج شدن از یک تختخواب گرم و روبرو شدن با هوای سرد بیرون از خانه با یک صبحانه سرد و کهنه، کار راحتی نیست. البته نیازی نیست که زمان زیادی را صرف مهیا کردن صبحانه کنید و با انتخاب یک غذای مناسب که آماده کردن آن زیاد وقت‌گیر نیست، روز خود را با صبحانه‌ای گرم آغاز کنید.
تعدادی از صبحانه‌های گرم از نقاط مختلف جهان را که به راحتی آماده می‌شوند و با امتحان کردن آن‌ها ممکن است عاشقشان شوید به شما معرفی می‌کنیم.
سیب زمینی شکم‌پر
این غذا که معمولاً به عنوان شام صرف می‌شود می‌تواند راه خود را به میز صبحانه شما نیز باز کند. مواد داخل سیب زمینی شامل گوشت چرخ‌کرده، پیاز یا پیازچه، سبزیجاتی مانند جعفری، پنیر پیتزا و ادویه می‌باشد که طبیعتاً می‌تواند با توجه به سلیقه غذایی شما تغییر کند.
نان تُست پرشده با شکلات و موز
این صبحانه مخصوص عاشقان شکلات است که بسیار خوشمزه است و می‌توان به راحتی و در عرض چند دقیقه آن را آماده کرد. کافی است مقداری شکلات و موز برش داده شده را بر روی چند عدد نان تُست بریزید و داخل فر قرار دهید.
مخلوط سیب زمینی، گوشت و تخم مرغ
این غذای ساده صبحانه لذیذی برای شما خواهد بود. برای تهیه آن فقط تخم مرغ‌ها را بر روی کمی گوشت چرخ کرده و سیب زمینی بریزید و به آن ادویه اضافه کنید. این غذا بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌توانید محتویات آن را تغییر دهید. همچنین برای کسانی که رابطه خوبی با گوشت ندارند نیز مناسب است و می‌توان به جای گوشت از سویا یا سایر سبزیجات استفاده کرد.
پنکیک کدو حلوایی
پنکیک صبحانه‌ای ساده و در عین حال خوشمزه است که طعم‌های مختلفی از آن در سراسر جهان وجود دارد. شما می‌توانید به جای خمیر پنکیک‌های کلاسیک، از پوره کدو حلوایی استفاده کرده و در عرض چند دقیقه، یک پنکیک خوش‌طعم فصلی آماده کنید.
پنکیک سیب زمینی و سیب
اگر طرفدار صبحانه‌های شیرین هستید و علاقه‌ای به استفاده کردن از شکر ندارید، این نوع پنکیک شما را شگفت‌زده خواهد کرد. کافی است مقداری سیب زمینی و سیب را به شکل پوره درآورید و به آن مقداری دارچین اضافه کنید. این نوع پنکیک پر از مواد سالم و مفید است و برای صبحانه بسیار مناسب می‌باشد.
گوجه فرنگی با فریتاتا
مقداری تخم مرغ پخته شده (نیمرو) به همراه تکه‌های کوچکی از گوشت را داخل گوجه فرنگی بریزید و روی آن کمی کره بریزید و آن را داخل فر قرار دهید. پس از چند دقیقه، یک گوجه فرنگی شکم‌پر خوش‌طعم خواهید داشت.
فریتاتای سبزیجات
فریتاتا یک غذای سنتی ایتالیایی است که گوشت معمولاً از مواد اصلی آن می‌باشد. اما اگر گیاه‌خوار هستید، می‌توانید فریتاتای سبزیجات را امتحان کنید که سرشار از پروتئین‌های گیاهی است. سبزیجات اصلی این نوع فریتاتای شامل گوجه گیلاسی، لوبیا، ریحان، پنیر موزارلا و پاستا می‌باشد که بسته به سلیقه شما قابل تغییر است.
یکی از ویژگی‌های یک صبحانه گرم که برای بسیاری از افراد، خصوصاً شاغلین، اهمیت دارد این است که آماده کردن آن آسان باشد و زیاد زمان‌بر نباشد. مواد اولیه صبحانه‌های معرفی شده را می‌توانید از قبل آماده کنید و صبح آن‌ها را با هم ترکیب کرده و داخل فر قرار دهید و تا آماده شدن آن‌ها، مشغول دم کردن چای شوید. حتی می‌توانید صبحانه خود را یک شب زودتر آماده کنید و آن را به کمک مایکروویو گرم کنید و از یک صبحانه گرم لذت ببرید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/256976/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

29 پیشنهاد برای قاطع تر شدن شما

آنچه باعث پیشرفت نکردن شما می شود، چیست؟

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد آذر ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد آذر ماه

هر روز وقتی از خواب بیدار میشوم احساس خستگی میکنم

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد دی ماه

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد دی ماه

چطور حرف به کرسی می نشیند؟

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد بهمن ماه

6 شغلی که آمار خودکشی در آنها به شدت بالا است!!

بدترین راه های مقابله با اضطراب را بشناسید

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد بهمن ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد اسفند ماه

با کمک ذهنتان، دردتان را تسکین دهید

افراد باهوش چطور با کسانی که خوششان نمی‌آید رفتار می‌کنند

در مقابل انتقادها، چه کنیم؟

احساسات چگونه زندگی مالی را نابود می کنند؟

چطور از خودکشی جلوگیری کنیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد اسفند ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد فروردین ماه

چگونه روی محیط اطراف مان اثرگذار باشیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد فروردین ماه

وقتی کسی که عاشقش هستید، دوستتان ندارد

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد اردیبهشت ماه

خصوصیات جنسی و عواطف مرد متولد اردیبهشت ماه

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد خرداد ماه

نشانه‌های جسمانی افسردگی را بشناسید

راههایی برای بهتر سپری کردن یک روز شلوغ

راهکارهایی برای جلوگیری از زود رنجی

هومیوپاتی و درمان وسواس فکری

آیا فراموش کاریتان طبیعی است؟

9 دروغ زیرکانه ای که همه ما به خودمان می‌گوییم!

چرا خوشحال نیستید؟

10 نشانه افسردگی فصلی

در برخورد با همکارتان مراقب این اشتباهات باشید

اگر ناگهان شغلم را از دست بدهم، چه کنم؟

درمان استرس به سبک ژاپنی ها

راهکارهای ساده ای برای روان صحبت کردن

در ذهن یک فرد مبتلا به اضطراب و دلشوره چه می گذرد؟

تمرین هایی که آلزایمر را فراری می دهند

وقتی بدن «تیک» می‌زند

نگذارید این ترس ها موفقیت شما را تهدید کنند

نکاتی که یک مدیر موفق رعایت می کند

مغز ما به این کلمات حساس است!

تنبل ها بخوانند!

خشم چیست و در چه ساعاتی بیشتر بروز می کند

این حرف‌ها را به طلاق‌گرفته‌ها نزنید!

اگر افسردگی دارید این دمنوش را بخورید!!

تغییرات هورمونی با نوجوان چه می کند؟

روان شناسی افرادی که نمی‌توانند با واقعیت روبرو شوند