آریا بانو

آخرين مطالب

چند مکان دیدنی در ایران گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کجارو / سه تا از عجیب‌ترین مکان‌های دیدنی ایران که هر کدام داستان مخصوص به خود را دارند. چرا این اماکن آنقدر عجیب به‌نظر می‌رسند؟
شاید بتوان گفت یکی ازعجیب‌ ترین و در عین حال هولناک‌ترین جنگل‌های کشور، جنگل جیغ یا همان جنگل سربرج است. اما علت عجیب بودن این جنگل چیست؟
اما این جنگل کجاست؟ علت نام‌گذاری این جنگل بدین گونه این است که در هنگام شب و درست زمانی که تاریکی بر جنگل حاکم می‌شود صدایی جیغی از اعماق جنگل به گوش می‌رسد که شبیه صدا زنی است که در میان آتش زنده زنده در حال سوختن است. به گفته بومیان منطقه این صدا چند سالی است که به گوش می‌رسد و پیش از آن خبری از این صدا نبوده است.
عده‌ای از بومیان این موضوع را به هجوم ملخ‌ها نسبت می‌دهند و عده‌ای دیگر نیز وزش باد را عامل این صدای عجیب میدانند در حالی که بسیاری از اوقات هنگام شنیده شدن این صدا برگ درختان تکان نمی‌خورند تا بتوان دلیل این صدا را وزش باد دانست. اما برخی دیگر نیز معتقدند این جنگل نفرین شده است و صدا‌ها را به اجنه‌ای که شب‌ها در این جنگل و روستای سربرج پرسه می‌زنند نسبت می‌دهند.
این جنگل در نزدیکی روستای سربرج از توابع منطقه طرقبه در شهرستان مشهد واقع شده است. از همین روجهت تهیه بلیط هواپیما اصفهان مشهد می‌توانید از طریق وب‌سایت گت بیلیت اقدام کنید. همچنین این جنگل در دره‌ای واقع شده است که یکی از سرچشمه‌‌های سد طرق از آن می‌گذرد.
موضوع عجیب درباره‌ی رودخانه این است که این رودخانه فصلی است اما درست از زمان شنیده شدن صدای جیغ در سال 1390 آب رودخانه نیز دائمی شده است و همین موضوع بر رمزآلود بودن این جنگل افزوده است.
دره‌ای که به‌تنهایی به آنجا نروید
اگر از آن دست شخصیت‌های کنجکاوی هستید که تمایل به انجام تجربه‌های چالش برانگیز و رمزآلود دارید قطعا دره کال جنی یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای شما خواهد بود. دره‌ای که اهالی منطقه بر این باورند که اجنه و ارواح در آن زندگی می‌کنند و نباید تنهایی به آنجا رفت زیرا کسانی بوده‌اند که داخل غار‌های این دره رفته‌اند و هرگز بازنگشته‌اند. کال در اصطلاح به دره یا مسیر گذر آب گفته می‌شود و چون بومیان بر این باور بودند که این منطقه محل حضور اجنه بوده است به آن کال جنی میگویند.
اما این دره اسرار آمیز کجاست؟
کال جنی در 35 کیلومتری شهرستان طبس و در نزدیکی روستای ازمیغان واقع شده است.
این مکان بر اثر هزارسال فرسایش و عبور سیلاب به دره‌ای زیبا و اسرار‌آمیز تبدیل شده که با تمامی مناطق اطرافش تفاوت دارد. دیواره‌های بلند و نقش ونگار‌های روی آن‌ها نیز بر رمز‌آلود بودن این دره افزوده است.
شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که تمامی این نقوش طبیعی بوده و به وسیله فرسایش شکل گرفته‌اند اما اگر کمی در کف دره پیش بروید به حفره‌ها و غار‌هایی دست ساز برخورد می‌کنید که متعلق به دوره ساسانیان بوده و احتمالا محل عبادت یکتاپرستان آن زمان بوده است.
یکی از عجیب‌ترین حفره‌های موجود در این دره چاهی است در ارتفاع دو متری سطح زمین که اگر بتوانید به کمک یک همراه وارد آن شده وسپس ارتفاع 8 متری چاه را به کمک جای دست‌های آن بالا بروید به تالاری می‌رسید که دارای دو دالان است و در هر دالان چندین اتاق قرار دارد. گفته می‌شود این مکان محل عبادت زرتشتیان بوده است.
دره‌ی عجیب قشم کجاست؟
در نزدیکی ساحل جنوبی جزیره قشم و در غرب روستای برکه خلف دره‌ای قرار دارد که به عقیده بومیان بر اثر سقوط یک ستاره از آسمان در این منطقه خاک بالا آمده و دیوارها و حفره‌های بی‌نظیری خلق شده است. دره ستارگان با ستون‌ها، مخروط‌های نوک تیز، آرک‌ها و تیغه‌ها از شگفت‌انگیز ترین مناطق دیدنی ایران است. شاهکاری از معماری طبیعت که توسط فرسایش ماسه، خاک و سنگ طی هزاران سال شکل گرفته است.
علت عجیب بودن این منطقه چیست؟
به علت وزش باد در میان حفره‌ها و سنگ‌های منطقه و ایجاد سر و صدایی ترسناک بومیان منطقه معتقدند این منطقه محل زندگی اجنه است و به همین علت بومیان از حضور در این منطقه در هنگام شب خودداری می‌کنند. اما شب‌های پرستاره این منطقه موضوعی است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار ‌آن گذشت پس اگر تمایل به ستاره چینی در دل دره‌ای ‌آرام و حیرت‌انگیز را دارید شب‌های این منطقه را از دست ندهید. جذابیت‌ها و ویژگی‌های این دره باعث شده تا این دره به‌عنوان بخشی از ژئو پارک جزیره قشم در یونسکو به ثبت برسد.
تالاب ارواح
اگر شجاعت حضور در تالاب ارواح را دارید پیشنهاد می‌کنیم هیجان بازدید از این منطقه بکر و دیدنی را از دست ندهید. دریاچه ای که در دل جنگل قرار دارد و برای رسیدن به آن باید خطر مواجه شدن با حیوانات وحشی جنگل را نیز به جان بخرید. در واقع این دریاچه یک آب بند است که 300 متر طول و 70 متر عرض دارد و بر اثر جمع شدن آب در این منطقه به وجود آمده است که همین موضوع باعث شده تا درختان دریاچه خشک شوند.
محل این تالاب کجاست؟
این تالاب در 32 کیلومتری شهرستان نوشهر و در نزدیکی روستای چلندر واقع شده است. مه‌آلود بودن سطح دریاچه و تنه‌ی درختانی که بر اثر مجاورت دائمی با آب ریشه آن‌ها خشک شده است و تنها تنه‌ای بی جان از آن‌ها باقی مانده در کنار صدای حیوانات وحشی جنگل باعث شده تا این منطقه یک مکان خوفناک به نظر برسد. به‌علاوه اهالی منطقه معتقدند در گذشته در این منطقه ارواح حضور داشته‌اند و علت نام‌گذاری این دریاچه به نام تالاب ارواح توسط گذشتگان نیز بی‌دلیل نبوده است.
دسترسی به این منطقه چگونه است؟
در کیلومتر 12 جاده نور به نوشهر پس از جاده ونوش وارد فرعی روستای چلندر شوید.
پس از عبور از روستا به محیط‌‌ بانی می‌رسید که بعد از اطمینان از اینکه شما قاچاقچی چوب نیستید امکان ورود به جنگل را به شما می‌دهند. پس از طی کردن حدود 15 کیلومتر جاده ناهموار جنگلی که در عین حال بسیار زیبا و دیدنی است به تابلوی دشت ممرز می‌رسید.
از اینجا به دلیل خرابی جاده باید ادامه مسیر را پیاده طی کنید که پس از حدود 30 دقیقه پیاده‌روی دریاچه روبرو شما خواهد بود. توجه داشته باشید برای عبور از این منطقه به دلیل اینکه همچنان بخشی از حیات وحش به شمار می‌رود و منطقه بکر و دست نخورده‌ای است نیازمند وسیله نقلیه‌ای مناسب و فنردار هستید همچنین امکان مواجه با حیوانات وحشی نیز در این منطقه وجود دارد.
باغی با میوه‌های سنگ(مرموز‌ترین باغ سیرجان)
در جنوب شرقی شهر سیرجان و در مسیر جاده سیرجان به بافت روستایی به نام میاندوآب وجود دارد که به علت وجود باغی عجیب در خود شهرت بسیاری یافته است. اما علت عجیب بودن این باغ چیست؟ این باغ متعلق به فردی ناشنوا و لال که به نام درویش خان اسفندیارپور است که البته اکنون دیگر در قید حیات نیست.
درویش خان اسفندیارپور هنگامی که بر اثر اصلاحات عرضی زمین‌ها و باغ‌هایش را از دست می‌دهد بسیار مغموم و ناراحت شده و تصمیم به اقدامی عجیب میگیرد. او به نشانه اعتراض و برای تسکین ناراحتی خویش در زمینی به وسعت هزارمتر چاله‌‌هایی عمیق حفر کرده و درختان خشک شده باغش را در آن‌ها میکارد و سنگ‌هایی را از شاخه‌های آن‌ها آویزان می‌کند.
180 اصله درخت به‌همراه سنگ‌هایی که به طرزی عجیب از ‌آن‌ها آویزان است در کنار بیابانی که باغ را احاطه کرده است همگی باعث شده تا این باغ به مکانی رعب‌انگیز و در عین حال مرموز بدل شود.
باغ میوه سنگی
درباره علت اقدام عجیب وی گمانه‌زنی‌های بسیاری است برخی معتقدند وی به علت ناتوانی در حرف زدن قصد داشته به این صورت اعتراض خود را بیان کند.
برخی دیگر نیز می‌گویند او شبی خواب دیده است که در میان باغی با میوه‌های سنگی است برای همین پس از بیدارشدن تصمیم به ساخت چنین باغی کرده است برخی دیگر نیز معتقد هستند که او بعد از از دست دادن زمین‌هایش سلامت روانی خود را از دست داده است و به همین علت دست به چنین اقدام عجیبی زده است.
اما آنچه غیرقابل‌انکار است این است که غم از دست رفتن زمین‌‌‌هایش برای او بسیار سنگین بوده و باعث شده تا دست به اقدامات عجیب بزند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/253922/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علت فحش دادن(بدزبانی) در کودکان و راه حلهای پیشنهادی

جو فراست و خودخواهی

آموختن درسهای پول تو جیبی فرزندان

راههای عملی جهت افزایش تمرکز در کودکان

کودکانی که دیر می‌خوابند دچار ترس شبانه می‌شوند

رابطه اسباب بازی و شغل آینده کودک

راههایی برای تقویت هوش کودکان

مقابله با لجبازی‌های کودکانه!

والدین افسرده چگونه با کودکانشان بر خورد کنند؟

رفتار با کودکان لوس !

نشانه های اولیه لکنت زبان در کودکان

شخصیت شناسی از روی نقاشی بچه ها

دخترها به پدر نیاز دارند !

بچه‌تان موقع درس خواندن بی حواس است؟

دختری که رفتارهای پسرانه دارد و پسری که رفتارهای دخترانه دارد !

کودک خردسال خود را برای تولد فرزند جدید آماده کنید

چگونه فرزندی باهوش تربیت کنیم؟

به کودک لجباز رشوه ندهید

نکاتی مهم برای والدینی که دوقلو دارند

فیلم های غیر اخلاقی در سنین پایین

از نظر بهداشت روان کودک سالم کیست؟

درس خواندن و خواب آلودگی درفصل بهار

به خاطر بچه‌ ها با همسرتان زندگی می‌ کنید؟

زبان آموزی در حین بازی

چطور به کودکان کمک کنیم تا بهتر و به اندازه بخوابند

اگر می خواهید از فرزندتان انتقاد کنید این نکات را به یاد داشته باشید

روش های مقابله با دزدی کودکان

این تکنیک‌ها برای افزایش تمرکز توصیه می‌شود...!

علت اصلی دعوای خواهر - برادرها

خاله‌بازی، استقلال کودک را افزایش می‌دهد

نشانه‌های کودکان با اعتماد به نفس بالا و پایین

چگونه فرزندانمان را برای امتحانات پایان سال آماده کنیم؟

استفاده کودکان از تلفن همراه، خوب یابد؟

مهمترین علل مکیدن انگشت در کودکان

عواقب تنبیه بدنی کودکان !

هوش فضایی کودک خود را تقویت کنید

با کودکان کنجکاو و سوالاتشان چه برخوردی داشته باشیم؟

عشق در پنجم دبستان!

چطور کودکان را در سفر سرگرم کنیم؟

خیال های آموزنده

چرا بعضی کودکان بد خط اند؟

با کودکی که انگشت در بینی می کند، چه کار کنیم؟

ریخت و پاش به کودکان چه می آموزد؟

علامت افسردگی کودکان چیست؟

کودکانی که در آینده افسرده می شوند

تاثیر موسیقی بر مهارت‌های کودکان

برای آرام کردن کودک از موسیقی استفاده کنید!

با تولد کودکم سرکار بروم یا نه؟‌

از کجا بفهمم کودکم به من علاقه دارد؟

چگونه با فرزندانمان صمیمی تر باشیم؟