آریا بانو

آخرين مطالب

آلبوم دیواری جایگزین خاطره انگیز کاغذ دیواری اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کاغذ رنگی / عکس‌ها تنها و بهترین یادگار از روزهای خاطره‌انگیز گذشته هستند. بنابراین طبیعی است که خیلی از شما دوست داشته باشید عکس‌های خانوادگی را نه در کمد، بلکه پیش رویتان روی میزهای گوشه سالنی قرار دهید یا به دیوار بزنید. اگر شما هم دوست دارید خاطره روزهای زیبای گذشته را با چیدمانی خلاقانه به دیوار بزنید و به اصطلاح یک آلبوم دیواری داشته باشید، با ما همراه باشید تا با چند تا از جدیدترین و خلاقانه‌ترین ایده های دکور دیوار با عکس های خانوادگی آشنا شوید.
1. ساخت آلبوم عمودی
یک ایده ساده برای داشتن آلبوم دیواری، ساخت یک آلبوم عمودی است. برای چنین ایده‌ای می‌توانید از قاب‌های کشیده و عمودی استفاده کنید. لزومی ندارد کل قاب عمودی را با تصویر پر کنید. شما می‌توانید بخشی از فضای قاب عمودی را با عکس و بخشی از آن را با متن پر کنید.
شاید عجیب به نظر بیاید؛ اما استفاده از وسایل قدیمی مانند یک قاب پنجره چوبی و از کار افتاده می‌تواند یک ایده ناب و البته کم هزینه باشد. شما می‌توانید در قاب‌های کوچک پنجره قدیمی عکس‌های خانوادگی را بچسبانید و در بخشی از آن عبارتی زیبا مانند «لحظات خوب کنار هم بودن» را بنویسید. به‌همین سادگی شما یک قاب عمودی برای آلبوم دیواری خود خواهید ساخت.
2. نصب شلف دیواری

یک راه ساده‌تر برای ایجاد آلبوم عکس روی دیوار، استفاده از شلف دیواری است. برای این کار شما می‌توانید یک شلف دیواری تهیه کرده و آن را بر دیوار نصب کنید. حال کافی قاب عکس‌های خود را روی آن بچینید. برای جذابیت بیشتر می‌توانید قاب عکس‌هایی در رنگ، مدل و اندازه‌های مختلف تهیه کنید. در این آلبوم دیواری که روی شلف قرار می‌گیرد، دستتان باز است تا از هر عکس و قابی استفاده کنید.
3. طراحی آلبوم منظم

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که ذهنی چارچوب‌بندی شده دارید، می‌توانید از آلبوم دیواری منظم استفاده کنید. برای این مدل به قاب عکس‌های مشابه، یک شکل و یک اندازه نیاز دارید. شما باید قاب عکس‌ها را در ردیف‌های مساوی روی دیوار نصب کنید. بنابراین 9 یا 16 قاب عکس کافی به نظر می‌رسد. وقتی همه قاب عکس‌ها را در ستون و ردیف‌های منظم زیر هم قرار دادید، یک آلبوم دیواری منظم و یکپارچه خواهید داشت.
فراموش نکنید برای این کار باید جای دقیق نصب تابلوها را با خط کش و مداد روی دیوار مشخص کنید.
4. ایجاد نظم در بی‌نظمی

اگر در منزل خود قاب عکس‌هایی با اندازه یکسان ندارید، می‌توانید ایده دیگری برای آلبوم دیواری اجرا کنید؛ چراکه قاب عکس‌هایی با اندازه‌های مختلف نیز می‌توانند کنار هم یک آلبوم عکس منظم و چشم‌نواز درست کنند. کافی است کمی خلاقیت و حوصله به‌خرج داده و قاب‌ها را مثل تکه‌های پازل کنار هم بچینید؛ به گونه‌ای که از مجموعه‌‌ قطعات نامنظم یک آلبوم دیواری منظم درست شود.
این روش هم می‌تواند طرحی زیبا و ساده از یک آلبوم دیواری روی دیوار خانه شما ایجاد کند.
5. استفاده از آلبوم عکس فومی

با استفاده یک تکه فوم همرنگ با دیوار می‌توانید یک آلبوم دیواری زیبا درست کنید؛ آلبومی که هر زمان بخواهید می‌توانید تصاویر آن را تغییر دهید. برای تصور بهتر این ایده فکر کنید قرار است یک تابلو اعلانات مستطیل شکل بزرگ روی دیوار اتاق خود نصب کنید.
جنس نرم فوم باعث می‌شود بتوانید به راحتی عکس‌های مختلف را روی فوم بچسبانید و از آن جدا کنید. بنابراین در هر لحظه و به هر مناسبت می‌توانید عکس‌ها را با تصاویر جدید جابه‌جا کنید.
6. ایده دیوار گالری یا گالری دیواری

منظور از دیوار گالری، پوشاندن بخشی از دیوار با تابلو عکس، تابلو نقاشی یا هر تابلویی است که فکرش را می‌کنید. با توجه به این تعریف، می‌توانید با ترکیبی از تابلوهای عکس خانوادگی، نقاشی و تصاویر هنری بخشی از دیوار را به یک گالری زیبا و جذاب تبدیل کنید. گالری دیواری که هم آثار هنری در آن به چشم می‌خورند، هم آثار عکاسی و حتی عکس‌های خانوادگی!
7. ایجاد آلبوم عکس سیاه و سفید
یک ایده متفاوت که طرفداران خاص خود را دارد، ساخت یک آلبوم دیواری از عکس‌های سیاه‌ و‌ سفید است. برای درست کردن چنین آلبومی باید همه تصاویر شما سیاه و سفید باشند. بنابراین یا باید سراغ عکس‌های قدیمی پدر و مادرتان بروید، یا چندتا از تصاویر و عکس‌های دلخواه خودتان را سیاه و سفید کنید.
8. طراحی آلبوم پانوراما

یکی از بهترین مکان‌ها برای به نمایش گذاشتن تصاویر پانوراما، دیوارهای اتاق است. این دسته از تصاویر به‌دلیل داشتن طول زیاد، در آلبوم‌های عکس جای نمی‌شوند. از طرفی تبدیل تصاویر پانوراما به تصاویری در مقیاس کوچک‌تر نیز جذابیت آن‌ها را از بین می‌برد.
بنابراین اگر تعدادی عکس پانوراما دارید، وقت آن رسیده که آن‌ها را قاب گرفته و روی دیوار اتاق خود نصب کنید. برای جذابیت بیشتر کار می‌توانید قاب‌های عکس پانوراما را با قاب‌های معمولی ترکیب کنید. به این شکل دیوار از یکنواختی خارج شده و نمایی خیره‌کننده پیدا می‌کند.
9. استفاده از قاب عکس‌های قدیمی

اگر در منزل خود قاب عکس‌های قدیمی دارید که هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند، می‌توانید یک آلبوم دیواری با قاب عکس‌های قدیمی ایجاد کنید. کافی است کمی وقت صرف کرده و قاب‌ها را در چند ترکیب مختلف کنار هم چیده و بررسی کنید کدام یک زیباتر به نظر می‌رسد. درنهایت می‌توانید ترکیب زیباتر را انتخاب کنید.
10. پیاده‌سازی آلبوم زمان

همانطور که از اسم آلبوم مشخص است، این آلبوم گذر زمان را نشان می‌دهد. برای درست کردن آلبوم دیواری زمان، قاب عکس‌های خود را بر اساس زمان کنار هم بچینید. جذابیت آلبوم زمان در این است که همه تغییراتی که در زندگی‌تان رخ داده، از گذشته تا به حال را، در یک قاب کوچک به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید سال ثبت هر عکس را هم گوشه آن بنویسید تا جزییات بیشتری در هر قاب مشخص باشد.
11. ترکیب سبک‌های مختلف

احتمالا همه تصاویر شما قاب گرفته یا شبیه هم نیستند. پس وقت آن رسیده که از ترکیب سبک‌های مختلف یک آلبوم دیواری متفاوت درست کنید. برای ساخت این آلبوم به تعدادی قاب عکس و عکس‌های بدون قاب، وسایل تزیینی دیواری و هر ابزاری که فکر می‌کنید در ساخت آلبوم به‌کار می‌آید، نیاز دارید. درنهایت این خلاقیت شماست که از دل تعدادی قاب با شکل‌های مختلف و وسایل دیگر، آلبومی زیبا و هارمونیک بیرون بکشید.
12. ساخت کلکسیون تصویر تکی افراد

درست کردن یک دیوار گالری از تصاویر تکی اعضای خانواده ایده نو و جالبی است. کنار هم گذاشتن عکس‌های تکی هریک از اعضای خانواده، آن هم در ژست‌های مختلف، می‌تواند حس متفاوتی برای بیننده ایجاد کند. برای ساخت چنین آلبومی سعی کنید از عکس‌هایی با حالات مختلف مانند شادی، هیجان، تعجب و… استفاده کنید.
همچنین هرچه محیط‌های عکس‌ها متفاوت‌تر باشند، بهتر و جذاب‌تر خواهد بود. به‌عنوان مثال از تصاویری در شب، روز، فصل‌های مختلف، مکان‌های گوناگون و مناسبت‌های متفاوت غافل نشوید.
13. طراحی آلبوم عکس دیواری با تم سفر

عکس‌های گردش و تفریح خانوادگی، جان می‌دهند برای یک آلبوم عکس دیواری. برای درست کردن این آلبوم باید یک پس زمینه با موضوع سفر درست کنید. مثلا می‌توانید مسیر یکی از سفرهای خود را با المان‌هایی مثل تابلو و جاده، روی دیوار رسم کرده و نقاطی که در آن‌ها توقف کرده و عکس گرفته‌اید را با استفاده از عکس‌های آرشیو خود مشخص کنید.
این ایده می‌تواند خاطره آن سفر را تا ابد در ذهن شما و همسفرانتان ماندگار کند.
14. ساخت آلبوم دیواری با وسایل مختلف

ممکن است تعداد عکس‌های شما چندان زیاد نباشند که بتوانید یک گالری دیواری بزرگ و چشم‌گیر درست کنید. در چنین شرایطی یک ایده‌ عالی برای درست کردن آلبوم دیواری ترکیب عکس‌ها با المان‌ها مختلف است. به‌عنوان مثال ترکیبی از ساعت دیواری، تابلوهای نقاشی و وسایل دکوری دیواری کنار چند عکس خانوادگی می‌تواند یک آلبوم دیواری شگفت‌انگیز برای شما ایجاد کند.
15. ایجاد آلبوم عشق

قلب نماد عشق و محبت است. آلبوم دیواری کلاژ قلبی یک ایده رمانتیک و خاص است که با هر بار نگاه به آن عشق و امید در شما جان تازه‌ای می‌گیرد. برای درست کردن این آلبوم به تصاویری نیاز دارید که هرکدام به‌نوعی بیانگر عشق و محبت هستند.
فراموش نکنید که ساخت این آلبوم کمی سخت و زمان‌بر است؛ بنابراین سعی کنید جای تصاویر را با دقت و به درستی بچینید تا خللی در شکل نهایی ایجاد نشود.
16. ساخت آلبوم ترکیبی از تصویر و نقل‌قول

اگر دنبال یک ترکیب الهام‌بخش هستید، آلبوم دیواری تصویر و نقل‌قول گزینه مناسبی است. این آلبوم به‌لطف ترکیب خاصی که دارد، نه تنها شما را سرشار از انرژی می‌کند، بلکه هر بار پیامی تازه برای شما دارد. البته به شرطی که هر چند وقت یکبار جملات آن را عوض کنید.
در طراحی چنین آلبومی باید عکس‌های مثبت و خوشایند خانوادگی یا تصاویر دلخواهتان را جمع‌آوری کرده و با جملات انگیزشی در یک ترکیب ناب کنار هم قرار دهید.
17. نصب ساعت و آلبوم لحظه‌ها

هریک از عکس‌های خانوادگی یادآور لحظه‌هایی خاص و منحصربه‌فرد هستند. آلبوم لحظه‌ها قرار است در هر ساعت یک خاطره زیبا را در ذهن شما تداعی کند. در این ایده به کمک عکس‌های خاطره‌انگیز خانوادگی، یک ساعت دیواری برای اتاق خود درست خواهید کرد. برای درست کردن این آلبوم باید 12 تا از بهترین تصاویر خود را جدا کرده و مانند یک ساعت، به صورت دایره روی دیوار بچسبانید. درنهایت با اضافه کردن یک موتور ساعت و عقربه‌های آن به این ترکیب، آلبوم لحظه‌های خود را تکمیل کنید.
18. ساخت آلبوم آبشاری
این ایده بیشتر برای خانه‌های دوبلکس مناسب است. اگر خانه شما دوبلکس است، وقت آن رسیده که حال‌و‌هوای دیوار کنار پله‌ها را عوض کنید. برای پیاده‌سازی این ایده به تعدادی قاب عکس و تابلوی نقاشی نیاز دارید. بعد آماده کردن قاب‌ها و تابلوها، با ترکیب دلخواه خود و متناسب با شیب پله‌ها آن‌ها را روی دیوار نصب کنید.
برای زیباتر شدن آلبوم دیواری‌ کنار پله‌ها نیز می‌توانید بین قاب‌ها شلف‌های دیواری نصب کرده و روی آن‌ها را با گلدان‌ها و وسایل تزیینی پر کنید.
19. آلبوم هندسی

اگر فکر می‌کنید ایده‌های آلبوم دیواری با قاب عکس و وسایل دکوری یک ایده قدیمی و سنتی است، می‌توانید همه این وسایل را کنار گذاشته و راهی کاملا جدید را امتحان کنید. به‌عنوان مثال با کمی نخ آلبوم دیواری دلخواهتان را تهیه کنید. برای این کار ابتدا باید با چکش و تعدادی میخ یک طرح هندسی روی دیوار ایجاد کرده و آن را با تکه نخ‌های کنفی تکمیل کنید. سپس تصاویر موردعلاقه‌تان را انتخاب کرده و با کمک گیره کاغذ، عکس‌ها را به نخ آویزان کنید.
20. آلبوم آویز

ویژگی منحصربه‌فرد این آلبوم، امکان آویزان کردن آن در قسمت‌های مختلف اتاق است. این آلبوم را می‌توانید با استفاده از یک چوب لباسی، چند تکه نخ و عکس‌های دلخواهتان درست کنید.
برای این کار، کافی است عکس‌ها را با نخ از چوب لباسی آویزان کنید.
آلبوم دیواری بی‌شک یکی از بهترین ایده‌ها برای زیباسازی فضای داخلی خانه و دکور دیوارهاست. چراکه نه تنها زیبایی را به خانه‌ هدیه می‌کند، بلکه هربار تماشای آن، یادآور لحظه‌های خوب زندگی است. اگر شما هم ایده‌ای برای استفاده از عکس‌های خانوادگی در چیدمان خانه دارید، آن را با ما درمیان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/251510/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشت اتم‌های کربن و اکسیژن از اتمسفر زهره به فضا

شب کم فروغ علیپور برای ژیل ویسنته مقابل اروکا

هوینس خبر داد؛ انتقال صد میلیونی بایرن کیست

لحظه پنالتی آخر آلومینیوم از زاویه نیمکت پرسپولیس و ناراحتی سرخپوشان

واکنش قامت به دلیل روند واگذاری شش ساله سرخابی ها

جشن بازیکنان آلومینیوم در پایان بازی با پرسپولیس

صحبت های هواداران پرسپولیس بعد از دیدار مقابل آلومینیوم اراک

حمیدی : امیدوارم اکبرپور در کنار ما بماند

حال و هوای رختکن آلومینیوم بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس و صعود به یک چهارم نهایی جام حذفی

تارتار بیخیال سهمیه آسیا نمی‌شود

مهدی طارمی و اینتر؛ هی‌یر وی گووووووووو!‏

ژوزه مورایس به دین اسلام گروید

واقعا کی لوبیا پلو بدون برنج سفارش میده؟

سوژه داغ هفته؛ از بیماری عجیب ترانه علیدوستی تا ضرر سنگین لژیونر استقلال پس از طلاق همسرش

«اشکان خطیبی» پس از مهاجرت: در ایران همه چیز داشتم و مدیر بودم!

رقص محسن کیایی و محمد بحرانی با آهنگ خواننده لُس‌آنجلسی مقابل چشم مردم

سعید آقاخانی از «ساعت خوش» تا «تمساح خونی»

سرکشی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از جانبازان سرافراز

رونمایی از پدر و مادر واقعی بهرنگ علوی در یک دورهمی خانوادگی / مگه داریم این همه شباهت مادر پسری

سنگ تمام منوچهر هادی برای قدردانی از بازیگر پیشکسوت بهزاد رحیم خانی / با این هدیه خاص روزش رو ساخت

کیک تولد شکلاتی امیر غفارمنش ارسلان سریال دردسرهای عظیم برای 56 سالگی اش / چقدر ساده برگزار کرده

رونمایی از موزیک ویدیو اختصاصی سریال «افعی تهران» با صدای رضا یزدانی / بازی درخشان سحر دولتشاهی و پیمان معادی

رونمایی عمو پورنگ از ننه نقلی ( مادرش ) که 2 ساله شد / راست میگن آدما پیر میشن ، بچه میشن

قیمت رحم اجاره‌ای؛ 400 میلیون تا 900 میلیون تومان/ دهه هفتادی‌ها روی بورس هستند

این افراد از مصرف ویتامین D غافل نشوند

تشخیص سرطان ریه به کمک ربات/ ویدئو

لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟

موزیک زیبای فیلم «بابل» اثر گوستاو سانتائولایا

رئیس سازمان استاندارد: اگر خودروسازان استانداردها را رعایت نکنند جلوی شماره‌گذاری تولیداتشان را می‌گیریم

حذف تدریجی سمند و پژو 206

رونمایی از یک خودروی چینی با قیمتی نزدیک به 2میلیارد تومان/ چینی نجومی کیلویی چند؟

افشاگری رضایی از مافیا‌های خودرو متصل به دولت

سازمان حمایت جلوی فروش خودروی تیگو 8 پرو را گرفت

واردات محدود خودرو بدون انتقال ارز

موافقت کمیسیون تلفیق بودجه با واردات 50هزار خودرو در سال آینده

جزئیات مصوبه واردات 50 هزار خودرو در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس

وزیر صمت: سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت

ردصلاحیت یک نماینده به سبب انتقاد از خودروساز‌ها/ مافیا همه را در خودش غرق کرده

پلیس راهور: کارت خودرو تغییر می‌کند / حذف چیپ به علت وارداتی بودن

دولت با قصد اخذ مالیات، خودرو را گران کرد/ خودرو‌های زیر یک میلیارد تومان، گران‌تر می‌شود

مالیات خودروهای لوکس؛ کی داده کی گرفته؟

واردات خودرو مشروط به نظر مجمع تشخیص مصلحت شد

وعده جدید وزیر صنعت درباره قیمت خودرو/ سایپا و ایران‌خودرو واگذار می‌شود

جو ناپایدار در بازار خودرو

نماینده مجلس: : آیا شأن خانواده شریف ایرانی استفاده از ارابه مرگ 180 میلیون تومانی است؟

قیمت تمام‌شده پراید 50 میلیون است نه 150میلیون

نماینده مجلس: واردات خودرو باید آزاد شود

تردد خودرو‌های لوکس از ماه آینده، مشروط به پرداخت مالیات است❗️

وزیر صمت: مسئولیت کیفیت خودرو را می‌پذیریم

خودروهای وطنی گران‌تر از خارجی