آریا بانو

آخرين مطالب

راز جوانی رابرت دنیرو در «مرد ایرلندی» چه بود؟ فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / جلوه‌های ویژه به بخش مهمی از سینما تبدیل شده اند و امسال هم در سینمای جهان شاهد مواردی متفاوت و قابل توجه از آن بودیم.
جلوه‌های ویژه آثار برجسته سینما را قابل توجه‌تر می‌کند. همانطور که در گذشته شاهد بودیم، جلوه‌های ویژه فیلم‌هایی مثل «پارک ژوراسیک»، «آواتار» و سن معکوس برد پیت در فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» موفق به دریافت جایزه شدند.
امسال تقاطع هنر و علم توجه زیادی را به ساخته‌های مجازی مثل «شیرشاه» و همچنین کاهش دیجیتالی سن انسان‌ها که در فیلم سینمایی «مرد ماه جوزا» و «مرد ایرلندی» شاهد بودیم، جلب کرده است.
در «شیر شاه» شاهد یک رویکرد جدید بودیم که برای تمامی صحنه‌ها از جلوه‌های ساخته شده توسط کامپیوتر برای ساختن انیمیشن کلاسیک دیزنی استفاده شده بود. کارگردان این انیمشن جان فاورو بود که در سال 2017 نیز برای فیلم کتاب جنگل موفق به دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه از اسکار شده بود؛ البته این فیلم در یک استودیو فیلمبرداری شده بود. رابرت لگاتو برای سه بار در این زمینه جایزه اسکار دریافت کرده و امیدوار است با شیر شاه به چهارمین جایزه اش دست پیدا کند.
زمانی که صحبت از تغییر دادن سن و سال می‌شود، با رویکرد‌های متفاوتی روبرو هستیم. پابلو هلمن، سرپرست جلوه‌های ویژه بصری فیلم سینمایی «مرد ایرلندی» که با استفاده از تکنولوژی آل پاچینو، دنیرو و جو پشی را جوان‌تر کرده بود، فکر می‌کند این جلوه‌های ویژه در «مرد ایرلندی» کاملا بی نقص است.
برای ساخت سکانس‌های این فیلم از کلاه‌های حسگر دار استفاده نشده و همه سکانس‌ها در لوکیشن فیلمبرداری شده است. او می گوید برای این کار یک دوربین سه سر طراحی شده بود تا به طور کامل تمام اشکال و برجستگی‌های صورت را ضبط کند. او می گوید در این کار لازم نیست بازیگر با چیزی روی صورت خود را بپوشاند و ساعت‌ها گریم شود.
در فیلم سنمایی «مرد ماه جوزا» به کارگردانی آنگ لی هم شاهد مبارزه ویل اسمیت 51 ساله با کلون 23 ساله هستیم و تیم بازیگری معتقد است مهمترین دستاورد فیلم ساخت انسانی تماماً دیجیتال از سر تا انگشتان پا بود. بیل وستنهوفر که برای فیلم سینمایی «زندگی پی» جایزه اسکار برده است، می‌گوید کارگردان می‌خواست کاری که با ببر در فیلم زندگی پی کردیم را در این جا پیاده کند؛ چرا که شخصیت جوان و پیر ویل اسمیت باید در بعضی سکانس‌ها کنار هم می‌بودند. در سکانس‌هایی که هر دو حضور نداشتند ویل اسمیت باید یک کلاه مخصوص به سر خود می‌گذاشت.
در فیلم سینمایی «انتقام جویان: پایان بازی» (محصول مارول و دیزنی) از 2500 شات با استفاده از جلوه‌های ویژه به خصوص برای ساخت شخصیت هالک استفاده شده است. سرپرست جلو‌های بصری این فیلم هم می‌گوید در حالی که وزن شخصیت هالک جدید نسبت به هالک اصلی افزایش یافته است، انیماتور‌ها تلاش می‌کردند، این افزایش وزن را در کاهش سرعت حرکات بازیگر این نقش اعمال کنند و معمولاً حرکات سریع مارک رافلو (بازیگر هالک) را آهسته‌تر می‌کردند.
در «مرد عنکبوتی: دور از خانه» هم تقریباً از 2900 شات جلوه‌های ویژه برای خلق شخصیت‌های مرد صخره‌ای (زمین)، مرد هیدرو (آب)، مرد گداخته (آتش)، و گردباد (هوا) که چهار عنصر خلقت هستند، استفاده شده است؛ به گفته سرپرست جلوه‌های بصری این فیلم ساخت شخصیت مرد هیدرو زحمت زیادی داشته است.
«آلیتا فرشته جنگ» با بازی روزا سالازار که شخصیت آلیتا را روایت می‌کند، در 2400 شات حضور دارد. اریک سیندان سرپرست جلوه‌های ویژه می‌گوید: اضافه کردن یک دوربین دیگر روی کلاه روزا به ما اجازه داد که داده‌های عمیق تری را در مورد صورت او داشته باشیم و با اطلاعات و داده‌های بیشتر به خروجی بهتری دست پیدا کردیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/238546/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

راه‌حل گران‌قیمت ناسا برای گردگیری در ماه

مقایسه اندازه آینه تلسکوپ فضایی جیمز وب و تلسکوپ فضایی هابل

با منحنی سریعترین فرود آشنا شوید

سومین فرود خطرناک کنترل نشده چین

امروز در فضا؛ پرتاب فضانورد ایتالیایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی

آیا سریع ‌تر از سرعت نور هم داریم؟

چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

داستانک/ راه نجات

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستان دلنشین لیلی و‌ مجنون

امشب به قصه ی دل من گوش می کنی

داستانک/ پیرمرد فقیر

شرایط تغییر می کند

من چنان عاشق رویت که ز خود بی خبرم

شاعرانه/نه طاقت خاموشی نه تاب سخن داریم

شعری کوتاه و عاشقانه را بشنوید

حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!

برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!

گل دوم سپاهان به استقلال ملاثانی توسط رامین رضاییان از روی نقطه پنالتی

صحبتهای قهرمان مسابقه مردان آهنین در سال 1399 با خبرنگاران در پایان بازی آلومینیوم و پرسپولیس

جشن ملوانی ها بعد از پیروزی مقابل سایپا در جام حذفی

صحبتهای شروین بزرگ مهاجم آلومینیوم در پایان بازی با پرسپولیس در جام حذفی

صحبتهای علیرضا نقی‌زاده بازیکن آلومینیوم در پایان بازی با پرسپولیس در جام حذفی

صحبتهای محمدامین کاظمیان بازیکن آلومینیوم در پایان بازی با پرسپولیس در جام حذفی

کار بزرگ و تاریخی عیدیان؛ طلای 400متر با مانع به بانوی ایرانی رسید

هوادار 3- مس سونگون 1؛ حذف در پایتخت

صعود گل‌گهر به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

صعود سخت و نفس‌گیر به فینال؛ برد یوزها در ضربات پنالتی

خداحافظی تلخ پرسپولیس از جام‌حذفی؛ آلومینیوم برنده جدال پر گل

چهره ها/ چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال "نون خ" بدون گریم

تسلط صهبا شرافتی بازیگر نون خ به زبان کره ای

لایو سارا و نیکا در مورد سریال پایتخت

هنرمندان ما غالبا جهان‌بینی و تفکر نظام‌مند منسجم ندارند

خبری از سلامتی زهره حمیدی

جوانه دلشاد از حواشی مهاجرتش می گوید

طعنه سنگین آقای بازیگر به مهران رجبی

‌ مصطفی مستور: در هنرهای روایی مثل داستان و سینما، به ابتذال رسیدیم

‌هنرمند اگر رنج نکشیده باشد اثرش عمیق نیست

قصه انتقام هدیه تهرانی از پرویز پرستویی

وقتی دختر شاهرخ استخری مامانش رو سر کار میزاره!

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

خلاقیت منحصر بفرد راننده اسنپ در تزئین محیط داخلی خودرو / عجب خلاقیت با حالی