آریا بانو

آخرين مطالب

دختران بسکتبالیست گرگان حامی ندارند ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - گرگان - فصل جدید لیگ برتر بسکتبال زنان کشور برای تنها نماینده گلستان در این رقابت‌ها با مجموعه‌ای از ناهماهنگی‌های مدیریتی، نامشخص بودن نام تیم و در نتیجه بر هم خورن معادلات کادر فنی آغاز شد؛ تیمی که به جای پروراندن رویای قهرمانی حالا فقط برای دفاع از اعتبار ورزش استان به میدان می‌رود.

بسکتبال زنان گلستان در سال های اخیر نه تنها از ورزشکاران مرد این رشته عقب نمانده بلکه با توجه ویژه به رده های سنی پایه، معرفی چند ملی پوش و استمرار حضور در سطح اول این رشته گام های بلند خود در مسیر تبدیل شدن به قطبی قابل اعتنا در بسکتبال ایران برداشت.
با وجود تلاش های به ثمر نشسته برای پشتوانه سازی، بسکتبال زنان گرگان از مشکل بزرگی به نام کم توجهی مدیران رنج می برد تا با وجود برخورداری از شایستگی نتواند آن گونه که انتظار می رود عیار بالای خود را به رخ حریفان بکشد.
در چند فصل گذشته بسکتبال دختران گرگان با نام "دانشگاه گلستان" در لیگ برتر شرکت می کرد اما کنار کشیدن این دانشگاه از حمایت مالی دختران بسکتبالیست آن ها را به فراست یافتن اسپانسری دیگر انداخت که در نهایت مسوولان شورای شهر و شهرداری وعده دادند از این تیم با پرداخت اعتبار و بودجه مشخص در لیگ برتر پشتیبانی کنند.
کادر فنی و بازیکنان شادمان از یافتن حامی مالی مناسب، خود را مهیای ورود به لیگ برتر کردند اما 72 ساعت مانده به شروع لیگ شهرداری از قول اولیه خود عقب نشینی کرد تا کاخ آرزوهای بازیکنان و کادر فنی این تیم ناگهان ویران شود.
سرمربی تیم بسکتبال دختران گرگان می گوید؛ پیش از این قرار بود با نام شورای شهر و شهرداری گرگان در لیگ برتر شرکت کنیم اما شهرداری تغییر عقیده داد و بر خلاف وعده های پیشین از قبول حمایت مالی کامل تیم خودداری کرد.
نیکا بیک‌لیک‌لی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسوولان شهرداری گرگان در شهریور امسال تعهدات مالی تیم را پذیرفتند اما در آستانه آغاز لیگ برتر همه آن وعده ها فراموش شد و این نهاد فقط پرداخت مبلغ 250 میلیون تومان از کل بودجه تیم را متقبل شد.
در این ارتباط سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان گفت: اگر چه شورای شهر و شهرداری به طور کامل بودجه تیم بسکتبال دختران را پرداخت نمی کند اما تلاش می کند با پرداخت مبالغی از هزینه های تیم نقش پررنگی در رشد فنی و رسیدن آن ها به عنوان شایسته در پایان لیگ داشته باشد.
حسن افروشه اظهار داشت: بدون شک توجه به ورزش بانوان یک وظیفه همگانی و فرادستگاهی است و شهرداری گرگان هم با توجه به حضور علاقمندان فراوان در این شهر ، حمایت لازم و مقدور را از تیم بسکتبال بانوان انجام خواهد داد.
در طرف دیگر، نایب رییس شورای شهر گرگان معتقد است که شورا در مصوبه حمایت از تیم بسکتبال دختران تخلف کرده و رییس شورا باید در این زمینه پاسخگو باشد.
محمدابراهیم جرجانی می گوید در بودجه پیشنهادی سال جاری شهرداری به شورا ردیف بودجه 25 میلیارد ریالی برای قرارداد تیم‌های حرفه‌ای بسکتبال دختران و پسران موجود است و در همین زمینه قرار شد در خصوص نام تیم دختران توسط اعضای شورای شهر تصمیم‌گیری شود.
وی افزود: رییس شورا پس از درخواست سرمربی و سرپرست تیم 2 نامه جداگانه به کمیسیون فرهنگی ورزشی و کمیته ورزش شورا ارجاع داد که کمیسیون در پاسخ به نامه وارده موافقت خود را با حمایت از تیم اعلام و کمیته ورزش هم به پیشنهاد رییس شورا، با تغییر نام تیم به " شورای شهر و شهرداری گرگان" موافقت کرد.
وی ادامه داد: مصوبه کمیسیون و کمیته ورزش در صحن علنی به رای گذاشته می‌شود که فقط مصوبه کمیته ورزش با عنوان تغییر نام تیم با رای موافق اعضا مواجه شد.
جرجانی گفت: رییس شورا در کمال ناباوری مصوبه کمیسیون که در صحن رای نیاورد را به شهرداری ابلاغ کرد و شهردار با حمایت مالی از تیم بدون تغییر نام آن موافقت کرد.
رییس کمیته ورزش شورای شهر گرگان گفت: در بودجه امسال شهرداری مشخص شده که اعتبار ورزشی مصوب شورا باید برای تیم‌های بسکتبال شهرداری هزینه شود اما چون نام تیم بسکتبال دختران به " شهرداری" تغییر نکرده امکان حمایت کامل و پذیرفتن بودجه کل فصل این تیم وجود ندارد.
جرجانی خاطرنشان کرد: شهرداری نمی‌تواند این بودجه را به تیمی غیر از شهرداری بدهد و برای این کار نیاز به مصوبه شورا دارد و همین نامه رییس شورا به شهردار، باعث سردرگمی و دوگانگی همگان شده است.
رییس شورای اسلامی شهر گرگان با رد اظهارات نایب رییس شورا گفت: از ابتدا قرار بود که از تیم بسکتبال دختران فقط حمایت مالی شود.
حمیدرضا آقاملایی اظهار داشت: حمایت مالی با نام و یا بدون نام مساله مهمی نیست که اعضای شورا درگیر آن شوند و ما باید برای رشد و توسعه و رونق شهر تمرکز و برنامه‌ریزی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری براساس ابلاغیه وزارت کشور حق تیمداری مستقیم را ندارد و تنها می‌تواند بودجه و اعتبارات را بین رشته‌های مختلف تقسیم کند و اگر امروز شاهد تیمداری در بخش مردان هستیم، به دلیل حمایت‌ سال‌های گذشته بوده و این روند با موافقت وزارت کشور در حال انجام است.
وی یادآور شد: اگر حامی مالی جدیدی برای تیم پسران پیدا شود این تیم را واگذار خواهیم کرد اما به حمایت‌های مالی خود ادامه می دهیم.
معاون ورزش زنان اداره کل ورزش و جوانان گلستان با اظهار بی اطلاعی از مذاکره و جلسات کادر فنی تیم بستکبال دختران با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان گفت: پس از آن که اعضای شورا به مساعدت مالی از این تیم رای دادند کادر فنی به ما مراجعه کرد اما دیگر کار از کار گذشته بود.
منیره کاویان اظهار داشت: از آغاز دور جدید تمرینات و جذب بازیکنان جدید و ملی‌پوش این تیم هم بی‌اطلاع بودیم و انتظار داشتیم حداقل کارشناس و یا معاون امور زنان در جریان این مسایل قرار می‌گرفتند.
وی ادامه داد: با توجه به گذشت چهار هفته از شروع رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر زنان باشگاه‌های کشور، تیم بسکتبال دختران گرگان نتایج قابل قبولی کسب کرده و تلاش می کنیم با هدف حمایت از تیم در مسیر کسب قهرمانی، کمک‌هایی را انجام دهیم.
تیم بسکتبال دختران بسکتبالیست گرگان چهار سال با نام دانشگاه گلستان در رقابت‌های لیگ کشور شرکت کرده بود.
در رقابت های امسال لیگ برتر که در 2 گروه برگزار می شود تیم‌های بسکتبال دختران گرگان، شکلی، پاس، گاز و عباسی از تهران به همراه نامی‌نو از اصفهان در گروه اول و تیم‌های خانه بسکتبال سنندج، صنعت نفت آبادان، خانه بسکتبال شیراز، گروه بهمن، خانه بسکتبال بندرعباس و بارمان مشهد در گروه دوم با هم رقابت خواهند داشت.
برچسب‌ها
لیگ برتر بسکتبال ورزش زنان

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/235522/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوازش کودکان، هورمون استرس را کم می‌کند!

این کودکان در آینده دچار مشکلات جنسی می شوند

پرستار کودک را در این شرایط اخراج کنید !

چرا فرزندم لکنت زبان دارد؟

10 نکته برای افزایش اعتماد به نفس در دختران

چگونه کودکانی شوخ طبع پرورش دهیم !

چرا نباید فرزندانتان را با کودکان دیگر مقایسه کنید

چطور می توان از اضطراب کودکان پیشگیری کرد؟

کودک درون باید بیاید بیرون

چرا فرزندم خجالتی است؟

چند نکته اساسی درباره بازی با کودکان

چگونه هوش هیجانی کودکان را بالا ببریم؟

برای مقابله با پرخاش‌گری کودک چه می‌توان کرد ؟

آیا کودک، برای تنها ماندن، آماده است؟

تاثیرات مثبت و منفی انیمیشن ها روی کودکان

چرا وابستگی برخی بچه ها به اقوام بیشتر از پدر و مادرشان است؟

معایب و مزایای مهد رفتن بچه ها

آموزش الفبا قبل از دبستان درست است؟

شناسایی اختلالات یادگیری در کودکان

چرا نباید کودکان را با هم مقایسه کرد

نکاتی که بهتر است والدین از آنها آگاه باشند !

معجزه ای که موسیقی بر کودکان دارد

برای بچه دار شدن تا چه سنی فرصت داریم؟

حافظه کودک را چگونه تقویت کنیم؟

چگونه انضباط شخصی را به کودکان آموزش دهیم؟

وقتی یک فرشته کار بد می کند!

احساسات ناخوشایندی که کودک باید تجربه کند

چه موزیکی مناسب بچه ها است؟

بازیهایی مناسب بچه های بیش فعال

چگونه با بچه‌هایمان دوست باشیم؟

در چه مواقعی باید کودکمان را پیش روانشناس ببریم؟

نابغه پروری را از چه سنی شروع کنیم؟!

مهم ترین عوامل بددهنی کودکان و راه حل های اصلاح بدزبانی

با چند روش ساده استعداد کودکتان را شناسایی کنید !

چرا کودکتان مو می کشد؟

کودکتان را با این روش ها نخبه کنید !

رفع عذاب وجدان مادران شاغل با این روش ها !

بچه‌های باهوش چه اسباب‌ بازی‌ هایی دوست دارند؟ (قسمت اول)

بچه‌های باهوش چه اسباب‌ بازی‌ هایی دوست دارند؟ (قسمت دوم)

تاثیر قصه بر زندگی و آینده ی کودک

کودک شما هم اعتیاد به تبلت دارد؟

هنگام طلاق با کودکتان علیه همسرتان یارکشی نکنید

با جای خالی پدر یا مادر بعد از طلاق چه کنیم؟

نقش بازی در رشد کودک

راهکارهای آموزش مسئولیت پذیری به کودکان

چگونه کودکمان را کتاب خوان کنیم؟

نکاتی راجع به جدا کردن اتاق کودک

مقایسه کودکان با یگدیگر چه عواقبی دارد؟

بزرگ شدن کودکان در ازدواج‌های بی‌عشق

فرق بیش‌فعالی با افسردگی و تیزهوشی