آریا بانو

آخرين مطالب

انصراف 2 تیم از لیگ برتر فوتبال زنان ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- هفته هفتم و هشتم لیگ برتر فوتبال زنان به دلیل حضور ملی‌پوشان در تورنمنت کافا در کشور تاجیکستان، قرار است روزهای 11 و 15 آذر برگزار شود که این موضوع سبب اعتراض و انصراف برخی تیم‌ها شد.

6 هفته از زمان آغاز لیگ برتر فوتبال زنان می‌گذرد و 2 هفته از این فصل به دلیل حضور ملی‌پوشان در تورنمنت کافا که اوایل آذر ماه در کشور تاجیکستان برگزار شد، تعطیل شد و سازمان لیگ تصمیم گرفت تا هفته هفتم و هشتم لیگ را در فاصله چهار روز و در روزهای 11 و 15 آذر برگزار کند.
فوتبال زنان به دلیل نداشتن حامیان مالی با کمبودهای بسیاری روبرو است و همین عوامل می‌تواند به اعتراض تیم‌ها برای فشردگی لیگ دامن بزند. زیرا بیشترین میزان انصراف تیم‌ها از دیدارهای هر هفته به دلیل نداشتن امکانات و وضعیت مالی نامناسب، رخ می‌دهد.
در این هفته هم 2 تیم از حضور در این رقابت‌ها انصراف دادند. تیم زاگرس شیراز که باید به مصاف پالایش گاز ایلام می‌رفت، در بیانیه ای اعلام کرد: متأسفانه با تداوم بد عهدی مسئولان، وصول نشدن مطالبات بازیکنان و تعطیلی تمرینات در سه هفته گذشته، باشگاه به دلیل مشکلات مالی شدید توانایی اعزام تیم به ایلام را پیدا نکرد و ناچار از این دیدار انصراف داد.
ناگفته نماند که تیم زاگرس شیراز پیش از آغاز لیگ برتر خواهان انصراف از لیگ فوتبال زنان به دلیل مشکلات مالی بود.

حال از مشکلات مالی این تیم‌ها که بگذریم، مسافت طولانی، خستگی بازیکنان و نبود بلیت در زمان مناسب، دلیل دیگری بود که تیم هیات فوتبال البرز از دیدار با تیم شهرداری بم در هفته هفتم لیگ برتر انصراف داد.
«مریم بیات» سرپرست تیم هیات فوتبال البرز در گفت‌وگو با ایرنا در این خصوص می‌گوید: تیم هیات فوتبال البرز از دیدار با شهرداری بم به دلیل آنکه فاصله بازی‌ها خیلی کم بود، انصراف داد. زیرا باید 11 آذر در بم برابر شهرداری این شهر بازی می‌کردیم و 15 آذر نیز میزبان سپاهان در کرج باشیم. از راه زمینی خیلی دیر می‌رسیدیم. حتی پرواز هواپیماها را بررسی کردیم و 17 آذر بلیت پرواز برای بازیکنان برای بازگشت از بم به تهران وجود نداشت.
از سوی دیگر حضور 3 بازیکن تیم شهرداری سیرجان در تیم ملی فوتبال زیر 23 سال دختران ایران نیز موجب نارضایتی سرمربی این تیم شده است. «مریم جهان نجاتی» سرمربی تیم شهرداری سیرجان در گفت و گو با ایرنا، در این زمینه اظهار داشت: سه تن از بازیکنان تیم در تورنمنت کافا حضور داشتند و معمول است در عرض 48 ساعت بازیکنان را در اختیار تیم قرار دهند. بازیکن ما باید از فردوگاه امام خمینی (ره) تا انزلی را از راه زمینی طی کنند. ای کاش به جای دوشنبه، سه‌شنبه دیدارهای لیگ برگزار می‌شد زیرا زمان ریکاوری بازیکنانم کم است و آنان خسته هستند.
سرمربی تیم شهرداری سیرجان عنوان کرد: اینکه 2 بازی در یک هفته برگزار شود، معقول و منطقی است. در لیگ مردان هم این امر به مراتب دیده شده است و سازمان لیگ پیش از حضور ملی‌پوشان در تورنمنت کافا در این زمینه با همه سرمربیان صحبت کرده بود.

از نارضایتی تیم‌ها که بگذریم اما شهرداری بم از آمادگی کامل برای برگزاری این 2 دیدار طی روزهای 11 و 15 آذر ماه برخوردار است. بم بازیکنان خوبی در اختیار دارد و قهرمانی فصل گذشته را از آن خود کرده بود. «مرضیه جعفری» سرمربی تیم شهرداری بم نیز گفت: اینکه 2 دیدار در یک هفته برگزار شود، معقول است. سازمان لیگ گفته بود، تیم‌هایی که کمتر از سه بازیکن ملی‌پوش دارند، بازی‌ها را برگزار کنند. ما راضی بودیم که این اتفاق بیافتد اما تیم‌های دیگر موافق نبودند.
وی افزود: سازمان لیگ شرایط غیر حرفه‌ای را نگذاشته است و «گلاره ناظمی» مسئول فوتبال زنان نیز مطرح کرده بود که اگر دیدارها را به صورت فشرده برگزار نکنیم، نمی‌توانیم به بعد از عید موکول کنیم.
از صحبت‌های سرمربیان تیم‌ها به این نتیجه می‌رسیم که هنوز مشکلات مالی و نبود آمادگی در تیم‌های فوتبال زنان، راه توسعه لیگ برتر را مسدود می‌سازد و این تیم‌ها زمان بسیاری برای رسیدن به شرایط فوتبال مردان ایران دارند. همچنین باید در نظر بگیریم که فوتبال مردان هم مشکلات مالی بسیاری دارند اما با شرایط سخت پیش‌رو در مسابقات لیگ حضور می‌یابند.
برچسب‌ها
شهرداری بم فوتبال زنان هیات فوتبال البرز شهرداری سیرجان

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/233354/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازی‌هایی که به اجتماعی‌شدن کودکان کمک میکند

راهکار هایی برای کم کردن وابستگی کودک

بگذارید بچه ها یه کم استرس هم داشته باشند!

وقتی کودک کابوس می‌بیند چگونه برخورد کنیم؟

بازی هایی برای درمان کمرویی کودکان

راهکارهایی برای جلوگیری از تماشای بیش از حد تلویزیون

از بلوغ زودرس کودک خود جلوگیری کنید

جملاتی برای آرام کردن کودک پرخاشگر

راه های تشخیص منطقی یا غیر منطقی بودن درخواست های کودکان

تأثیر بازی کردن بر شخصیت کودکان

چگونه استعدادهای کودکان را کشف کنیم؟

بازی هایی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

با کودکی که اشتباهش را نمی پذیرد چه کنیم؟

توصیه‌هایی برای قبل از پدر شدن

چهار بازی مهارتی برای کودکان

وابستگی کودک را چگونه درمان کنیم؟

دلبستگی کودکان زیر دو سال را جدی بگیرید!

اگر کودکتان مدام می گوید حوصله ام سر رفت!

تفاوت کابوس و هراس شبانه در کودکان

نیازهای روانشناختی کودکان زیر 7 سال چیست؟

چگونه فرزندمان را به خوب حرف زدن تشویق کنیم؟

تک فرزندی با روان فرزند شما چه کار می کند؟

راهکاری برای درمان کودک خجالتی شما

چرا کودک من زیاد سوال می پرسد؟

دلایل دیر حرف زدن کودک چیست؟

اوتیسم سراغ چه کسانی می‌رود؟

با رعایت این موارد کودک شما در مدرسه موفق تر خواهد بود!

4 اسباب‌بازی مفید برای رشد ذهنی و جسمی کودک

تفاوت های خلقی در کودکان

کشف مهارت و استعدادهای کودکان

دلایل هراس کودکان از مدرسه چیست؟

بازی با کودک نوپا

دانش آموزانی که تکالیفشان را انجام نمی دهند!

مشکلات یادگیری و آموزشی در کودکان

خانواده هایی که می خواهند «ای کیو سان» داشته باشند

مراحل رشد جنسی کودک خود را بشناسید!

رابطه آموزش و بازی را جدی بگیرید

با کودکان حواس پرت چه کنیم؟

بازی مناسب ماههای اول زندگی

قدرت یادگیری دخترها بیشتر است یا پسرها؟

قصه گویی چه تاثیری در زندگی کودک دارد؟

چگونگی پرورش و تربیت کودک خردمند

کابوسهای کودکانه

زمانبندی برای تماشای تلویزیون توسط کودک

وسواس در کودکان

تقویت حافظه کودک از دوران نوزادی

نوازش‌ها، بوسه‌ها و محبت‌ها چه تاثیری در رشد و پرورش کودک دارند؟

مکیدن انگشت در کودکان + راههای درمان

برای اطمینان از سلامت روانی دختران چه می‌توانیم بکنیم؟

علت و درمان تیک عصبی در کودکان