آریا بانو

آخرين مطالب

مینو کریم نیا: دانشگاه‌های حوزه مد و لباس حرفی برای گفتن در سطح جهان ندارند فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - پژوهشگر و مدرس دانشگاه می‌گوید غفلت دیرینه صنعت و دانشگاه از یکدیگر در عرصه مد و لباس همچنان کار دست این حوزه می‌دهد.

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مینو کریم نیا از چهره‌های پژوهشگر حوزه مد و لباس و مدرس دانشگاه در آستانه روز دانشجو، درباره شرایط حاکم بر این حوزه در نظام دانشگاهی کشور به خبرنگار هنرآنلاین گفت: دانشجویان فارغ‌التحصیل بیکار، بزرگ‌ترین آفت این بخش هستند زیرا وقتی هنرجوی باانگیزه نتواند نتیجه سال‌ها تلاش و ممارست خود را در بازار کسب‌وکار رصد کند، سرخورده شده و دیگر انگیزه‌ای برای حمایت از این عرصه خطیر ندارد.
کریم نیا بر لزوم اصلاحات در سرفصل‌های دانشگاهی تأکید و تصریح کرد: در دانشگاه‌ها برای به‌روز بودن تعلیمات دانشجویان باید متون انگلیسی به زبان فارسی ترجمه شود، اما متأسفانه دانش ترجمه در میان کمتر دانشجو و مدرس دانشگاهی وجود دارد. این در حالی است که منابع داخلی هم چندان بروز نیستند.
این مدرس دانشگاه افزود: غفلت دیرینه صنعت و دانشگاه از یکدیگر در عرصه مد و لباس همچنان کار دست این حوزه می‌دهد و دانشگاه‌های ایرانی حوزه مد و لباس، هیچ حرفی برای گفتن در سطح جهان ندارند
او با اشاره به افزایش روزافزون دانشجویان حوزه طراحی پارچه و لباس اذعان داشت: البته رشته‌های متعددی هستند که به این عرصه ارتباط پیدا می‌کنند و با رصد در بسیاری از دانشگاه‌ها می‌توان دریافت که انگیزه آن‌ها از حضور در آن رشته خاص، فعالیت در حوزه مد و لباس است چراکه این عرصه از بیرون نمای بسیار جذابی دارد اما از نزدیک، فعالان را با چالش‌های بسیاری مواجه می‌سازد.
این مدرس دانشگاه به مسئله کپی طرح‌ها و مقالات در میان جامعه دانشجو اشاره کرد و گفت: روزی که یک دانشجو ایده‌ای برای خلق یک طرح جدید نداشت، باید عطای عرصه مد و لباس را به لقایش ببخشد زیرا ممکن است اسیر جریاناتی همچون کپی کاری شود و این‌گونه نه‌تنها همراهی مؤثری با جریان مد و لباس نخواهند داشت بلکه اگر نام خود را طراح لباس بگذارد به این جامعه خیانت کرده است.
کریم نیا به کم‌رنگ بودن جایگاه پژوهش در این عرصه اشاره کرد و افزود: بارها گفته‌ام که مسئله این است که جوانان ما بیشتر به ارتباطات جهانی و مسائل مربوط به مد روز توجه دارند تا این‌ که بیایند به فرهنگ اصلی ایرانی بپردازند و در این زمینه پژوهش کنند.
او ادامه داد: خروجی دانشگاه‌های در حوزه مد و لباس اغلب کارآفرین یا فرد مناسب بازار و صنعت یا متخصص و نیروی کار ماهر نیستند، به همین سبب به حل مشکلات جامعه پاسخ مناسبی داده نمی‌شود. با این‌ همه، امید است در آینده نزدیک و نظر به نیاز روزافزون بازار به تولیدات داخلی در این بخش شاهد توسعه و رفع نواقص و نارسایی‌ها باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/232852/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تویوتا رکورد زد

احتمالا فردا قیمت خودروهای مونتاژی اعلام می‌شود

نمایندگان مجلس: هر ایرانی باید بتواند خودرو وارد کند

کاهش 15 درصدی قیمت خودرو هم دردی از بازار دوا نکرد | اعلام نرخ جدید هیوندای

مافیای خودرو چه کسانی هستند؟

قیمت خودرو‌های مونتاژی شنبه اعلام می‌شود

فرمول قیمت خودروهای مونتاژی مشخص شد

ورود خودروهای دست‌دوم خارجی با منحنی قیمت چه می‌کند؟

قیمت خودروهای مونتاژی به تصویب شورای رقابت رسید

قیمت باورنکردنی خودرو در عراق به پول ایران/ آئودی 2.5 میلیارد تومان

از میان 15 هزار خودروی بهمن موتور، تنها 5 هزار خودرو شفاف عرضه شده

پورشه گران شد

اتفاقی جدید در بازار خودرو/ قیمت این خودروها رسما تغییر کرد/ جزییات

متقضیان ثبت نام ایران خودرو و سایپا بخوانند؛ جزئیات مرحله دوم سامانه یکپارچه

شورای رقابت: راه‌حل رقابتی شدن بازار خودرو واردات است

چانه‌زنی در بازار خرید و فروش حواله خودروهای طرح یکپارچه؛ انتقال امتیازهایی که ممنوع است

نوبت‌بندی خودروهای ویرایشی اعلام شد

چرا برخی متقاضیان خودرو به همان اولویت اول 1403 بازگشتند؟

وزارت صمت خواستار بازنگری در قیمت خودروهای مونتاژی شد

آغاز مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها از امروز؛ تعریف حساب وکالتی و واریز وجه در مرحله نخست

شروط و زمان تغییر قیمت خودروهای مونتاژی

بلای صنعت خودرو را سر سایر صنایع نیاورید/ به وضعی رسیدیم که باید به فکر بقای خودروسازی باشیم

نامه سازمان حمایت به سایت‌های فروش خودرو؛ تا اطلاع ثانوی قیمت نزنید

تمام معاملات خودرو در سامانه ثبت می‌شوند

بازهم وعده؛ قیمت‌ خودرو در بازار خواهد شکست

پراید گران‌تر از بنز و بی‌ام‌و در سال 1395!

بررسی قیمت خودرو‌های مونتاژی در کشور‌های همسایه/ اختلاف یک میلیارد تومانی قیمت تیگو 8 پرو در امارات و بازار ایران

ماجرای ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای

متقاضیان طرح خودروهای فرسوده هم باید حساب وکالتی داشته باشند/ فروش یکپارچه ادامه‌دار است

سخنگوی شورای رقابت: قیمت خودروهای مونتاژی تغییر نمی‌کند/ ماجرای ممنوعیت واردات خودرو کارکرده

نکاتی که متقاضیان درباره خرید خودرو باید بدانند!

مصوبه شورای رقابت برای خودروهای مونتاژی اجرا می‌شود/ قیمت سایر خودروها هفته بعد اعلام می‌شود

اعلام قیمت مابقی خودرو‌های مونتاژی در هفته آینده

فروش قولنامه‌ای خودرو ممنوع می‌شود؟

دهن‌کجی مونتاژکاران به شورای رقابت

مهلت تعریف حساب وکالتی خرید خودرو امشب تمام می‌شود

دردسر گواهینامه برای مادران متقاضی خودرو

ضوابط جدید فروش و قیمت خودروهای مونتاژی اعلام شد

ضوابط جدید فروش و قیمت خودروهای مونتاژی/ فورش فوری این خودروها ممنوع شد

تعزیرات با گران فروشی خودرو برخورد می‌کند؟/ سردرگمی مشتریان درباره قیمت خودرو

خودروهای در استطاعت 10 دهک

واریز 5 هزار میلیارد تومان به جیب دولت از طریق فروش خودروهای وارداتی!

رهن گرفتن سند خودرو حذف شد

حذف شرط 1 سال رهن بودن سند خودرو؛ پرداخت مالیات یا دلالی کدام به صرفه‌تر است؟

تارای تصادفی هم‌قیمت تویوتا در سال 1395!

توضیح شورای رقابت در مورد حذف شرط رهن سند خودرو | جزئیات نخستین حراج خرده فروشی خودروهای سواری

گسل خودرویی فعال شد؟

رهن گرفتن سند خودرو شامل کدام طرح‌های خودرویی می‌شود؟

قیمت چانگان از سوی شورای رقابت تعیین شد

عرضه خودرو‌های وارداتی در بازار، پس از 4 سال کلید خورد