آریا بانو

آخرين مطالب

سرمربی تیم فوتبال دختران:

از کنفدراسیون آسیا برای پیشرفت فوتبال زنان ایران کمک خواستیم ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- سرمربی تیم فوتبال دختران زیر 15 سال کشورمان، گفت: در جریان کنفرانس فوتبال آسیا از مسئولان قاره‌کهن خواستیم تا یک مدرس مجرب به ایران اعزام شود و به فوتبال زنان ما کمک کند.

«شادی مهینی» به همراه «مریم جهان‌نجاتی» مربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان در دومین کنفرانس فوتبال آسیا شرکت کردند. این کنفرانس با حضور 78 شرکت کننده از کشورهای مختلف آسیایی و 13 مدرس و نمایندگان AFC و دو تن از نمایندگان FIFA و یک نماینده از یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) برگزار شد.
«شادی مهینی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص مباحث مطرح شده در این کنفرانس، اظهار داشت: در این کنفرانس مسابقات جام جهانی زنان 2019 در فرانسه مورد ارزیابی قرار گرفت. از مباحث مطرح شده در آن می‌توان به تفاوت‌های فوتبال زنان و مردان و دستمزدهای آنان اشاره کرد. همچنین ازدواج زنان فوتبالیست سبب می شود تا حضور کمرنگ‌تری در فوتبال داشته باشند. برخی از زنان فوتبالیست به دلیل متاهل بودن نمی‌توانند لژیونر شوند و از یک کشور به کشور دیگر بروند.
وی افزود: بیشترین تاکید این سمینار بر این بود که ای اف سی چه اقدامی برای حضور پررنگ تیم‌های آسیایی در جام جهانی فوتبال زنان می‌تواند، انجام دهد. با توجه به اینکه پنج تیم از قاره آسیا در جام‌جهانی شرکت کرده‌اند و هیچکدام به مراحل بالا صعود نکردند، این مساله برای مسئولان کنفدراسیون آسیا بسیار سنگین تمام شده است.
سرمربی تیم فوتبال دختران عنوان کرد: همچنین شیوه رسیدن به گل در دیدارهای جام جهانی بررسی شد که در این زمینه تیم ژاپن نسبت به دیگر تیم‌ها رشد خوبی داشته است. هر چند نباید دستاوردهای خوبی را که در فوتبال زنان از جمله قهرمانی دختران زیر 15 سال در تورنمنت کافا داشتیم، از یاد ببریم. ما باید به سرمایه گذاری از این رده سنی ادامه دهیم تا در آینده نتایج خوبی در فوتبال کسب کنیم.
وی در مورد عملکرد تیمش، ادامه داد: این رده سنی موشکافانه انتخاب شدند و خود را برای مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در سال آینده آماده می‌کنند. امیدوارم دختران ما همانطور که در فوتسال موفق هستند به این پیروزی در فوتبال هم دست یابند. زمانی می‌توانیم جایگاه بالایی در فوتبال داشته باشیم که بستری مثل فوتسال برای زنان فوتبالیست مهیا شود.
سرمربی تیم فوتبال دختران اضافه کرد: قرار شد تا مسابقات از این پس در رده سنی زیر 17 و زیر20 سال برگزار شود. رقابت‌ها در دور مقدماتی اول، دور مقدماتی دوم و فینال برپا می‌شود که زمان های پیشنهادی آن مشخص شد.
وی گفت: در این کنفرانس خواستار این شدیم تا مدرسی به ایران اعزام شود تا در دوره‌ای مقطعی به فوتبال زنان کمک کند و به آنان آموزش دهد. چند سال پیش فدراسیون فوتبال ایران، این کار را انجام داد و امیداورم دوباره این اتفاق رخ دهد. درخصوص استخدام چنین کارشناسی برای فوتبال زنان با مهدی تاج و مسئولان ورزش کشور رایزنی خواهم کرد تا بتوانیم از این پس شاهد رشد زنان فوتبال ایران باشیم.
مهینی خاطرنشان کرد: از فوتبال ایران نسبت به فوتبال آسیا یا جهان یک چیز خارق العاده می‌خواهیم اما نباید فراموش کنیم که فوتبال زنان ایران قدمتی ندارد و قابل مقایسه با فوتبال ژاپن یا کشورهای دیگر نیست. تیم‌های قدرتمندی مثل چین، کره جنوبی، ژاپن و ویتنام در آسیا حضور دارند و سال‌های زیادی است که فوتبال بازی می‌کنند. ملی‌پوشان این کشورها از 8 و 12 سالگی در تیم‌های ملی حضور داشتند اما برای دختران ما چنین چیزی مشاهده نمی‌شود و بازیکنان ما باید از 8 یا 10 سالگی و در سنین طلایی فوتبال را آغاز کنند.
وی یادآور شد: هر وقت قدمت عمر فوتبال زنان ایران افزایش یابد و از سنین پایین وارد این عرصه شوند، می‌توانیم بگوییم که تیم ملی داریم و در آن زمان حرفی برای گفتن و رقابت با ژاپن خواهیم داشت. امیدوارم این اتفاق برای زنان ایران رخ دهد و در بسیاری از استان‌ها آکادمی فوتبال تشکیل شود.
این مربی در پاسخ به این پرسش که چرا بیشتر زنان فوتبالیست ایران دیدارهای جام‌جهانی را مشاهده نکرده‌اند؟ گفت: ضعیف بودن اینترنت و نبود پخش تلویزیونی سبب شد تا بسیاری از بازیکنان نتوانند این دیدارها را تماشا کنند. خودم بسیاری از این دیدارها را دیدم و به نظرم فوتبال زنان جدابیت بیشتری نسبت به فوتبال مردان دارد.
مهینی خاطرنشان کرد: از فدراسیون فوتبال برای اعزام مربیان به کنفرانس فوتبال آسیا تشکر می‌کنم. این امر مهم است زیرا دستاوردهای این کنفرانس، بازخورد مناسبی برای مربیان و بازیکنان خواهد داشت.
برچسب‌ها
فدراسیون فوتبال ایران فوتبال زنان شادی مهینی سرمربی تیم فوتبال دختران زیر 15 سال

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/230522/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه کودکم سال تحصیلی جدید را هدفمند آغاز کند؟

با نقاشی و کاردستی های فرزندمان چه کنیم؟

تفاوت بین اوتیسم و اضطراب اجتماعی

در هنگام بیماری مادر چگونه کودک را سرگرم کنیم؟

راه های برخورد موثر با کودکان در مقابل استفاده از بازی های کامپیوتری

علل افسردگی در کودکان

کودکان را برای بازی به فضای باز ببرید

چه کنیم بچه ها از آرایشگاه رفتن نترسند؟

3 تمرین کاردرمانی برای کودکان بیش فعال

درمان افسردگی بچه ها، روش جالب موثر!

بازی برای کودکان 1ماهه تا دو ساله

علت لکنت ناگهانی زبان در کودکان

چگونه به کودکان خود نه بگوییم؟

با کودک کج خلق چگونه برخورد کنیم؟

در برخورد با کودکی که فحش میدهد چه کنیم؟

بازی های مناسب کودکانه از صفر تا دو سالگی

جلوگیری از انتقال ترس های والدین به کودک

چرا کودکان امروز خودشیفته می شوند؟

با این جملات ​اعتماد به نفس کودک را بالا ببرید!

کنترل بدخلقی های کودکان با این جملات

چه عواملی باعث کودک آزاری می شوند

7علت بروز اختلالات اضطرابی در بچه‌ها

سن مناسب شروع آموزش به کودکان

اگر کودکتان مدام حوصله اش سر می‌رود

بهترین اسباب بازی کودکان، درست انتخاب کنید

روش «فربر» دقیقا برا خواباندن کودک چیست؟

اهمیت بازی و ورزش برای کودکان

آزمون آدمک (گودیناف) تست هوش ( سن اجرا: از 3 تا 13 سال)

علل تأخیر در رشد گفتاری کودک

برای کودکان 3 تا 5 ساله چه اسباب بازی ای بخریم؟

رایج‌ترین کابوس‌هایی را که کودکان می‌بینند

روانشناسی نقاشی کودکان

اصول جدا خوابیدن کودک از والدین

مضرات و فواید بازی های دیجیتال برای کودکان

این 11 بازی را برای کودکانتان به خاطر بسپارید

درمان اختلالات نوشتاری در کودکان

تک فرزندی، خوب یا بد؟

تنبیه های مناسب کودکان

پرورش خلاقیت در کودکان، چگونه مشوق خوبی باشیم؟

به سفر بروید ولی کودکتان را تنها نگذارید!

کدام بچه ها تمایل بیشتری به پولدارشدن دارند؟

تفسیر نقاشی کودکان/ پی بردن به هوش کودک از روی نقاشی

چگونه و در چه زمانی کودک خود را تشویق کنیم؟

نکات کلیدی برای دانش‌ آموزان روزه‌ دار در زمان امتحانات

مهمترین نشانه های آزار جنسی در کودکان

لکنت زبان چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

قوانینی که برای محافظت از کودک باید بدانید

کلاس‌ های تابستانی کودکان

بچه ها از چه سنی جوک را درک می‌کنند؟

اگر بچه ای رابطه جنسی والدینش را به طور اتفاقی دید چه کار کنیم؟